Kassalla mun edellä oli isä n.4-5 vuotiaan lapsen kanssa ja ruokaostoksista päätellen oli isäviikonloppu tulossa
Ostoksina ei nimittäin ollu mitään muuta kuin:
-2pkt valmislihapullia ja
- 1 iso pussi ranskanperunoita.
Ei mitään muuta.
Kiinnitti vaan huomiota, kun itsellänikin on lapsi ja kyllä mekin samalla tavalla joskus viikonloppuisin syödään, että päästään vähän helpommalla välillä. Mutta......se vaan kiinnitti huomion, että ostoksissa ei ollut yhtään vihannesta tai lehtivihreää, ei missään muodossa.
Itse olisin napannut mukaan myös vaikka jonkun uunivihannesjuurespussin niin olisi saanut samalla vähän terveellisempääkin siihen mukaan. Ja ilman ylimääräistä vaivaa.
Ei siinä mitään, kuten sanoinkin, niin meilläkin välillä viikonloppuisin syödään helpommin. Mun mies tekee myös aina noin, että kun on hänen ruuanlaittovuoro, niin sitten käy hakemassa jonkun perhepizzan pizzeriasta. Mä sitten yritän pilkkoa lautasen reunalle edes vähän kurkkua ja tomaattia ettei ihan pelkäksi hiilarihötöiksi mene.
Onko se miten yleistä, että äidit ajattelevat lasten ruokailussa enemmän sitä kasvisvihannespuolta kuin isät?
Kommentit (155)
Sähän et tiedä, mitä niillä on kotona valmiina. Välillä mietin kaupassa, mitä joku kyylä ajattelee, kun en osta yhtään kasviksia, koska kotona on jo niitä.
Vierailija kirjoitti:
- 1 iso pussi ranskanperunoita.Ei mitään muuta.
Kiinnitti vaan huomiota, kun itsellänikin on lapsi ja kyllä mekin samalla tavalla joskus viikonloppuisin syödään, että päästään vähän helpommalla välillä. Mutta......se vaan kiinnitti huomion, että ostoksissa ei ollut yhtään vihannesta tai lehtivihreää, ei missään muodossa.
Itse olisin napannut mukaan myös vaikka jonkun uunivihannesjuurespussin niin olisi saanut samalla vähän terveellisempääkin siihen mukaan. Ja ilman ylimääräistä vaivaa.
Ei siinä mitään, kuten sanoinkin, niin meilläkin välillä viikonloppuisin syödään helpommin. Mun mies tekee myös aina noin, että kun on hänen ruuanlaittovuoro, niin sitten käy hakemassa jonkun perhepizzan pizzeriasta. Mä sitten yritän pilkkoa lautasen reunalle edes vähän kurkkua ja tomaattia ettei ihan pelkäksi hiilarihötöiksi mene.
Onko se miten yleistä, että äidit ajattelevat lasten ruokailussa enemmän sitä kasvisvihannespuolta kuin isät?
Oliko mies sellanen n. 170-175 cm pitkä (=lyhyt), lyhyet hiukset, maantien väriset, klenkkaava kävelytyyli?
Joo se olin mä. Mulla tulossa yksinäinen viikonloppu kun lapsi menee äidilleen heti kun töistä pääsee. Ei ole varaa syödä itse muuta,koska elareihin menee kaikki.
Tortilloja ja pottumuusseja pitäs olla.
Voi itku kun ihmiset on niin yksinkertaisia. Joo, ostan välillä pelkästään epäterveellisiä herkkuja = en siis syö muuta. Haloo! Olen käynyt eilen toisessa kaupassa ostamassa jääkaapin täyteen vihanneksia ja kunnon ruokaa.
Säälin lapsia joiden vanhemmista ei ole muuhun kuin einesten syöttämiseen jälkikasvulleen.
Kun mä oon pois, niin juuri tuolla tavalla mun mies ruokkii lapset (ja itsensä). Ainut väripilkahdus lautasella on ketsuppi ranskalaisten kanssa. Aika uusavuton on keittiössä, vaikka muuten hyvä mies onkin. iltapalalla voi viipaloida kurkkua leivälle.
Kebab ranskalaisilla on ihanaa!!! Lapset ja minä tykätään.
Lihapullat ja ranskikset on sellaisia, että meiltä niitä ei ainakaan löydy kaapista ihan muuten vain, toisin kuin lehtivihreää ja muita terveellisiä perusaineksia. Eli jos viikonloppuna päätetään herkutella jollakin vastaavalla, niin täytyy niitä varta vasten lähteä ostamaan. Ja meillä se on mies vanhemman lapsen kanssa, sillä koko perheen ei ole järkeä vauvan kanssa lähteä shoppailemaan ranuja.
Itsehän ostin eilen vain maksamakkaraa ja juustoa kaupasta, millaisen analyysin aloittaja tekee minusta?
Ennemmin tulisi mieleen että lapsi on esim kipeänä kotona ja äkkiä käyty hakemassa tuommoista ruokaa joka on nopea tehdä ja lapselle maistuu.
Vai ajattelitko ettei heillä ole kaapissa mitään ja tuo on ainut ruoka jota syödään koko viikonlopun?
Tai sitren on isäviikonloppu ja kaupassa jo käyty mutta nuo unohtui?
Mitä päättelisit minusta? Olen 35 -
vuotias nainen ja kaupassa 7-vuotiaan lapseni kanssa. Ostaisin vain ranskalaisia ja lihapullia.
Miten tyhmä pitää olla ihmisen joka tämän avauksen kirjoitti. Vai onko hän kenties selvännäkijä joka tietää mitä ostokset tehneen kotona on, jopa perhetilannetta myöten.
Mitähän minun ostoksista ollaan tänään mieltä kun puutelistalla
-voita
-oivariinia
-kananmunia
-lihaa tai kalaa
Muuta ei ole tarpeen ostaa, löytyy jo kotoa.
Eilen veljeni kävi kylässä, oli menossa meiltä kauppaan äidillemme joka on katkaissut jalkansa, ja estynyt itse asioimasta. Vanhempi lapseni kinusi päästä enon mukaan. Ostokset luultavasti olivat samantapaiset kuin nuo em. Sielläkin joku kyylä on varmaankin tehnyt johtopäätöksiä herkkujen täyttämästä isäviikonlopusta. Hah, eipä ollut edes oma lapsi ja yllättävin käänne tulee tässä: ostokset välittyivät kokonaisuudessaan vallan kolmannelle osapuolelle!! :P
Joskus tuntee kyyläävät katseet kaupassa mutten välitä.
Joskus ostan ison määrän tarvikkeita jos olen leipomassa juhliin.
Sokerimassaakin kilotolkulla.
Tästä odotan avausta aaveelle.
Raato kirjoitti:
Et sinä voi tietää onko isäviikonloppu vai ei. Voi olla perjantai-illan (epäterveellinen) ateria perheenkin kesken. Eikä tuo joka tapauksesessa riittäisi koko viikonlopulle vaikka olisivat kahdestaankin. Etkä sinä voi vetää johtopäätöksiä äideistä ja isistä tuon perusteella.
Terveisin
Isä
Tähän kommentoisin vielä sen verran, että mun mies ainakin kun käy kaupassa niin hän ostaa aina vaan sen hetken tarpeen ostokset. Ei osaa tehdä ostoksia pidemmällä tähtäimellä. Meilläkin mies saattaa käydä kaupassa, ostaa vaan yhden leipäpaketin ja maitopurkin.
Mä taas kun käyn kaupassa mietin, että mitä kaikkea nyt kannattaisi täältä kaupasta ottaa mukaan, ettei heti huomenna tarvitsisi tulla uudestaan kauppaan. Tulee ostettua kerralla isommat kassit. Ap
Vierailija kirjoitti:
- 1 iso pussi ranskanperunoita.Ei mitään muuta.
Kyllä minullakin joskus saattaa olla pelkkiä karkkeja ja sipsejä ostoksena, kun käydään joskus lasten kanssa herkkuostoksilla, kun vietetään herkkupäivää. Siinä sitten sinä meidän perässä kassajonossa kauhistelet ja ihmettelet meidän perheen ruokavaliota. En ala sinulle selittelemään, että olen käynyt aiemmin tekemässä oikeat ostokset ja nämä pari karkkipussia/sipsit nyt tultiin ostamaan, että lapset saavat itse valita herkkunsa.
Kyllä ihmiset jaksavat vahtia toisten ostoksia ihan työksensä.
Kysymys Ap:lle:
Olenko minä juoppo, jos näet minun kerran ostavan 12 olutta?
No en minäkään laittais ranskisten ja lihapullien kanssa mitään kasviksia. Tuskin tuo kenenkään päivän ainoa ruoka kuitenkaan on, et on niitä kasviksia voitu syödä toisella ruoalla. Ja itellä ainakin on pakastimessa jemmassa isompi määrä kasviksia niin et ei tarvi jokakerta niitä ostaa. Ihmiset kyl jaksaa yrittää päätellä vaikka mitä toisten ostoksista.
Jos/kun mä menen kauppaan ja ostan vain pakastepitsat, tummaa suklaata ja kalapuikkoja, millaiseksi leimaat mut? Sinänsä ihan sama mulle, mutta infoksi sinulle että meillä on kotona mm.
-pakkaset täynnä omia marjoja ja omia vihanneksia
-jääkaapissa on omia itse nostettuja perunoita ja omaa lehtikaalia ja jopa omaa lehtisalaattia
-löytyy myös nauriita ja pari ämpärillistä omia omenoita noin niin kuin aluksi
-ruisleipää on jo ostettuna
Kaikki ihmiset eivät aina osta kaikkea kerralla ja joillain on tarpeita myös omasta tapaa.
Siis yhtään ei haittaa eikä häiritse, ja teilläkin tehdään välillä samoin - mut kuitenkin haittasi niin paljon että piti ihan tänne tulla asiaa hämmästelemään. Okei juu.