Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sait nykyisen työsi?

Vierailija
23.09.2017 |

Tai edelliset työsi viimeisten parin vuoden sisällä?

Itse näin ilmoituksen palstalla paljon parjatussa mol.fi:ssä, ja laitoin hakemuksen. Toisenkin työn löysin samalla tavalla, tosin sillä kertaa en saanut nimenomaan hakemaani paikkaa vaan firmasta tarjottiin mulle toista tehtävää. Sen sijaan vuokrafirmojen kautta on saanut jättää turhia hakemuksia, tai korkeintaan on tarjottu jotain yhdentekeviä hanttihommia muutaman viikkotunnin verran hankalilla työajoilla. Suhteista ei ole ollut MITÄÄN hyötyä.

Kommentit (216)

Vierailija
41/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 1998 haettiin virkaan työntekijää. Olin ainut hakija, kävin haastattelussa ja tulin valituksi. Ensi vuonna tulee täyteen 20 vuotta tässä työpaikassa.

Vierailija
42/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme viimeistä duunia on mennyt niin, että minulle on soitettu ja pyydetty töihin.

Olisiko sinulla arvausta, miten on keksitty soittaa juuri sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama puhelu verkostoon, eli suhteilla. Paskaduuneja saa massahakemalla kyllä.

Mikä on paskaduuni?

Vierailija
44/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitäisi kyllä kysyä sitäkin, milloin sait nykyisen työpaikkasi. Jos on ollut 20 vuotta samassa työssä, ei tuo "näin ilmoituksen ja vastasin siihen" ole mikään ihme.

Vierailija
45/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin työpaikkailmoituksen firman nettisivuilta, laitoin hakemuksen sisään ja pääsin haastatteluun. Sattumalta aiemman kesätyöpaikan pomo oli haastattelijan opiskelukaveri ja tämä kesätyöpaikka on alalla aika hyvässä maineessa, se taisi auttaa aika paljon valinnassa.

Vierailija
46/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuotta sitten hain vuokratyöfirmaan töihin 0-sopparilla, 3 vuotta sitten hain talon kirjoille jossa työskentelin siis ko. vuokrafirman kautta ja vuosi sitten hain ylennystä talon sisäiseen paikkaan saaden myös senkin. Eli muutamassa vuodessa nousin 0-tuntilaisesta työkavereideni yläpuolelle. Olisihan tuo huonomminkin voinut mennä. :)

47/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen työpaikkani sain juurikin mol.fi kautta, sitä edellisen sain kun soitin meidän kaupungin hotelleihin ja kyselin olisiko tarvetta respan tytölle. Yhdestä vastattiin että heiltä on juuri eilen joku irtisanoutunut ja minut kutsuttiin haastatteluun saman tien eli olin ajoituksen mestari =)

Vierailija
48/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen työllistynyt vain kysyessäni ohjeita miten ko yrityksestä haetaan töitä, voiko laittaa avoimen hakemuksen vai onko haettava tiettyä työtehtävää/mihin osoitteeseen tai kenelle hakemus laitetaan tms.

Vau, mikä ala? Onko tämä tapahtunut viime vuosina vai aikaisempina vuosikymmeninä?

Vierailija
49/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai edelliset työsi viimeisten parin vuoden sisällä?

Itse näin ilmoituksen palstalla paljon parjatussa mol.fi:ssä, ja laitoin hakemuksen. Toisenkin työn löysin samalla tavalla, tosin sillä kertaa en saanut nimenomaan hakemaani paikkaa vaan firmasta tarjottiin mulle toista tehtävää. Sen sijaan vuokrafirmojen kautta on saanut jättää turhia hakemuksia, tai korkeintaan on tarjottu jotain yhdentekeviä hanttihommia muutaman viikkotunnin verran hankalilla työajoilla. Suhteista ei ole ollut MITÄÄN hyötyä.

Luulin että kysymys oli "kuinka löysit työsi" eikä että "kuinka et löytänyt työtäsi."

Vierailija
50/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin ja kysyttiin, olisinko kiinnostunut kyseisestä työstä. Sitä ennen olin tuloksetta laitellut hakemuksia eri paikkoihin. Otin työn innoissani vastaan. Palkkani ei koskaan ole ollut näin hyvä. Työ ei ole liian raskasta vaan siistiä toimistotyötä. Lisäksi minulla on mukavat työkaverit. Olen valtiolla töissä ja toivon, että määräaikaisuuttani jatkettaisiin vuodenvaihteen jälkeen.

Vierailija
51/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin rehtorille ja kysyin, pääsenkö töihin. Jokunen vuosi meni tuntiopettajana, ennen kuin sain avoimen haun kautta vakituisen viran.

Vierailija
52/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut pyydettiin :) 

Vierailija
53/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen sain kun pyydettiin takaisin työpaikkaan, josta olin irtisanounutunut 2,5 vuotta aiemmin. Tuossa välillä olin valtion leivissä vakituisessa virassa, jonka sain ihan hakemalla reilun 200 hakijan joukosta.

Vierailija
54/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus monsterissa ja vissiin myös mol:in sivuilla. 112 hakijan joukosta valitsivat minut. Onnekas olin, monessa muussa paikassa olin jäänyt kakkoseksi. Työ on kyllä osoittautunut melko karmeaksi ja ihan muuksi kuin haastattelussa annettiin ymmärtää... nyt katselen jo uusia hommia 😞

Vierailija
55/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa olen työllistynyt vain kysyessäni ohjeita miten ko yrityksestä haetaan töitä, voiko laittaa avoimen hakemuksen vai onko haettava tiettyä työtehtävää/mihin osoitteeseen tai kenelle hakemus laitetaan tms.

Vau, mikä ala? Onko tämä tapahtunut viime vuosina vai aikaisempina vuosikymmeninä?

Viime vuonna ja kaksi vuotta sitten.

Kaupan ala.

Ja ei, en ole kaupan kassa tms, hakijoita ainakin nykyiseen paikkaan on kyllä koko ajan.

Vierailija
56/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen työni sain pari vuotta sitten vastaamalla työpaikkailmoitukseen jollain sivulla, saattoi olla MOL tai Jobilla. Ennen hakemuksen jättämistä soitin henkilölle, joka oli ilmoitettu lisätietojen antajaksi. Äijä vaikutti ihan fiksulta ja tunne oli ilmeisesti molemminpuolinen. Sain kutsun haastatteluun ja kahden viikon päästä aloitin työt.

Olen hieman ylikoulutettu hommaan, mutta viihdyn erinomaisesti. Älyttömän koulutusalan valinneena ei voi olla liian kranttu :D

Vierailija
57/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisellisilla avuilla ;)

Vierailija
58/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirman äijä soitti ja sanoi mene tuonne haastatteluun, menin ja en ollut varma haluanko edes sinne. Jaksoivat kysellä firmasta perääni ja eikä muutakaan ollut niin menin. Sillä tiellä edelleen nyt firman listoilla.

Vierailija
59/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kutsuttiin siihen (työhön). Kuten edelliseen ja myös sitä edelliseen.

Vierailija
60/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin koulunjohtajalle suoraan ja lyhyen haastattelun jälkeen sain paikan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi