Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka pidät työstäsi tai työsi on edes "ihan ok", mitä teet työksesi ja mikä koulutus?

Vierailija
24.09.2017 |

?

Kommentit (271)

Vierailija
181/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa sossu. Yhteiskuntatieteiden maisteri koulutukselta.

Vierailija
182/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian sh ja psykoterapeutti. Työ on haastavaa, pitkäjänteistä ja monipuolista. Ottaa paljon mutta antaa enemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäjä, yrittäjä. FM-koulutuksessa, mutta kun sain jalan ovenrakoon omalle alalle, niin opinnot saivat jäädä, kun ei niillä papereilla yhtään mitään sen jälkeen tehnyt. Inhosin aina teoriaopintoja, joten oli vaan kiva päästä tahkoamaan rahaa oikeissa hommissa. :)

Vierailija
184/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graafinen suunnittelija mainostoimistossa. Koulutus medianomi AMK. Asiakkaat osaa olla toisinan vaikeita, mutta yleensä työ on kivaa :)

Vierailija
185/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjakaupan myyjä. Ihanaa hommaa. :)

Vierailija
186/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävän paljon opettajia, koska olen heidän puheestaan ymmärtänyt, että työ on ylitsepääsemättömän raskasta ja kamalaa.

Opettajat muodostavat todella ison ammattiryhmän, jos lasketaan mukaan koko peruskoulu, lukio, ammattikoulut, erilaiset opistot ja korkeakoulut. Siihen porukkaan mahtuu aivan varmasti hurja määrä niitä, jotka eivät tykkää työstään eivätkä koe alaa oikeaksi itselleen samoin kuin niitäkin, jotka viihtyvät oikein hyvin ammatissaan. Hajontaa on.

Itse olen yläkoulun äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja, ja mielestäni työni on useimmiten ihan ok, toisinaan jopa huippua ja yksittäisinä poikkeuspäivinä tai parin päivän jaksoina rasittavaa ja turhauttavaa. Kyllähän ne teinit, jotka repivät tehtäväpaperin, luovuttavat, tiuskivat , mököttävät ja turhautuvat, venyttävät hermojani - voi kyllä tosiaan! Samalla on kuitenkin palkitsevaa ajatella, että jos minä en nyt tätä nuorta hylkää enkä anna periksi, voi siitä olla nuorelle aidosti korvaamatonta hyötyä elämässä.

Työyhteisö vaikuttaa paljon missä tahansa ammatissa. Minulla on nyt mukava, rento ja asiallinen yhteisö. Olen myös työskennellyt koulussa, jossa ilmapiiri oli ahdistunut ja kyräilevä. Nykyisessä paikassa viihdyn, kun taas aiemmassa olisin varmasti useampina päivinä sanonut, että työ on persiistä.

Vierailija
187/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettaja yläkoulussa ja lukiossa, FM. Rakastan työtäni!

Vierailija
188/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Ok. Tekninen kirjoittaja. Paras puoli työssäni on, että saan välillä vain rauhassa vetäytyä kolooni kirjoittamaan ja mietiskelemään, miten esittää asiat mahdollisimman käyttäjäystävällisesti, eikä tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä. Humanistiseltä alaltani monet työllistyvät myös opettajiksi, itse kokisin ainakin peruskoulussa opettamisen helvetilliseksi, koska olen aika introvertti.

Vierailija
189/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet noista opettajajaarituksista näyttävät tulleen samasta kynästä. Joku spämmää.

Vierailija
190/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja alakoulussa. Tänään oli rankka päivä, mutta yleensä päivät mukavia. Vaativaa työtä, mutta monipuolista.

Vierailija
191/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen henkilökohtainen avustaja. Ainut miinuspuoli työssä on se, että joskus on erittäin tylsää kun tekemistä ei riitä koko päivälle.

Vierailija
192/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija/informaatikko ja teletappi kansainvälisessä headhuntingfirmassa, paljon kv. hakuja ympäri maailman. 16 vuotta takana ja edelleen työ innostaa, työyhteisö paras mahdollinen. Koko ajan saa oppia uutta ja työ on vapaata tiukoista aikarajoista ja yllätyscaseista huolimatta. Koulutus DKK ja ohjelmoija plus lukemattomat kurssit atk:sta, ohjelmista, tavoista toimia, lainsäädännöstä ja ennen kaikkea yrityselämästä Suomessa ja maailmalla.

Vierailija
193/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monet noista opettajajaarituksista näyttävät tulleen samasta kynästä. Joku spämmää.

Tutkimusten mukaan Suomessa opettajat ovat erittäin tyytyväisiä työhönsä. Olikohan aineenopettajien tyytyväisyys 85 prosenttia viimeisimmässä tutkimuksessa, jota media referoi. Miksi se on vaikeaa uskoa?

T. Yhden viestin kirjoittanut ope

Vierailija
194/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpitäjä eräässä nettilehdessä / keskustelupalstalla. Koulutuksena N vuotta sekalaisia yhteiskunnallisia aineita. Lähinnä vain poistelen kaikkia ketjuja / kommentteja, joiden aiheista en tykkää, tai joissa on vääriä poliittisia mielipiteitä.

Yötyölisät loppui tänä syksynä, mutta muuten tosi hauska duuni <3 Saa vaikuttaa ihmisten elämään, herättää heissä jopa tunteita.

Vierailija
195/271 |
25.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakasneuvoja vakuutusyhtiössä. Ihan ok työ. Asiakkaat se paras asia. Hyvä palaute on ihaninta :)

Vierailija
196/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Ok. Tekninen kirjoittaja. Paras puoli työssäni on, että saan välillä vain rauhassa vetäytyä kolooni kirjoittamaan ja mietiskelemään, miten esittää asiat mahdollisimman käyttäjäystävällisesti, eikä tarvitse olla ihmisten kanssa tekemisissä. Humanistiseltä alaltani monet työllistyvät myös opettajiksi, itse kokisin ainakin peruskoulussa opettamisen helvetilliseksi, koska olen aika introvertti.

Teen samaa, mutta suunnitteluassitentin nimikkeellä. Vaihtumassa titteliksi nuorempi suunnittelija. Koulutus on insinööri, eli vähän alisuoriutuja, mutta en ole oman suuntautumisvaihtoehtoni töissä, vaan eri tekniikan alalla. Teen suurimmaksi osaksi teknistä dokumentointia, jonkin verran myös toimistotyötä ja olen opetellut suunnittelua, jota myös teen yhä enenevässä määrin. Myös minun mielestäni ihan ok.

Pomo on hyvä pomo, mutta ihmisenä en oikein hänestä pidä. Tuo yksityiselämäänsä töihin liikaa ja haukkuu jatkuvasti yhteistyökumppaneita ja asiakkaita ja muitakin ihmisiä. Mutta esimiestehtävänsä hoitaa hyvin ja on siinä muuten reilu, ainoastaan työaika on 8-16 eikä jousta, kuten alallani yleensä. Miesvaltaiset insinööritoimistot eivät todellakaan ole paikkoja, missä ei juoruiltaisi...mutta kyse oli siis siitä, mitä teen työkseni ja se, mitä teen työkseni, on nyt paljon mukavampaa kuin joku asiakaspalvelu, mistä en tykännyt aikoinani yhtään. 

Vierailija
197/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperimies, insinööri amk:)

Vierailija
198/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterveydenhoitaja, kaikesta kiireestä huolimatta pidän työstäni tosi paljon!

Vierailija
199/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaaja Aikuissosiaalityössä, sosionomi-koulutus. Tykkään itse työstä, koen sen mielenkiintoisena, monipuolisena ja opettavaisena. Työn rakenteet sen sijaan uuvuttavat. (riittämättömät resurssit yhdistettynä koviin määrällisiin ja laadullisiin vaatimuksiin).

Vierailija
200/271 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitonopettaja, musiikinmaisteri