Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3: Työryhmän lakiehdotus: Vanhemmat velvoitetaan pitämään yllä lapsen suhteita muihin läheisiin kuten isovanhempiin

Vierailija
29.09.2017 |

Voi idiootit teitä!
Aikoinaan kuskasin eron jälkeen lasta tunnollisesti myös eksän vanhemmille, kunnes eksän isä ja veli totesivat aika pian, että olisi parempi, ettei olla tekemisissä. Eksä oli jo aiemmin yrittänyt kiristää minua taloudellisesti kieltäytymällä lapsen tapaamisista. Lopetin lapsen kuskailun ympäri Suomea ja sukuloitiin sitten oman suvun parissa. Sitten ilmaantuivat eksä vanhempineen vuosien jälkeen varoittamatta lapsen kevätjuhlaan. Olin kauhuissani ja lapsi hölmistynyt alkkisperheen uusista tempuista, joiden taustalla olikin vain asianajajan neuvot taisteluun minun omaisuudestani. Olimme olleet liian vähän aikaa yhdessä, että omaisuuttani olisi voitu alkaa jakamaan, ja osan siitäkin ajasta olimme asuneet erillämme.
Ei ne välit katkea eron jälkeen suinkaan aina sen lähivanhemman tahdosta. Itse olin lopulta ainoa joka yritti pitää välejä yllä. Tällaiset pakko-tapaamiset pitäisi lailla kieltää, ja antaa aikuisten ihmisten itse hoitaa asiansa. Jos ei pysty pitämään välejä lähimpiinsä eron jälkeen, ei siinä mitkään tukitoimenpiteet auta, vaan tekevät ikävästä asiasta massiivisen katastrofin. Kukaan äiti/isä ei kiellä lasta tapaamasta sukulaisiaan ellei taustalla ole jotain todella ikävää esim. alkoholismia, väkivaltaa, kostoa, uhkailuja, kiristämistä, lapsen heitteillejättöä ym ym.
Lapsi on joutunut kokemaan hylkäämisen useampaan kertaan isän aina retkahdettua viinaan, eikä nämä pakkotoimet ole todellakaan tehneet hylkäämisiä helpommiksi.
Itse koin että lapsi olisi joutunut menemään tilanteeseen, jota en olisi itse aikuisenakaan kestänyt. En eronnut pikkusyiden takia.
Täysin sairas lakiehdotus, voin kertoa vuosien kokemuksella.

Kommentit (427)

Vierailija
1/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaksi  muodostuu arki erolapselle, jos pitää kalenterin kanssa tavata etävanhemman lisäksi säännöllisesti myös isovanhempia. Meillä on ydinperhe, hyvät välit sukulaisiin ja silti ehditään tavata vain pari kertaa vuodessa eli kesälomalla ja jouluna.

Vierailija
2/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Muutamme ulkomaille. Narsistinen äitini ei tästä uutta kidutuskeinoa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Muutamme ulkomaille. Narsistinen äitini ei tästä uutta kidutuskeinoa saa.

Sama.

Vierailija
4/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tulee mieleen, että valtiolle pitäisi muistuttaa, mikä sen ainoa tehtävä ja olemassaolon peruste on: olla alueensa suurin rosvokopla, joka suojelurahaa vastaan pitää muut mafiat poissa ja pikkurikolliset kurissa.

Totta kai sen kannattaa järjestää jotakin muutakin apua ja viihdykettä asukkaille etteivät he muuta kokonaan pois. Mutta se on vain ns. kivaa näpertelyä. Se ei ole rosvokoplan päätehtävä, eikä pidäkään olla.

Vierailija
5/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no kukas maksaa sitten ne tapaamiskulut. Kyllä meidän isovanhemmat saa ottaa lapsen vieraakseen ihan koska vaan kunhan maksavat lentoliput ja ylläpidon ja jaksavat järkätä tarpeeksi ohjelmaa ja tekemistä.

Vierailija
6/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukahan pässinpää tuotakin on ehdotellut. Niin kuin ihmiset ei osaisi itse tuotakaan järjestää. Mitä hemmettiä oikeasti? Ihan idioottimainen keksintö.

Vierailija
7/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, en tullut edes ajatelleeksi tätä vaihtoehtoa, että joku on joutunut ottamaan etäisyyttä omiin vanhempiinsa saadakseen elää ilman kiusantekoa. Tämäkin vielä.

Ap

Vierailija
8/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvoitetaanko sitten myös isovanhemmat, perheensä jättäneet isät, yms pitämään yhteyttä lapseen? Vai onko tämä koko sirkus lähivanhemman vastuulla?

Vierailija
9/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuu ihan meidän perustuslakiin, eli siihen että huoltajan oikeus ja velvollisuus vaikuttaa lapsensa elämään päättyy lapsen täyttäessä 18v.

Sellainen laki, että minun olisi pakko joko a) tavata omia ja appivanhempia tai b) jättää lapsi hoitoon oman arvion mukaan hoitajaksi sopimattomalle ihmisille, ei vaan ole Suomen muut lait huomioden mahdollista. Aivan mahdottomuuteensa kaatuva esitys. Kukaan ei voi pakottaa ihmistä ihmissuhteeseen. Jotta tuo onnistuisi, pitäisi huoltajuuden määritelmän muuttua Suomessa täysin.

Mitä lie narsistipappoja ja -mummoja tuonkin esityksen takana.

Vierailija
10/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väkivaltaista isovanhempaa pakko tavata?

