Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 23v ja sain tänään pysyvän eläke päätöksen ja sain tietää eläkkeeni summan...

Vierailija
18.09.2017 |

1730e

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkevakuutusyhtiöillä on rahaa kuin roskaa eikä Suomi mene konkurssiin elinaikanani. Kyllä minä eläkkeeni tulen saamaan. Eläkkeellä en tarvitse sitä toisiksi suurinta kuluerääni eli autoa ja vuokraan rahat pitäisi kyllä riittää. Ja koska säästöjäkin ennättää kertyä ihan mukava summa, niin eiköhän sitä eläkkeellä pärjää. Ikinä en ole rahasta murehtinut ja aina sitä on jostain siunaantunut, kun mukavan elämän kulut pysyvät kuitenkin kohtuudessa.

Vierailija
142/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hemmetti haluais ola työkyvyttömyyseläkeellä noin nuorena - tai yleensäkään? Kai siihen on yleensä syy eli ei ole työkykyinen.

Mä en ainakaan haluais mitään pysyvää sairautta tai vammaa itselleni. Ihan sama, vaikka saisin 10.000€/kk. Idiootti täytyy olla, jos tuollaista kadehtii.

Juuri näin! Olen niiiiin onnellinen, että saan vielä 52-vuotiaana olla työelämässä ja tulen olemaankin niin kauan kuin terveys vaan pysyy kohtalaisena. Suunnittelin, että ehkä sitten seitsemänkymppisenä harkitsen pikkuhiljaa poisjääntiä työelämästä. Eli ainakin 15 vuotta on vielä työuraa jäljellä, joten opiskelen juuri yliopistossa innokkaasti uusia asioita. Sitä paitsi en edes pärjäisi tuollaisilla tuloilla, vaikka se jäisi kokonaan käteen. Mietin juuri parin kuukauden opiskeluvapaalle jäämistä, mutta käteen jäävä tulo putoaisi summaan 1500e/kk enkä taida pärjätä sillä...

Mieluummin olen terve ja työelämässä ja maksan sitten ne muitten sairaampien ja köyhempien eläkkeet. Sopii kyllä minulle.

Työkyvyttömyyseläkkeellä saa tehdä töitä ja tienata 40% eläkettä edeltävästä keskiansiosta. Jos ap: n palkka on ollut vaikka 2500 euroa niin hän saa työkyvyttömyyseläkkeen lisäksi ansaita 1000 euroa kuukaudessa ilman, että se vaikuttaa eläkkeeseen millään tavalla.

Eläkkeen voi myös jättää lepäämään tai lakkauttaa kokonaan jos haluaa täysin palata takaisin työelämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin ilmeisesti sairauteni puolesta jäädä jo eläkkeelle, mutta en suostu vaikka terveys menisi. Millainen elämä on nuhjuta päivät pitkät kotona tekemättä mitään millä on suurempaa väliä? Mielummin laitan terveyteni likoon ja elän 10 hyvää vuotta opiskellen ja töitä tehden kuin 40-vuotta toimettomana odottaen vain samaa hautaa kuitenkin. Parempi elää elämisen arvoinen lyhyt elämä kuin tylsä pitkä elämä.

Vierailija
144/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hemmetti haluais ola työkyvyttömyyseläkeellä noin nuorena - tai yleensäkään? Kai siihen on yleensä syy eli ei ole työkykyinen.

Mä en ainakaan haluais mitään pysyvää sairautta tai vammaa itselleni. Ihan sama, vaikka saisin 10.000€/kk. Idiootti täytyy olla, jos tuollaista kadehtii.

Juuri näin! Olen niiiiin onnellinen, että saan vielä 52-vuotiaana olla työelämässä ja tulen olemaankin niin kauan kuin terveys vaan pysyy kohtalaisena. Suunnittelin, että ehkä sitten seitsemänkymppisenä harkitsen pikkuhiljaa poisjääntiä työelämästä. Eli ainakin 15 vuotta on vielä työuraa jäljellä, joten opiskelen juuri yliopistossa innokkaasti uusia asioita. Sitä paitsi en edes pärjäisi tuollaisilla tuloilla, vaikka se jäisi kokonaan käteen. Mietin juuri parin kuukauden opiskeluvapaalle jäämistä, mutta käteen jäävä tulo putoaisi summaan 1500e/kk enkä taida pärjätä sillä...

Mieluummin olen terve ja työelämässä ja maksan sitten ne muitten sairaampien ja köyhempien eläkkeet. Sopii kyllä minulle.

Tämä kova työmoraali on kyllä 50-luvulla ja nähtävästi myös 60-luvulla syntyneiden juttu. Homma tulee kyllä menemään mielenkiintoiseksi tulevaisuudessa, kuin olette eläkkeellä ja töissä on tämä nuoriso. Nuoriso, jota ei paskan pätkääkään kiinnosta tehdä mitään mikä ei ole mielenkiintoista seuraavaa 40vuotta. Toivon että jotain kiinnostaa pyyhkiä tämän työntehneen sukupolven pyllyt vanhainkodeissa.

En jaksa uskoa että nuoret ovat työhaluttomia, ja oli näitä 50-luvulla syntyneissäkin.  Näistä jotka tunnen, voin sanoa, he loukkaantuivat kun tapana oli aina haukkua.  Oikein mainittiin "hyväksi havaittu menetelmä".  Joka oli kärsivällinen, sai kyllä kehujakin.

Tapana oli väkivallan valuminen, tätiä oli moitittu työmaalla ja hän taas siirsi sen meihin lapsiin, ei vaan kehdannut puhua.  Uskon hänen siksi lähteneen töistä.

Jokaisella on toiminnan tarve, lähtökohta vaan oltava positiivinen.

Vierailija
145/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoren henkilön työkyvyttömyyseläkettä laskiessa huomioidaan myös nk. tulevat ansiot. Eli matemaattisesti lasketaan tulevat palkkatulot ja niistä määräytyvä eläke. En muista tarkkaan, mutta muistaakseni joku tietty prosenttiosuus tästä tulevasta eläkkeestä lasketaan mukaan työkyvyttömyyseläkkeeseen.

Vierailija
146/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat rahallasi riittävästi kuntouttavaa toimintaa, että pysyt elinvoimaisena mahdollisimman pitkään :) Ei ole lääkkeet ja terapiat ilmaisia, jotka varmasti syö ison osan tuosta saamastasi rahasummasta.

Vierailija
147/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoren henkilön työkyvyttömyyseläkettä laskiessa huomioidaan myös nk. tulevat ansiot. Eli matemaattisesti lasketaan tulevat palkkatulot ja niistä määräytyvä eläke. En muista tarkkaan, mutta muistaakseni joku tietty prosenttiosuus tästä tulevasta eläkkeestä lasketaan mukaan työkyvyttömyyseläkkeeseen.

Muistaakseni täysimääräinen Työkyvyttömyyseläke on viimeisten vuosien palkka x 1.1%. Minkä verran siitä menee veroa, en tiedä. Mielestäni reilu eläke ottaen huomioon työikäisen ihmisen velvollisuudet. Esim. Perheellinen asuntovelkainen isä tai äiti olisi melkoisessa suossa jos toinen puolisoista yht' äkkiä ei voisi enää tehdä lainkaan töitä terveyssyistä. Ja mielestäni on myös reilua, että työkyvyttömyyseläkkeen saaminen on todella vaikeaa.

En ole kateellinen tuosta 1700 e kuussa. Elämä pitäisi olla vielä ap:n ikäisellä edessä, nyt on seinät vastassa monella suunnalla, kun on virallisesti työkyvyttömyyseläkkeellä. Voimia!

Vierailija
148/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kova työmoraali on kyllä 50-luvulla ja nähtävästi myös 60-luvulla syntyneiden juttu. Homma tulee kyllä menemään mielenkiintoiseksi tulevaisuudessa, kuin olette eläkkeellä ja töissä on tämä nuoriso. Nuoriso, jota ei paskan pätkääkään kiinnosta tehdä mitään mikä ei ole mielenkiintoista seuraavaa 40vuotta. Toivon että jotain kiinnostaa pyyhkiä tämän työntehneen sukupolven pyllyt vanhainkodeissa.

Tulee vaikuttamaan myös siihen, ettei työnantajat sitten niinvain pompottelekkaan alaisiaan miten sattuu, kun oman sukupolveni ihmiset tajuavat työsopimuksen olevan molempien osapuolien SOPIMUS eikä mikään sielun ja ruumiin myynti työnantajalle. Maltan tuskin odottaa että nuo edellisen sukupolven tyhjäpäpäiset työnarkomaanit lähtevät pois jaloista piipittämästä, että saadaan asiat kuntoon työntekijöidenkin kannalta.

Vierailija
149/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1730e

Kohtuullisen hyvä eläke. 

Olen itse ollut työssä toukokuusta 1989 alkaen, eikä sen jälkeen ole ollut kuin yksi 1,5 kk tauko työpaikkojen välillä. Työeläkeotteeni mukaan kuukausieläkkeni suuruudeksi on kertynyt viime vuoden loppuun mennessä 1809 e.

Vierailija
150/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ainakaan työeläkkeeseen ei vaikuta alle 23- v tienatut tulot.

Toi on muuttunut aikoja sitten.

Vierailija
151/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbus kirjoitti:

Minä olen 61v mies Vantaalta. Eläkkeelle jo ensivuonna, summa noin.4500€.

10 000€ palkat yrityksessä nimeltä Finnair :) . A330 kapteeni olen ollut kohta jo 5 vuotta.

Sitä ennen perämies vuodesta 2010, sitä ennen A320 kapteeni vuodesta 2004!

(1998-2004 olin perämies pikkubussissa)

Miten eläke ja työkyvyttömyyseläke liittyy toisiinsa? Ei mitenkään!

Vierailija
152/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko kaikkee pashaa ! Tai sit se on rullatuolissa ja saa jotain vakuutusfirman maksamaa eläkettä - en vaihtais paikkaa sen kanssa...

Vierailija
153/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa ehkä mutta ei todellisuudessa.

Vierailija
154/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 67v. Sain palkkaa 5500 ja nyt eläkettä 3700€. Tein töitä 40v ja olen tohtori

Vaikka olisit tienannut urasi alusta asti 5500.-/kk, et saisi 3700.-/kk eläkettä.

Itse olen eläkelaskurista katsonut kun tuloni on n. 7500.-/kk, ja jos jään eläkkeelle 65 vuotiaana, olen nyt 51v. Niin eläkkeeni olisi tuolloin 3300.-/kk.

Miksi täällä pitää valehdella aina ja kaikesta? 

Vierailija
155/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 67v. Sain palkkaa 5500 ja nyt eläkettä 3700€. Tein töitä 40v ja olen tohtori

Vaikka olisit tienannut urasi alusta asti 5500.-/kk, et saisi 3700.-/kk eläkettä.

Itse olen eläkelaskurista katsonut kun tuloni on n. 7500.-/kk, ja jos jään eläkkeelle 65 vuotiaana, olen nyt 51v. Niin eläkkeeni olisi tuolloin 3300.-/kk.

Miksi täällä pitää valehdella aina ja kaikesta? 

Ohis hyvinkin mahdollista, että tuo tohtori saa mainitsemansa eläkkeen. Vanhemmat eläkkeet on suhteessa parempia kuin nykyiset ja todennäköisesti tulevat, koska eläkkeisiin on tullut ja tulee muutoksia koko ajan. Eli tästä syystä nyt 51-vuotias ei saa samaa eläkettä samasta palkasta kuin sellainen joka jää eläkkeelle esim nyt.

Vierailija
156/156 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap on eläkeläinen 23 vuotiaana?

Vakava vamma tai lahoa latvassa.

Oma eläkkeeni on 20 vuoden työuran jälkeen niin pieni, että saan kansaneläkettäkin. Yhteensä 1160€/brutto.

Aloittaja valehtelee niin että pölisee, mutta eräät latvarosot oireilevat juuri satuilun muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä