Kassalla mun edellä oli isä n.4-5 vuotiaan lapsen kanssa ja ruokaostoksista päätellen oli isäviikonloppu tulossa
Ostoksina ei nimittäin ollu mitään muuta kuin:
-2pkt valmislihapullia ja
- 1 iso pussi ranskanperunoita.
Ei mitään muuta.
Kiinnitti vaan huomiota, kun itsellänikin on lapsi ja kyllä mekin samalla tavalla joskus viikonloppuisin syödään, että päästään vähän helpommalla välillä. Mutta......se vaan kiinnitti huomion, että ostoksissa ei ollut yhtään vihannesta tai lehtivihreää, ei missään muodossa.
Itse olisin napannut mukaan myös vaikka jonkun uunivihannesjuurespussin niin olisi saanut samalla vähän terveellisempääkin siihen mukaan. Ja ilman ylimääräistä vaivaa.
Ei siinä mitään, kuten sanoinkin, niin meilläkin välillä viikonloppuisin syödään helpommin. Mun mies tekee myös aina noin, että kun on hänen ruuanlaittovuoro, niin sitten käy hakemassa jonkun perhepizzan pizzeriasta. Mä sitten yritän pilkkoa lautasen reunalle edes vähän kurkkua ja tomaattia ettei ihan pelkäksi hiilarihötöiksi mene.
Onko se miten yleistä, että äidit ajattelevat lasten ruokailussa enemmän sitä kasvisvihannespuolta kuin isät?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Entä jos olivat käyneet vaikka toisessa kaupassa tekemässä perusostokset, mutta lapsi tai isä ei syö kuin tietyn valmistajan lihapullia ja ranskiksia joita sieltä toisesta kaupasta ei saanut.
Minä kävin yks päivä tekemässä ostokset isossa kaupassa ja pienestä kaupasta haettiin kloriittia, jätesäkkejä ja lapselle karkkirasia. Mitä lie tosta ois voinut päätellä?
Aiotte houkutella puhtaan lapsen karkeilla jätesäkkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi höh, kun ei ap sattunut mun taakse kun kävin eilen illalla kuopuksen kanssa kaupassa, olsi saanut PALJON makoisamman tästä jutusta. Ostin nimittäin paahtoleipäpaketin, 1½l kokiksen ja kurkun. Päivälliseksi tosin eilen oli kanapastaa tuorepastalla ja salaatti. Kurkku vaan meni kaikki siihen salattiin niin hain sit lisää. Ja juomana oli vettä ja maitoa, kokis oli lapsen yökylätuliainen tälle illalle.
Ehkä en olis kiinnittänyt siihen niin huomiota, kun kerran vihanneksia sulta löytyi jopa yhden kurkun verran ostosten seasta. Ap
Ostatko todella vihannekset ja kurkut jostakin marketista? Eikö ne ole ihan näivettyneitä?
Ja vielä kyttää toisten ostoksia.
Jos ymmärtäisit laadun päälle, vihannekset ostetaan torilta tai suoraan tilalta.
Tehotuotannossa kasvatettu kurkku, kun maistuu ihan kalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos raha ei muuhun riittänyt??
No tänään on palkkapäivä. Ei kenelläkään niin vähän rahaa voi olla.
Miten niin palkkapäivä? Ei mulla vasta kun ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin joku aika sitten kaupassa ja ostin kiireellä ison pussin karkkia, keksejä ja kaksi pussia sipsejä. Mitä tästä päättelette?
(Oikea vastaus: vieraita tulossa, ruoka valmiina, kaverin piti tuoda jälkiruoka, mutta laittoi viestin, ettei ehtinytkään tehdä sitä. Kiva kuitenkin tarjota aterian jälkeen iltaa istuessa jotain, ja kiva jos saatoin samalla tuottaa jollekulle ostosten kyttääjälle hekumallisia hetkiä ostoksieni pähkäilyssä. Ja ei, minä en äkkiä leipaise jotain jälkkäriksi, ei ole mun juttu.)
No ei mulle ainakaan tulis mieleenkään, että näillä eväillä aiotaan oikeasti elää, vaan , että ihminen aikoo herkutella. Ei pelkkien karkkien tai keksien ostamista kukaan ihmettele. Ei niillä kukaan elä. Ne on herkkuja ja joskus tekee meli herkutella. Nam.
Vierailija kirjoitti:
Tulin just kaupasta ja ostin ruokaa 140 €. Monikohan kyttäs mitä ostin? Kun sanoin että maitoja 18 kpl niin nuori myyjä kysy että "niin paljoko?"
Minun yksi (lesta-äiti) ystävä sanoi kerran, ettei kehtaa ostaa yhdestä kaupasta kaikkia ruokia mitä heidän 12 henkisessä perheessään viikonlopun aikana tarvitaan. Sanoi käyvänsä ainakin kahdessa kaupassa niitä ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin just kaupasta ja ostin ruokaa 140 €. Monikohan kyttäs mitä ostin? Kun sanoin että maitoja 18 kpl niin nuori myyjä kysy että "niin paljoko?"
Minun yksi (lesta-äiti) ystävä sanoi kerran, ettei kehtaa ostaa yhdestä kaupasta kaikkia ruokia mitä heidän 12 henkisessä perheessään viikonlopun aikana tarvitaan. Sanoi käyvänsä ainakin kahdessa kaupassa niitä ostamassa.
Miten lesboäidille on voinut siunaantua 12 lasta? Vai kiroillaanko täällä?
Hanki elämä, älä kyttää muiden ostoksia. Ala vaikka opetella ranskan alkeita ja sitten voit kaupan kassajonossa taivutella mielessäsi ranskan verbejä eikä tarvitse vahtia, mitä muut ostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos raha ei muuhun riittänyt??
Miten niin palkkapäivä? Ei mulla vasta kun ensi viikolla.
Minulla vasta ensikuun 15 arkipäivä. Kaikki eivät ole töissä samassa paikassa ja saa samana päivänä palkkaansa.
Kävikö mielessä, että muut ostokset on jo saatettu tehdä aiemmin? Yleisesti ottaen termistä "isäviikonloppu" huokuu aika katkera vaikutelma.
Olet käyttänyt aikaa ja energiaa luodaksesi mielikuvan, jossa ei ole muita vaihtoehtoja kuin se, että isät ovat asiassa X huonompia ja...niin, mitä edes saavutat tällä? Miksi tällaisesta pitää tehdä ongelma? Miksi pitää levittää pahaa mieltä?
Ymmärrätkö mitä kävisi, jos miehet muistuttaisivat foorumeilla ihmisiä siitä miten nainen "äitiajeli" autolla lapsi kyydissä? Tai miten "äitiopiskeltiin" matikkaa ja kokeesta tuli hylätty? Tai miten liikunnassa "äitiurheiltiin" ja ihmeteltiin kun hävittiin? Nämä ovat täysin keksittyjä asioita, eivätkä edes liity äitiyteen, kuten sinun esimerkkisi ei liity myöskään isyyteen, mutta tällaisilla voi aina aiheuttaa pahaa mieltä tahallisesti. Paino sanalla TAHALLISESTI.
Itse ostan kaupasta eri tavaroita eri reissuilla. Salaatti yms silloin kun on kassi jossa ne selviää survomatta.
Mistä tiedät ettei kasviksia ollut jo valmiina jääkaapissa? Kyllä mäkin joskus haen jonkun valmisruuan kaupasta ja loput on jääkaapissa jo hankittuna. Turha päätellä yhtään mitään yhdestä ostoskerrasta.
Meillä mies on todella tarkka mitä perheessä syödään. Kiitos miehen, meillä syödään vain tuoretta ja terveellistä kotiruokaa. Mies ei astu jalallakaan pikaruokapaikkoihin eikä koske eineksiin. Lapsi ei kaipaa makeisia, kun pienestäkin määrästä tulee paha olo.
Että nämä ostoskyttääjät ovat rasittavia! Mistä sinä päättelet ettei siellä kotona ole yhtään mitään muuta? Hanki elämä.
Mä kävin ostamassa paketin merisuolaa ja purkin kuohukermaa. Ai kauheeta, ei mitään muuta syötävää viikonlopuksi!? Luoja näitä kyttääjiä!
Pienet ostokset kertovat kylläkin siitä, että kotona on jo valmiina vaikka ja mitä. Nyt haettiin ainoastaan ne ranskalaiset ja lihapullat, joiden syöminen ei kyllä haittaa mitenkään.
Itsekin hain juuri pussin sipsejä ja pullon limsaa. Penkistä nousee tuplasti oma paino ja juoksen 10km 45 minuuttiin. Olen syönyt tänään kokonaisen jäävuorisalaatin, kanafilettä, riisiä, puuroa, itse tehtyä ruisleipää jne.
Jaa no en tiiä miten yleistä, mutta olen huomannut, että ainakin omassa lähipiirissä tietyntyyppiset ihmiset (miehet ja naiset) ei niitä kasviksia osta/käytä kun ehkä joskus kurkkua. Eikä ole mitään mutu-tuntuma, mm. oma siskoni on tällainen, et vaikka hällä kolme lasta niin ruoan kanssa ei ole mitään ns. vihreää tarjolla vaan ainoastaan se pelkkä ruoka. Sit kun tulee vieraita ni sillon saattaa näön vuoksi jotain olla, mutta normiarjessa ei.
Minulle tuli mieleen että isällä on pekkanen tai sairasloma (sormi poikki). Syö ranskalaisia ja lihapullia yhdessä päivällä, koska siihen ei oltu viimeisellä kauppareissulla huomattu ostaa mitään ja myöhemmin syö koko perhe yhteisen aterian missä myös kasviksia.
Meillä usein hedelmiä ja vihanneksia ostetaan paljon ja sitten välillä voidaan täydennykseksi ostaa vaikka jauheliha.
Kerran kolmen lapsen kanssa kaupassa hieman mietitytti muiden mielipiteet kun olimme aikaisempana päivänä käyneet ruokaostoksilla ja tuolloin ostimme lasten juhliin tarjottavia. Iso kasa karkkia ja herkkua ja limua.
Lapsia tuli lähemmäs 20 ja kurkut, meloinit, banaanit ja porkkanat olimme jo ostaneet. Lapset kun tykkäävät noin erityistapauksissa tulla kauppaan ihastelemaan vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Ostoksina ei nimittäin ollu mitään muuta kuin:
-2pkt valmislihapullia ja
- 1 iso pussi ranskanperunoita.Ei mitään muuta.
Kiinnitti vaan huomiota, kun itsellänikin on lapsi ja kyllä mekin samalla tavalla joskus viikonloppuisin syödään, että päästään vähän helpommalla välillä. Mutta......se vaan kiinnitti huomion, että ostoksissa ei ollut yhtään vihannesta tai lehtivihreää, ei missään muodossa.
Itse olisin napannut mukaan myös vaikka jonkun uunivihannesjuurespussin niin olisi saanut samalla vähän terveellisempääkin siihen mukaan. Ja ilman ylimääräistä vaivaa.
Ei siinä mitään, kuten sanoinkin, niin meilläkin välillä viikonloppuisin syödään helpommin. Mun mies tekee myös aina noin, että kun on hänen ruuanlaittovuoro, niin sitten käy hakemassa jonkun perhepizzan pizzeriasta. Mä sitten yritän pilkkoa lautasen reunalle edes vähän kurkkua ja tomaattia ettei ihan pelkäksi hiilarihötöiksi mene.
Onko se miten yleistä, että äidit ajattelevat lasten ruokailussa enemmän sitä kasvisvihannespuolta kuin isät?
Voi pyhä yksinkertaisuus! Meillä käydään kahdesti viikossa ruokakaupassa, jolloin kärryt täynnä ruokaa. Mut joo, saattaa tulla yhtäkkiä mielihaluja ja haetaan vain iso pussi ranskalaisia ja makkaraa tai poppiksia lisäksi. Itseäni ei kiinnosta tarkkailla muiden ostoksia ja tehdä siitä johtopäätöksiä. Onneksi oma elämäni on niin mielenkiintoista.