Kassalla mun edellä oli isä n.4-5 vuotiaan lapsen kanssa ja ruokaostoksista päätellen oli isäviikonloppu tulossa
Ostoksina ei nimittäin ollu mitään muuta kuin:
-2pkt valmislihapullia ja
- 1 iso pussi ranskanperunoita.
Ei mitään muuta.
Kiinnitti vaan huomiota, kun itsellänikin on lapsi ja kyllä mekin samalla tavalla joskus viikonloppuisin syödään, että päästään vähän helpommalla välillä. Mutta......se vaan kiinnitti huomion, että ostoksissa ei ollut yhtään vihannesta tai lehtivihreää, ei missään muodossa.
Itse olisin napannut mukaan myös vaikka jonkun uunivihannesjuurespussin niin olisi saanut samalla vähän terveellisempääkin siihen mukaan. Ja ilman ylimääräistä vaivaa.
Ei siinä mitään, kuten sanoinkin, niin meilläkin välillä viikonloppuisin syödään helpommin. Mun mies tekee myös aina noin, että kun on hänen ruuanlaittovuoro, niin sitten käy hakemassa jonkun perhepizzan pizzeriasta. Mä sitten yritän pilkkoa lautasen reunalle edes vähän kurkkua ja tomaattia ettei ihan pelkäksi hiilarihötöiksi mene.
Onko se miten yleistä, että äidit ajattelevat lasten ruokailussa enemmän sitä kasvisvihannespuolta kuin isät?
Kommentit (155)
Mä ostan hedelmät ja vihannekset torilta, paljon kaikkea kauppahallista ja sitten ne loput, välttämättömimmät lähikaupasta, kun on pakko. Muutenkin isommat ostokset haetaan muutaman kerran kuussa jostais isommasta marketista. käyn myös mm. näissä itämaisissa kaupoissa, joista saa myös hedelmiä, mausteita, vihanneksia, kalaa, rapuja, merilevää, vaikka mitä! Niin ja luomukaupasta ostan pähkinät tuoreena ja paljon muuta.
Voin hyvin ostaa marketista paketin makkaraa, teenkin sen jopa pari kertaa vuodessa. Se kertoo siitä, että kaikki muu on hankittu muualta.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan hedelmät ja vihannekset torilta, paljon kaikkea kauppahallista ja sitten ne loput, välttämättömimmät lähikaupasta, kun on pakko. Muutenkin isommat ostokset haetaan muutaman kerran kuussa jostais isommasta marketista. käyn myös mm. näissä itämaisissa kaupoissa, joista saa myös hedelmiä, mausteita, vihanneksia, kalaa, rapuja, merilevää, vaikka mitä! Niin ja luomukaupasta ostan pähkinät tuoreena ja paljon muuta.
Voin hyvin ostaa marketista paketin makkaraa, teenkin sen jopa pari kertaa vuodessa. Se kertoo siitä, että kaikki muu on hankittu muualta.
Väärin. Se kertoo vain ja ainoastaan siitä, että syöt pelkkää makkaraa. Kun sehän on niin, että ihmiset eivät voi mennä kauppaan hakemaan vain jotain unohtunutta vaan aina joka ikinen kerta kaikki ostavat kaiken tarvitsemansa samalla kertaa samasta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen isä, ei yhtään kaljaa.
Myyjän kanssa juttelin, niin hän sanoi että kaljanostajat tulevat vasta yhdeksän jälkeen ostoksille. Ap
Ai aamulla? 21 tasan loppuu jokapaikassa oluen myynti.
Aamulla aamulla. Juttelin myyjän kanssa vähän aikaa kun oli nyt ennen yhdeksää rauhallinen hetki siinä eikä montaa asiakasta ollut. Hän sanoikin, että kohta alkaa se kiireinen aika yhdeksän jälkeen kun alkaa tulemaan niitä viikonloppukaljojen ostajia. Ap
Todella ärsyttävä aloitus. Miten mahtaa olla ympäristöllä tilanteet, kun ap stalkkaa jopa vieraiden ostoksia.
Ne olivat hakeneet muut ostokset eri kerralla ja tulleet hakemaan vain nuo lihapullajutut erikseen, kun oli tullut mieleen. Miten kukaan voi tehdä tuollaisen aloituksen?
Noloa ajatella, että kotona ei olisi mitään muuta kuin se, mitä kaupasta sillä hetkellä ostetaan.
Mistä sä ap tiedät, mitä sillä miehellä oli jääkaapissa valmiina?
Minäkin äitinä käyn lasten kanssa kaupalla ostaa vain rankalaisia ja esim. makkaraa. Mitähän muut ajattelevat miusta, hui kauheeta :D Vihreet löytyy valmiiksi jo kotonta ;)
En jaksa lukea tuollaista näennäistä kauhistelua neljää sivua, mutta mitä mieltä ootte että pitäiskö tänään hakea ite kebabbia vai pitsat?
Vierailija kirjoitti:
olen ysittänyt jo pitkään saada lapset syömään vihanneksia tarjoamalla niitä joka aterialla. Teen salaatteja, uunikasviksia, pilkon valmiiksi kasviksi että voisi laittaa leivälle.
Lapset jättävät syömättä. Niinkun ovat jättäneet jo vuosia. Tein muutama viikko sitten päätöksen että en viitsi enää vaivautua, syököön sitten vain mössöjä-. Rahanhukkaa ostaa ja tehdä kasviksia ja sitten heittää niitä biojätteeseen kulhokaupalla.
Viipaloi vaikka kurkusta sellaisia pitkiä pötköjä tai anna miniluumutomaatteja. Niitä meidän muksu rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Kummallinen isä, ei yhtään kaljaa.
nini sitä itsekin ihmettelin, kori kaljaa tuohon vielä
kerran kun olin harhautunut ala asteen opeksi niin käskin kerran piirtää kuvan 5. luokkalaisille omasta isästä, oliko jopa isäinpäivä
eräs oppilas piirsi isän pitkätukkaisena, katsoi kuvassa telkkaria kaljapullo kädessä ja pöydällä oli hirvee kasa kaljapulloja
sitten kun näin sen isän jossain oliko päästötodistusta jakaesa vai vanhempainpäivvänä niin repesin nauramaaan, sillä oli pitkä tukka ja tuli heti mieleen kaljapullot
no silloi itsekin aloin dokaileman ja opilaat tuli usein testaamaan taskulampulla silmiä, jos en voinut katsoa valoa olin kuulemma krapulassa, niin olinkin muuten
Entä jos olivat käyneet vaikka toisessa kaupassa tekemässä perusostokset, mutta lapsi tai isä ei syö kuin tietyn valmistajan lihapullia ja ranskiksia joita sieltä toisesta kaupasta ei saanut.
Minä kävin yks päivä tekemässä ostokset isossa kaupassa ja pienestä kaupasta haettiin kloriittia, jätesäkkejä ja lapselle karkkirasia. Mitä lie tosta ois voinut päätellä?
Vierailija kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Et sinä voi tietää onko isäviikonloppu vai ei. Voi olla perjantai-illan (epäterveellinen) ateria perheenkin kesken. Eikä tuo joka tapauksesessa riittäisi koko viikonlopulle vaikka olisivat kahdestaankin. Etkä sinä voi vetää johtopäätöksiä äideistä ja isistä tuon perusteella.
Terveisin
Isä
Tähän kommentoisin vielä sen verran, että mun mies ainakin kun käy kaupassa niin hän ostaa aina vaan sen hetken tarpeen ostokset. Ei osaa tehdä ostoksia pidemmällä tähtäimellä. Meilläkin mies saattaa käydä kaupassa, ostaa vaan yhden leipäpaketin ja maitopurkin.
Mä taas kun käyn kaupassa mietin, että mitä kaikkea nyt kannattaisi täältä kaupasta ottaa mukaan, ettei heti huomenna tarvitsisi tulla uudestaan kauppaan. Tulee ostettua kerralla isommat kassit. Ap
Kun oma miehesi käy hakemassa paketin leipää ja maitopurkin, niin sekö on tarkoitettu ainoaksi ruuaksi koko viikonlopuksi? Kaupassa näkemäsi mies toimii samalla tavalla mitä oma miehesi.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos olivat käyneet vaikka toisessa kaupassa tekemässä perusostokset, mutta lapsi tai isä ei syö kuin tietyn valmistajan lihapullia ja ranskiksia joita sieltä toisesta kaupasta ei saanut.
Minä kävin yks päivä tekemässä ostokset isossa kaupassa ja pienestä kaupasta haettiin kloriittia, jätesäkkejä ja lapselle karkkirasia. Mitä lie tosta ois voinut päätellä?
Ai kamala, kloriittia ja jätesäkkejä samalla kertaa. Varmaan miettisin, mitä sille iskälle kuuluu.
Haki sentäs jotai evästä, ja aattelr tuokin rulka pitää valmistaa kotona, lämmittäää ihan uunikin! Oishan mies voinut hakea pizat tai mennä vaan mäkkiin syömään.
Tai entäs jos ne salaattivärkit oli jo valmiina kotona?!?!?
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea tuollaista näennäistä kauhistelua neljää sivua, mutta mitä mieltä ootte että pitäiskö tänään hakea ite kebabbia vai pitsat?
Ehdottomasti pitsaa, ja muistathan toki ettei kyseistä tuotetta voi kuluttaa ilman asianmukaisesti ostettua juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostoksina ei nimittäin ollu mitään muuta kuin:
-2pkt valmislihapullia ja
- 1 iso pussi ranskanperunoita.Ei mitään muuta.
Kiinnitti vaan huomiota, kun itsellänikin on lapsi ja kyllä mekin samalla tavalla joskus viikonloppuisin syödään, että päästään vähän helpommalla välillä. Mutta......se vaan kiinnitti huomion, että ostoksissa ei ollut yhtään vihannesta tai lehtivihreää, ei missään muodossa.
Itse olisin napannut mukaan myös vaikka jonkun uunivihannesjuurespussin niin olisi saanut samalla vähän terveellisempääkin siihen mukaan. Ja ilman ylimääräistä vaivaa.
Ei siinä mitään, kuten sanoinkin, niin meilläkin välillä viikonloppuisin syödään helpommin. Mun mies tekee myös aina noin, että kun on hänen ruuanlaittovuoro, niin sitten käy hakemassa jonkun perhepizzan pizzeriasta. Mä sitten yritän pilkkoa lautasen reunalle edes vähän kurkkua ja tomaattia ettei ihan pelkäksi hiilarihötöiksi mene.
Onko se miten yleistä, että äidit ajattelevat lasten ruokailussa enemmän sitä kasvisvihannespuolta kuin isät?
Mä en jaksa ymmärtää näitä ihmisiä, jotka kyylää toisten ostoksia. No okei, eihän siinä kassalla silmät kiinni voi olla, että väkisinkin joskus huomaa mitä toinen ostaa, mutta olenko mä sitten jotenkin outo, kun mua ei oikeesti kiinnosta... Vaikka näkisinkin mitä se toinen heittelee siihen hihnalle, niin mä en katso niitä niin ajatuksella, että osaisin referoida niistä jollekin palstalle. Mulle on aivan yks pskan hailee, mitä joku viikonloppuisä lapsilleen syöttää, tai mitä muut ihmiset napaansa tunkee.
Olen kyllä joskus huomannut, että näitä kyyliä tosiaan on, se ei ole urbaanilegendaa. Itse kun olen läski, niin varmaan moni katsoo mun ostokseni, että "onkohan läskillä taas herkkupäivä tulossa". Viikko sitten viikonloppuostoksilla huomasin viimeksi tällaisen kyylän, joka tuijotti mua ja mun ostoksia. Sitä varmaan kauhistutti, kun pakkasin kasseihin ukon ja mun herkut, ukon kaljat, kasviksia, lihaa, raejuustoa, ym. Kyylä käänsi äkkiä katseensa pois kun satuin nostamaan pääni ja katsomaan häneen päin. Näin oikein miten sen aivot raksutti että syökö läskitkin salaattia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noista ostoksista voi päätellä mitään muuta kuin, että joku syö ranskiksia ja lihapullia.
No: isä ja pieni lapsi, ei äitiä mailla halmeilla, viikonloppu tulossa, ei vihanneksia. Esimerkiksi.
Höpö höpö! Itse vuorotyössä, koko perheen kanssa käydään kaupassa vain muutaman kerran vuodessa. Aiemmalla kauppareissulla unohtuivat nämä ja kävivät vaan ne sitten hakemassa.
Voi kamala, pitää juuri lähteä kauppaan kahdelle mummolle ostamaan viikon sapuskat. Niihin kuuluu mm paljon eineksiä, maitoa, leipää, pullaa, mehukeittoa, leikkeleitä,jogurttia, jopa nakkeja näkyy listassa olevan , mutta ei sentään ranskan perunoita,ja aika vähän on kasviksia. Mutta molemmilla on omenapuita ja marjoja on kerätty heille talveksi pakastimeen. Pakko varmaan ostaa samalla itselle iso määrä kasviksia hämäykseksi, jos siellä kaupassa joku ravinto-arvo kyttääjä sattuu olemaan.
Ovat siis siinä iässä, että on hyvä, jos edes jotakin syövät.
Voi sua ap!
Onneksi en ollut kaupassa, minulla ei ole koko syksynä ole ollut ostoskorissa tomaattia, kurkkua, salaattia, herneitä jne. tai mitään juureksia, eikä edes hedelmiä.
Ja silti syödään niitä joka päivä runsaasti, kun viikottain tuodaan maalta, omasta puutarhasta ja vielä luomuna, eikä tehotuotannolla kasvatettuna.
Ihan naurattaa kun ihmiset kyttäävät toisten ostoksia. Voihan olla, että isä osti vain sen minkä tarvitsi ja halusivat vain pitää pienen herkkuhetken kavereiden kanssa.
olen ysittänyt jo pitkään saada lapset syömään vihanneksia tarjoamalla niitä joka aterialla. Teen salaatteja, uunikasviksia, pilkon valmiiksi kasviksi että voisi laittaa leivälle.
Lapset jättävät syömättä. Niinkun ovat jättäneet jo vuosia. Tein muutama viikko sitten päätöksen että en viitsi enää vaivautua, syököön sitten vain mössöjä-. Rahanhukkaa ostaa ja tehdä kasviksia ja sitten heittää niitä biojätteeseen kulhokaupalla.