Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3: Työryhmän lakiehdotus: Vanhemmat velvoitetaan pitämään yllä lapsen suhteita muihin läheisiin kuten isovanhempiin

Vierailija
29.09.2017 |

Voi idiootit teitä!
Aikoinaan kuskasin eron jälkeen lasta tunnollisesti myös eksän vanhemmille, kunnes eksän isä ja veli totesivat aika pian, että olisi parempi, ettei olla tekemisissä. Eksä oli jo aiemmin yrittänyt kiristää minua taloudellisesti kieltäytymällä lapsen tapaamisista. Lopetin lapsen kuskailun ympäri Suomea ja sukuloitiin sitten oman suvun parissa. Sitten ilmaantuivat eksä vanhempineen vuosien jälkeen varoittamatta lapsen kevätjuhlaan. Olin kauhuissani ja lapsi hölmistynyt alkkisperheen uusista tempuista, joiden taustalla olikin vain asianajajan neuvot taisteluun minun omaisuudestani. Olimme olleet liian vähän aikaa yhdessä, että omaisuuttani olisi voitu alkaa jakamaan, ja osan siitäkin ajasta olimme asuneet erillämme.
Ei ne välit katkea eron jälkeen suinkaan aina sen lähivanhemman tahdosta. Itse olin lopulta ainoa joka yritti pitää välejä yllä. Tällaiset pakko-tapaamiset pitäisi lailla kieltää, ja antaa aikuisten ihmisten itse hoitaa asiansa. Jos ei pysty pitämään välejä lähimpiinsä eron jälkeen, ei siinä mitkään tukitoimenpiteet auta, vaan tekevät ikävästä asiasta massiivisen katastrofin. Kukaan äiti/isä ei kiellä lasta tapaamasta sukulaisiaan ellei taustalla ole jotain todella ikävää esim. alkoholismia, väkivaltaa, kostoa, uhkailuja, kiristämistä, lapsen heitteillejättöä ym ym.
Lapsi on joutunut kokemaan hylkäämisen useampaan kertaan isän aina retkahdettua viinaan, eikä nämä pakkotoimet ole todellakaan tehneet hylkäämisiä helpommiksi.
Itse koin että lapsi olisi joutunut menemään tilanteeseen, jota en olisi itse aikuisenakaan kestänyt. En eronnut pikkusyiden takia.
Täysin sairas lakiehdotus, voin kertoa vuosien kokemuksella.

Kommentit (427)

Vierailija
101/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ehdotushan varmasti kannustaa ihmisiä hankkimaan lapsia näin ennätyspienen syntyvyyden aikana. Eiku... 🤦

Vierailija
102/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ehdotushan varmasti kannustaa ihmisiä hankkimaan lapsia näin ennätyspienen syntyvyyden aikana. Eiku... 🤦

Niinpä.

Valtiovalta oikein ponnistelee että kukaan ei ikinä enää lisääntyisi,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä sosiaalipuolen jatkuvaa tarvetta nähdä ne vanhemmat viholaisina. Ja kaikki muut hyväntahtoisina ja ihanina ihmisinä.

Esimerkiksi lastensuojeluun saa kuka vaan vaikka nimettömänä suoltaa ihan mitä vaan koska vaan ja kuinka paljon vaan. Ja vanhemman pitää sitten juosta siellä tuomiolla.

Kaikki sukulaiset on lähtökohtaisesti lämpimiä läheisiä, joita se paska vanhempi vain kaltoinkohtelee.

Kuka täällä enää haluaa edes hankkia lapsia?

T. Sairaan häirikkömummon kyykyttämä uupunut äiti

Hyvä huomio!

Sossut on kommareita, jotka vaan haaveilevat varastavansa lapset kunnollisilta äideiltään yhteiskunnan aivopestäviksi. Samalla laillahan haukutaan kotiäitejä, olet osaamaton paska, kun kasvatat lastasi kotona, vaikka se tulee yhteiskunnalle huomattavasti edullisemmaksi. Perhepäivähoitajiakaan ei enää arvosteta,  vaikka heitä pidettiin 20 vuotta sitten parhaimpana vaihtoehtona vieraista hoitajista pienimmille lapsille.

Ja jos lapsellesi joku tekee pahaa, ja puolustat lastasi, sitten vasta oletkin kamala rikollinen.

Vierailija
104/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raato kirjoitti:

Mielenkiintoista lukea näitä kommentteja. Minusta tämä paljastaa syvän luulon omasta paremmuudesta ja luulon siitä, että lapsen saa yksinoikeudella kun vaan ero tulee voimaan sanoi laki mitä tahansa. Tässä mistä keskustellaan on tarkoitus tärkeäksi muodostuneiden ihmissuhteiden turvaaminen. Aina vedetään joku etävanhempi joka ei noudata tapaamissopimusta mukaan perusteluksi. Tälläiseen on olemassa jo pykälät ja toimintatavat. Lakiehdotuksessa puututaan sellaisiin tilanteisiin kuten esim. taannoin Tampereella, jossa äiti esti isän tapaamiset sillä perusteella että lapsi oli hankittu luovutetuilla siittiöillä ja isä ei ollut biologinen isä vaikka oli kuitenkin isä kaikilla muilla kriteerein. Hävetkää!

Eiköhän 99,9% äideistä pidä ihan mieluusti yhteyttä kaikkiin mahdollisiin lähisukulaisiin, jotka vaan ovat halukkaita osallistumaan lapsen elämään. Ihan senkin vuoksi, että on esim. varahoitajia, jos jotain sattuu. Turvaverkot ovat arvokkaita, mutta turvaverkoksi ei todellakaan pääse kukaan arvaamaton, juoppo, väkivaltainen, vanki, narkkari tms. Siihen on syynsä, että lapsi pidetään etäällä vaarallisista tyypeistä.

Vierailija
105/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kukahan pässinpää tuotakin on ehdotellut. Niin kuin ihmiset ei osaisi itse tuotakaan järjestää. Mitä hemmettiä oikeasti? Ihan idioottimainen keksintö.

No ei ole idioottimainen keksintö. Esim. mulla kaveri meni aikoinaan yhteen naisen kanssa, jolla oli pari lasta. Nuorin oli joku parivuotias ja sen biologinen isä ei ollut mitenkään kuvioissa. Kaverista tuli tuolle lapselle "isä" ja sitä roolia veti aika onnistuneesti yli seitsemän vuotta kunnes nainen päätti baari-illan päätteksi käydä pyörähtämässä vieraissa lakanoissa ja sitten jo vaihtoikin miestä lennossa. 

Nyt tuo mun kaveria isänään pitävä lapsi ei sitä isäänsä saa tavata kun äiti ei halua. Siltä lapselta on revitty sen elämän toinen tärkein aikuinen elämästä pois ja sille ei voi kukaan mitään kun ei ole olemassa mitään lakia, minkä perusteella voisi vaatia tapaamisoikeutta tuolle isälle lapsen kanssa. Että ei tässä lakiehdotuksessa ole kyse siitä että pitäisi niitä AIHEELLISESTI elämästä pois pidettyjä ihmisiä päästää lasta tapaamaan niinkuin moni näyttää tuon tulkitsevan vaan siitä että AIHEETTOMASTI ei eroteta lasta hänelle tärkeistä läheisistä ihmisistä.

No luuletko että sossut erottelee hyvikset ja rikolliset? Ei erottele. Päihdeisän on pakko saada 3-vuotias erkki hoitoon joka toiseksi viikonlopuksi kaljapullojen keskelle.

Vierailija
106/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukulaiset on käyttäytyneet asiallisesti, vanhemmat kyllä haluaa heidät perheen elämään. Siihen pitäisi panostaa: kouluttamaan esim isovanhempia arvostamaan perhettä.

Vierailija
107/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sairasta että yhteiskunta alkaa määrätä jo ihmisten sosiaalisista suhteista. Holhousvaltiota pahimmillaan.

Vierailija
108/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sairasta että yhteiskunta alkaa määrätä jo ihmisten sosiaalisista suhteista. Holhousvaltiota pahimmillaan.

Ihan sairasta että yhteiskunta haluaa turvata lapsen sosiaaliset suhteet! Kyllä jokaisella av-mammalla pitää olla oikeus sulkea oma lapsi komeroon tämän keskutelun perustellaan.

Vierailija
109/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiseksi menee, kun meillä kasvatetaan vain julkkaripuolen kukkahattuhumanisteja. Mitään oikeita asioita ei edes yritetä panna kuntoon vaan hoonataan ihmissuhdelakeja ratkaisemaan ongelmia, joihin jokaisella on oma, helppo ja luja mielipide. Kikyt, sotet, rakennemuutokset, työllisyydet, teollisuudet, raiskariporukat ja ilmastonmuutokset ovat sivuseikka.

Vierailija
110/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun se on isovanhempi, joka yrittää vahingoittaa lapsen ja vanhemman suhdetta? Meillä mummo/anoppini on koko lasten pienen lapsuuden pyrkinyt mustamaalaamaan minua lapsille ja vähentämään arvoani. On käyttäytynyt kuin olisi lasten äiti (siis nenäni edestä menee tilanteisiin jossa lapsi huutaa äitiä, sellaista vaikeasti selitettävää outoa toimintaa), selittänyt että äiti ei rakasta heitä yhtä paljon kuin mummo, lapset ei saisi mennä äidin syliin kun hän on kylässä yms. Olemme miehen kanssa vähentäneet yhteistuumin tapaamisia ja päättäneet etteivät lapset jää mummolle hoitoon. Mummon puheet ovat ahdistaneet lapsia, vaikka hän päällisin puolin herttainen mummo onkin.

En usko, että olen ainoa inhottu miniä Suomessa. Voin kuvitella kuinka pahan puhuminen lapsille lisääntyy monissa suvuissa eron tullessa, ihan ilman mitään persoonallisuushäiriöitä. Ei se vaadi kuin huonot henkilökemiat, "juoruilutavat" ja ymmärtämätyömyyden siitä kuinka se vahingoittaa lapsia. Sitten pitäisi vielä viedä lain mukaan lasta kylään paikkaa, jossa yritetään käännyttää lapsi vanhempaansa vastaan, kamalaa. Kaikista vahingollisinta lapselle on kuitenkin, että hänen kehityksen kannalta tärkeimpää ihmissuhdetta sabotoidaan.

Vierailija
111/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun se on isovanhempi, joka yrittää vahingoittaa lapsen ja vanhemman suhdetta? Meillä mummo/anoppini on koko lasten pienen lapsuuden pyrkinyt mustamaalaamaan minua lapsille ja vähentämään arvoani. On käyttäytynyt kuin olisi lasten äiti (siis nenäni edestä menee tilanteisiin jossa lapsi huutaa äitiä, sellaista vaikeasti selitettävää outoa toimintaa), selittänyt että äiti ei rakasta heitä yhtä paljon kuin mummo, lapset ei saisi mennä äidin syliin kun hän on kylässä yms. Olemme miehen kanssa vähentäneet yhteistuumin tapaamisia ja päättäneet etteivät lapset jää mummolle hoitoon. Mummon puheet ovat ahdistaneet lapsia, vaikka hän päällisin puolin herttainen mummo onkin.

En usko, että olen ainoa inhottu miniä Suomessa. Voin kuvitella kuinka pahan puhuminen lapsille lisääntyy monissa suvuissa eron tullessa, ihan ilman mitään persoonallisuushäiriöitä. Ei se vaadi kuin huonot henkilökemiat, "juoruilutavat" ja ymmärtämätyömyyden siitä kuinka se vahingoittaa lapsia. Sitten pitäisi vielä viedä lain mukaan lasta kylään paikkaa, jossa yritetään käännyttää lapsi vanhempaansa vastaan, kamalaa. Kaikista vahingollisinta lapselle on kuitenkin, että hänen kehityksen kannalta tärkeimpää ihmissuhdetta sabotoidaan.

Niin, Suomessa on paljon ihmisiä, joilla heittää hieman, muttei ole silti mitään diagnoosia.

Vierailija
112/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan äiti/isä ei kiellä lasta tapaamasta sukulaisiaan ellei taustalla ole jotain todella ikävää esim. alkoholismia, väkivaltaa, kostoa, uhkailuja, kiristämistä, lapsen heitteillejättöä ym ym.

.

Valitettavasti aika moni tekee. Noissa on saman tyyppisiä ihmisiä, kuin tuolla lapsen isän suvun puolella. Ei se lapsi persoonaa muuta. Huono lakialoite kuitenkin.

Vierailija
113/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sukulaiset on käyttäytyneet asiallisesti, vanhemmat kyllä haluaa heidät perheen elämään. Siihen pitäisi panostaa: kouluttamaan esim isovanhempia arvostamaan perhettä.

Aikuisten ihmisten pitäisi myös tajuta, ettei heillä ole oikeutta arvostella toisten tapaa elää. Itsekin olen joutunut välillä pyytämään anteeksi, kun on tullut sanottua liian kärkkäästi asioista tai on unohtunut, etten enää määrää lapseni asioista. Ja olen kuitenkin kiltti ja kohtelias ihminen yleensä. Ymmärrän hyvin, että on isovanhempia, jotka heitetään perheen elämästä ulos, kun ei ole muita vaihtoehtoja. Pakkotapaamiset tällaisten kanssa olisivat silkkaa kidutusta. Pienet lapset aistivat valtavan hyvin ihmisiä.

Vierailija
114/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pienten lasten pitäisi välttämättä saada tavata kusipäitä? Onko siitä jotain tutkimusta, että selviävät siitä ja oppivat vastedes näitä välttämään? Ovatko tarpeeksi vahvoja psyykeltään tähän rumbaan? Jos näin on, niin sitten on kai vain hyväksyttävä tämäkin pakko. 18 vuotta on pitkä aika.

Vierailija
115/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No, en estä tapaamasta, mutta en myöskään rupea itse soittelemaan ja kyläilemään exän vanhemmilla. Jos mummo hakee lapset ovelta luokseen niin ok. Mutta eipä taida hakea.

En ole edes itse omien vanhempieni kanssa tekemissä kuin vähän, joten todella keinotekoista olisi tunkea lapsianikaan sinne kylään. Ja sekin vähä kyläily mitä teen, on yleensä sitä että äitini valittaa ja huokailee ja haukkuu naapureita, sukulaisia ja kaikkia muitakin ihmisiä. Minusta tai lapsistani ei ole kiinnostunut.

Haluan itse päättää kenen kanssa olen tekemisissä ja kuinka paljon, kiitos vain holhouksesta!

Vierailija
116/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vanhemmat saa tehdä sitä vaikka toisiaan vastaan kun niin voimakkaasti tätä täällä vastustetaan? Vieraannuttaminen on teistä sallittua kun sen tekee vanhempi.

Vierailija
117/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä silloin, kun isovanhemmat ilmoittavat etteivät halua nähdä ja kuulla lapsenlapsista mitään?

Edesmennyt puolisoni tappoi itsensä lasten ollessa pieniä ( toinen muutaman vkon ikäinen ja toinen reilun vuoden) Apoppi huusi minulle ennen hautajaisia että itsemurha oli minun syy ja kukaan suvusta ei halua ikinä nähdä kakaroitani joten kasvata ne yksin.

Kuolemasta on nyt aikaa 25 vuotta ja todentotta kukaan isänsä sukulaisista ei ollut lapsiin yhteydessä. Ei edes joulu- tai syntymäpäiväkortteja lapsille laittaneet.

Mietipä että tuollainen laki olisi ollut tuolloin olemassa niin mihin se olisi lasteni kohdalla johtanut?

Lapsilleni pienestä pitäen olen painottanut, että halutessaan saavat ja voivat ottaa yhteyttä isänsä sukulaisiin, toistaiseksi eivät ole yhteyttä ottaneet.

Vierailija
118/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pienten lasten pitäisi välttämättä saada tavata kusipäitä? Onko siitä jotain tutkimusta, että selviävät siitä ja oppivat vastedes näitä välttämään? Ovatko tarpeeksi vahvoja psyykeltään tähän rumbaan? Jos näin on, niin sitten on kai vain hyväksyttävä tämäkin pakko. 18 vuotta on pitkä aika.

Ikävää jos vanhempasi ovat kusipäitä mutta tajuat kai ettei liity aiheeseen mitenkään. Täällä on lauma hyperventiloivia kanoja joita ei lainkaan kiinnosta mistä on kyse kunhan saa vähän kiukutella netissä.

Kannattaa sitten ennen kuin kahvipöydässä alkaa tästä paasata ottaa enemmän selville ettet te itsestäsi pelleä.

Vierailija
119/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koskeeko tämä nyt vain eronneita vanhempia? Meillä nimittäin miehen kanssa on yhdessä päätetty, että molempien vanhemmat ovat niin myrkyllisiä, että lapsemme lähelle ei heitä päästetä. Vaikka tuo menisikin läpi, niin uskon että hyvin moni rikkoo räikeästi sitten sitä. Siihen on syynsä, miksi ei olla tekemisissä omien vanhempien ja lapsen isovanhempien kanssa, harva sitä kiusallaan tekee.

Vierailija
120/427 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tulee mieleen, että valtiolle pitäisi muistuttaa, mikä sen ainoa tehtävä ja olemassaolon peruste on: olla alueensa suurin rosvokopla, joka suojelurahaa vastaan pitää muut mafiat poissa ja pikkurikolliset kurissa.

Totta kai sen kannattaa järjestää jotakin muutakin apua ja viihdykettä asukkaille etteivät he muuta kokonaan pois. Mutta se on vain ns. kivaa näpertelyä. Se ei ole rosvokoplan päätehtävä, eikä pidäkään olla.

Kyllä eli lukemattomat tuet pois mitä kansalaisille maksetaan. Nekään ei kuulu yhteiskunnalle.

Myöskään eläkkeiden eikä sairaskulujen maksaminen ei kuulu yhteiskunnalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi