Miksi naisille on niin mahdoton ajatus, että mies käy esim. kerran parissa vuodessa jätkien kanssa etelässä?
Miksi sellainen ei sopisi normaalin perheellisen elämään? Tälla palstalla haukutaan kys. miehet maan rakoon ja sanotaan "ei koskaan suhteeseen mieslapsen kanssa".
Miksi? Mikä tuossa on niin kauheaa ja mahdotonta?
Kommentit (128)
Saisi lähteä ja on se työporukan kanssa ollutkin. Samoin kuin minä käyn joskus viikonlopun kaupunkilomalla omien kavereiden kanssa.
Mä olen sille kyllä paras matkakaveri ja ollaan parhaat ystävät muutenkin, että eipä tuo halua oikein muiden kanssa reissata. Ja kyllä minä vähän ihmettelisin, jos yhtäkkiä löytyisi joku parempi seuralainen, kun sillä ei ole kauheasti noita "jätkiä" joiden kanssa mennä eikä sitä kauheasti nappaa lähteä jonnekin ryyppäyslomille.
Kukapa muukaan sen kanssa lähtisi rämpimään viidakkoon tai sukeltelemaan, se kun meitä molempia enemmän kiinnostaa. Matkoilla ollaan tavattukin joten ihan luonnollisesti jatketaan tätä matkustamista enimmäkseen yhdessä.
Mutta siis saisi lähteä ja mun mielestä mieslapsi tarkoittaa kyllä jotain sellaista miestä joka ei kasva aikuiseksi, vaan kohtelee naista äitinään, eli pesettää pyykit ja teettää ruoat eikä ota vastuuta yhteisistä asioista vaan puuhailee vähän mitä huvittaa ja on naiselleen lähempänä huollettavaa kuin tasavertaista kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisista kannattaa puhua heti suhteen alussa tarkoin. Jos mielipiteet eroavat paljon toisistaan ei kannata aloittaa suhdetta.
Minusta avioliitossa oleva matkustaa sen aviopuolisonsa kanssa tai jos on lapsia, niin myös perheenä.
Mutta ei ilman perhettä? Miksi sellaista ei voisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sanonut miehelleni, että hän voi vapaasti käydä missä reissussa vain poikien kanssa, kun minä käyn sitten vastaavissa tyttöjen kanssa. Hän harkitsi pitkään, lähteäkö työpaikan pikkujouluristeilylle laivalle. Ei sitten lähtenyt siksi, kun ei halunnut päästää minua risteilylle ilman häntä, kun on niin mustasukkainen. Harmi, sillä olisin mielelläni käynyt risteilyllä kavereiden kanssa.
kuvastaa hyvin naisen motiviia, koska sinä niin minäkin. Todennäköisesti olisit vielä vieraisiin mennyt koska olisit olettanut että miehesi menee. Naisethan tunnetusti lähtee laivalle vaan vieraisiin, miehet taas haluavat vaan kaveriporukan kesken lähes ilmaista viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan tykkäisi koska olisin (ehkä turhaan) mustasukkainen. Minusta se olisi epäilyttävää että mies haluaisi lähteä kavereiden kanssa etelään. Miksi haluaisi? Mutta onneksi mieheni ei tuollaisia harrasta.
T. NainenHaluaisi esimerkiksi siksi, että ei parisuhde korvaa tarvetta viettää aikaa myös kavereiden kanssa. Jos ennenkin on ollut tapana matkustaa kaveriporukalla, niin miksei edelleen?
Ei korvaakaan mutta onko pakko lähteä etelään asti porukoimaan? Ja eikös se ole niin että kun mennään naimisiin niin silloin ei enää käyttäydytä niin kuin nuoret vaan niin kuin vastuulliset aikuiset? Toki kavereita saa olla, mutta perheen tulee olla ykkönen jos puolison haluaa.
T. Samainen nainen
Pitää ottaa puolisoksi ihminen jolla samat arvot ja odotukset parisuhteelle.
Me reissaamme vain yhdessä tai koko perhe. Käymme myös sukulaisten ja yhteisten perhetuttujen kanssa matkoilla.
Omien kavereiden kanssa käydään syömässä ja viihteellä mutta tullaan aina yksi kotiin.
Työmatkat ovat sitten eri juttu.
Meille tämä on ok molemmilla ja yhteisiä vuosia 26.
Uskon että näissä tapauksissa, joissa on parjattu reissuun lähtevää miestä, on ollut joku taustaseikka, joka tekee tempusta inhottavan. Esimerkiksi otetaan äkkilähtö etelään kun vaimo on synnyttänyt kuukausi sitten ja tarvitsisi kaiken mahdollisen tuen. Toki virkistäytymistä tarttee, mutta viikon-kahden loma ulkomailla vauva-arjen keskellä ei ole järkevää. Tai toinen, että on tiukka rahatilanne ja kaikki pennit säästetään esimerkiksi asuntoa varten ja toinen päättää yllättäen lähteä reissuun ja näin vähentää sitä omaa panosta säästämiseen. Ei itsellä ainakaan olisi mitään sitä vastaan, jos mies lähtee kavereiden kanssa reissuun, kunhan on hyvä ajankohta reissulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena olen sitä mieltä, että miesten mielenterveydelle on hyvä päästä "porukoimaan! kavereiden kanssa! Silloin mies voi olla mies!
Kun kommentti alkaa "Näin naisena...", voi olla varma että kommentoija ei ole nainen...
Kyllä vain olen nainen täältä hämeestä. Sellainen antifeministi. Onko tuo niin tavatonta, että nainen puolustaa miehiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena olen sitä mieltä, että miesten mielenterveydelle on hyvä päästä "porukoimaan! kavereiden kanssa! Silloin mies voi olla mies!
Kun kommentti alkaa "Näin naisena...", voi olla varma että kommentoija ei ole nainen...
Kyllä vain olen nainen täältä hämeestä. Sellainen antifeministi. Onko tuo niin tavatonta, että nainen puolustaa miehiä!
On. Palstamammojen mielestä miestä pitää vihata, syyttää ja rajoittaa kuten tästäkin ketjusta käy ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan tykkäisi koska olisin (ehkä turhaan) mustasukkainen. Minusta se olisi epäilyttävää että mies haluaisi lähteä kavereiden kanssa etelään. Miksi haluaisi? Mutta onneksi mieheni ei tuollaisia harrasta.
T. NainenHaluaisi esimerkiksi siksi, että ei parisuhde korvaa tarvetta viettää aikaa myös kavereiden kanssa. Jos ennenkin on ollut tapana matkustaa kaveriporukalla, niin miksei edelleen?
Ei korvaakaan mutta onko pakko lähteä etelään asti porukoimaan? Ja eikös se ole niin että kun mennään naimisiin niin silloin ei enää käyttäydytä niin kuin nuoret vaan niin kuin vastuulliset aikuiset? Toki kavereita saa olla, mutta perheen tulee olla ykkönen jos puolison haluaa.
T. Samainen nainen
En minä ainakaan mennyt naimisiin _siksi_ että pääsisin käyttäytymään eri tavalla kuin nuorena.
Meillä on niin kiireinen arki, paljon töitä ja vähän lomaa,että halutaan viettää arvokas loma yhdessä perheen kanssa. Jos lomaa ja rahaa olisi paljon, voisihan sitä matkustella monenlaisessa seurassa.
Minäkin käyn aina jätkien kanssa kerran pari vuodessa ulkomailla. Mitä väärää siinä muka olisi?
Mies on jostain syystä aina reissujeni jälkeen raivona ja aikoo ottaa eron. Kummallista kun ottaa huomioon ettå minä tulen aina takaisin kotiin. Relais ja nauttis lasten kanssa sillä välin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn aina jätkien kanssa kerran pari vuodessa ulkomailla. Mitä väärää siinä muka olisi?
Mies on jostain syystä aina reissujeni jälkeen raivona ja aikoo ottaa eron. Kummallista kun ottaa huomioon ettå minä tulen aina takaisin kotiin. Relais ja nauttis lasten kanssa sillä välin.
Ootpas hauska. Tarkoitatko, että kun mies sanoo menevänsä jätkien kanssa, menee hän sittenkin pimujen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sun loppukommentti on niin kummallinen "silloin mies voi olla mies". Mitä ihmettä tuo tarkoittaa? Et kuulosta antifeministiltä vaan pelkältä perinteiseltä Justiinalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Samainen nainen
Pakko tunnustaa tässä kohtaa, että en ole naimisissa. En kyllä millään tavalla näe, miten naimisiinmenon pitäisi muuttaa matkustusasiaa. Ihan vastuullisia aikuisia edelleen olisimme, vaikka matkustelisimme myös erikseen (kuten teemme nytkin). Ja ollaan toisillemme ykkösiä.
Kirkastaisitko minulle, miten siitä puolisosta tulee kakkonen, jos toinen matkustaa välillä myös kavereiden kanssa? Entä saako käydä työmatkoilla?
En ole näitä keskusteluja lukenut, mutta jos miehelle se "etelä" tarkoittaa jotain seksiturismi/örvellyspaikkaa niin en ihmettele että sellaista miestä haukutaan.
Tää keskustelu on kyllä niin hupaisa 😂 Mielipideasioitahan nämäkin kaikki ovat, mutta joillakin miehillä tuntuu hieman menevän tunteisiin se, että jollain toisella on erilainen näkökulma asiaan. Ainakin mitä vou noista henkilökohtaisuuksiin menevistä vastauksista päätellä. Riippuu niin tilanteista, parisuhteesta ja omista näkemyksistä, että onko ok matkustaa kavereiden kanssa. Ei ole väärin sallia sitä toiselle, mutta ei nyt sen enempää periaatteessa väärin olla tykkäämään siitä.
Mutta mielipideasiathan ne toki tunnetusti ovat parhaita väittelynaiheita. 😎
Eiköhän jokainen oo vapaa menemään minne haluaa oli suhteessa tai ei. Ei ketään voi kahlia. Jos luottamus ei pelaa silloin kannattaa erota.
Haluaisi esimerkiksi siksi, että ei parisuhde korvaa tarvetta viettää aikaa myös kavereiden kanssa. Jos ennenkin on ollut tapana matkustaa kaveriporukalla, niin miksei edelleen?