Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mä en jaksa ihmisten juttuja enää yhtään..?

Vierailija
24.09.2017 |

Olen alkanut vakavasti pohtia, missä on vika, kun en tunnu jaksavan ihmisiä ja ihmisten juttuja enää laisinkaan.

Pohdin vakavissani, olenko erakkoutumassa, tulossa hulluksi, masentunut vai onko introverttiyteni vallannut minussa enemmän alaa, vai olenko vain tullut "niin vanhaksi" (lähellä 4-kymppiä) että olen jo kuullut kaikki jutut niin moneen kertaan ja kyllästynyt merkityksettömään small talkiin ja tyhjänjauhamiseen kuluvaan aikaan (ja ajan tuhlaukseen).

En enää jaksa vastata kavereideni puheluihin. Olen valitettavasti hyvä kuuntelija, ja mulle soitellaan usein ja jauhetaan tylsiä juttuja, ja suorastaan ärsyynnyn, kun huomaan että puhelin soi. Olenkin lakannut vastaamasta, laitan vain viestiä perään jossa kehotan kertomaan viestillä, jos oli jotain oikeaa asiaa. Useimmiten ei ole ollut, vastaukseksi saan että ajankuluksi vain olisi soitellut. Ja todellakin, harva näistä ees kysyy mitä mulle kuuluu, puhuvat yksinpuheluna vain omat asiansa, mitä lapsensa ovat touhunneet, mikä flunssa on nyt kenelläkin tai sitten valittavat parisuhteistaan tai työpaikoiltaan ihmisistä, joita en tunne. Tai kuvailevat uusia ostoksiaan. Mua ei kiinnosta niistä asioista MIKÄÄN!! Toistelen ystävällisesti "ai jaa" " vai niin" ja "voi voi" ja katselen kärsimättömänä kelloa, haukottelen äänettömästi ja mietin minkä tekosyyn varjolla voisin lopettaa puhelun. Itselläni toki olisi näitä samoja tylsiä juttuja kerrottavanani, lasteni flunssia ja koulukuulumisia ja omia parisuhdeongelmia, mutta en jaksa kertoa niistä, koska ne tylsistyttävät minua yhtälailla kuin muidenkin kertomana.

Ylipäätään, tuntuu ettei mulla ole mitään tarvetta jauhaa normaaleita arkisia asioita kenenkään kanssa tai kenellekään. Miksi näin, en tiedä? Tuntuu että olen ainoa jolla tätä tarvetta ei ole, muut juttelevat näistä omista arkikuulumisista niin innokkaasti ja sujuvasti, ja tosiaan jopa soittavat varta vasten kertoakseen näitä jollekin. Mä en soita ikinä kellekään, ellei ole oikeaa asiaa.

Olenko tosiaan ainoa tällainen? Mitä ajatuksia tämä herättää, kuulostanko kovinkin oudolta...? O_O

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat ystävyyden säännöt ja vastavuoroisuuden lait? Mietin, mitä vaatimuksia minun tulisi täyttää.

Huoh. Ei ny lähdetä tässäkin aiheessa jostain vaatimuksista jankkaamisen linjalle. Hyvä ystävä on se, joka saa sinut unohtamaan ne "vaatimukset" ja hyötyjen laskeskelun !

Vierailija
102/157 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ovat ystävyyden säännöt ja vastavuoroisuuden lait? Mietin, mitä vaatimuksia minun tulisi täyttää.

Pitää kuunnella toisen jorinoita ja hyväksyä hänen maailmankuvansa varauksetta. Pitää olla "käytettävissä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotus, kun ei tarvitse puhua kenellekään nykyään.

Vierailija
104/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carl G. Jung sanoi, että ihminen suuntautuu 40 ensimmäistä ikävuotta ulkoiseen maailmaan ja siitä eteenpäin sisäiseen maailmaan.

Vierailija
105/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi joka ei jaksa enää kuunnella kaverien valitusta. Se tuntuu ihan pilipalilta. Jossain päin maailmaa lapsilla ja ihmisillä ei ole edes kenkiä jalassa ja täällä vaan valitetaan ja valitetaan. Iso HUOH. 

Vierailija
106/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai puolituttujen kanssa säätilaa tai lumentuloa kartoittavat jonninjoutavat muka humoristiset puheet.

naapurien kanssa pakkolässytykset ja tyyliin olette oikein pihalla lumitöissä ja taas muka rentoa diibadaabaa..

Voisipa vaan lyhyesti tervehtiä ja jatkaa omaa tekemistään, mutta vääränlainen sosiaalisuuden ja normaalin ihmisen  malli vaati tyhjän jauhamiseen.

Vierailija
107/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carl G. Jung sanoi, että ihminen suuntautuu 40 ensimmäistä ikävuotta ulkoiseen maailmaan ja siitä eteenpäin sisäiseen maailmaan.

Eli valaistuu vanhetessaan?

Vierailija
108/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää pandemian ja eristäytymisen jälkeen edes tiedä kuka minä olen tai mitä sanottavaa minulla olisi. Ikäänkuin persoonani on haihtunut eikä vanhojen kavereiden jutut kiinnosta eikä iske kipinää minussa. Huomaan myös, että moni kaverisuhde oli perustunut miellyttämisenhalulleni ja nyt tuo halu on poistunut. Ennen toimin pelkopohjaisesti "mitä jos X suuttuu?" ja yritin estää teoillani sen, nyt minua ei kiinnosta mitä ihmiset minusta ajattelevat. Osa on varmaan suuttunutkin.

Vierailija
109/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kirjoituksen pitäisi saada jokin palkinto avoimesta rehellisyydestä :)

Vierailija
110/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no oman kokemuksen mukaan Jung ei voisi olla enempää väärässä 😂😂😂

Vierailija
111/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo no oman kokemuksen mukaan Jung ei voisi olla enempää väärässä 😂😂😂

kerro lisää

Vierailija
112/157 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään. Laitan Youtubeen omia monologejani. Miksi muut vaivaavat monologeillaan minua?

Vierailija
113/157 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään. Laitan Youtubeen omia monologejani. Miksi muut vaivaavat monologeillaan minua?

Hyvä idea!

Vierailija
114/157 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuollainen on tappavan tylsää. Eri asia jos ihmisellä on jokin ongelma, johon kaipaa kuulla neuvoja tai näkökulmaa tai lohdutusta. Mutta pelkkä tavallisten arkiaskareiden tilitys... hohhoi. Puhumattakaan kehuskelu. Oon miettinyt jopa, onko tämä jotain hyväksikäyttöä. Ehkä ne ei uskalla todellisille kovatempoisille ja kauniille menestyjille tällaisia edes soitella ja viedä lupaa kysymättä heidän aikaansa ja huomiotaan, jotka he voivat käyttää paremminkin. Mutta mun kohdalla tuollaisia ei tarvi miettiä. Minäkään en enää vastaa joka puheluun ja viesteihin kun vain jos niissä on jotain asiaa eikä vain "moi".

Vierailija
115/157 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suoraan että ei kukaan jaksa kuunnella, tai todella harva. Useimmat haluavat vain purkaa. Tai jaksan minäkin jotain todellista, tavallisuudesta poikkeavaa asiaa.

Vierailija
116/157 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dopamiinipaasto voisi auttaa. Jätä netissä roikkuminen ja muu moska vähemmälle. Sen sijaan, saavuta pieniä merkityksellisiä konkreettisia onnistumisia oikeassa elämässä.

Kun itsellä on parempi mieli, niin muidenkin jutut tuntuvat (hieman) kiinnostavammilta.

Vierailija
117/157 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään suostu jaarittelemaan puhelimessa enkä vaihtamaan kuulumisia viestitse ellei välimatka yksinkertaisesti ole mahdoton tapaamista ajatellen. Minä  tapaan ihmiset AINA  face to face säännöllisesti ja juttelen kunnolla vaikka kävelyllä, kahvilla tai ruokaillen.

No sepä se, kun yleensä nämä hyväksikäyttäjät eivät halua tehdä mitään jännittävää näiden tyyppien kanssa keille soittelevat. Heille vain kerrotaan kaikesta hauskasta, mitä ollaan tehty muiden kanssa ja nämä puhelinuhrit saavat olla purkuastioina.

Vierailija
118/157 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dopamiinipaasto voisi auttaa. Jätä netissä roikkuminen ja muu moska vähemmälle. Sen sijaan, saavuta pieniä merkityksellisiä konkreettisia onnistumisia oikeassa elämässä.

Kun itsellä on parempi mieli, niin muidenkin jutut tuntuvat (hieman) kiinnostavammilta.

Kuinka pitkästi itse jaksat muka kuunnella monologia yhdentekevistä asioista?...

Vierailija
119/157 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat väsyttäviä. Etenkin, jos he soittelevat pitkiä, jonninjoutavia puheluja, joissa kertovat joistakin yhdentekevistä asioista. Et ole velvollinen toimimaan kekenkään terapeuttina tai kuuntelijana. Tuo, mitä olet jo asialle tehnyt, on hyvä alku. Seuraavassa vaiheessa kannattaa alkaa miettiä, pitäisikö niistä rasittavimmista päästä lopullisesti eroon katkaisemalla välit heihin. Olen itse katkaissut välit muutamaan tuttavaan, jotka tekivät tuota samaa tai pyysivät jonnekin mukaan, mutta hengailivatkin aivan muiden kanssa. Osa ihmisistä on henkisiä varkaita, jotka vievät aikasi ja energiasi, mutta eivät oikeastaan anna mitään tilalle. Heistä kannattaa yksinkertaisesti hankkiutua eroon mahdollisimman.

Vierailija
120/157 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että vain heikolla itsetunnolla varustetut alun alkaenkaan ryhtyvät tähän kuuntelija-roskasanko-osaan.