Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassalla mun edellä oli isä n.4-5 vuotiaan lapsen kanssa ja ruokaostoksista päätellen oli isäviikonloppu tulossa

Vierailija
29.09.2017 |

Ostoksina ei nimittäin ollu mitään muuta kuin:

-2pkt valmislihapullia ja
- 1 iso pussi ranskanperunoita.

Ei mitään muuta.

Kiinnitti vaan huomiota, kun itsellänikin on lapsi ja kyllä mekin samalla tavalla joskus viikonloppuisin syödään, että päästään vähän helpommalla välillä. Mutta......se vaan kiinnitti huomion, että ostoksissa ei ollut yhtään vihannesta tai lehtivihreää, ei missään muodossa.

Itse olisin napannut mukaan myös vaikka jonkun uunivihannesjuurespussin niin olisi saanut samalla vähän terveellisempääkin siihen mukaan. Ja ilman ylimääräistä vaivaa.

Ei siinä mitään, kuten sanoinkin, niin meilläkin välillä viikonloppuisin syödään helpommin. Mun mies tekee myös aina noin, että kun on hänen ruuanlaittovuoro, niin sitten käy hakemassa jonkun perhepizzan pizzeriasta. Mä sitten yritän pilkkoa lautasen reunalle edes vähän kurkkua ja tomaattia ettei ihan pelkäksi hiilarihötöiksi mene.

Onko se miten yleistä, että äidit ajattelevat lasten ruokailussa enemmän sitä kasvisvihannespuolta kuin isät?

Kommentit (155)

Vierailija
81/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä saattoi olla kotona jääkaappi täynnä vihanneksia, salaattia ja hedelmäkori pursuta. Nyt vaan kiireilta tulossa vaikkapa uimahallireissun takia ja kävivät hakemassa KOTONA OLEVIEN LISUKKEEKSI nopeaa purtavaa.

Vierailija
82/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sinkkunaisen krapula aamiainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin ostoksen perusteella ap päättelee, että a) kyseessä on eroperhe b) kotona jääkaapissa ei ole Yhtään Mitään muuta ruokaa c) tuokaan lapsi ei Koskaan syö mitään terveellistä

Tiedätkö ap, mitä tarkoittaa, kun joku pitäisi viedä saunan taakse? Että mä vihaan typeryksiä!

Vierailija
84/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, että tehdään päätelmiä jonkun ruokavaliosta/ juomatavoista yhden ostoskerran perusteella. Käyn harvoin kaupassa ja saatan joskus ostaa esim. pinon suklaalevyjä eli 5-6 levyä kerralla. Ei meillä silti suklaata mussuteta koko ajan, vaan yksi sadan gramman levy riittää kahvileiväksi kahdelle viikon verran. Samoin ostan erilaisia juustoja ja juustoviipaleita, mutta yksi paketti vain avataan kerrallaan ja aamiaisella syödään yksi viipale juustoa.

"

Vierailija
85/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

84 jatkaa vielä: yleensä käyn kaupassa yksin ( mies sitten kantaa kotona ostokset autolta kotiin): en ole ymmärtänyt, että kanssaihmiset tästä todennäköisesti tulkitsevat minut yksinäiseksi naiseksi, kun en aina viitsi sormuksiakaan käyttää.

Vierailija
86/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostoskorissa ei oikeasti mitään muuta ollut kuin nuo, niin minusta se viittaisi siihen, että viikonlopun isommat ostokset on jo joko tehty tai tehdään myöhemmin toisaalla. Tai vähintään isällä on jo kaappi ruokaa täynnä ja tässä on nyt vain perjantai-illan nopeat ja helpot eväät. Tuo on nimittäin niin pieni ruokamäärä, ettei sillä koko viikonloppua kaksi ihmistä elä. Joten jospa niitä kasviksia on jo kotona valmiiksi, kuten leipää, juustoa, maitoa, muita ruokia, vähän herkkuja jne.

Vierailija
87/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen ruokaostokset. Mies hakee täydennystä ja herkkuja. Toi olis voinu olla vaikka meidän ostokset, jos olisin ilmoittanut miehelle, että hakee noita, kun olen töissä enkä ehdi laittamaan ruokaa. Mies kun kanssa tekee pitkää päivää.

Vierailija
88/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, meillä mies tekee aina ruuan. Ja joskus kaupassa käydään hakemassa just roskaruokaa perjantai-illaksi tms ja perustarpeet ovat jo jääkaapissa. Eikä se haittaa, joskus vihreä jäisi lautaselta yhdeltä aterialta.

Vierailija
89/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osta melkein koskaan vihanneksia tms kaupasta. Tuotan osan itse ja ostan sitä oikeaa lähiruokaa suoraan toiselta tuottajalta.

Vierailija
90/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja hanki elämä! Kävitkö tutkimassa myös isän jääkaapin ettei siellä ole kasviksia? Ja mitä helvettiä vaikka ei olisikaan!?

Vierailija
91/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siellä kaupassa on vaikka käyty jo aikaisemmin ja kaikki muu on ostettu silloin ja nämä jäi. Piti  vielä lähteä kauppaan, mutta kyllähän nuo aika köyhät ruuat on jos niillä pelkästään viikonloppu eletään. Harva mies on hyvä ostoksissa. Meilläkin mies juo 2l maitoa päivässä, mutta jos menee kauppaan tuo sieltä vain yhden purkin. En ymmärrä  millä matikalla se sillä purkillisella aikoo 3-4 päivää pärjätä.Hoidin meillä aikaisemmin lähen yksin kaupassa käynnin ja aina sai raahata monta kassillista ruokaa  kotiin monta kertaa viikossa. Nyt olosuhteiden pakosta mies joutuu hoitamaan  ruokaostokset. Koko ajan kaikki on loppu ja kaapit tyhjinä.   Vaikka kaapeissa ei olis mitään niin mies voisi silti tuoda ostoksissa pelkän maidon ja makkaralenkin( on ainoa joka sitä syö). Kaipa ajattelee, että eletään pyhällähengellä.  Ja jos teen listan, että edes  jotain osaisi tuoda valittaa, että ruokaan menee rahaa. No tottakai menee, eihän se ilmaista ole. Moottoripyörään kyllä tuhlataan surutta, mutta ruokaan ei saisi mennä kuin 10e viikossa. Ihminen laittaa rahojaan siihen mitä arvostaa ja valitettavasti meillä ei ainakaan sitä ravintoa mies arvosta.

Vierailija
92/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät, mitä kotona jo oli?

Vittuako kyyläät toisten kauppakoreja.

Vierailija
93/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just kaupasta ja ostin ruokaa 140 €. Monikohan kyttäs mitä ostin? Kun sanoin että maitoja 18 kpl niin nuori myyjä kysy että "niin paljoko?"

Vierailija
94/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos raha ei muuhun riittänyt??

Vierailija
95/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai aamuna ennen yhdeksää isä ja alle kouluikäinen lapsi kaupassa, ja ostoksina pelkästään lihapullia ja ranskalaisia. Pikemminkin tällaisesta tilanteesta voisi päätellä, että isäviikko on lopussa ja isä ostaa itselleen perjantain sapuskat ennen kuin vie lapsen tarhaan, josta äiti sitten iltapäivällä hakee.

Jos isäviikonloppu olisi aluillaan, kävisi isä todennäköisesti lapsen kanssa kaupassa iltapäivällä ja ostaisivat samalla muutakin kuin yhden aterian ainekset. Ainakin lapselle aamupalatarviketta lauantai-aamuksi, vaikka isommin kaupassa olisikin tarkoitus käydä vasta seuraavana päivänä. Ap ei taida olla kovinkaan fiksu, kun noin typeriä johtopäätöksiä noista ostoksista on tehnyt. Johan jo maalaisjärjellä luulisi osaavan päätellä, että ei tuossa viikonloppuostokset ole missään nimessä kyseessä.

Vierailija
96/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa niitä tuoreita vihanneksia ja salaattitarpeita on kotona jo valmiina. Piti siis ostaa vain ne ranskikset ja lihapullat. Mitä ap. olisi kommentoinut minun aamun ostoksistani: paketti kahvia, 1/2 kg voita ja rasvaista emmentaljuustoa. Kahvi oli loppumassa, voita käytetään ruoanlaitossa ja leivonnassa, juustoa ostin voidakseni raastaa sitä ruoan pastaruokaan. Salaattiaineksia ja vihanneksia on kotona reilusti, eli niitä ei tarvinnut ostaa, eikä tarvitse ostaa ennen maanantaita.

Vierailija
97/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta. Mä meen pian ostaa viinipullon mun tytön kanssa. Oon mä ihan hirvee vanhempi, kun tytärviikonloppu tulossa😂

Vierailija
98/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi höh, kun ei ap sattunut mun taakse kun kävin eilen illalla kuopuksen kanssa kaupassa, olsi saanut PALJON makoisamman tästä jutusta. Ostin nimittäin paahtoleipäpaketin, 1½l kokiksen ja kurkun. Päivälliseksi tosin eilen oli kanapastaa tuorepastalla ja salaatti. Kurkku vaan meni kaikki siihen salattiin niin hain sit lisää. Ja juomana oli vettä ja maitoa, kokis oli lapsen yökylätuliainen tälle illalle. 

Ehkä en olis kiinnittänyt siihen niin huomiota, kun kerran vihanneksia sulta löytyi jopa yhden kurkun verran ostosten seasta. Ap

Vierailija
99/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden miehen random-ostokset, jotka viittaavat ennemmin nopeaan ruokailuntarpeeseen.

Vai meinasit että noilla koko viikonloppu eletään, eikä jääkaapissakaan voi olla mitään valmiiksi?

Mutta äitimyytti ja miehet on pas*oja. Hyvin taas vedetty.

Jos sama mies olisi ollut sen 4-5-vuotiaan kanssa kaupassa ja hihnalla olisi ollut tuoretavaraa ja muuta "hyveellistä" => "Äiti lähettänyt isän kauppaan lapsen kanssa siivoamisen alta..."

Vierailija
100/155 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää muiden ostoskorien kyttääjät jotenkin tavallista yksinkertaisempia ihmisiä? Eikö IKINÄ ole tullut mieleen, että kaikki eivät osta kaikkia ruokiaan samasta kaupasta samaan aikaan?!

Itse käyn viikonloppuisin Prismakeskuksessa esim. apteekissa, Alkossa tai Sokos Emotionissa. Koska olen autoton, ostan Prismasta lauantaisin mm. tuoretta ciabattaa, sipsipussin, suklaata tai pullaa. Ihan puhtaasti siis vaan herkkuja. Varsinaiset ruokaostokseni eli ne, jotka painavat enemmän ostan kotiani lähempänä sijaitsevasta S-marketista.

Meillä kyllä syödään sipsien ja pullien lisäksi esim. tänä viikonloppuna kanasalaattia, pinaattikeittoa ja kasvislasagnea.

Mitäs jos sinäkin AP huolehtisit vain omista asioistasi tai päivittelisit uteliaisuuttasi vain itseksesi. Kaikkien ei tarvitse tietää sinun tyhmyyttäsi.