Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sait nykyisen työsi?

Vierailija
23.09.2017 |

Tai edelliset työsi viimeisten parin vuoden sisällä?

Itse näin ilmoituksen palstalla paljon parjatussa mol.fi:ssä, ja laitoin hakemuksen. Toisenkin työn löysin samalla tavalla, tosin sillä kertaa en saanut nimenomaan hakemaani paikkaa vaan firmasta tarjottiin mulle toista tehtävää. Sen sijaan vuokrafirmojen kautta on saanut jättää turhia hakemuksia, tai korkeintaan on tarjottu jotain yhdentekeviä hanttihommia muutaman viikkotunnin verran hankalilla työajoilla. Suhteista ei ole ollut MITÄÄN hyötyä.

Kommentit (216)

Vierailija
101/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotieltä löytyi, hain ja pääsin.

Vierailija
102/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtaja ilmoitti avoimesta paikasta minulle ennen kuin laittoi sen hakuun ja sanoi, että paikka on minun kunhan vain haen sitä virallisia teitä pitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin ilmoituksen, hain ja pääsin. Olen 43 v. alanvaihtaja. Ei aiempaa kokemusta tältä alalta. Itsekin luulin, että ikä olisi este, mutta hyvin on hait onnistuneet.

Vierailija
104/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla. Sinänsä huvittavaa, kun olen ollut kaikinpuolin kehno verkostoitumisessa. 

Vierailija
105/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks työpaikkaa oon saanut ihan puhtaasti suhteilla ja kaks vuokrafirman kautta. Yhen soittamalla suoraan henkilöstöpäällikölle ja kysymällä et olisko tarvetta. Olin ollut siellä muutaman kerran vuokratyöntekijänä ja muutenkin osasin homman jo valmiiksi. Sattuivat tarvitsemaan työntekijää just silloin niin ottivat kun mua ei tarvinnut yhtään perehdyttää. Viimeisimmän työpaikkani sain mol:in kautta hakemalla. Pidän sitä edelleen suorastaan ihmeenä, et pääsin töihin ns. perinteisesti hakemalla :D

Vierailija
106/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisestä paikasta hain yhtä paikkaa, mutta en saanut. Viikko hylkymeilin jälkeen minulle ilmoitettiin, että olisi paikka vapaana toisessa tiimissä, tuletko juttelemaan siitä.

Tämä ei siis ollut vielä avoimessa haussa ja sain paikan. Kai tätä jossain määrin voisi suhteisiin liittyvän? 🤔

Aiemminkin kävi niin, että ensin haastateltiin yhteen hommaan ja myöhemmin eri osaston vetäjä soitti toisesta paikasta.

Myös vuokrafirmassa saatuani yhden lyhyen alani homman, oli helppoa päästä suoraan asiakashaastatteluihin jopa ennen avointa hakua, koska rekrykonsultit tunsivat minut. 😀

Vierailija
107/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen pomoni oli kuullut minusta jossain alan tilaisuudesta. Soitti minulle ja pyysi hänen yhtiöönsä töihin. Silloisessa työpaikassani ei ollut mitään vikaa, joten esitin palkkatoivomuksena melkein 1400,-/kk parempaa liksaa, minkä sainkin + heti ekana vuonna täyden palkallisen "kesäloman".

Vierailija
108/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä ikäisiä olette? Olen 48v. Mitä mahdollisuuksia työllistyä, vaikka a) olen tosi hyvä tyyppi b) todella työorientoitunut c) valmis aloittamaan pohjalta?

Olen FM. Osaan kirjoittaa, laatia raportteja. Aineenopettaja....

Tota, näitä asioita osaa tehdä jokainen peruskoulun ja lukion käynyt. Jos osaa työhakmeuksen kirjoittaa niin osaa myös raportin kirjoittaa. Eli en näitä nyt ainakaan hakemukseeni laittaisi kyvyikseni. Antaa aika hölmön kuvan ihmisestä.

Vierailija
109/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut 5 vuotta kotona kaksosten syntymän jälkeen ja siitä ainakin 4 vuotta etsinyt töitä. Pienten lasten kanssa ei osa-aikainen työ käynyt kun päivähoitomaksu oli 550€/kk joten piti jäädä käteenkin jotain ja miehellä vuorotyö jossa vuorot 11-13h.

Aloin aikani kuluksi myydä tuppereita, ja ajattelin soittaa pariin paikkaan ja kysyä saisinko mennä esittelemään tuppereita ja niiden myyntiä heidän työttömille asiakkailleen. Soitin siis toimitusjohtajalle, ja hänelle mainitsin että olen pitkäaikaistyötön itsekin, ja hän kysyi että minkä alan, ja kun kerroin niin sattui niin että heidän sen alan asioita hoitava työntekijä on ihan loppu kun töitä on liikaa, että mitäs jos minä tulisin heille ja ottaisin sen alan haltuuni.

Niin siinä sitten kävi että minä pääsin töihin ja minulle perustettiin oma osasto. Palkkatuki loppui vuoden päästä, ja firmalla ei ollut varaa palkata minua ilman sitä, mutta sitten joku keksi että minusta saa palkkatukea jos tulen heille oppisopimuksella, ja se saatiin hoidettua mulle, ja nyt olen valmistumassa, olen ollut talossa kolme vuotta ja nyt minut laitetaan pois kun olen oppinut talon asiat ja saanut koulutuksen heidän päätoimiselle alalleen. Raha taas ratkaisee.

Mutta olen kiitollinen tästäkin, sain oppia ihan uuden alan ja huomasin tykkääväni siitä paljon. Saa nähdä ottavatko minut ensi vuonna takaisin kun on uudet budjetit ja uudet sopimukset, vai päädynkö taas jonnekin ihan uuteen paikkaan. Olen 43v. ja olin silloin muutama vuosi sitten jo miettinyt että eikö todellakaan kukaan minua huoli töihin. Nyt uskon että pääsen jonnekin. Nykyisessä työpaikassa minua on kehuttu paljon ja olen päässyt näyttämään aika hyvin kykyjäni, joten varmasti saan hyvät suosittelut esimiehiltäni.

Vierailija
110/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei varmaan kukaan usko, mutta sain työpaikan oikeasti työkkärin harjoittelun kautta. Muutama viikko harjoittelun loppumisen jälkeen minulle soitettiin työpaikalta kotiin, että olisinko kiinnostunut tulemaan töihin.  Aloitin tekemällä sijaisuuksia (jopa lyhyitä, puolen päivän pituisia) ja nykyään olen vakituinen. 

Olen kyllä ollut useissa muissakin harjoitteluissa, mutta niistä en ole saanut työpaikkaa. Olen kokeillut vähän eri aloja, mutta tämä oli ensimmäinen, johon minulla on koulutus. 

Vierailija
111/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluun kuuluvan työharjoittelun kautta. Valmistumiseni jälkeen yhdestä harjoittelupaikasta soitettiin ja tarjottiin vuoden pestiä. Siitä on nyt 5 vuotta ja nyt vakkarina.

Vierailija
112/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhu miten suosittu mol.fi on!

Itse olen parin vuoden sisään useasti ollut työnhaussa ja en ikinä mene edes selaamaan mollissa olevia paikkoja, muut sivut vaan niin paljon parempia.

Vierailija
113/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhu miten suosittu mol.fi on!

Itse olen parin vuoden sisään useasti ollut työnhaussa ja en ikinä mene edes selaamaan mollissa olevia paikkoja, muut sivut vaan niin paljon parempia.

Noh kerro toki meille muillekin, mitä sivuja suosit? Josko siten saatasiin taas lisää ihmisiä töihin. Jaa neuvosi!

Vierailija
114/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 9€ tempputyöllistyspaikassa ja johtaja havaitsi että minussa onkin potentiaalia. Tosin tämäkin työ on vain määräaikainen, jota on jatkettu jo kolmen sopimuksen verran.

Olen siis yksi niistä todella harvoista jotka ovat saaneet töitä kyseisellä tavalla.

Tosin ennen tätä paikkaa olin varmaan 7 eri paikassa samaisella 9€ rahalla joten onnistumisprosentti on todella pieni.

Vierailija
115/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen työhöni bongasin ilmoitukseni mol.fin kautta. Olin jo luopunut toivosta kunnes sain yllättäen kutsun haastatteluun. Pikaisella aikataululla rekrytoivat vielä muutaman henkilön lisää ja olin yksi onnekkaista jotka saivat määräaikaisen sopimuksen. Kesällä oli sisäinen haku jatkosopimuksille ja jokin aika sitten sain tietää vakinaistamisesta.

Vierailija
116/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella ensin otin vastaan lyhyen sairauslomasijaisuuden, mitä puolisokin vastusti kun oli tuolloin jotain lomasuunnitelmia. Sain perään muutaman määräaikaisuuden ja sitten vakipaikan. En olisi päässyt vakituiseksi ellen olisi ensin tullut tutuksi ja näyttänyt osaamiseni. Olen tehnyt paljon rekrytointeja ja aina kannustanut ihmisiä ottamaan lyhyempiäkin pätkiä vastaan kun ne kuitenkin vievät eteenpäin verrattuna siihen että hakee suoraan vain vakituisia tehtäviä (etenkin jos on jo ollut jonkin aikaa työttömänä).

Vierailija
117/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle soitettiin ja pyydettiin töihin.

Vierailija
118/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittorundia siihen aikaan :) Puhelinkeskustelun perusteella olen päässyt haastatteluun ja edelleen töihin.

Itselläni avoimiin paikkoihin hakemuksen lähettäminen ei ole johtanut työnsaantiin.

Viimeksi vuonna 2000 oli tarvetta löytää uusi työpaikka.

Olen 42v.

Vierailija
119/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin työni aiemmassa työpaikassa hyvin. Kilpailevan yrityksen pomo soitti ja kysyi, tulenko töihin.

Vierailija
120/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 20 vuotta sitten Hesarissa oli ilmoitus vuorotteluvapaan sijaisuudesta. En saanut juuri sitä paikkaa vaan toisen vuorotteluvapaan sijaisuuden. Sitten pari määräaikaista pätkää, joiden jälkeen minut vakinaistettiin. Onneksi tuohon aikaan kaikki oli yksinkertaisempaa, työnhakukin.