Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 23v ja sain tänään pysyvän eläke päätöksen ja sain tietää eläkkeeni summan...

Vierailija
18.09.2017 |

1730e

Kommentit (156)

Vierailija
61/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa huomioon, että jos joutuu jäämään eläkkeelle 23-vuotiaana, ansiotaso nousee ns. taitetun indeksin tasossa eli hitaammin kuin työssäkäyvillä. Vuosikymmenien kuluessa tuon eläkkeen todellinen ostovoima jää jälkeen työssäkäyvien elintasosta, vaikka nimellinen ostovoima pysyykin samana. Ei minusta kovin ruhtinaallinen summa, jos sillä pitää koko loppuikä sinnitellä. Toki parempi kuin toimeentulotuki yhdelle tai kahdelle, mutta esim. isompaa perhettä tuolla ei kyllä elätä.

No ei tietystikään saa tuollaista eläkettä! Ei ole ehtinyt olla töissä vielä juuri mitään, siitähän se eläke kertyy.

Vierailija
62/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin 5 vuotta eläkkeellä, tai kuntoustuella. Sain jonku 1000e ja siitä 6% veron. Asuin vielä vanhemmilla niin sain kaikki säästöön. Ei kannata olla kade ihmisille, jotka ovat sairastuneet. Terveet tehkööt töitä. Enää en ole kuntoustuella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä pääsisi nopeasti eläkkeelle? Olen miettinyt käsien katkaisemista katkaisu sirkkelillä, mutta kuinka katkaisen viimeisen käden? Jotenkin täytyisi painaa katkaisijaa ja teräsuojusta jollain.

Vierailija
64/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5770 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1730e

Tuolla meinaat pärjätä koko loppuelämäsi?

Jos olisit 73-vuotias niin tuo olisi ihan ok eläke. Kun asunnot ostettu ja maksettu, lapset kasvatettu ja omillaan ja autonkotterokin sellainen jolla pärjää niin kauan kun kortti on voimassa. Mutta sitä ennen 50 vuotta pakollista pienituloisuutta? Otan osaa.

Minä saan takuueläkkeen verran kuukaudessa rahaa josta menee 200 euroa vuokraan. Ei ole omaa asuntoa tai autoa saati lapsia ja ikää on 32 vuotta. Olin töissä ikävuosina 19 - 22 kunnes sairastuin ja jouduin eläkkeelle. Ei minulle eläke kertynyt noista vuosista ollenkaan.

Mutta eihän sen kotteron tarvitse kauaa kestää kun viimeisillä vuosilla ajokortti uusitaan viiden vuoden välein...

Vierailija
65/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuolla summalla hirveästi juhlita.

Vierailija
66/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä pääsisi nopeasti eläkkeelle? Olen miettinyt käsien katkaisemista katkaisu sirkkelillä, mutta kuinka katkaisen viimeisen käden? Jotenkin täytyisi painaa katkaisijaa ja teräsuojusta jollain.

Jos vaikka tuon kerrot lääkärille mitä kirjoitit tänne...

Vierailija
67/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkelvoton loiseläjä ja yhteiskunnanelätti. Tämän on oltava provo.

Vierailija
68/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vammautuu työtapaturmassa niin että ei voida kuntouttaa/kouluttaa uusiksi niin silloin saa eläkepäätöksen, myös se alle 23v...

Aika vaikeastikin vammautuneita pyritään kyllä kuntouttamaan ja uudelleen kouluttamaan. Eläkepäätökset ovat nuorilla usein määräaikaisia, juuri siksi, että halutaan tutkia kaikki koulutusmahdollisuudet.

Vierailija
69/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin eläkkeelle jo 18-vuotiaana.

Eikös se tietty väestönosa pääse lastenlisien loppuessa eläkkeelle jos ei hevoshommat kiinnosta.

Pitäs heille useammin suositella pienempiin eläimiin siirtymistä :D

Vierailija
70/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vittua!????? Mä teen TÖITÄ ja en tienaa noin hyvin! 8 h päivässä, 5 päivää viikossa, vuodesta toiseen perse homeessa. Vittu tää suomi on kyllä niin sekasin jos kotona makaamalla tienaa enemmän kun töissä käymällä! Ai saatana kyllä rupes taas vituttamaan!

Hei, rauhoitus vähän. Tuo on mahdollista sinullekin. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin sairastua tai vammautua sen verran pahoin, että pääset työkyvyttömyyseläkkeelle. Kumma, kun ihmiset ei hoksaa tuota oikopolkua.

No ei ole työkyvyttömyyseläkekään noin suuri, kun ei ole sitä työuraakaan takana!

Vierailija
71/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän vittua!????? Mä teen TÖITÄ ja en tienaa noin hyvin! 8 h päivässä, 5 päivää viikossa, vuodesta toiseen perse homeessa. Vittu tää suomi on kyllä niin sekasin jos kotona makaamalla tienaa enemmän kun töissä käymällä! Ai saatana kyllä rupes taas vituttamaan!

Älä usko provoja.

Vierailija
72/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etköhän sinä päänuppiskin  takia pääse eläkkeelle? 

Vierailija
73/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja ukko päästiin kanssa 18 vee eläkkeelle. Ollaan romaneja.

Höpöhöpö! 

Vierailija
74/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vammautuu työtapaturmassa niin että ei voida kuntouttaa/kouluttaa uusiksi niin silloin saa eläkepäätöksen, myös se alle 23v...

Mutta silloin se maksetaan vakuutusyhtiön varoista esim. jos vammautuu pysyvästi liikenneonnettomuudessa, ellei ota kertakorvauksena.

Eläke sekin on.

Ap ei ole kertonut että mikä eläke on kyseessä....

Ja se että mun ukkonsai sekä haittakorvauksen ETTÄ kuntoutus ELÄKKEEN joka on määräaikainen ts loppuu kun on uusi ammatti opiskeltu.

Hällä on ammattitauti.....

Vierailija
75/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpöhöpö et saa tuota summaa

Vierailija
76/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistunut provo, ja ketju täynnä kateuden helinää (ja alapeukkuja).

Vierailija
77/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 6 v kouluun, kirjoitin ylioppilaaksi 17-v ja valmistuin lääkäriksi 23-vuotiaana. Eka työpaikka oli yksityisellä firmalla ympäri suomen keikkalääkärinä ja hankin km. 8000 €/kk. Työtahti oli hullu ja olin aivan kokematon. Jos 1 vuoden töiden jälkeen olisin vaikka liikene kolarissa vammautunut siten, että olisin lopullisesti työkyvytön, niin tosiaan laskettaisi työkyvyttömyyseläke ikäänkuin olisin 45 vuotta hankkinut ton 8000€/kk.

Ei tollasta keikkatyötä kukaan jaksa montaa vuotta. Mutta suomalainen eläkejärjestelmä on järkyttävä. Leskeneläkkkeet, työkyvyttömyyseläkkeet ja puhumattakaan eläkekaton puuttumisesta; eläke voi olla vaikka 100 000€/v,

Ja muistakaa toki nyt eläköityvä suomalaismies, sen mediaanieläke on isompi kuin lähihoitajan palkka.

Eläkeläiset; suomalaisen yhteiskunnan syöpä.

Vierailija
78/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan, että joku on päässyt eläkkeelle 23-vuotiaana ja saa mainitun summan eläkettä. Hänellä täytyy siis olla terveydessä jotain todella pahasti pielessä, ettei enää yritetä kuntouttaa. Vaihtaisitteko te terveen ja toimintakykyisen elämänne tuohon rahaan? Minä en.

Vierailija
79/156 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli esimerkiksi neliraajahalvaantunut kotona "makaaja" ei ole eläkettään ansainnut?

Vierailija
80/156 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 15v ja sain juuri tietää eläkkeeni summan. 4500e/kk...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän