Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sait nykyisen työsi?

Vierailija
23.09.2017 |

Tai edelliset työsi viimeisten parin vuoden sisällä?

Itse näin ilmoituksen palstalla paljon parjatussa mol.fi:ssä, ja laitoin hakemuksen. Toisenkin työn löysin samalla tavalla, tosin sillä kertaa en saanut nimenomaan hakemaani paikkaa vaan firmasta tarjottiin mulle toista tehtävää. Sen sijaan vuokrafirmojen kautta on saanut jättää turhia hakemuksia, tai korkeintaan on tarjottu jotain yhdentekeviä hanttihommia muutaman viikkotunnin verran hankalilla työajoilla. Suhteista ei ole ollut MITÄÄN hyötyä.

Kommentit (216)

Vierailija
201/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen työni sain harjoittelujakson jälkeen (olen alan vaihtaja). Harjoittelupaikan sain ihan ilman suhteita, taisi olla toinen paikka jostain kysyin sitä.

Edellisen työpaikan taas sain näkemällä työpaikkailmoituksen mollissa ja hakemalla sitä. Ei mitään suhteita kyseiseen paikkaan tai siellä työskenteleviin. Asuin jopa ihan eri kunnassa kuin missä työpaikka oli, ja muutin sitten vasta työn perässä sinne (tai siis tänne).

Vierailija
202/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen pomoni näki minut käytävällä ja kysyi, olisinko kiinnostunut työstä hänen ryhmässään. Sillä tavalla sitten sain uuden työn loppumassa olleen tilalle, samasta talosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi sain nykyisen työpaikan. Minusta tuntuu, että en ole riittävä. Onko se ollut niin, että huonoista vaihtoehdoista on valittu se vähiten huono. En sovellu työyhteisöön. Minusta puhutaan pahaa selän takana. Joku oli sanonut anonyymisti esihenkilölle, että kanssani on vaikea tehdä yhteistyötä enkä arvosta toisten työpanosta. Esihenkilö sanoi minulle, että minun pitää alkaa osoittaa arvostustani kollegoita kohtaan. Sanoin, että en ymmärrä yhtään, mistä moinen väite on peräisin, etten arvosta toisten työtä. Mitään pahaa en tietääkseni ole kenellekään sanonut. Tuollaisia syytöksiä heitellään anonyymisti ilmoille selittämättä mistä käsitys on syntynyt. Esihenkilö lohdutti, että kyllä se yhteistyö alkaa sujua paremmin, kun opettelee ilmaisemaan arvostusta toisia kohtaan.

Minusta kuitenkin tuntuu, että tuossa on takana kateutta. Saan parempaa palkkaa kuin useimmat kollegat, koska minulla on tohtorintutkinto. En sill

"kohtahan ne akateemiset tutkimuspiirit odottaa. En ole vastannut siihen mitään" - mitä ihmettä, kyllähän siihen nyt vastataan että no tuskin, tai saas nyt nähdä tai jotain epämääräisen vähättelevää. Muuten saat nirppanokan maineen.

Vierailija
204/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä edeltävän duunin sain, koska olin tehnyt samaan firmaan korkeakouluharjoittelun vuotta aikaisemmin. Se pesti loppu korona-aikaan, mutta pääsin kokoaikaiseksi vanhaan työpaikkaan jossa olin tehnyt tunteja myös opiskelun ohella. Siitä, kun olen viimeksi hakemalla hakenut töitä jonkun ilmoituksen perusteella on yli kymmenen vuotta. En tiedä miten kävisi jos nyt jäisin työttömäksi ja pitäisi alkaa kirjoittaa hakemuksia.

Vierailija
205/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 10 vuotta sittten katsoin, että mielenkiintoinen yritys, olisikohan siellä töitä. Soitin ja sain töitä.

Vierailija
206/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin harjoittelijana ja valmistumisen jälkeen sain nykyisen paikan. 

Vierailija
207/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin yrityksen ja aloin hommiin.

Vierailija
208/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmoituksen netissä, hain paikkaa, pääsin ensimmäiselle kierrokselle, pääsin testeihin, läpäisin ryhmätehtävän ja kirjoitustehtävän, tulin valituksi parhaana. Neljättä vuotta asiantuntijatehtävissä :)

Vierailija
209/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain LinkedInissä yhteydenoton. En etsinyt aktiivisesti uutta, mutta oli mielenkiintoinen firma, joten vaihdoin.

Vierailija
210/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin sille johtajalle. Siitä tuli tapa pitää työpaikka. Jatkossa voi tulla lopputili, taloon tuli nuorempi tyttö.

Vierailija
211/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työyhteyksistä tuttu virkamies soitti ja kysyi olisinko kiinnostunut siirtymään yksityiseltä puolelta virkahommiin. Kävin haastattelussa ja sain paikan. Toki virka oli avoimessa haussa, niin kuin kaupungin työpaikat aina.

Vierailija
212/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi edellisestä paikastani muutosneuvottelujen myötä. Muuan lähisukulaiseni sitten vinkkasi, että hänen työpaikallaan on pulaa osaamisestani. Laitoin sinne viestiä ja minut palkattiin nopeasti. Työvoiman tarve oli tilapäinen, joten työsuhteenikin oli määräaikainen. Muuan tiimikaveri sattui kuitenkin vaihtamaan toiseen työhön, ja minut otettiin vakituiseksi hänen tilalleen.

Sattui siis käymään tosi hyvä tuuri, avoimet työpaikat olivat kiven alla jo tuolloin vuosi sitten.

Vierailija
213/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuin työskentelemään alle 8000 € / kuukausi ja vai kuuden viikon vuosiloma.

Vierailija
214/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain virkaa ja olin ainut pätevä hakija .

Vierailija
215/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ed työnantaja pyysi toimittamaan muutaman asian naapurifirmaan. Tein työtä käskettyä. Firman pomon kanssa jutellessa annoin numeroni ja kysyin töitä. Soitti seuraavana päivänä,  tarjos töitä. Irtisanouduin ja lähdin naapuriin 😁

Vierailija
216/216 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin suihin toimarilta ja HR-johtajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi