Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassalla mun edellä oli isä n.4-5 vuotiaan lapsen kanssa ja ruokaostoksista päätellen oli isäviikonloppu tulossa

Vierailija
29.09.2017 |

Ostoksina ei nimittäin ollu mitään muuta kuin:

-2pkt valmislihapullia ja
- 1 iso pussi ranskanperunoita.

Ei mitään muuta.

Kiinnitti vaan huomiota, kun itsellänikin on lapsi ja kyllä mekin samalla tavalla joskus viikonloppuisin syödään, että päästään vähän helpommalla välillä. Mutta......se vaan kiinnitti huomion, että ostoksissa ei ollut yhtään vihannesta tai lehtivihreää, ei missään muodossa.

Itse olisin napannut mukaan myös vaikka jonkun uunivihannesjuurespussin niin olisi saanut samalla vähän terveellisempääkin siihen mukaan. Ja ilman ylimääräistä vaivaa.

Ei siinä mitään, kuten sanoinkin, niin meilläkin välillä viikonloppuisin syödään helpommin. Mun mies tekee myös aina noin, että kun on hänen ruuanlaittovuoro, niin sitten käy hakemassa jonkun perhepizzan pizzeriasta. Mä sitten yritän pilkkoa lautasen reunalle edes vähän kurkkua ja tomaattia ettei ihan pelkäksi hiilarihötöiksi mene.

Onko se miten yleistä, että äidit ajattelevat lasten ruokailussa enemmän sitä kasvisvihannespuolta kuin isät?

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mukana ja ostin vaan vissyn. Mitäs nyt ap ajattelet?

Vierailija
62/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydennysostokset? Ehkä hän oli ostanut salaatit, vihannekset, hedelmät sun muut jo aikaisemmin?

Kyttäävätkö ihmiset oikeasti muiden ostoksia kaupassa? On teilläkin elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noista ostoksista voi päätellä mitään muuta kuin, että joku syö ranskiksia ja lihapullia.

No: isä ja pieni lapsi, ei äitiä mailla halmeilla, viikonloppu tulossa, ei vihanneksia. Esimerkiksi.

Meillä ei koskaan tehdä viikonlopun ostoksia perjantaina. Jos jotain yksittäistä tarvitaan, se haetaan.

Vierailija
64/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi mukana ja ostin vaan vissyn. Mitäs nyt ap ajattelet?

Kamala ihminen. Lapse maha turpoaa kaikesta vissystä.

Vierailija
65/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun sanon miehelle että kävisi kaupasta ostaa jotain ruokaa niin se AINA tuo pinaattilettuja ja lihapullia :D

Vierailija
66/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olivat käyneet vaikka toisessa kaupassa tekemässä perusostokset, mutta lapsi tai isä ei syö kuin tietyn valmistajan lihapullia ja ranskiksia joita sieltä toisesta kaupasta ei saanut.

Minä kävin yks päivä tekemässä ostokset isossa kaupassa ja pienestä kaupasta haettiin kloriittia, jätesäkkejä ja lapselle karkkirasia. Mitä lie tosta ois voinut päätellä?

Kyllä soittaisin poliisit perään. Siitä ei mitään hyvää seuraa, jos naisella on kloriittipullo, karkit ja mikä pahinta, vielä jätesäkkejä.

Mites se biisi suloisesta myrkynkeittäjästä nyt menikään.... voi mies parkaa.

Eikä voi muuta ajatella, että olet kavala nainen. Kehtaatkin kertoa julkisesti.

Vierailija
67/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä mitään päätelmiä toisten ostoksista.

Tosin se on pakko sanoa, että kyllä munkin mies meinaa sen heviosaston ohittaa aina kovin nopeasti ja iltapalalla meinaa aina "unohtua" kurkun/tomaatin siivuttaminen ja hedelmien esillelaitto..

Ei varmaan isäviikonloppuina paljon vihreitä syötäisi eli ei parane erota :D

Vierailija
68/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ei lapsia eikä perhettä jaoon 46 v ies, työtön ja sossun elätti mutta ostan aina yleens itse ruoat ellen käy buffetilla

ostan yleensä lohta, naudan lihaa teen itse hummusta ja fetasalaattiaineket pitää olla joka kerta, sitten teen makaroonilaatikkoa no joskus paistan kalapuikkoja kyllä

mutta humusta pitä olal ja ruisleipää sekä fetasalaattii, aamulal kananmunia ja puuroa

ja graafilohta myös oltava leivän  päälle, itse toki graavaan sen, sitä voi mennä pari kg viikossa

Vierailija
69/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuommoista päättelit ja paheksuit ostoksia tuon päätelmäsi perusteella. Tuliko mieleesi, että voisit olla väärässä? Ehkä he olivat ostaneet muuta ruokaa jo kasapäin, ja nuo haettiin vielä vaikka ekstrana?

Vierailija
70/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin tässä mennä viikolla yhdestä kaupasta kerran: 2* munakoiso, laastaria, 5kg hillosokeria ja pikkuhousunsuojia. Mitä kertoo ruokatottumuksistani saati muista tavoistani?

Vierailija
71/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten ruokakaupan kassalla oli noin 4-5-vuotias pikkutyttö isänsä kanssa. Pakkasimme siinä vierekkäin kassejamme. Tyttö huomasi, että minulla oli ruokatarvikkeiden lisäksi karkkipussi - keskellä viikkoa. Tyttö katsoi minua totisena silmiin ja tuumasi, että heillä on karkkipäivä vasta lauantaina. Huvitti hiukan! Nuorena se on vitsa väännettävä.

Vierailija
72/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, mun mies ostaa saman setin kun lapsensa ovat käymässä. He ovat äärimmäisen nirsoja ja näkevät mieluummin vaikka nälkää kuin syövät tavallista itsetehtyä ruokaa.

Vierailija
73/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli kerran niin tyhmä tyttöystävä että se ei osannut keittää kahvia kahvinkeittimellä eikä koskaan tehnyt ruokaa

eihän sellaisella mitään tee

Vierailija
74/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi höh, kun ei ap sattunut mun taakse kun kävin eilen illalla kuopuksen kanssa kaupassa, olsi saanut PALJON makoisamman tästä jutusta. Ostin nimittäin paahtoleipäpaketin, 1½l kokiksen ja kurkun. Päivälliseksi tosin eilen oli kanapastaa tuorepastalla ja salaatti. Kurkku vaan meni kaikki siihen salattiin niin hain sit lisää. Ja juomana oli vettä ja maitoa, kokis oli lapsen yökylätuliainen tälle illalle. 

Vierailija
75/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kukaan olla näin tyhmä. Ei voi, pakko olla provo.

Vierailija
76/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin joku aika sitten kaupassa ja ostin kiireellä ison pussin karkkia, keksejä ja kaksi pussia sipsejä. Mitä tästä päättelette?

(Oikea vastaus: vieraita tulossa, ruoka valmiina, kaverin piti tuoda jälkiruoka, mutta laittoi viestin, ettei ehtinytkään tehdä sitä. Kiva kuitenkin tarjota aterian jälkeen iltaa istuessa jotain, ja kiva jos saatoin samalla tuottaa jollekulle ostosten kyttääjälle hekumallisia hetkiä ostoksieni pähkäilyssä. Ja ei, minä en äkkiä leipaise jotain jälkkäriksi, ei ole mun juttu.)

Vierailija
77/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä miehellähän saattoi olla kotona vaikka kasvimaa.

Typerää kyttäämistä, "päättelyä" ja yleistämistä.

Vierailija
78/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap ajattelisi mun ostoksistani tänään? Ostan vain yhden syöntikypsän avokadon sunnuntain aamiaista varten. Kaiken muun ostimme eilen mutta avokadoja ei ollut siinä kaupassa jossa kävimme joten teen täydennyskäynnin.

Vierailija
79/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä vitun hyötyä on jollain pienellä määrällä vihanneksia jos syöt pizzaa? :DD:DD ootko sä ihan idiootti. annoksessa vihanneksia ei ole yhtään ravintoarvoja, suurimmaksi osaksi vettä ja kuitua

Vierailija
80/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä tiedät mitä siellä kotona on?