Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sait nykyisen työsi?

Vierailija
23.09.2017 |

Tai edelliset työsi viimeisten parin vuoden sisällä?

Itse näin ilmoituksen palstalla paljon parjatussa mol.fi:ssä, ja laitoin hakemuksen. Toisenkin työn löysin samalla tavalla, tosin sillä kertaa en saanut nimenomaan hakemaani paikkaa vaan firmasta tarjottiin mulle toista tehtävää. Sen sijaan vuokrafirmojen kautta on saanut jättää turhia hakemuksia, tai korkeintaan on tarjottu jotain yhdentekeviä hanttihommia muutaman viikkotunnin verran hankalilla työajoilla. Suhteista ei ole ollut MITÄÄN hyötyä.

Kommentit (216)

Vierailija
81/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sihteerinä sairaalalla nyt 10 vuotta. Pääsin alunperin työharjoitteluun koulun kautta, sen jälkeen kesätöihin ja tässä sitä ollaan 10 vuotta myöhemmin! Hyvä tuuri kävi! Ei ole tarvinut olla ikinä työttömänä. N28

Vierailija
82/216 |
23.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut kutsuttiin siihen (työhön). Kuten edelliseen ja myös sitä edelliseen.

Sana "kutsuttiin" saa minut veikkaamaan että olet töissä vuokrafirmassa? Eli työnantaja (vuokrafirma) on pysynyt samana koko ajan mutta työkohde (työpaikka) vaan vaihtunut.

Tai jos olen väärässä, onko sinulla ollut jollain työnhakukanavalla hakemus/cv ja sitä kautta kutsuttu, jos näin niin pystytkö tai haluatko kertoa missä?

Olen kapean alan erityisasiantuntija. Vuokrafirmoja en ole ikinä käyttänyt. Asia on kuten sanoin: minuun on otettu yhteyttä ja toivottu mua uuteen paikkaan töihin. Oon sitten mennyt haastatteluun missä olen kertonut mitkä on mun reunaehdot.

terv. se keneltä kysyit.

Äh, kerkesinkin jo perustella toiseen kommenttiin miksi asiaa kysyin.

Mua vaan aidosti kiinnosti tietää.

Kun itse olen myös työllistynyt mitä erikoisemmilla tavoilla vaikka ei itsellä ole ihan tuon tason osaamista, mutta paljon työkokemusta melko harvinaiselta alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailin mollin sivuja, laitoin hakemuksen, parin päivän päästä soitettiin haastatteluun ja siitä viikon päästä menin töihin.

Vierailija
84/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmoituksen Mol.fi:ssä. Hain paikkaa. Hakuajan jälkeen kutsuivat haastatteluun, missä kävin. Viikon päästä tästä soittivat, että paikka on minun.

Vierailija
85/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin netistä millaisia yrityksiä (pienempiä kuin se mistä jäin työttömäksi) alalla on, kirjoitin nimiä muistiin ja tein nihin räätälöityjä hakemuksia. Tässä paikassa ei ollut työpaikkailmoituksia auki, mutta tein avoimen hakemuksen. Sitten huomasin että yksi entinen kollega on juuri täällä töissä, ja pyysin häntä vinkkaamaan että tsekkaisivat paperini. Firmalla oli hiljainen haku päällä koko ajan, vaikkei julkaistuja ilmoituksia ollutkaan, ja pääsin sitten haastatteluun.

Vierailija
86/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelemalla. Halusin aina olla juristi, menestyksekäs lakinainen ja sitä olenkin nyt.

Lukion jälkeen pääsin yliopistoon Oikeustieteelliseen Tiedekuntaan ja opiskeluiden ohella sain kontakteja jota kautta sitten pääsin työelämään, luomaan uraa unelma-ammattini parissa.

Vierailija
87/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vuosi sitten ilmoituksen virasta mollin sivuilla ja hain sitä. En saanut kutsua haastatteluun, mutta vähän ajan kuluttua minulle soitettiin ja kysyttiin haluaisinko määräaikaisen sijaisuuden. Kävin haastattelussa ja sain paikan.

Vierailija
88/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vuosi sitten ilmoituksen virasta mollin sivuilla ja hain sitä. En saanut kutsua haastatteluun, mutta vähän ajan kuluttua minulle soitettiin ja kysyttiin haluaisinko määräaikaisen sijaisuuden. Kävin haastattelussa ja sain paikan.

Ja kerron vielä, että olen noin 50 v nainen, kun alkupäässä ketjua joku kyseli tämän ikäisten työllistymisestä. Akateeminen koulutus ja moninaista työkokemusta.

Vierailija
89/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol.fi kautta. Hain samaan paikkaan 4 kertaa ennen kuin pääsin. Työnhaussa ärsyttää se, että monesti tehtävä laitetaan julkiseen hakuun vaikka tiedetään jo kuka siihen valitaan talon sisältä, sitten vakituista tehtävää hakeville tarjotaan sijaisuutta. Mullekin kävi niin tuon 3 kertaa ennen kuin sain vakkarin. Mielestäni se on työnantajalta törkeää ihmisten ajantuhlausta jos on kiinnostunut vakituisesta tehtävästä. Tietty jos on työtön niin varmasti sijaisuuskin kelpaa ja niin voi saada jalkaa oven väliin, mutta jos on jo vakituinen paikka niin ei sitä halua mihinkään pätkään vaihtaa.

Vierailija
90/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen esimieheni laittoi viestiä, että olisi työtehtävä auki ja että jos kiinnostaa, niin kannattaa laittaa rekrytoijalle (nyk. esimies) sähköpostia. Laitoin sähköpostia, kävin haastattelussa ja sain paikan. Entinen esimieheni oli myös suositellut minua nykyiselle esimiehelleni.

Vierailija
91/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä vuokratyöfirmasta soitettiin ja pyydettiin haastatteluun. 4 minuuttia tämän jälkeen samainen pomo soitti että "tämä on nyt todella epätavallista eikä me toimita yleensä näin, mutta teetkö huomenna yhden keikan?"

(avaan hieman: eräs ystäväni, samalla alalla oleva, oli maininnut minut vuokratyöfirman pomolle ja ilmeisesti kehunut maasta taivaisiin). Tästä syystä pomo oli uskaltanut ottaa riskin.

Yhteen isoon firmaan haettiin kymmeniä uusia työntekijöitä ja laitoin vain hakemuksen sisään. En päässyt edes haastatteluun. Pari kk myöhemmin firman pomo soittaa, että sulle olisi räätälöity oma duuni, pääsetkö lakipykälien vaatimaan työhaastatteluun huomenna. (olin ollut joskus aikoinaan tässä firmassa kesäduunissa).

Vierailija
92/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuuraamassa movettajaa. Tyypille annettiin kenkää ja minut palkattiin tilalle. Käsittämätöntä, että jotkut menevät töihin pyörittelemään peukaloita. Tv-alalla..

Vierailija
93/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman suhteita paikkaan, hain Hesarissa olleen ilmoituksen perusteella. Nyt Välipakka ja palkkaa 4700 euroa bruttona kuussa.

Vierailija
94/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen jälkeen ihan ilmoitus-hakemus-haastattelu.

Seuraava opiskelututun suosittelemana haastatteluun. Tuossa välissä olin laittanut hakemuksia muuallekin, muttei napannut.

Kolmantena ilmoitu-hakemus-haastattelu. Tämä jäi lopulta lyhyeksi pestiksi.

Viimeisimpään tuo kakkospaikassa ollut pomo soitti uudesta firmastaan ja pyysi töihin, siellä olen edelleen.

Vierailija
95/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin uudelle paikkakunnalle ja etsin netistä tietoa alueen firmoista. Sitten vaan menin ison firman toimistoon ja kysyin kuka vastaa työntekijöiden palkkaamisesta. Sain sovittua tapaamisen pomon kanssa ja pääsin kesätöihin. Sille tielle olen jäänyt ja 10 vuotta metallialalla vaikka ei siihen liittyvää koulutusta ole :) Rohkeasti vaan paikanpäälle ja pomon kanssa juttelemaan.

Vierailija
96/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin vain yhden puhelun määrätylle henkilölle kaupungin organisaatiossa ja löysin itseni töistä.

Näin se hyvävelikerho toimii. "Organisaatiossanne" olisi reilusti karsittavaa.

Vierailija
97/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan ihan alkuun että en asu/työskentele Suomessa.

Teen nykyisin useaa työtä, joista päätoimisimpaan päädyin kun minut kirjaimellisesti pysäytettiin kadulla ja kysyttiin kiinnostaako. Ansiot vaihtelevat 0-10k /kk.

Toinen työni alkoi kun osallistuin erään rikkaan liikemiehen juhliin, juttelimme niitä näitä ja vähän ajan päästä tapahtumasta sähköpostiini tuli oman alani työtarjous.

Kolmas työni on oma yritykseni, josta tällä hetkellä nostan palkkaa vain pari sataa kuussa, mutta jonka tekemisestä nautin eniten.

Vierailija
98/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol.fi- ilmoituksen perusteella hain paikkaa.

Ensimmäinen paikka oli entinen työharjoittelupaikka ja sain sillon huiput arvosanat harjoittelusta. Yrityksen omistaja soitti perään lähetettyäni hakemuksen ja pyysi tulemaan kirjoittamaan työsopparin.

Nykyisen työpaikkani löysin myös mol.fi:stä. Laitoin hyvän hakemuksen ja kävin haastattelussa.

Vierailija
99/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri valmistunut luokanopeksi. Oli syksy, kun sain paperit käteen ja ajattelin, että menee eka vuosi sijaisuuksia tehden. Ennätin tehdä viikon sijaispätkiä, kun minut soitettiin 3 päivän sijaiseksi kouluun. Siitä lähtien olen työskennellyt siellä, nyt jo 10. vuosi menossa...

Vierailija
100/216 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki duunit työkkärin ilmojen/mol kautta. Niin vuonna -90 kuin nyt pari paikkaa muutaman vuoden välillä. Nykyinen vakituinen suoraan ilmoituksen perusteella, sitä edeltävä pitkä sijaisuus, josta lähdin vakkariin kesken.

Oman huomion mukaan vuokraformat ja välitukset välittää tilapäistöitä. Eikä niiden asiakasfrmojen ole koskaan tarkoituskaan palakta kunnon liksalla vakituiseen. Samasta duunista suoraan työnantaja maksaa useita euroja suurempaa tuntipalkkaa, kuin välitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme