Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväosainen, miten tuet köyhien perheiden tai muuten huono-osaisten perheiden lapsia?

Vierailija
06.10.2017 |

Otatko mukaan mökille, tarjoatko paikan ruokapöydästä, osallistutko lipaskeräyksiin?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemalla ryöstetyksi veroviranomaisten kautta.

Siis sen lisäksi, mikä olisi kohtuullista veronmaksua, verottaja ryöstää minua järjettömästi verrattuna muiden maiden verotukseen.

Kyllä, tuen lapsiperheitä kuten valitettavasti myös kaikkea sellaista, mikä on normaalia oikeustajua ja oikeudenmukaisuuden vastaista.

Vierailija
42/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille saa aina tulla lapsen kaverit, ruokaa saa aina kun itsekin syödään, annan lapset vanhat vaatteet, lelut ja urheilutarvikkeet tarvitseville. Vähävaraisen sukulaisperheen lapsille annan aina rahaa syntymäpäivä- ja joululahjaksi. Emme ole itsekään hyvätuloisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväosainen, eläkkeeni on lähes 800 €/kk. Minulla on katto pään päällä ja omistusasunto. Lahjoitan Planin kummilapselleni 30 € /kk, amnestyinternationalille 10 €/ kk, teen satunnaisia lahjoituksia huono-osaisille. Teen nämä lahjoitukset omasta halustani ja siksi, että huono-osaisia alkaa maassamme olla liikaa.

Myös kylmyys ja suoranainen viha köyhiä kohtaan on uskomatonta. Näkyy myös tämän palstan viesteissä.

Olkaa hyvät ihmiset armollisempia niitä kohtaan, joilla menee huonosti. Joku päivä se voit olla sinä.

Vierailija
44/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön yh ja ihmettelen mitä ihmettä tähän vielä tarvitsisi lisää. Tukia saan ja apua tuputetaan enemmän kuin tarpeeksi. Jos ei osaa hoitaa raha-asioitaan niin ei se auta että lapataan lisää rahaa. Miljonääritkin osaa laittaa itsensä pahoihin talousvaikeuksiin.

Jos on hyväosainen työtön, niin hienoa ja kannattaa arvostaa sitä.

Jäin 10 vuotta sitten sairaseläkkeelle. Ekat vuodet ok. Lapset pieniä, säästöjä pahan päivän varAlle ja lääke- ja sairaskulut eivät nousseet korkeiksi. Riitti kun vähensi kulutuksen tuloihin.

Nyt kun kodinkoneet, sängyt, vaatteet yms alkaa olla lopussa. Teinien kulutus enemmän kuin pikkulasten ja sairaskulujen omavastuu on suurentuneet huomattavasti. Niin Nyt alkaa tuntumaan stressi ja köyhyys. Viimeiset vararahastot menee koulukirjoihin ja ollaan ilman imuria. Ja tosiaan osaan budjetoida tarkasti. Mutta kaikenkaikkiaan arvostan eläkettäni ja sosiaaliturvaa. Tämä mahdollistaa esim. Yksinhuoltajuuden ja sairastamisen ja niiden hoidon.

Vierailija
45/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatko mukaan mökille, tarjoatko paikan ruokapöydästä, osallistutko lipaskeräyksiin?

Olen ollut mukana järjestämässä vapaaehtoistoimintaa satoja, ellei tuhansia työtunteja.

Vierailija
46/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on ihan asiallinen. Lasten maailmankuva saattaa olla todella kapea. Kaikki eivät tiedä, että asiat voisi olla toisin.

On lapsia joille kalja on hienoa ja baari lomapaikka. Joskus toisenlainen kokemus voi olla silmiä avaava. Sen jälkeen lapsi osaa pyrkiä parempaan.

Vierailija
47/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tämä ketju alleviivaa sen, että hyväosaiset(=tuloiset) ovat egoistisia ja itsekkäitä.

Vali vali.

Luepa tämä: https://www.heikkinen.hk/vtun-koyhat/

Jeesus mikä kirjoitus. Tyypillä on kusta päässä ja isosti.

Tosi on, että pienellä osalla ns. köyhistä kyse on omasta valinnasta.

Isolla osalla kumminkaan EI ole. Kyseinen "heikkinen" varmaan oppii asian, kun ikää karttuu, tai sitten ei. Vanheneminen ei kaikkia viisastuta.

On työttömiä, jotka eivät voi muuttaa työn perässä (perhe, dementoituneet vanhemmat huollettavana, tms). On pitkäaikaissairaita, jotka eivät saa Kelan lävitse lääkärien eläkesuosituksia. On pienellä eläkkeellä kituuttavia. On iäkkäänä yt:n kolhimia työttömiä, jotka eivät saa mistään mitään työtä, vaikka seisoisivat päällään (tunnen kaksikin pitkän uran tehnyttä liki kuusikymppistä akateemista, jotka ovat hakeneet ns. paskaduunejakin, mutta eivät ole edes niitä saaneet). 

Näitä on paljon, vaikka "heikkinen" ei niihin ole omassa kuplassaan törmännyt. 

"Heikkisen" asennevamma tosin on sitä tasoa, että hän ei tunnusta tosiasioita, vaikka törmäisikin. Sama logiikan ja faktojen näkemättömyys vaivaa monia "maahanmuuttokriit..siäkin". Kun johonkin uskoo kuin lahko-uskontoon, niin ei suostu näkemään vastakkaista evidenssiä,

Sitä kutsutaan kongnitiiviseksi dissonanssiksi.

Jos en ihan väärin muista, tuo Heikkinen on itse kotoisin köyhästä kainuulaisesta perheestä. Että en välttämättä usko hänen asuvan missään kultapossukerho -kuplasta.

Vierailija
48/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun  veroeuroillaan periaatteessa maksaa yhden huono-osaisen perheen asumisen ja toimeentulotuet, niin vieläkö lisää pitäisi paapoa? No sen verran olen yrittänyt tukea, että tarjosin töitä perheen äidille. Ei kelvannut, koska silloin mies olisi joutunut olemaan iltapäivät lasten kanssa, päivähoitoa kun tarjottiin vain aamupäiviksi. Ja palkkakin oli liian pieni, 14,9 e/h, ei sillä kannata töitä tehdä.

Vierailija
49/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään, että keskituloiset maksaa runsaasti veroja. Kuten tässä ketjussa on tullut ilmi. Mitään tukia eivät saa. Kaiken maksavat itse ilman muuta, koska varaa on.

Mitä siitä sitten enää jää jäljelle auttamaan köyhempäänsä? Taitaa aika samoja summia jäädä ylimääräistä kuin köyhälläkin. Onko hirveesti millä autella muuten? Kuin kierrättää omia vanhoja tavaroita ja antaa köyhemmälleen. Samasta sopasta varmasti riittää parille naapuruston muksullekin... Siinä se.

Kyllähän keskiluokkakin hyötyy hyvinvointivaltiosta. Koulutus, terveydenhoito, päivähoito (päivähoitomaksuhan on vaan pieni osa todellisia kustannuksia), tiet jne jne esimerkiksi toimeentulotuen osa koko sote-budjetista on tosi pieni, eläkemenot sen sijaan valtavat...

Tietty veroja alentamalla keskiluokkakin voi ruveta makselemaan niitä todellisia kustannuksia esim koulutuksesta ja terveydenhuollosta. Siirryttäisiin usa:n malliin, jolloin verorahat menevät mm turvallisuuteen, vankiloihin. Itse maksan mielummin veroja, jos sillä säilytetään yhteiskuntarauha, ylläpidetään turvallisuutta ja taataan kaikille tasa-arvoiset lähtökohdat. Ylimääräistä apua voi sitten antaa,jos on rahkeita ja halua.

Vierailija
50/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes haluais almuja p*skiaisilta! Never, mieluummin vaikka katuojaan. Tekis niin mieli kertoa lapselle koko totuus ihmisistä, mutta melko korkeastikin koulutettuna ja sivistyneenä ihmisenä en tietenkään voi niin tehdä. Nämä keskiluokkaiset muumimammat ja -papat kuvittelevat olevansa erinomaisia, kaiken itse tehneensä ja raataneensa muka älyttömästi asemansa eteen ja mitään ei ole koskaan muka saatu ja nettomaksajia muka ovat jne., valheellista p*skaahan tuo on, mutta minkäs ihminen tyhmyydelleen voi. Kontulasta ymv. ponnistanut voi puhua omista ansioista, muut suuta suokeammalle! Tänäänkin näin juuri Kannelmäen Prismassa mamman, joka ei todellakaan rahojansa ansaitsisi! Tämä leuhkan oloinen blondi mässytti purkkaa _suu auki maiskuttaen_ koko ostosten teon ajan! Ei minkäänlaisia sivistyneitä tapoja vaikka päällä ja olalla oli tuhansia euroja! Kuinka vastenmielistä! Jos tällainen ihminen on niin erinomainen että voi muka muita polkea niin oi aikoja ja tapoja sanon minä! Olisi pitänyt sanoa siölle, että laita nyt hyvä ihminen edes suu kiinni jos sitä purukumia on todella pakko täällä syödä. Siis oikeasti se maiskutti kuuluvasti ja suu auki koko ajan! Näin tämän siksi, että mentiin valitettavasti samaa tahtia kierros koko kauppakierros. Että onnea vaan m*lkut, ehkä karma kostaa joskus teillekin.

Vierailija
51/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuten yhtäkään "perintönä köyhyys" -dokumenttia nähnyt jossa köyhä olisi sekä tupakoimaton että raitis.[/quote]

En itse raittiina, tupakoimattomana köyhänä menisi ikinä tuillaiseen tv ohjelmaan. En edes rahasta. Lapsetkaan ei suostuisi.

Ja ohjelmien henkilöt ovat tuskin muunlaista elämää nähneet koskaan. Eli tupakka ja kalja on sama kuin peruna ja maito. Olet sitä mitä opit ja mihin sinut kasvatetaan. Onnellisia on ne lapset jotka tuollaisessa jätetään oman onnen nojaan. Silloin he etsivät oman tien ja voivat onnistua eri lailla. Mutta jos vanhemmat ostaa lapdillee tupakkaa ja kännäävät yhdessä niin se on coolia ja niin se pitää ollakin.

Vierailija
52/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun  veroeuroillaan periaatteessa maksaa yhden huono-osaisen perheen asumisen ja toimeentulotuet, niin vieläkö lisää pitäisi paapoa? No sen verran olen yrittänyt tukea, että tarjosin töitä perheen äidille. Ei kelvannut, koska silloin mies olisi joutunut olemaan iltapäivät lasten kanssa, päivähoitoa kun tarjottiin vain aamupäiviksi. Ja palkkakin oli liian pieni, 14,9 e/h, ei sillä kannata töitä tehdä.

Niin, nimen omaa periaatteessa maksaa. Siinä ajattelutavassa unohtuu hyvin ne terveyspalvelut, koulutus, infrastruktuuri, turvallisuus, pelastuslaitos ja maanpuolustus, joista myös tulee kuluja ja joiden osalta on verrattain huomaamatta edunsaaja. Ja ennen kuin tulee valitusta, että emme käytä terveyspalveluja, niin joka tapauksessa jo se valmiuden ylläpito sen päivän varalta, kun jouduttekin hengenvaaralliseen kolariin ja tarvitsette hätäleikkausta maksaa.

t. iloinen nettoveronmaksaja

Vierailija
53/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia "perintönä köyhyys" ohjelmia lähetetään, että tajuttaisiin katkaista tuollainen.

Vierailija
54/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä avaus nostaa karvat pystyyn.

Ei, en auta lapsia koska lapsettomana se on aika vaikeaa eikä minulla ole mökkiäkään.

Sen sijaan autan aikuisia ja vammaisia ja maksan paljon veroja. Riittääkö?

Vierailija
55/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, nimen omaa periaatteessa maksaa. Siinä ajattelutavassa unohtuu hyvin ne terveyspalvelut, koulutus, infrastruktuuri, turvallisuus, pelastuslaitos ja maanpuolustus, joista myös tulee kuluja ja joiden osalta on verrattain huomaamatta edunsaaja. Ja ennen kuin tulee valitusta, että emme käytä terveyspalveluja, niin joka tapauksessa jo se valmiuden ylläpito sen päivän varalta, kun jouduttekin hengenvaaralliseen kolariin ja tarvitsette hätäleikkausta maksaa.

t. iloinen nettoveronmaksaja

"unohdit"mainita että maksat myös pakkomonikultuurista

Vierailija
56/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet unohtavat saavansa valtavia tukia jo yksityisellä hammas - tai gynellä käydessä. Eivät muista, että yksityisen lähettämän magneettikuvauksen maksaa julkinen puoli. Eivät huomaa, että pääsevät noihin hoitoihin ja tutkimuksiin helpommin kuin suoraan julkiselta. Maksavat itse vain osan lääkärinvastaanotosta ja luulevat olevansa täysin yksityisten palvelujen käyttäjiä. Koulutus ja esim julkinen liikenne palvelee niitäkin jotka ei niitä suoraan käytä. Ruuhkaa olisi jos kukaan ei käyttäisi busseja.

Vierailija
57/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä avaus nostaa karvat pystyyn.

Ei, en auta lapsia koska lapsettomana se on aika vaikeaa eikä minulla ole mökkiäkään.

Sen sijaan autan aikuisia ja vammaisia ja maksan paljon veroja. Riittääkö?

Harvinaisen ärsyttävä aloitus, koska se saa myös minut, köyhän ja lapsellisen ärsyyntymään.

Vierailija
58/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suomessa sitten on niin paljon köyhyyttä, vähäosaisuutta, syrjäytymistä? Ei se nyt vaan riitä, että verot nipistetään väkisin sun palkasta ja riittää kiillottamaan sun kruunun.

no mikä sitten riittäisi sinun mielestäsi?

Vierailija
59/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Tuttava- ja perhepiirissä ei ole huono-osaisia ja vieraita en halua auttaa.

Autan kyllä lapsen parhaan kaverin perhettä, kun vanhemmat ovat kiireisissä töissä. Tyttö on paljon meillä ja pääsee kyydillä harrastuksiin(samat kuin meidän tytöllä).

Vierailija
60/116 |
06.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä autoin sinisilmäisyyttäni yhtä köyhää lapsiperhettä. Aika pitkään jaksoin lasten röyhkeyttä, ahneutta ja huonotapaisuutta, kunnes äitikin paljastui erilaiseksi kuin esitti. Oli kurja kokemus. Nykyään pistän nekin rahat omien lasteni rahasto-osuuksiin. Enkä edes ole hyvätuloinen, tienataan alle keskitulon, mutta rahankäyttö on opetettu kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi