Olen 23v ja sain tänään pysyvän eläke päätöksen ja sain tietää eläkkeeni summan...
Kommentit (156)
Takuu eläke niille joille ei ole työeläkettä kertynyt on 760e/kk
Kuka hemmetti haluais ola työkyvyttömyyseläkeellä noin nuorena - tai yleensäkään? Kai siihen on yleensä syy eli ei ole työkykyinen.
Mä en ainakaan haluais mitään pysyvää sairautta tai vammaa itselleni. Ihan sama, vaikka saisin 10.000€/kk. Idiootti täytyy olla, jos tuollaista kadehtii.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Ainakaan työeläkkeeseen ei vaikuta alle 23- v tienatut tulot.
Työeläkettä on kertynyt jo aika monta vuotta 18-vuotiaasta alkaen.
Kannattaa muistaa, että eläkettä verotetaan ankarammin, kuin saman suuruista palkkatuloa.
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin eläkkeelle jo 18-vuotiaana.
Aloin saada eläkettä 16-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan, että joku on päässyt eläkkeelle 23-vuotiaana ja saa mainitun summan eläkettä. Hänellä täytyy siis olla terveydessä jotain todella pahasti pielessä, ettei enää yritetä kuntouttaa. Vaihtaisitteko te terveen ja toimintakykyisen elämänne tuohon rahaan? Minä en.
No tämä. Olen itse 23-vuotias ja määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä, ollut jo usean vuoden. En todellakaan odota tai halua pysyvää päätöstä, sillä se on silkka mahdottomuus. Kuntouttaa koitetaan niin pitkään kuin mahdollista. Tosi pahasti saa terveys olla pielessä, että tähän ikään on loppuelämäksi tuomittu työkyvyttömäksi. En olisi kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vittua!????? Mä teen TÖITÄ ja en tienaa noin hyvin! 8 h päivässä, 5 päivää viikossa, vuodesta toiseen perse homeessa. Vittu tää suomi on kyllä niin sekasin jos kotona makaamalla tienaa enemmän kun töissä käymällä! Ai saatana kyllä rupes taas vituttamaan!
Hei, rauhoitus vähän. Tuo on mahdollista sinullekin. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin sairastua tai vammautua sen verran pahoin, että pääset työkyvyttömyyseläkkeelle. Kumma, kun ihmiset ei hoksaa tuota oikopolkua.
No ei ole työkyvyttömyyseläkekään noin suuri, kun ei ole sitä työuraakaan takana!
Onhan tuo periaatteessa mahdollista, jos aloittajalla on joku paheneva sairaus ja hän on saanut työpaikan vanhempien firmasta todella hyvällä palkalla 18-vuotiaana. Jos sairaus on edennyt 23-vuotiaana siihen pisteeseen, että työkyky on laskenut riittävästi eläkkeelle pääsyyn, niin eläke lasketaan viiden edellisen vuoden perusteella + tulevan ajan palkka. Viimeisin vuosi on sairauslomaa, mutta koska sairauspäivärahakin on ansiosidonnaista, niin siitäkin karttuva eläke on hyvä.
En tosin itsekään usko aloitukseen. Jos se olisikin totta, niin en todellakaan olisi halunnut olla lopullisesti työkyvytön 23-vuotiaana.
Olen saman ikäinen ja mulle on kertynyt kokonaiset 35e :Dd
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan ilmariselta joka vuosi jonkun kertymätaulukon. Olen ollut yksityisillä työnantajilla 15 vuotta, julkisella 7v.
Eläkekertymä on jotain 138€.Mitäs helkkaria? Olen itse ollut valmistumisen jälkeen töissä vajaa kaksi vuotta ja eläkekertymäni on 168 e/kk.
Nyt kyllä joku työnantaja jättänyt tilittämättä eläkemaksut. Otapa asiasta selvää. Eihän tuo 138 e voi olla oikein .
Ens vuonna tulee 30v kun valmistuin, koko ajan töissä ja nyt eläkekertymä on 700 €/kk. Että jihuu!
Vierailija kirjoitti:
Mitähän vittua!????? Mä teen TÖITÄ ja en tienaa noin hyvin! 8 h päivässä, 5 päivää viikossa, vuodesta toiseen perse homeessa. Vittu tää suomi on kyllä niin sekasin jos kotona makaamalla tienaa enemmän kun töissä käymällä! Ai saatana kyllä rupes taas vituttamaan!
Kaikkea ei kannata uskoa, mutta totuushan on se, että teemme perse ruvella töitä maksaaksemme suurten ikäluokkien vastaavia keskivertoeläkkeitä, emmekä todennäköisesti ikinä tule itse kokemaan vastaavaa.
ottaiin mielelläni työkyvyttömyys eläkkeen, voisin sanoa vaikak että olen suuri juoppo mutten osaa hakea enkä jaksa mennä haastatteluun lääkäriin
olen 46 v ja 2 maisteritutkintoa enkä halua asua Suomessa enkä keksi töitä
joku 1500 e riittäskuussa käteen ja asuisin aasiassa tai jerusalemissa
Olette kateellisia jostain kuppasesta 1700 €:sta vai? Menkää töihin.
ei vvoi mennä töihin kun antikristus valtaa pian suomenkin pedonmerkillä ja antaa allaheille vallan sitä ennen tulee tosin venäjän hyökkäys ja uskovay on paenneet venäjän kauttaa kiinaan tai israeliin amen
Tämä eläkepäätös on ihan 'höpöhöpö' juttu. Ei siihen eläkkeen laskentaan riitä pelkästään palkan suuruus vaan työvuosiakin tarvitaan jonkinverran tämän suuruiseen eläkkeeseen. 😂.
Vierailija kirjoitti:
No hommaa itsellesi vaikka neliraajahalvaus tai skitsofrenia niin saat sitten saman rahan kotona makaamalla. Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman ikäinen ja mulle on kertynyt kokonaiset 35e :Dd
Laskepa huviksesi eläkeyhtiön nettisivuilta, minkä suuruinen sinulle nyt olisi työkyvyttömyyseläke. Se on jotain muuta kuin 35 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Niin minuakin, olen tehnyt vuosikymmenet töitä ja saan nippa nappa tonnin eläkkeen.
Miten typerä voi olla, että uskoo ap:n eläkkeen määrän todeksi?
Älkää nyt hermostuko.
Ap on köyhyysrajalla kitkuttava pitkäaikaistyötön Vantaan Korsosta.
Minä olen oikeasti työkyvyttömyyseläkkeellä, jouduin 30-vuotiaana. Eläke on 628€ kuukaudessa, takuueläke 131€/kk,
= 759€/kk.
Kaupungin vuokra-asunnosta kiskotaan 774€/kk,
ja saan Kelalta asumistukea tasan 450€.
Maksan siis sähköt, vesilaskun, lääkkeet, poliklinikkamaksut, linja-autokortin,
kengät, vaatteet, hygieniatarvikkeet, silmälasit, rikkoutuneet kodinkoneet, ruoat, kampaajat, nettiliittymät ym. 430€:lla kuukaudessa.
Hiukset ovat tietysti karmeassa kunnossa ja kengät rikki ja kulahtaneet, muukin on kotonani hajonnutta ja retuperällä,
koska tuo raha ei riitä.