Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka laittaa lamput kattoon ja taulut seinälle, jos ei ole ketään?

Vierailija
14.09.2017 |

Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.

Kommentit (278)

Vierailija
181/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamamma on nykyisin 185 senttiä pitkä, jotta tuolin kanssa ylettyy ja osaa kätevästi irrottaa katostakin sen modernin pistokkeen ja asentaa hetkessä kätevästi sokeripalan sinne tilalle?? 

Hetkinen - kuinka moni oikesti pystyy tuohon ilman miestä?

Olen ihan 160cm pitkä ja jakkaralla yletyn palovaroittimeen ja lamppuun. 

Taulujen kiinnittämisessä ongelmani on se, etten omista porakonetta, muuten laittaisin tauluja seiniin.

Joistain kirjastoista voi saada porakoneen lainaan.

Tämä olikin uusi tieto. 

Otin nyt selvää asiasta ja Tampereen seudulla lainataan vain harrastusvälineitä, siinä missä Helsingissä on mahdollista lainata noita arkitavaroita. Kiitos vinkistä kuitenkin.

Olisi kyllä ehdottoman kannatettava ajatus, että muuallakin olisi noita arkitavaroita lainattavaksi. Esimerkiksi porakonetta tarvitsee niin harvoin, että tuntuu turhalta sellaista ihan ostaa. Sama monien muiden välineiden kanssa.

Vierailija
182/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamamma on nykyisin 185 senttiä pitkä, jotta tuolin kanssa ylettyy ja osaa kätevästi irrottaa katostakin sen modernin pistokkeen ja asentaa hetkessä kätevästi sokeripalan sinne tilalle?? 

Mulla on kyllä tapana asentaa se pistoke ihan siihen lampun johtoihin kiinni (jos lamppu on aiemmin ollut johdoista kiinnitettynä sokeripalaan, eikä siinä ole pistoketta) ja sitten kiinnittää se lampun uusi pistoke ihan työntämällä siihen katon pistorasiaan.

Oon 155 cm ja mulla on kiipeämistä varten tikkaat. Sellaiset riittävän korkeat, joiden kanssa oon ylimmällä tasolla 225 cm.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biltema, Clas Ohlson, K-Rauta jne. myyvät edullisia ja helppokäyttöisiä akkuporakoneita (kysy kaupassa). Akkuporaan sitten voi kiinnittää erilaisia päitä poraamiseen ja ruuvien kiinnittämiseen. Siihen mukaan setti erilaisia päitä, joilla saat kiinnitettyä melkein minkä vain mihin vain materiaaliin kunhan vain selvität ensin millainen kiinnike (ja siihen pää) sopii seinä/kattomateriaaliin tms. ja kiinnitettävään asiaan (taulu, ovenkahva, palovaroitin, huonekalut jne.). Näitä laiteita saa myös vaaleanpunaisena ja hinta on sellainen, että köyhimmälläkin yh:lla tai pienipalkkaisella on siihen varaa.

Ei kannata hankkia satunnaiseen käyttöön akkuvempeleitä, sillä kukaan ei muista ladata sitä akkua ja sitten se menee tyhjänä pilalle. Uusi akku on kallis tai mahdoton hankkia.

Vierailija
184/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä tapana asentaa se pistoke ihan siihen lampun johtoihin kiinni (jos lamppu on aiemmin ollut johdoista kiinnitettynä sokeripalaan, eikä siinä ole pistoketta) ja sitten kiinnittää se lampun uusi pistoke ihan työntämällä siihen katon pistorasiaan.

Oon 155 cm ja mulla on kiipeämistä varten tikkaat. Sellaiset riittävän korkeat, joiden kanssa oon ylimmällä tasolla 225 cm.

Siis 325 cm ei 225 cm pitkä.

Vierailija
185/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh!  Ajatelkaa jos duunarimiehet katoaisivat yhtäkkiä maailmasta ja yhteiskunnat jäisivät naisten ja avuttomien akateemisten toimisto miesten käsiin, jotka eivät osaa edes risumajaa kyhätä..   Voisi hyvin äkkiä tulla duunarimiestä ikävä kun jotain pitäisi ihan konkreettisesti tehdä, rakentaa tai korjata.

Tämä taisi olla sarkasmia, mutta silti. Asun tavan duunarimiehen kanssa, joka on kuitenkin samalla kaupunkilainen ilman ajokorttia tai käytännön käden/kodintaitoja tai halua oppia. Hän pyytelee aina kavereitaan apuun oli kyse sitten siivoamisesta tai lampun kiinnityksestä. Itse taas olen akateeminen nainen, joka hoitaa itse kotityöt, elektroniikan, muuttotyöt, pienet rempat ja sistusasiat. Kaverit pyydetään lisäkäsiksi ja seuraksi ja apua ostetaan, kun tarvitaan ammattilaisia. Välillä hävettää miehen puolesta, mutta ei kaikkien tarvitse olla koti-ihmisiä.

Vierailija
186/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki muut naisetko osaavat itse laittaa? ap.

No, ei ole mitään rakettitiedettä.

Ihan itse opettelin silloin neljännesvuosisata sitten ekaan opiskeluasuntoon muuttaessa.

Nykyään ovat vielä helpompia.

Mitä vaikeaa noissa voi olla?

Ja kai täysin avuttomille on YouTubessa videoita.

Vierailija
187/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomiespalvelu LOL

Vierailija
188/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biltema, Clas Ohlson, K-Rauta jne. myyvät edullisia ja helppokäyttöisiä akkuporakoneita (kysy kaupassa). Akkuporaan sitten voi kiinnittää erilaisia päitä poraamiseen ja ruuvien kiinnittämiseen. Siihen mukaan setti erilaisia päitä, joilla saat kiinnitettyä melkein minkä vain mihin vain materiaaliin kunhan vain selvität ensin millainen kiinnike (ja siihen pää) sopii seinä/kattomateriaaliin tms. ja kiinnitettävään asiaan (taulu, ovenkahva, palovaroitin, huonekalut jne.). Näitä laiteita saa myös vaaleanpunaisena ja hinta on sellainen, että köyhimmälläkin yh:lla tai pienipalkkaisella on siihen varaa.

Ei kannata hankkia satunnaiseen käyttöön akkuvempeleitä, sillä kukaan ei muista ladata sitä akkua ja sitten se menee tyhjänä pilalle. Uusi akku on kallis tai hankkia.

Kukaan ei halua johtoja. Tällä tavalla olen oikein hyvin hoitanut kotini sisustamisen parikymmentä vuotta. Ei hienostelua tai erityistä remonttinörtteilyä vain se minkä tarvitsen.

Vierailija
189/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat itse. Jos on jokin vamma, jonka vuoksi et pysty, niin mahdollisesti henkilökohtainen avustaja laittaa.

Vierailija
190/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman miestä, voi kristus mikä asenne. Ihan itse olen asentanut modernin pistokkeen sokerinpalan tilalle useampaan kertaan. Koulutus yliopistosta ei auttanut tässä, mutta maalaisjärki, tiedonetsintä ja opetteleminen riittivät. Ei ollut rakettitiedettä. Pituutta on vain 180 cm. Tumpelo mies, joka on osaamaton ja vielä enemmän saamaton. Missä todellisuudessa te prinsessat ja muut passattavat naiset elätte?

Vierailija
191/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.

Kun nainen jää totaalisesti omilleen, joutuu opettelemaan hyvin monta pientä hommaa jotka ennen on voinut avuttomaksi heittäytymällä sysätä jollekin miehelle hoidettavaksi. Nyt ei voi enää esittää avutonta vaan pitää kaivaa ne työvälineet kaapista tai kaupasta ja ryhtyä opettelemaan. Kokemuksesta voin kertoa että parikymmentä vuotta ja osaat jo paljon "miesten töitä" :)

No kyllä mun parikymmenvuotisen liiton aikana se oli minä eikä mies, joka näitä kodin pikku fiksauksia hoiti. Eron jälkeen ex mies joutui oppimaan ihan itse "miesten hommat".

Vierailija
192/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman miestä, voi kristus mikä asenne. Ihan itse olen asentanut modernin pistokkeen sokerinpalan tilalle useampaan kertaan. Koulutus yliopistosta ei auttanut tässä, mutta maalaisjärki, tiedonetsintä ja opetteleminen riittivät. Ei ollut rakettitiedettä. Pituutta on vain 180 cm. Tumpelo mies, joka on osaamaton ja vielä enemmän saamaton. Missä todellisuudessa te prinsessat ja muut passattavat naiset elätte?

Pistoke on kiinni lampun johdoissa, pistorasia katossa. Kummalta varmaan näyttää sinun pistokeasennus katossa. Ootko ikinä edes kiinittänyt lamppua kattoon? On niin asiantuntematonta settiä sun jutut.

Vierailija
193/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten niitä pitäisi asentaa, jos ei ketään ole?

Vierailija
194/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut asia mihin oikeasti tarvitsee miehen, on lapsen alkuunlaittaminen ns. luonnollisin keinoin. Kaiken muun voi tehdä ilman miestäkin. Eri asia sitten haluaako tehdä...

Vierailija
195/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hankkia satunnaiseen käyttöön akkuvempeleitä, sillä kukaan ei muista ladata sitä akkua ja sitten se menee tyhjänä pilalle. Uusi akku on kallis tai hankkia.

Kukaan ei halua johtoja. Tällä tavalla olen oikein hyvin hoitanut kotini sisustamisen parikymmentä vuotta. Ei hienostelua tai erityistä remonttinörtteilyä vain se minkä tarvitsen.

Minä haluan johdon, sillä haluan että laite toimii silloin kun sitä tarvitsen.

Jossain katoilla tms. hankalassa paikassa saatan käyttää akullista.

Litium-akku tuhoutuu nopeasti itsekseen jos se pääsee tyhjenemään kokonaan.

Akku on siis pakko lada käytön jälkeen tai sen unohtuessa itsepurkautuminen jatkuu varastossa ja sen jälkeen se ei ole enää kunnossa. Siis jos akussa ei olisi suojapiiriä, joka sammuttaa laitteen ennen kuin se akku on täysin tyhjä, niin se akku olisi yleensä kerralla pilla. (litium-akussa napaisuus säilyy vain kun siinä on varausta jäljellä ja kun se on hävinnyt, muuttuu osa plussasta miinukseksi ja osa miinuksesta plussaksi, jonka jälkeen se on osittain sisäisesti oikosulussa).

Vierailija
196/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistoke on kiinni lampun johdoissa, pistorasia katossa. Kummalta varmaan näyttää sinun pistokeasennus katossa. Ootko ikinä edes kiinittänyt lamppua kattoon? On niin asiantuntematonta settiä sun jutut.

Saahan niitä pistokkeita kaupasta.

Vanhaan pistokkeettomaan valaisimeen on ihan helppo asentaa pistoke.

Kai sinä tuon kykenet ymmärtämään?

Vierailija
197/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin... Jos lampun johdossa on pistoke ja katossa pistorasia, riittää että sen pistokkeen työntää sinne pistorasiaan. Ihan samoin kuin työnnetään vaikkapa kahvinkeittimen pistoke pistorasiaan. Toki lampun kohdalla homma on hoidettava siellä katonrajassa, mutta ei kai se kovin paljoa kummemmalta näytä kuin lattialla seisten tehtävä kahvinkeittimen pistokkeet työntäminen. Että mitenkäs se oli se asiantuntemuksen laita kenelläkin?

Vierailija
198/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parisuhteessa, mutta laitan lamput ja taulut ja kokoan huonekalut. Viime muuton jälkeen otin selvää ja laitoin myös tiski - ja pyykkikoneen letkut. Koska mieheni ei osaa/viitsi ja minua kiinnostaa.

Kannattaa opetella pärjäämään itse, ettei tarvitse miestä talkkariksi, vaan rakkaudesta.

N28

Vierailija
199/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetunymmärtäminen?

Vierailija
200/278 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin... Jos lampun johdossa on pistoke ja katossa pistorasia, riittää että sen pistokkeen työntää sinne pistorasiaan. Ihan samoin kuin työnnetään vaikkapa kahvinkeittimen pistoke pistorasiaan. Toki lampun kohdalla homma on hoidettava siellä katonrajassa, mutta ei kai se kovin paljoa kummemmalta näytä kuin lattialla seisten tehtävä kahvinkeittimen pistokkeet työntäminen. Että mitenkäs se oli se asiantuntemuksen laita kenelläkin?

Sokeripalan tilalle asennetaan pistorasia ei pistoke. Oon asentanut lampun johtoihin montakertaa myös pistokkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi