Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sait nykyisen työsi?

Vierailija
23.09.2017 |

Tai edelliset työsi viimeisten parin vuoden sisällä?

Itse näin ilmoituksen palstalla paljon parjatussa mol.fi:ssä, ja laitoin hakemuksen. Toisenkin työn löysin samalla tavalla, tosin sillä kertaa en saanut nimenomaan hakemaani paikkaa vaan firmasta tarjottiin mulle toista tehtävää. Sen sijaan vuokrafirmojen kautta on saanut jättää turhia hakemuksia, tai korkeintaan on tarjottu jotain yhdentekeviä hanttihommia muutaman viikkotunnin verran hankalilla työajoilla. Suhteista ei ole ollut MITÄÄN hyötyä.

Kommentit (216)

Vierailija
61/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50 v. Hain paikkaa molin tai oikotien perusteella. En olisi kuuna päivänä uskonut saavan paikkaa, koska alalta ei kokemusta. Lottovoitona tätä pidän, 3 hlöä valittiin, hakijoita kuitenkin useita kymmeniä, vakipaikka aikaa myöten. Ei suhteita, en ole sosiaalisessa mediassa, muutenkin epäsosiaalinen.

Vierailija
62/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin kautta. Työnantaja etsi vvap sijaista ja työkkäri antoin minun ja muutaman muun yhteystiedot. Kävin haastattelussa ja sain paikan. Määräaikaisuutta sitten on aina vaan jatkettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain vuosia sitten työkkärin kehotuksesta erästä paikkaa. En (tietenkään) päässyt siihen, mutta nyt silloin valitulle henkilölle tarvittiin sijaista. Minulla oli sopivasti noin 300 päivää työmarkkinatukea ja siten täysi työllistämistuki koko sijaisuuden ajalle. On jokseenkin koulutusta ja kokemusta vastaavaa asiantuntijatyötä.

Luultavasti suurimmat ansioni olivat juuri työllistämistuki ja se, että voin aloittaa heti.

KM, aineenopettaja, ikää melkein 60v.

Vierailija
64/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin lehdessä ilmoituksen. Laitoin hakemuksen (5 riviä sähköpostiin) ja cv:n. Haastattelu oli viikon päästä ja sain paikan.

Vierailija
65/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nykyisessä firmassa palkattomana työssäoppijana opiskeluaikana. Sen jälkeen palkkasivat.

Vierailija
66/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen työllistynyt vain kysyessäni ohjeita miten ko yrityksestä haetaan töitä, voiko laittaa avoimen hakemuksen vai onko haettava tiettyä työtehtävää/mihin osoitteeseen tai kenelle hakemus laitetaan tms.

Vau, mikä ala? Onko tämä tapahtunut viime vuosina vai aikaisempina vuosikymmeninä?

Viime vuonna ja kaksi vuotta sitten.

Kaupan ala.

Ja ei, en ole kaupan kassa tms, hakijoita ainakin nykyiseen paikkaan on kyllä koko ajan.

Lisään vielä. Sain tuon aiemman työn aikana kun työkkäri määräsi minulle karenssin kun en suostunut lähtemään määräaikaisen työsuhteen loputtua johonkin työkyvynarviointi/tempputyötoimintaan mukaan koska minulla ei ole kuulemma mitään realistista mahdollisuutta työllistyä kun silloista määräaikaista sopimustakaan ei jatkettu, osittain sen takia kun paikassa en viihtynyt. Mitä nyt sattuu olemaan melko monipuolinen työkokemus alalta jolla nyt työskentelen. Jokaisen työpaikan ikinä olen hommannut itse hakemalla, työkkäri ei työllistymisessä ole auttanut. Työelämässä olen ollut nyt 15 vuotta ja sinä aikana työskennellyt useammassa paikassa, joskus hakeminen on kyllä ollut paljon vaikeampaa kun nyt nuo kaksi viimeistä paikkaa. Että hakemusten lähettely on kyllä tuttua sekin.

Vierailija
67/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taidettiin vinkata, että lehdessä oli ilmoitus, että ko firma tulossa kaupunkiin ja työntekijät haussa.

Mollissa tais ilmoitus olla myös ehkä. Firman nettisivujen kautta laitoin hakemuksen, kävin kolmessa (!) haastattelussa ja sain paikan. Tämä vuonna 2013.

Vierailija
68/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut kutsuttiin siihen (työhön). Kuten edelliseen ja myös sitä edelliseen.

Sana "kutsuttiin" saa minut veikkaamaan että olet töissä vuokrafirmassa? Eli työnantaja (vuokrafirma) on pysynyt samana koko ajan mutta työkohde (työpaikka) vaan vaihtunut.

Tai jos olen väärässä, onko sinulla ollut jollain työnhakukanavalla hakemus/cv ja sitä kautta kutsuttu, jos näin niin pystytkö tai haluatko kertoa missä?

Vierailija
69/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla. Se on ainoa tapa päästä tähän yritykseen töihin.

Vierailija
70/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla

Vierailija
71/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reitäpitkin nahkavisalla saanut kaikki työpaikkani.

Vierailija
72/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on kyseisessä rengasalan firmassa töissä ja siellä on 2 kertaa vuodessa pulaa työntekijöistä johtuen työn sesonkiluonteisuudesta. Työntekijöitä opastetaan aina kyselemään tuttavia töihin joten haastattelu oli lähinnä tervetuloa töihin toivotus.

Vierailija
73/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus netissä -> hakemus sähköisesti -> haastattelu -> valituksi tuleminen hoitovapaan sijaisuuteen. Ei suhteita tms. Myöhemmin kun tehtävä tuli vakituisena hakuun, ja sain paikan ( hakemus ja haastattelu piti kuitenkin taas hoitaa).

Vierailija
74/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koin ihmeen ja työllistyin työkkärin kurssin kautta😊Vaikka sanotaan ettei niistä kukaan pääse oikeisiin töihin..

Vierailija
75/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla. Elelin neljä kuukautta pakettirahoilla tyytyväisenä jonka jälkeen kaveri headhunttasi minut heidän firmaansa.

Tällä alalla tehdään noin aina. Edellisen palkatun työntekijän sama kaveri löysi minun verkostoistani.

Vierailija
76/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sana "kutsuttiin" saa minut veikkaamaan että olet töissä vuokrafirmassa? Eli työnantaja (vuokrafirma) on pysynyt samana koko ajan mutta työkohde (työpaikka) vaan vaihtunut.

Tai jos olen väärässä, onko sinulla ollut jollain työnhakukanavalla hakemus/cv ja sitä kautta kutsuttu, jos näin niin pystytkö tai haluatko kertoa missä?

No tuota. Tietyllä tasolla pyydetään töihin, asiantuntijoista ylöspäin. Ohis.

Vierailija
77/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin oman alani työpaikkoja. Erikoisala eikä vakipaikkoja ole kovin usein tarjolla. Huomasin että työilmoitusta oli muokattu ja hakuaikaa jatkettu, eli paikka ja hakijat eivät olleet kohdanneet.

Laitoin hakemuksen menemään ja seuraavalla viikolla alkoi jo perehdytys. Työhaastattelussa uskalsin pistää palkkatoiveen korkealle, sillä päättelin että päteviä hakijoita ei jonossa ollut.

Vierailija
78/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kapean alan erityisasiantuntija. Vuokrafirmoja en ole ikinä käyttänyt. Asia on kuten sanoin: minuun on otettu yhteyttä ja toivottu mua uuteen paikkaan töihin. Oon sitten mennyt haastatteluun missä olen kertonut mitkä on mun reunaehdot.

terv. se keneltä kysyit.

Vierailija
79/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Tietyllä tasolla pyydetään töihin, asiantuntijoista ylöspäin. Ohis.

Sen takia mua kiinnostikin että onko kyse millaisesta työstä, vaikka vuokratyöstä vai että pyydettiin koska on esim tietyn alan (erikois)osaamista vai millainen työ. Johan mä selitin että miksi sana "kutsuttiin" herätti mielenkiinnon kun ei alasta tai mistään ollut edes suurpiirteistä viittausta.

Vierailija
80/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen sain niin että laitoin esimiehelle sähköpostia, lähetin cv:n ja kävin kerran juttelemassa. Kaksi sitä aiempaa sain samalla tavalla mutta cv:tä ei tarvinnut lähettää. Opiskeluaikaisen keikkahomman sain ilmoittamalla sähköpostilla että olisin kiinnostunut ja sen jälkeen kävin allekirjoittamassa sopimuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan