MTV3: Työryhmän lakiehdotus: Vanhemmat velvoitetaan pitämään yllä lapsen suhteita muihin läheisiin kuten isovanhempiin
Voi idiootit teitä!
Aikoinaan kuskasin eron jälkeen lasta tunnollisesti myös eksän vanhemmille, kunnes eksän isä ja veli totesivat aika pian, että olisi parempi, ettei olla tekemisissä. Eksä oli jo aiemmin yrittänyt kiristää minua taloudellisesti kieltäytymällä lapsen tapaamisista. Lopetin lapsen kuskailun ympäri Suomea ja sukuloitiin sitten oman suvun parissa. Sitten ilmaantuivat eksä vanhempineen vuosien jälkeen varoittamatta lapsen kevätjuhlaan. Olin kauhuissani ja lapsi hölmistynyt alkkisperheen uusista tempuista, joiden taustalla olikin vain asianajajan neuvot taisteluun minun omaisuudestani. Olimme olleet liian vähän aikaa yhdessä, että omaisuuttani olisi voitu alkaa jakamaan, ja osan siitäkin ajasta olimme asuneet erillämme.
Ei ne välit katkea eron jälkeen suinkaan aina sen lähivanhemman tahdosta. Itse olin lopulta ainoa joka yritti pitää välejä yllä. Tällaiset pakko-tapaamiset pitäisi lailla kieltää, ja antaa aikuisten ihmisten itse hoitaa asiansa. Jos ei pysty pitämään välejä lähimpiinsä eron jälkeen, ei siinä mitkään tukitoimenpiteet auta, vaan tekevät ikävästä asiasta massiivisen katastrofin. Kukaan äiti/isä ei kiellä lasta tapaamasta sukulaisiaan ellei taustalla ole jotain todella ikävää esim. alkoholismia, väkivaltaa, kostoa, uhkailuja, kiristämistä, lapsen heitteillejättöä ym ym.
Lapsi on joutunut kokemaan hylkäämisen useampaan kertaan isän aina retkahdettua viinaan, eikä nämä pakkotoimet ole todellakaan tehneet hylkäämisiä helpommiksi.
Itse koin että lapsi olisi joutunut menemään tilanteeseen, jota en olisi itse aikuisenakaan kestänyt. En eronnut pikkusyiden takia.
Täysin sairas lakiehdotus, voin kertoa vuosien kokemuksella.
Kommentit (427)
Vierailija kirjoitti:
Tämä laki aiheuttaa sen, että kun saat lapsen sinut itsesi taannutetaan jälleen myös lapseksi ja palautetaan vanhempiesi (mieli)vallan alle. Kukahan on ollut niin hullu, että tämän on alun perin keksinyt?
...oisko joku laporantti taas siellä ideoimassa..............
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmilla tämä velvollisuus jo on. Eli omaan kotiin täytyy päästää mummit, papat, kummit, sedät, enot, tädit....
Niin. Lapsi ei ole oma.
Oma on kun kerran vanhempia ollaan. Jos lapsi on vauvasta aikuiseksi ja vielä senkin jälkeen perheenjäsen, on kyllä ihan oma. Sanokoon lait mitä tahansa.
Onko tuota varten oikeasti perustettu työryhmä? Ihan kuolleena syntynyt idea. Ihan jo yksilönvapaus ja lainsäädäntö siinä tulee vastaan. Jos mummi on kuspää, ei siihen ole mikään pakko pitää yhteyksiä. Edes sen lapsenlapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijaisvanhemmilla tämä velvollisuus jo on. Eli omaan kotiin täytyy päästää mummit, papat, kummit, sedät, enot, tädit....
Niin. Lapsi ei ole oma.
Oma on kun kerran vanhempia ollaan. Jos lapsi on vauvasta aikuiseksi ja vielä senkin jälkeen perheenjäsen, on kyllä ihan oma. Sanokoon lait mitä tahansa.
Ei ole oma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Lapsi ei ole oma.
Lapset on lainassa...
Mutta oma-termiä vissiin pakko käyttää, ettei sossut varasta sitä.
Seuraavaksi perustetaan varmaan työryhmä puuhaamaan lakia, missä kaikkien on pakko kaveerata kaikkien kanssa ja tykätä toisistaan.
EU hajoamassa ympäriltä, ja poliitikot vaan miettii miten sais vielä enemmän kiusattua kaikkein heikoimmassa asemassa olevaa yksinhuoltajaa.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi perustetaan varmaan työryhmä puuhaamaan lakia, missä kaikkien on pakko kaveerata kaikkien kanssa ja tykätä toisistaan.
Niin varmaan joku valopää keksii tehdä tähän jonkun rönsyn koulukiusaamiseen, että kiusatut velvoitetaan pitämään yllä suhteitaan koulukiusaajiin lopun ikäänsä.
Toivottavasti työryhmälle ei makseta veronmaksajien toimesta palkkaa. Taitaa olla turha toive.
Vierailija kirjoitti:
KiVa-koulu on olemassa jo. Varmaan sekin psykojen aikaansaannosta.
Näillä kaikilla on varmaan ollut oma pullantuoksuinen mummu ja kalastusta puutyön ohessa opettanut pappa. Ei housuihin paskova rappioalkoholisti tai narkomaani, joka eläkeiässäkin jaksaa amfetamiinin voimalla. "Tänne vain lapsoset, kaverit on kylässä. Viikon putki jo takana. Jee jee!"
Tekisinkö lakialoitteen, että ilkeitä ihmisiä ei oo pakko tavata eikä totella, niille ei oo pakko puhua eikä kenenkään tarvi niistä välittää?
Vierailija kirjoitti:
Näillä kaikilla on varmaan ollut oma pullantuoksuinen mummu ja kalastusta puutyön ohessa opettanut pappa. Ei housuihin paskova rappioalkoholisti tai narkomaani, joka eläkeiässäkin jaksaa amfetamiinin voimalla. "Tänne vain lapsoset, kaverit on kylässä. Viikon putki jo takana. Jee jee!"
Ottakaa säästöpossut mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä unelmoida. Käytännössä ei toteudu. Ei noita voida väkisin pakottaa. Kuten ei sitä toistakaan poliitikkojen unelmaa, että ananastukasta tulee suomalainen taikasanan voimin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan sitä unelmoida. Käytännössä ei toteudu. Ei noita voida väkisin pakottaa. Kuten ei sitä toistakaan poliitikkojen unelmaa, että ananastukasta tulee suomalainen taikasanan voimin.
Tämä unelma se vasta maksaakin! Myös niille lapsenlapsille.
Hassua, mutta kun oikein mietin niin tällainen epäonnistunut ihmissuhdehan on aina sen isovanhemman vika.
Jos
a) lapsi kieltää tapaamasta lastenlapsia omaa ilkeyttään, isovanhemmat ovat epäonnistuneet oman lapsensa kasvatuksessa.
b) isovanhemmat eivät ole tervetulleita siksi, että ovat itse kusipäitä tai rikollisia tms, niin taas oma vika.
Johtopäätös:
Ymmärrän oikein hyvin että vaativat pakkotoimenpiteitä, koska ei niillä ole mitään muita edellytyksiä nähdä lapsenlapsiaan.
Kuvitelkaa jonkun insesti-isä, mitä omatkin lapset pakotettaisiin tapaamaan...
Tässä maassa ei pitäisi olla mikään pakko olla pakollista enempää ihmisten kanssa, jotka aiheuttavat vain negatiivisia tuntemuksia ja myrkyttävät toisten elinpiirin. Parhaassa tapauksessa yrittävät aivopestä sitä lasta ja kääntää vanhempiaan vastaan haukkumalla niitä vanhempia. Toiset nyt vaan ovat mielenvikaisia läheisriippuvaisia narsisteja. Kyllä ihan vapaaehtoisesti ollaan sellaisten kanssa tekemisissä, joiden kanssa on oikeasti mukava olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Lapsi ei ole oma.
Ei ole oma.
On kyllä
No mun asianajaja ottaa yhteyttä. (kerrankin kunnon lakialoite hähhähhää joka takaa LISÄÄ meidän psykojen oikeuksia ne onkin viimeaikoina unohdettu)
Terv Psykomummu ja alkkisisoisäpuoli jotka halajaa joutessaan huoltajuutta pelkkää pirullisuuttaan tai ainaksi lähempää kanssakäymistä pikku -Mikon ja Mimmun kanssa. Nähdään oikeudessa, pusuja lapset xxxxx