Vierailija
11/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä tuo lakiesitys pitäisi sisällään? Miten ihmeessä tuollaiseen voitaisiin velvoittaa ja miten sitä muka valvottaisiin? Eihän kukaan esimerkiksi pakota vanhempia järjestämään lapselle liikuntaharrastustakaan. 

Vierailija
12/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomioistuimet täyttyy kanteista. Koska sitten on pakko setviä ne oman paskan lapsuuden paskat ennen kuin voi ottaa laillisesti etäisyyttä kusipäistä.

Vierailija
13/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä alkuunkaan mitä ehdotuksen esittäjöt aloittavat. Ehdotuksessa puhutaan erotilanteiden jälkeisestä tapaamisoikeudesta, eli eroperheiden vanhemmat velvotettaisiin pitämään yhteyttä isovanhempiin ym sukuun, samoin puhuivat että lasten tulisi vuoroasua eroperheissä (jota ei edes suositella alle kouluikäisille). Eli siis jos eroat, niin yhteiskunta alkaa määritellä ihmissuhteitasi, jos jatkat eloa ydinperheenä, niin saat itse valita ketkä ovat osa lapsesi elämää. Elämmekö todella Suomessa, vai Neuvostoliitossa? Ja toi vuoroasuminen, olisiko paikallaan konsultoida vaikka lastenpsykiatreja, ennen kuin päästää suustaan aivopieruja trendisana "vieraannuttaminen" perässä?

Ja kenen etua tällä loppujen lopuksi ajetaan? Onko esim 5v:n etu, että hän asuu vuoroviikoin molemmilla vanhemmilla, ja lisäksi vaikka joka toinen viikonloppu isovanhemmilla? Palveleeko todella pienen lapsen tarpeita?? Puhumattakaan pienemmän lapsen kohdalla. Naurattaa ja itkettää ajatuskin, kuinka kiintymyshäiriöisiä lapsia tällaisista lakimuutoksista vielä seuraisi. Kyllä esim 3-vuotiaan paikka on ensisijaisen hoitajansa kanssa, eikä riepoteltavana kymmenellä eri ihmisellä. Yhtään väheksymättä isejä ja heidän merkitystä lapsille.

Vierailija
14/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt villiintykö klikkiotsikosta. Ko uudistus koskisi lapsen huoltosuhdetta jossa tällä hetkellä on mahdollista että lapsi asuu vain toisen vanhemman luona vaikka olisi viikko viikko systeemi.

Siihen liitto myös kohta vieraannuttamisesta ha tämän takia kohta jossa mukana isovanhemmat ja muut lapselle läheiset.

Vierailija
15/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon holhousvaltioehdotus.

Vierailija
16/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä sosiaalipuolen jatkuvaa tarvetta nähdä ne vanhemmat viholaisina. Ja kaikki muut hyväntahtoisina ja ihanina ihmisinä.

Esimerkiksi lastensuojeluun saa kuka vaan vaikka nimettömänä suoltaa ihan mitä vaan koska vaan ja kuinka paljon vaan. Ja vanhemman pitää sitten juosta siellä tuomiolla.

Kaikki sukulaiset on lähtökohtaisesti lämpimiä läheisiä, joita se paska vanhempi vain kaltoinkohtelee.

Kuka täällä enää haluaa edes hankkia lapsia?

T. Sairaan häirikkömummon kyykyttämä uupunut äiti

Vierailija
17/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lakiin pitäisi kirjata selvemmin huoltajien velvollisuus vaalia lapselle läheisiä ihmissuhteita ja olla vieraannuttamatta lasta esimerkiksi isovanhemmista, ehdottaa lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevan lain uudistamista kartoittanut työryhmä."

Isovanhemmista vieraannuttaminen on aika outo käsite kun lähtökohtaisesti isovanhemmilla ei edes ole mitään oikeutta olla lapsen elämässä.

Minun lapseni ei tule näkemään vanhempiani muuta kuin omassa valvonnassani, koska he kohtelivat minua väkivalloin. Rikkoisin velvollisuuttani pitää lapseni turvassa jos luottaisin vanhempiini.

Vierailija
18/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lakiin pitäisi kirjata selvemmin huoltajien velvollisuus vaalia lapselle läheisiä ihmissuhteita ja olla vieraannuttamatta lasta esimerkiksi isovanhemmista, ehdottaa lapsen huoltoa ja tapaamisoikeutta koskevan lain uudistamista kartoittanut työryhmä."

Isovanhemmista vieraannuttaminen on aika outo käsite kun lähtökohtaisesti isovanhemmilla ei edes ole mitään oikeutta olla lapsen elämässä.

Minun lapseni ei tule näkemään vanhempiani muuta kuin omassa valvonnassani, koska he kohtelivat minua väkivalloin. Rikkoisin velvollisuuttani pitää lapseni turvassa jos luottaisin vanhempiini.

Isovanhemmat ja sisarukset on vain esimerkki. Tarkoitetaan lapselle läheisiä ihmisiä.

Vierailija
19/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat ja sisarukset on vain esimerkki. Tarkoitetaan lapselle läheisiä ihmisiä.

Onko isovanhwmpi siis aina läheinen ihminen? Kuka määrittelee edes mitä se tarkoittaa?

Vierailija
20/427 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko isovanhwmpi siis aina läheinen ihminen? Kuka määrittelee edes mitä se tarkoittaa?

Ei. Siinä kohdassa ehdotusta puhuttiin vieraannuttamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme