Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon teillä menee kuukaudessa rahaa lemmikiin esim: koiraan?

Vierailija
05.10.2017 |

kaveri väitti että pelkkään ruokaan menee 100€ (iso sakemanni) ja en voi uskoa todeksi.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden kissan ruuat ja hiekat 50-60 euroa

Vierailija
42/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkärikäynti, oli sitten pienikin, maksaa aina sen 100-200 euroa. Nämä on niitä ei niin mukavia yllätyskuluja elämässä. Pakko hoitaa kuitenkin. Nenäpunkkilääkket voisivat kyllä olla reseptittömiä, koska sen kyllä tunnistaa ekan kerran jälkeen itsekin.

Kalliin ja hyvän ruuan syöttäminen kannattaa, ettei tarvitse käydä niin usein eläinlääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

78senttiä......että ihan sentilleen lasketaan? Sori, mut mie tyrskähdin nauruun.

No enhän minä sitä itse laske, vaan tietokone. :-) Kun tavaroiden ja palveluiden ostohinnat on sinne kirjattu sentilleen, niin tottakai myös lopputulos on sentin tarkkuudella. Ja miksi niitä kirjauksia ei tekisi tarkoille summille, kun kerran tarkan summan laittamiseen menee ihan sama aika kuin pelkän eurosumman laittamiseen.

Vaikka meillä ei mitään rahahuolia olekaan, niin haluan tietää mihin raha menee. Tuo nettiohjelma on osoittautunut siinä loistavaksi. Muutamalla klikkauksella voi tarkistaa kulutuksen vuosien ajalta, vaikka miten pienistä kategorioista ja alakategorioista. Olen niin tottunut sen käyttöön että kirjauksien tekemiseen menee viitisen minuuttia päivässä.

Kiinnostaa mikä ohjelma kyseessä?

Vierailija
44/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

250e hevoseen

No sullapa on halpa hevonen😂😂

Meillä pelkkä tallivuokra yli 500e/kk + rehut, valmennukset, kengitykset yms. Lopullinen summa taitaa olla keskimäärin 700-800e kuussa

Koiraan menee 30e ruokasäkkiin joka kestää pari-kolme kuukautta, ei muuta.

Marsujen purut, ruuat yms ehkä 20e kuussa jos sitäkään

En ole tuo jolle vastasit mutta itselläni ei ole kuluja tallipaikasta, valmennuksista ja kengityksistä sillä teen ne itse. Kyllä, myös kengitän. N27

Vierailija
45/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni koira n. 4.5kg. Ostetaan 10-15kg nappulasäkki eläinkaupasta 2-3krt/vuosi, säkki maksaa jotain 40e. Koira syö myös jonkin verran raakapullia (pakaste), menisiköhän niitä ehkä 1 pussi/kk, maksavat jotain 6e/pussi. Annamme koiralle myös jämäruokia jotka muuten menisivät roskiin. Ruokakulut kk-tasolla ehkä n. 15e. Leluja ei olla paljon osteltu, koira on 4.5v ja ehkä 5kpl leluja ollaan koko aikana hommattu. Leluksi ollaan annettu vanhoja sukkia yms. ja hyvin näyttää kelpaavan. Puruluita ostan yleensä samalla kun ostan koiranruokasäkin eikä niitä kulu kyllä vuodessa kuin muutama koska koira ei niistä oikein perusta. Koiran petialusta ollaan uusittu pari kertaa ja kierrätyskeskuksesta ollaan hommattu parit viltit petiin lämmikkeeksi. Koiralla on 1kpl panta ja 1kpl valjaat sekä 2kpl hihnoja ja ne on olleet käytössä viimeiset 3 vuotta ainakin. Nahkaiset kestävät hyvin käyttöä. Koira on lyhytkarvainen joten parit paidat ja puvut olen talvea varten ostanut, pesemällä ovat pysyneet hyvässä kunnossa. Eläinlääkärissä ei ole tarvinnut käydä pentuajan rokotuksia ja maitohampaan poistoa lukuun ottamatta kuin 2 kertaa. Tähän mennessä siis melko edullista lemmikin pitoa ollut kaikin puolin.

Vierailija
46/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tädillä oli aikoinaan kääpiösnautseri, jota hän ei kertaakaan trimmannut, vaikka yleensä sen rotuisia trimmataan pari kertaa vuodessa. Hän oli sitä mieltä, ettei ollut tarvetta, vaikka koira näytti ihan siivousmopilta. Trimmaus olisi maksanut siihen aikaan 50€/kerta

Koiran voi trimmata myös itse, kun opettelee homman ja ostaa välineet. Meillä tytär trimmasi meidän koiran. Harmi kun tytär on muuttanut kotoa pois. En ole itse yhtä hyvä.

Vierailija
47/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koirat on perseestä

Vierailija
48/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koirat on perseestä

Kuin myös sinäkin taidat olla.

Vierailija
49/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

250e hevoseen

No sullapa on halpa hevonen😂😂

Meillä pelkkä tallivuokra yli 500e/kk + rehut, valmennukset, kengitykset yms. Lopullinen summa taitaa olla keskimäärin 700-800e kuussa

Koiraan menee 30e ruokasäkkiin joka kestää pari-kolme kuukautta, ei muuta.

Marsujen purut, ruuat yms ehkä 20e kuussa jos sitäkään

En ole tuo jolle vastasit mutta itselläni ei ole kuluja tallipaikasta, valmennuksista ja kengityksistä sillä teen ne itse. Kyllä, myös kengitän. N27

No tuskin sun käyttämät kuivikkeet, heinä, lantalan tyhjäys, sähköt ja vesi sielä tallissa (=tallipaikan maksut) on ilmaisia. :D

Jos ei halua valmentautua niin mikäs siinä, mutta se myös sitten näkyy siinä ratsastuksessa jos yksin aina puskailee.

Kengityksen ymmärrän jos olet kengittäjä, se on ihan normi että heilläkin on hevosia :)

Vierailija
50/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhui kun joillain on kallista lemmikinpitoa..No ei kai siinä jos on varaa joillain kissaakin elättää sadoilla euroilla kuussa.

Enemmänkin veikkaan sitä että monet tänne summia ilmoittavat yksinkertaisesti unohtavat monet hankinnat ja arvioivat alakanttiin. Lemmikkeihin menee yllättävän paljon rahaa jos ne kunnolla hoitaa.

Moni varmaan unohtaa ne uudet valjaat, useammat lelut, jonkun lääkärikäynnin, ekstraherkut ja matolääkkeen kokonaiskululuista, mutta meidän taloudessa kyllä huomaisi jos koiran kustannuksiin menisi yli kolme tonnia vuodessa.

Vierailija
51/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

78senttiä......että ihan sentilleen lasketaan? Sori, mut mie tyrskähdin nauruun.

No enhän minä sitä itse laske, vaan tietokone. :-) Kun tavaroiden ja palveluiden ostohinnat on sinne kirjattu sentilleen, niin tottakai myös lopputulos on sentin tarkkuudella. Ja miksi niitä kirjauksia ei tekisi tarkoille summille, kun kerran tarkan summan laittamiseen menee ihan sama aika kuin pelkän eurosumman laittamiseen.

Vaikka meillä ei mitään rahahuolia olekaan, niin haluan tietää mihin raha menee. Tuo nettiohjelma on osoittautunut siinä loistavaksi. Muutamalla klikkauksella voi tarkistaa kulutuksen vuosien ajalta, vaikka miten pienistä kategorioista ja alakategorioista. Olen niin tottunut sen käyttöön että kirjauksien tekemiseen menee viitisen minuuttia päivässä.

Kiinnostaa mikä ohjelma kyseessä?

Toivottavasti tämä ei nyt mene mainostuksen puolelle. No itselläni ei kyllä ole mitään tekemistä k.o. firman kanssa joten en tästä hyödy. Eli http://www.budgettracker.com/

Muitakin vastaavia on varmasti pilvin pimein.

Vierailija
52/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa yhtään ajatella mitä menee ruokiin sillä vaihtelee paljon.

Ostan jauhelihaa nappuloiden lisäksi ym

Sen muistan, että kerran meillä meni kk aikana eläinlääkärin maksuihin 780€ eli yllätyksiä voi tulla.

Vierailija
53/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen 100e/kk kahteen koiraan. Ruoka noin 50e ja siihen päälle raakalihat, lisät ja luut. Lelujakin silloin tällöin tulee ostettua

Vierailija
54/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden sisäkissan ruokaan, hiekkaan ja muihin tarvikkeisiin noin 100 euroa kuussa. Tällä saa meidän lähimmästästä lemmikkikaupastamme hyvälaatuiset ruuat ja hiekat. Netistä tilaamalla saisi samat tavarat hiukan halvemmalla, mutta haluan käydä just tuon mukavan kauppiaan kaupassa. 

Lisäksi pitää varautua eläinlääkärikuluihin, kissanhoitajan hyvittelyyn ja satunnaisiin isompiin tarvikehankintoihin. 

Se on jännä miten paljon asiakaspalvelu vaikuttaa siihen mistä ostoksensa ostaa. Itse hoidan ruoka-ostokset lähikauppaa hiukan kauempana olevassa kaupassa koska siellä on niin mukava henkilökunta :)

Vierailija
55/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin uskon että sakemannin ruokiin menee 100 euroa/kk. Riippuu mitä se syö ja  jos se saa liikuntaa niin paljon kuin tarvitsee, niin kyllähän se syö.

Ruokaa kyllä kuluu. Eihän se eläimen pito ilmaista ole!

Ja monet sakut on allergisia esim. vehnälle, niin että nappulat on joko allergiaruokaa tai ruoka tehdään itse. Mulla on ollut sakuja vuodesta -88 saakka enkä syötä niille nappuloita kuin muun ruuan seassa. Saan lampaanlihaa ja hirvenlihaa ja luita halvalla sukulaiselta, jauhan lihan itse jauhelihaksi. Mies taas on tukussa töissä ja saa ilmaiseksi (vahingon sattuessa kun kuorma on kaatunut) mm. riisiä. Perunat ja juurekset kasvattelen pellossa.

Koirat voi hyvin ja turkki kiiltää.

Vierailija
56/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

+-100e riippuen kuukaudesta. Viime kuussa taisi tosin mennä melkein 300e, koska ostin matolääkkeet ja koira sai ihotulehduksen joka vaati hoitoa. Ilmeisesti hirvikärpänen (se pääsi hengestään kun löysin sen) oli hiippaillut kainalossa ja kutittanut koiraa, jolloin koira oli raappinut kainalonsa naarmuille. Noista naarmuista oli sitten ihotulehdus lähtenyt leviämään kosteiden syyskelien avustuksella. Tuostakin olisi varmaan selvinnyt pelkällä naarmujen puhdistuksella jos olisin vain huomannut ne ajoissa, enkä vasta siinä vaiheessa kun tulehdus oli jo lähdössä leviämään. 

Vierailija
57/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän sitä veikkailisi. Kahteen kissaan (hiekkaan, ruokiin, satunnaiseen sälään) mennee 50-60 € kuussa. Silloin tällöin toki joku isompi kuluerä tulee, jos tarvii uuden vessan tai käydään eläinlääkärissä.

Vierailija
58/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kissa, erikoisruokavalio=n.80€/kk, lääkkeet=n.35€/kk, eläinlääkärikäynnit vuodessa noin 1200€, Hiekkoja en ole miettinyt tai laskenut, käyttää pellettejä.

Ennen erikoisruokavaliota ruokaan meni huomattavasti enemmän rahaa; tykkäsin sitä hemmotella ruoalla ja kalatiski erikoisuuksineen tuli sille tutummaksi kuin minulle, muutoinkin söi ruokansa luomuversiona; itse en sitä tee, en niin välitä.

Vierailija
59/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan yleensä isoimman koiranruokasäkin mitä löytyy, maksaa 70-80e ja siitä riittää pariksi kuukaudeksi. Lisäksi annan koiranmakkaraa ja herkkuna siankorvia silloin tällöin. Koirani on iso, sakemannin , belggarin ja dobermannin sekoitus.

Vierailija
60/67 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan menee kuussa viitisenkymppiä. Kyseessä kääpiörotuinen, alle 10 kg koira. Lisäksi vakuutus on vuodessa n. 300 euroa (?). Satunnaiset lääkärikäynnit (esim. silmätulehdus) pari kolme sataa vuodessa (omavastuu on sata euroa, vaikka on vakuutus). Onneksi on vakuutus, koska koira astui lasunsiruun kesällä ja jouduttiin ottamaan röntgenit sun muut, jolloin lasku oli lähes 500 euroa. Tarvikkeisiin menee vuodessa muutama kymppi (kakkapaikkaa, pannat, sänky yms)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän