Paljon teillä menee kuukaudessa rahaa lemmikiin esim: koiraan?
kaveri väitti että pelkkään ruokaan menee 100€ (iso sakemanni) ja en voi uskoa todeksi.
Kommentit (67)
Keskikokoinen 10-vuotias koira (20 kg), 3 kk välein ostan 15 kg ruokasäkin "parempaa ruokaa" (säkki 50-80 euroa), siinä ne pakolliset. Koira on ollut terve koko ikänsä, joten ei ole paljon eläinlääkärikulujakaan tarvinnut maksaa. Tuon lisäksi tietysti ostelen luita, herkkuja yms. spesiaalia, menisikö niihin se 20-30 euroa kuussa, sen verran mitä haluan tuhlata.
Kahteen kissaan max 50e, Zooplus<3
Meillä on pittbulpoitsu. Rahaa menee herkkuihin, ruokaan, leluihin. Mutta ei olla ikinä kuitteja tutkittu, paljonko menee. Pääasia on, että saa hyvää ruokaa, sopivasti rajoja, paljon liikuntaa ja rajattomasti rakkautta. Kelpo poika on kasvanut😉
Tähän on helppo vastata; pidän nettiohjelman avulla tarkkaa kirjaa kaikista tuloista ja menoista, kategorioittain; olen pitänyt jo muutaman vuoden.
Joten vastaan että vuonna 2015 meillä meni lemmikkieläinten kustannuksiin 4180,78 euroa eli keskimäärin 348 euroa kuussa.
2016 meni 3454,64 euroa eli keskimäärin 287 euroa kuussa.
Ja tänä vuonna on toistaiseksi mennyt 2752,46 euroa eli keskimäärin 305 euroa kuussa. Ainakin 800 euroa tuohon vielä tulossa lisää vuoden loppuun mennessä.
Lemmikkejä on kaksi kissaa ja tuohon sisältyy kaikki, eli ruoat, kissanhiekat, kaikki muut tarvikkeet ja lelut, eläinlääkäri ja kissahotelli lomien ajaksi.
Huhui kun joillain on kallista lemmikinpitoa..No ei kai siinä jos on varaa joillain kissaakin elättää sadoilla euroilla kuussa.
Kissoihin (2kpl) hiekkaan 14€/kk (2x7kg säkkiä mikrohiekkaa) Applaws pussi 45€ (riittää kaksi kuukautta) ja raakalihoihin joku 10-15€/kk.
Koiran raakalihoihin ja luihin menee joku 30€/kk ja n. kerran puolessa vuodessa lisiin joku 100€.
78senttiä......että ihan sentilleen lasketaan? Sori, mut mie tyrskähdin nauruun.
Meillä kahden pienen koiran ruokaan menee kuukaudessa noin 50 euroa, syövät pääasiassa vähän paremman laatuista, eläinkaupasta ostettavaa liharuokaa. Lisäksi ostetaan puheluita noin 5 eurolla kuussa.
Molemmilla koirilla on vakuutukset, mutta en nyt muista paljonko vuosimaksu on. Alle 100 euroa kuitenkin? Kerran vuodessa käyvät eläinlääkärissä hammashoidossa, hinta noin 200 euroa per pää. Ja rokotukset uusitaan tarpeen mukaan, parin vuoden välein?, hinta noin 80 per koira muistaakseni.
Vierailija kirjoitti:
kaveri väitti että pelkkään ruokaan menee 100€ (iso sakemanni) ja en voi uskoa todeksi.
Mä ruokin koirani kalliilla koiranruuilla, mutta tilaan ne netistä isoissa erissä. 2 koiraa molemmat 5 kiloa painoltaan syö noin 20-35 euroa kuussa. Ja sen lisäksi syötän kotiruuan tähteitä, joille en laske hintaa, sillä muutoin ne menisivät roskiin. Hyvinkin voi olla totta tuo sakemannin ruoka. Varsinkin jos ostaa tuoretta lihaa sille.
Noin 10 kiloisen koiran ruokiin ja tarvikkeisiin mene n. 40-60 euroa kuussa. Syö osittain raakaruokaa. Terve on ollut, joten lääkärikuluja on ollut hyvin vähän. Turkkikin trimmataan itse.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kahden pienen koiran ruokaan menee kuukaudessa noin 50 euroa, syövät pääasiassa vähän paremman laatuista, eläinkaupasta ostettavaa liharuokaa. Lisäksi ostetaan puheluita noin 5 eurolla kuussa.
Molemmilla koirilla on vakuutukset, mutta en nyt muista paljonko vuosimaksu on. Alle 100 euroa kuitenkin? Kerran vuodessa käyvät eläinlääkärissä hammashoidossa, hinta noin 200 euroa per pää. Ja rokotukset uusitaan tarpeen mukaan, parin vuoden välein?, hinta noin 80 per koira muistaakseni.
Onpas halvat noi koirien vakuutukset teillä.
Vierailija kirjoitti:
78senttiä......että ihan sentilleen lasketaan? Sori, mut mie tyrskähdin nauruun.
No enhän minä sitä itse laske, vaan tietokone. :-) Kun tavaroiden ja palveluiden ostohinnat on sinne kirjattu sentilleen, niin tottakai myös lopputulos on sentin tarkkuudella. Ja miksi niitä kirjauksia ei tekisi tarkoille summille, kun kerran tarkan summan laittamiseen menee ihan sama aika kuin pelkän eurosumman laittamiseen.
Vaikka meillä ei mitään rahahuolia olekaan, niin haluan tietää mihin raha menee. Tuo nettiohjelma on osoittautunut siinä loistavaksi. Muutamalla klikkauksella voi tarkistaa kulutuksen vuosien ajalta, vaikka miten pienistä kategorioista ja alakategorioista. Olen niin tottunut sen käyttöön että kirjauksien tekemiseen menee viitisen minuuttia päivässä.
Kahteen keskikokoiseen koiraan 50-70€/kk suunnilleen, jos ei ole mitään erityistä.
Käärmeeseen ehkä 5-7€/kk.
Mulla 30kg sekä 12kg koirat 57€/12kg säkki noin joka 4 kuukausi. Koska syötän niille myös kaikenlaisia lihojakin, niin nappulasäkki kestää pitkään.
Lihat ja luut, 350€ mutta nämä kestää sitten vuoden eli kerran vuodessa menee toi 350€. Tääkin välillä vaihtelee, saatan ostaa joskus 400eurollakin. Mutta tää onki tällänen suunilleen summa.
Lohiöljy 30€/kk
Sinkki 13€/kk
Makupalat, possunkorvat ja muut herkut 70€/kk
Merilevä 20€/puolen vuolen välein
Jos alkaa laskemaan, paljon mulla menee vuodessa niin = 1974€, noin suunilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kenelles ne koiranne soittelevat? Kotopuoleen vai rakastajille? Sori oli pakko :D
Vierailija kirjoitti:
250e hevoseen
No sullapa on halpa hevonen😂😂
Meillä pelkkä tallivuokra yli 500e/kk + rehut, valmennukset, kengitykset yms. Lopullinen summa taitaa olla keskimäärin 700-800e kuussa
Koiraan menee 30e ruokasäkkiin joka kestää pari-kolme kuukautta, ei muuta.
Marsujen purut, ruuat yms ehkä 20e kuussa jos sitäkään
Vierailija kirjoitti:
Huhui kun joillain on kallista lemmikinpitoa..No ei kai siinä jos on varaa joillain kissaakin elättää sadoilla euroilla kuussa.
Enemmänkin veikkaan sitä että monet tänne summia ilmoittavat yksinkertaisesti unohtavat monet hankinnat ja arvioivat alakanttiin. Lemmikkeihin menee yllättävän paljon rahaa jos ne kunnolla hoitaa.
n. 300€/kk menee kahteen koiraan, harrastukset, vakuutukset ja ruoat ja jatkuvasti kuluvat välineet.
Kissan hiekat ja ruuat noin 40-50€/kk. Syö ns. laaturuokaa.
Käppänä täällä. Ruokaan minimi 50e vaikka mennään osittain raakaruualla. Koira nirsoilee et joskus syö vaan kerran päivässä. Trimmaan itse ja eläinlääkärissä ei ole tarvinnut käydä. Vakuutus kyllä 150e/vuosi. Joku hihna ja valjaat kestäneet jo vuosia. Eniten kuluja tuo ehkä junalippu :) matkustellaan paljon ja koiran lippu aina vitosen eli kuussa voi mennä vr:n taskuun 20e....