Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten mä en jaksa ihmisten juttuja enää yhtään..?

Vierailija
24.09.2017 |

Olen alkanut vakavasti pohtia, missä on vika, kun en tunnu jaksavan ihmisiä ja ihmisten juttuja enää laisinkaan.

Pohdin vakavissani, olenko erakkoutumassa, tulossa hulluksi, masentunut vai onko introverttiyteni vallannut minussa enemmän alaa, vai olenko vain tullut "niin vanhaksi" (lähellä 4-kymppiä) että olen jo kuullut kaikki jutut niin moneen kertaan ja kyllästynyt merkityksettömään small talkiin ja tyhjänjauhamiseen kuluvaan aikaan (ja ajan tuhlaukseen).

En enää jaksa vastata kavereideni puheluihin. Olen valitettavasti hyvä kuuntelija, ja mulle soitellaan usein ja jauhetaan tylsiä juttuja, ja suorastaan ärsyynnyn, kun huomaan että puhelin soi. Olenkin lakannut vastaamasta, laitan vain viestiä perään jossa kehotan kertomaan viestillä, jos oli jotain oikeaa asiaa. Useimmiten ei ole ollut, vastaukseksi saan että ajankuluksi vain olisi soitellut. Ja todellakin, harva näistä ees kysyy mitä mulle kuuluu, puhuvat yksinpuheluna vain omat asiansa, mitä lapsensa ovat touhunneet, mikä flunssa on nyt kenelläkin tai sitten valittavat parisuhteistaan tai työpaikoiltaan ihmisistä, joita en tunne. Tai kuvailevat uusia ostoksiaan. Mua ei kiinnosta niistä asioista MIKÄÄN!! Toistelen ystävällisesti "ai jaa" " vai niin" ja "voi voi" ja katselen kärsimättömänä kelloa, haukottelen äänettömästi ja mietin minkä tekosyyn varjolla voisin lopettaa puhelun. Itselläni toki olisi näitä samoja tylsiä juttuja kerrottavanani, lasteni flunssia ja koulukuulumisia ja omia parisuhdeongelmia, mutta en jaksa kertoa niistä, koska ne tylsistyttävät minua yhtälailla kuin muidenkin kertomana.

Ylipäätään, tuntuu ettei mulla ole mitään tarvetta jauhaa normaaleita arkisia asioita kenenkään kanssa tai kenellekään. Miksi näin, en tiedä? Tuntuu että olen ainoa jolla tätä tarvetta ei ole, muut juttelevat näistä omista arkikuulumisista niin innokkaasti ja sujuvasti, ja tosiaan jopa soittavat varta vasten kertoakseen näitä jollekin. Mä en soita ikinä kellekään, ellei ole oikeaa asiaa.

Olenko tosiaan ainoa tällainen? Mitä ajatuksia tämä herättää, kuulostanko kovinkin oudolta...? O_O

Kommentit (157)

Vierailija
141/157 |
02.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta minkaanlainen sosiaalisuus, ei sitten missään muodoissaan eikä kenenkään kanssa. En kaipaa tervehtimisiä, kuulumisten vaihtoa, kyläilyjä tms. Etätyö parasta. En ole halunnut edes omia lapsia enkä kotieläimiä. Mies on, mutta onnellisesti seksitönsuhde. Molemmilla omat huoneet ja kylpyhuoneet sekä parvekkeetkin. Kuntoiluhuone on myös kotona, niin ei tarvi lähteä kuntoilemaan salille. Vietämme aikaa myös mökillä ja asuntoautoilemme, mutta vain kaksistaan mieheni kanssa. Joskus aina joku tuppaantuu juttelemaan. Toivoo vaan, että lähtisi äkkiä pois. Facebookissa ja instagrammista Minulla ei ole kavereita, mutta käyn niissä muuten vaan välillä katselemassa kaikkea. Olen totaalisesti, onnellisesti ja vapaaehtoisesti erakko. Parasta ja luxusta.

Vierailija
142/157 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllästynyt kun töissä hirveä hälinä ja meteli. Yritän vaan jaksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/157 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vapaa ajalla jaksa ketään. Paitsi omia sukulaisia vaan.

Vierailija
144/157 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä burgeroidaan?

Ite burgeroin kyl ihan samalla tavalla. Enää ku ei ees viitti teeskennellä että kiinnostas.

Vierailija
145/157 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitusta turhaakin turhemmista asioista riittää kyllä   vois olla                                             tyytyväinen siihen mitä on

Vierailija
146/157 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kannattaa tehdä ja yrittää jotakin

Vierailija
147/157 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei jaksa ketään välttämättä.

Vierailija
148/157 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samanlainen

Vierailija
149/157 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanjauhanta kaikista turhanpäiväisistä asioista ei ole ikinä kiinnostanut. Siksi on introvertin leima, tuppisuu ym ja ankea kuuntelijan rooli. Ei vain löydy mielenkiintoisia ihmisiä ainakaan arkielämästä. Tai no ei ne ihmiset kiinnosta vaan asiat.

Vierailija
150/157 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä nämä toisten ihmisten tyhjänpäiväisyydestä ja tylsyydestä kärsivät tekevät vauvapalstalla? Kun tämän ajan voisi käyttää hyvin itsensä kehittämiseen ja antoisiin harrastuksiinkin. Näin voisi löytyä myös niitä itselle sopivia ihmisiäkin.

Vierailija
151/157 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä nämä toisten ihmisten tyhjänpäiväisyydestä ja tylsyydestä kärsivät tekevät vauvapalstalla? Kun tämän ajan voisi käyttää hyvin itsensä kehittämiseen ja antoisiin harrastuksiinkin. Näin voisi löytyä myös niitä itselle sopivia ihmisiäkin.

Pitää se aika jotenkin saada kulumaan töissä.

Vierailija
152/157 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reject humanity. Return to monke

Vierailija
153/157 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä, sekä tästä next level: en jaksa edes omia _ajatuksiani_ enää yhtään - kaikki ihmisyys vtuttaa. Nyt olen ottanut käyttöön mantran, johon palaan jos alan miettiä ja kelailla jotakin jäätävää shittiä. 

Vierailija
154/157 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
155/157 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Vierailija
156/157 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kans ottaa aivoon turha p*skanjauhaminen josta en saa mitään irti, pelkän päänsäryn. Nyt kun olen tasan 30, olen huomannut että uskallan olla enemmän oma itseni, koen ettei mun tarvi mielistellä tai saada hyväksyntää keltään. Joskus nuorempana väen väkisin töissä kuuntelin muiden juttuja vaikka aivoni huusivat hoosiannaa. Olin kaikille mielinkielin ettei kukaan vaan suutu tai ala inhota, onnittelin aina facessa jos oli synttärit ja tykkäilin kaikkien jutuista ja kuvista. Nykyään en vastaa puheluihin paitsi tärkeisiin, töissä lähden tauolta jatkamaan hommia siinä kohtaa kun en enää jaksa kuunnella muita, vapaa-ajat vietän yleensä yksin. Viikonloppuisin en enää lähde mihinkään rientoihin, koska miksi pitäisi? Somea en juurikaan käytä (face, insta), niitä lukiessa tulen ärtyneeksi, koska niissä on niin paljon kaunisteltuja asioita ihmisten elämästä, vaikkei ne kaikki ole totta, ja filtteröityjä kuvia. Vaikka tiedostan että suurin osa kuvista on muokattuja, ja ihmiset kirjottelee sinne yleensä vaan vääristeltyjä kohokohtia elämästään, se vaikuttaa silti jotenkin mun alitajuntaan. Ja sitä paitsi, mua ei vittuakaan kiinnosta muiden elämä. On olo ja pääkoppa kevyempi kun ei ajaudu tilanteisiin jossa on epämukavaa ja osaa kieltäytyä, sekä hyväksyy itsensä eikä tunne että olisi jotenkin epänormaali. Itseään ei tarvitse muuttaa kenenkään vuoksi. 

Vierailija
157/157 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se määrä ihmisiä jotka asiakaspalvelutilanteessa alkavat kertoilla omia henkilökohtaisia asioitaan asiakaspalvelijalle on jäätävä. En tiedä mitään hirveämpää kuin joutua kuuntelemaan sitä puhetta, koska asiakaspalvelijana en pääse tilanteesta poiskaan.