Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka pidät työstäsi tai työsi on edes "ihan ok", mitä teet työksesi ja mikä koulutus?

Vierailija
24.09.2017 |

?

Kommentit (271)

Vierailija
201/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet noista opettajajaarituksista näyttävät tulleen samasta kynästä. Joku spämmää.

Opettajan työ on yksi hienoimmista ammateista. Silloin, kun saa tehdä töitä tolkuissaan olevien lasten ja nuorten kanssa hyvässä työyhteisössä ja ympäristössä, se on parasta, mitä voi olla. Lapsen kehityksen ruokkiminen ja seuraaminen on todella palkitsevaa. Suomessa opettajia arvostetaan, mikä näkyy mm. siten, että opettajalla on todella paljon vapautta päättää itse, miten hommansa hoitaa. Itsenäisyys pitää motivaation korkealla ja ruokkii luovuutta. Jos vaa viran, ei myöskään tarvitse koko ajan jännittää työnsä puolesta. Eikä tarvitse tehdä rahaa jollekin osakkeenomistajalle tai myydä kenellekään mitään turhaa tai työkseen saastuttaa maapalloa. Hyvää työtä tekevä ope voi olla varma, että hänen vaivannäkönsä tuottaa jotakin positiivista maailmaan.

Vierailija
202/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu kiva lähteä töihin. Kasvatustieteiden maisteri, erittisluokanopettaja ala-asteella.

Mä en tajuu, miten kukaan nykypäivänä alkaa opiskella erityisluokanopettajaksi ja opettaa mielenterysongelmaisia ja aggressiivisia oppilaita

Niillä on koulutus siihen. Ja sitä kautta syvempi ymmärrys että ne lapset ovat jotain muutakin kuin "aggressiivisia ja mielenterveysongelmaisia".

Itse ihmettelen, miten he kestävät oppilaittensa vanhempia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka aamu kiva lähteä töihin. Kasvatustieteiden maisteri, erittisluokanopettaja ala-asteella.

Mä en tajuu, miten kukaan nykypäivänä alkaa opiskella erityisluokanopettajaksi ja opettaa mielenterysongelmaisia ja aggressiivisia oppilaita

Niillä on koulutus siihen. Ja sitä kautta syvempi ymmärrys että ne lapset ovat jotain muutakin kuin "aggressiivisia ja mielenterveysongelmaisia".

Itse ihmettelen, miten he kestävät oppilaittensa vanhempia...

Itse asiassa juuri suurissa vaikeuksissa kamppailevat perheet ovat yleensä hyvin kiitollisia kaikesta avusta ja tuesta, mitä he ja lapsi voivat saada. Pahimpia huoltajia ovat ne, joilla on oikeasti kaikki hyvin, on itsellä rahaa ja koulutusta jne. Sitten ollaan vaatimassa vaikka mitä, koska heille kuuluu kaikki ja opettajan tehtävä on järjestää lapselle hyvä todistus. Jos ei pelitä, niin otetaan lakimiehet kehiin. Sen sijaan ne, jotka ovat köyhiä, sairaita, päihdeongelmaisia ovat iloisia siitä, että joku auttaa lasta, koska he eivät itse pysty. Yleensä heillä ei ole voimia tai osaamista vaatia yhtään mitään.

Minun urani hankalimmat vanhemmat ovat olleet hyvin koulutettuja ja toimeentulevia ihmisiä, joilla on vieläpä ollut ihan periaatteessa normaalit lapset.

Vierailija
204/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja, koulutukseltani tradenomi ja sitä mieltä, että tradenomiksi kouluttautuminen oli virhe. Rakastan siivousta paljon enemmän ja aion tehdä siivoojan hommia loppuelämäni.

Vierailija
205/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaalassa, suljetulla nuorisopsykiatrian osastolla. Koulutuksena sairaanhoitaja ja terveystieteiden kandidaatti.

Luin TERVEYSSITEIDEN KANDIDAATTI 🤣

Vierailija
206/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä luuraa kaikki ravintola-alan ihmiset??? Täällä restonomi, joka paiskii baarimestarin hommia lähes samalla palkalla kuin 30 vuotta sitten :(

Lasten ollessa pieniä, ei yöhön painottuvan vuorotyön tekeminen oikein luonnistunut, joten tein lounasruokalassa päivähommia ylikoulutettuna ja surkealla palkalla.

Mutta nyt olen taas omalla kentälläni baarin esimiehenä. Rakastan työtäni ja teen tätä vaikka 80 vuotiaaksi, jos vaan kunto kestää :-)

Vierailija
207/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosiivooja, ammattikoulussa puutarhuriksi opiskellut, lisäksi yo

Vierailija
208/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen kuvia ja kuoseja.

Käytännössä piirtelen kaikki päivät ihan oman mieleni mukaan.

Kuviani myyn eri firmoille ja suoraan kuluttajille.

Nautin työstäni. Se antaa minulle paljon.

Aiemmin tein samantyyppistä työtä työsuhteessa ja se oli aika tylsää ja puuduttavaa.

Vierailija
209/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu psykiatria, YTM. Itsenäinen, vaihteleva ja haastava työ, jossa saa ja pitää keksiä räätälöityjä ratkaisuja sekä tapaa monenlaisia ihmisiä.

Vierailija
210/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi AMK, lastentarhanopettaja! Vaikka välillä on toki raskastakin ja palkka ei päätä huimaa, rakastan työtäni ja erityisesti hoidettaviani.

Vierailija
211/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva- ja TV-alalla, post-productionin puolella. Koulutus medianomi (amk).

Vierailija
212/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippikoulun käynyt ja rokotettu, tällä hetkellä freelancer, olen erikoistumassa kissatieteen tohtoriksi

Vierailija
213/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisotyönohjaaja (sosionomi YAMK) ja ainakin 15 vuotta oon jo työstäni tykännyt.

Vierailija
214/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija, FT. Sain rahoituksen omaan, kolmivuotiseen väitöksenjälkeiseen hankkeeseen. Saan siis tutkia juuri sitä aihetta, mikä minua eniten kiinnostaa. Jatkuva rahoituksen hakeminen (nyt pitää hakea muille hankerahoitusta kun oma rahoitus on hetken kunnossa) ja yliopistohallinnon sekavuus (leikkaukset osuivat siihen pahasti) vähän rassaavat, mutta onhan tämä kaiken kaikkiaan ihan mahtavaa.

Vierailija
215/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vuokrafirman kautta kaupan kassalla. Kukaan muu ku minä ei päätä mun työvuoroista ja -päivistä, asiakkaat on useimmiten ihan jees ja tuun niiden kaa hyvin toimeen ja kaiken lisäks oon oikeesti ihan järkyttävän huippu kassa, töitä riittää ja palkka+lisät ihan huikeet työn vaativuuteen nähden.

Vierailija
216/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus humanisti fm, Olen tutkija. Henkisesti työ on välillä kuormittavaa, mutta myös todella mielenkiintoista, helppoa ja mukavaa.

Vierailija
217/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sihteerin ammattitutkinto ja oon toimistopäällikkönä.

Tykkään työstäni tosi paljon, joka päivä on erilainen.

Vierailija
218/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvataiteen maisteri, olen taiteellinen johtaja pienessä firmassa. Olen enemmän kuin tyytyväinen, opiskeluaikana oli epävarmaa, tai jopa epätodennäköistä, että työllistyisin valmistuttuani. Lopulta kaikki meni hyvin.

Vierailija
219/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitteluavustaja geotekniikan alalla. Rakennuspiirtäjä.

Kevyttä ja itsenäistä. Kiinnostava tekniikan ala.

Vierailija
220/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun paikallani, luen AVtä