Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt verikokeissa raskauden aikana koska edellinen lapsi ollut keltainen?

Vierailija
05.10.2017 |

En oikein käsittänyt syytä, kun sille ei mitään voi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan?

Vierailija
2/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis bilirubiini?

Ei kai sitä etukäteen tiedä. Keskonen tosin ei osaa aina imeä eikä saa tarpeeksi ruokaa ja syntyy bilirubiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis bilirubiini?

Ei kai sitä etukäteen tiedä. Keskonen tosin ei osaa aina imeä eikä saa tarpeeksi ruokaa ja syntyy bilirubiinia.

Joo, siis siitä kysymys. Minusta tuntui aivan omituiselta. Jotenkin tarkkaillaan rupeaako tuottamaan vasta- aineita, mutta sille asialle ei voi tehdä mitään.

Tuntui vaan niin kummalta ja neuvolasta ei mitään selitystä annettu..

Vähä koe- eläin olo.

Vierailija
4/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin ollut kyse reesustekijästä?

Vierailija
5/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on veriryhmäsi?

Mikäli äidin veren rhesustekijä on negatiivinen, mitta vastasyntyneen vauvan positiivinen, on vauvalla suuri aivovaurioriski, koska vauvan veren bilirudiinitaso kohoaa vaarallisen suureksi.

Vierailija
6/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle ei sanottu mitään muuta, kuin että 36 viikolla pitää käydä verikokeessa kun edellinen lapsi oli keltainen.

Vierailija
7/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille voi tehdä jotain, että vauva kellastuu kohdussa! Hätätilanteessa voidaan tehdä vauvalle esim kohdunsisäinen verensiirto. Seuranta on tärkeää, jotta voidaan vaikuttaa vauvan selviytymiseen.

Vierailija
8/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilirubiini syntyy punasolujen hajoamistuotteena. Jos on syytä epäillä että punasolujen hajoamisen syynä on se että äidin elimistö valmistaa vasta-aineita sikiön punasoluja kohtaan, tilannetta on todella tärkeää seurata raskauden aikana, sillä tämä voi olla sikiölle kohtalokasta. Tarvittaessa sikiölle voidaan jopa antaa verensiirtoja, mutta tämä on onneksi harvoin tarpeen.

Vierailija
9/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin käymään kahdesta nuorimmaisesta, mutta toiseksi nuorinta odottaessani veriryhmävasta-aine löytyikin ja lapsi kellastui syntymän jälkeen. Verensiirtoja jouduttiin tekemään. Kuopuksen kohdalla vasta-ainetasoa tarkkailtiin, mutta hän ei sairastunut hemolyyttiseen anemiaan.

Vierailija
10/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rh positiivinen. Vasta- aineita ei ole todettu.

Vierailija
11/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä vaan kun mitään ei siis ole todettu, kaikki edelliset olleet keltaisia mutta mitään ei ole tarvinnut tehdä, ei valohoitoa, ei mitään. Todettu että syövät hyvin ja kakanneet ja olleet reippaita, edellisellä taso nousi liki valohoidon tarpeen rajalle. Siksi ihmettelen tätä niin kovin.

Vierailija
12/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin käymään kahdesta nuorimmaisesta, mutta toiseksi nuorinta odottaessani veriryhmävasta-aine löytyikin ja lapsi kellastui syntymän jälkeen. Verensiirtoja jouduttiin tekemään. Kuopuksen kohdalla vasta-ainetasoa tarkkailtiin, mutta hän ei sairastunut hemolyyttiseen anemiaan.

Mut sulla oli siis todettu jotain siinä ensimmäisessä verikokeessa?

Vierailija
13/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut sulla oli siis todettu jotain siinä ensimmäisessä verikokeessa?

Joo kyllä. Sulla tuskin mitään ongelmaa on, jos eka verikoe ei hälyttänyt. Mutta vasta-aineita voi siis tulla rh-positiivisillekin, mikä itsekin olen. Mulla siis kolmessa ensimmäsessä raskaudessa ei ollut mitään ongelmia eikä vasta-aineita.

Neljännessäkin luultiin että pelkällä vauvan kellastumisella olisi selvitty mutta vauvalla olikin vastasyntyneen hemolyyttinen tauti.

Vierailija
14/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti Rh+, mutta kohdussa oleva lapsi Rh-? Lapsen isä Rh-?

Vierailija
15/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minä nyt tietäisin jos mä olisin pannut kiinalaista. Minä tiedän kaikkien lapsieni isän ja heidän isä on tavallinen rehti SUOMALAINEN mies. Heillä on siis sama isä.

Vierailija
16/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä sanoa että turha se on naisena lähteä ns. merta edemmäs kalaan. Kaikkien maiden miehet pettää jos on pettääkseen. Jos naisseuraa etsii niin eri asia ja sen luonnollisuudesta voi olla montaa mieltä.

Vierailija
17/17 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se keltainen on kun hain vaimon Aasiasta. Pääsi pieni yellow fever iskemään, mutta ihan hyvän vaimon sain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä