Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka laittaa lamput kattoon ja taulut seinälle, jos ei ole ketään?

Vierailija
14.09.2017 |

Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.

Kommentit (278)

Vierailija
221/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika vaikeaa oli laittaa kattoon 1,20 metriä pitkää kaarivalaisinta. Valaisinta missä on 5 spottivaloa ja sokeripalaan kiinni johdot sekä kiinnitys ruuveilla. En yksin selvinnyt vaan pakko oli pyytää apua kun ei jaksa yhdellä kädellä kannattaa valaisinta pitkään samalla kun toisella kädellä ruuvaa sokeripalaan johtoja.

T: Mies 34

Ois kannattanut naapurin mummo pyytää kylään, hän olisi teipannut jeesusteipillä valaisimen ja vasta sitten liittänyt sokeripalaan. Jeesusteippi joustaa sopivasti, jolloin kiinnittäminen on vaivatonta. Näin me mummot tehdään, kun ei ole apujoukkoja.

Vierailija
222/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamamma on nykyisin 185 senttiä pitkä, jotta tuolin kanssa ylettyy ja osaa kätevästi irrottaa katostakin sen modernin pistokkeen ja asentaa hetkessä kätevästi sokeripalan sinne tilalle?? 

Hetkinen - kuinka moni oikesti pystyy tuohon ilman miestä?

Ilman miestä, voi kristus mikä asenne. Ihan itse olen asentanut modernin pistokkeen sokerinpalan tilalle useampaan kertaan. Koulutus yliopistosta ei auttanut tässä, mutta maalaisjärki, tiedonetsintä ja opetteleminen riittivät. Ei ollut rakettitiedettä. Pituutta on vain 180 cm. Tumpelo mies, joka on osaamaton ja vielä enemmän saamaton. Missä todellisuudessa te prinsessat ja muut passattavat naiset elätte?

Pistoke on kiinni lampun johdoissa, pistorasia katossa. Kummalta varmaan näyttää sinun pistokeasennus katossa. Ootko ikinä edes kiinittänyt lamppua kattoon? On niin asiantuntematonta settiä sun jutut.

Tuota noin... Jos lampun johdossa on pistoke ja katossa pistorasia, riittää että sen pistokkeen työntää sinne pistorasiaan. Ihan samoin kuin työnnetään vaikkapa kahvinkeittimen pistoke pistorasiaan. Toki lampun kohdalla homma on hoidettava siellä katonrajassa, mutta ei kai se kovin paljoa kummemmalta näytä kuin lattialla seisten tehtävä kahvinkeittimen pistokkeet työntäminen. Että mitenkäs se oli se asiantuntemuksen laita kenelläkin?

Eli työnnän ne sokeripalan johdot summassa johonkin minne mahtuvat ja sytytän siinä samalla oikosulusta tulipalon?

Ohis

Ei siellä ole mitään sokeripalan johtoja, jos katossa on pistorasia. Älä nyt sotke asioita keskenään. Pistoke pistorasiaan ja homma on siinä. Sokeripala-asennukset sitten erikseen.

JOS. Et voi olettaa, että jokaisella olisi pistorasialiitäntä! Itse asun 1910-luvulla rakennetussa talossa, ei todellakaan ole mitään pistorasioita. Olisikin niin ei olisi mitään ongelmaa (paitsi se huonekorkeus).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asunnossa oli edellisten asukkaiden jäljiltä paljon naulapaikkoja tauluille ja suurin osa valaisimista vuokranantajan omia eli valmiiksi paikoillaan. Yhden lampun laitoin itse, eikä ollut vaikeaa, vaikka niin pelkäsin.

Aina lehdissä ilmoittaa erilaisia yleismiesjantusia, jotka tulevat palkkaa vastaan tekemään "aviomiehen hommia", kuten huonekalujen kokoamista ja renkaiden vaihtoa. Sellaiselle kai voi soittaa, jos näyttää, ettei itse osaa. Ja sängyt ja sellaiset uudet tuotteet tilaan aina kotiinkuljetuksella ja kokoamis-/asennusavulla.

Vierailija
224/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko Ap miehen myös avaamaan kaikki purkit ja kantamaan kauppaostoksen sisälle jne. Siitä vaan lähimpään räkälään etsimään miestä ja toivomaan, ettei se lähtisi aamulla.

Vierailija
225/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstamamma on nykyisin 185 senttiä pitkä, jotta tuolin kanssa ylettyy ja osaa kätevästi irrottaa katostakin sen modernin pistokkeen ja asentaa hetkessä kätevästi sokeripalan sinne tilalle?? 

Ilman miestä, voi kristus mikä asenne. Ihan itse olen asentanut modernin pistokkeen sokerinpalan tilalle useampaan kertaan. Koulutus yliopistosta ei auttanut tässä, mutta maalaisjärki, tiedonetsintä ja opetteleminen riittivät. Ei ollut rakettitiedettä. Pituutta on vain 180 cm. Tumpelo mies, joka on osaamaton ja vielä enemmän saamaton. Missä todellisuudessa te prinsessat ja muut passattavat naiset elätte?

Pistoke on kiinni lampun johdoissa, pistorasia katossa. Kummalta varmaan näyttää sinun pistokeasennus katossa. Ootko ikinä edes kiinittänyt lamppua kattoon? On niin asiantuntematonta settiä sun jutut.

Tuota noin... Jos lampun johdossa on pistoke ja katossa pistorasia, riittää että sen pistokkeen työntää sinne pistorasiaan. Ihan samoin kuin työnnetään vaikkapa kahvinkeittimen pistoke pistorasiaan. Toki lampun kohdalla homma on hoidettava siellä katonrajassa, mutta ei kai se kovin paljoa kummemmalta näytä kuin lattialla seisten tehtävä kahvinkeittimen pistokkeet työntäminen. Että mitenkäs se oli se asiantuntemuksen laita kenelläkin?

Eli työnnän ne sokeripalan johdot summassa johonkin minne mahtuvat ja sytytän siinä samalla oikosulusta tulipalon?

Ohis

Ei siellä ole mitään sokeripalan johtoja, jos katossa on pistorasia. Älä nyt sotke asioita keskenään. Pistoke pistorasiaan ja homma on siinä. Sokeripala-asennukset sitten erikseen.

JOS. Et voi olettaa, että jokaisella olisi pistorasialiitäntä! Itse asun 1910-luvulla rakennetussa talossa, ei todellakaan ole mitään pistorasioita. Olisikin niin ei olisi mitään ongelmaa (paitsi se huonekorkeus).

Siitä huolimatta ei ole mitään ongelmaa, kun vaihtoehtoisesti valaisimesta pistokkeen saa pois ja sen jälkeen liitetään sokeripalaan.

Vierailija
226/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla lailla naiset pystyvät oppimaan lampun laitot ja taulujen kiinnittämiset kuin miehetkin. Oikeastaan luulin, että nykyisin kaikki sen osaavatkin. Poran saa ostettua rautakaupasta. Jos haluaa viimeisen päälle opetella teorian ennen käytäntöä, niin googlaa ohjeet ensin netistä. Moni parisuhteessa oleva nainen vain pitää näitä perinteisesti miehisiä kykyjään ns vakan alla, mies saa tuntea vähän päteväsä siinä...

Vierailija
227/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painavan puisen seinähyllynkin asentaminen suoraan betoniseinälle onnistuu varmaan kaikilta muilta palstamammoilta tuosta vaan paitsi ap:lta?

Se nyt taitaa olla useamman henkilön homma muutenkin? Ei mieskään uskomattomilla miestaidoillaan tuota tee yksin. Eli vähän ontuva vertaus.

Vierailija
228/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mamit osaa siis käyttää porakonetta betoniseinään ja laittaa ne proput sinne + vielä kattolamput asennetaan tuosta vaan?? kas kun en yhtäkään naiseta tunne, joka nuo olisi tehnyt! Ilmeisesti kaikki nuoremmat sitten osaavat omaa tytärtäni lukuunottamatta?

.

No kyllä mä ainakin osaan kaikki nuo hommat! Nainen ja ikää 25 vuotta. Pienet sähkötyöt ja pintaremontit kuten kaakelointi ja maalaus onnistuu, saunan lauteiden rakentaminen, auton perus huoltotyöt kuten jarrupalojen vaihdot. Mikä niissä nyt niin hankalaa on jos ei ole jälkeenjäänyt.

Olen nainen ja rakennusinsinööri. Olen kuitenkin tuossa itsetekemishommassa keskittynyt "naisellisiin" juttuihin. Osaan vaihtaa vetoketjun ja neuloa sukat. Osaisin myös tehdä vaatteita valmiskaavoista. (Tietty osaan tehdä ruokaa, pyykätä yms, mutta sen osaa useimmat miehetkin)

Sokeripaloihin olen asentanut lamppuja ja pistorasioita lamppuja varten. Iskuporakonetta en uskalla edes kokeilla. Pelkään sen lähtevän käsistä. En tykkää käyttää muitakaan sähköisiä rakennustyökaluja. Ei puhettakaan, että sirkkeliin uskaltaisin koskea. Jotain puisia valmiskaappeja toki osaan koota käsityökaluilla. Korkeintaan ruuvinväännintä uskallan käyttää.

Vierailija
229/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan sinä itse. Omin pikku kätösin. Ei ole kumpikaan homma todellakaan mitenkään vaikea. 19-vuotiaana muutin omilleni ja siitä lähtien olen nuo hommat kotona hoitanut, riippumatta siitä, onko ollut miestä talossa vai ei...

Vierailija
230/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota, se ei OIKEASTI ole vaikeaa. Ja tikkaat on keksitty. Olen tehnyt ensimmäisen kerran luultavasti n. 15 vuotiaana... Ja ei ole kukaan kotona opettanut, mutta laitat sähköt pois pääkatkaisijasta ja irroitat sen pistokkeen (voi olla ruuveilla), sitten irroitat johdot siitä pistokkeeta ja ruuvaat sokeripalan tilalle niihin johtoihin jotka sieltä löytyy. Ihan oikeasti, kokeile nyt edes, pystyt siihen, ilman kummempaa harjoittelua tai youtubevideoita!!

Vierailija
231/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 euroa tunti näkyy saavan vuokra-aviomiehiä (googleta). Minimiveloitus 2 tuntia. Siitä vaan katsot parin tunnin edestä duunia ja laitat eurot jonoon.

Tai opettele itse.

Vierailija
232/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana on: juutuub. Sieltä löytää ohjeita vaikka mihinkä. Korjasin autonikin sen avulla.

Vierailija
233/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojen kannattaa pyytää palohälytin semmoiseen paikkaan jossa voi samalla ottaa tukea seinästä kun vaihtaa patteria.  Tauluja en edes yritä ripustaa.

t : mummo.

Vierailija
234/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mamit osaa siis käyttää porakonetta betoniseinään ja laittaa ne proput sinne + vielä kattolamput asennetaan tuosta vaan?? kas kun en yhtäkään naiseta tunne, joka nuo olisi tehnyt! Ilmeisesti kaikki nuoremmat sitten osaavat omaa tytärtäni lukuunottamatta?

.

Kyllä. Olen nykyisessä asunnossani asentanut itse kaikki kattolamput, laittanut taulut, ryijyn ja koriste-esineet seinälle, asentanut tasoitustapetit, maalannut kaikki seinät ja koristemaalannut kolme seinää. Olen porannut kylpyhuoneen koukut ja hyllyt seiniin ja maalannut saunan lauteet ja seinät mustiksi. Minulla on oma pora (tietysti!), samoin pakillinen muita olennaisia työkaluja, kuten vasara, erilaisia pihtejä ja ruuvimeisseleitä. Ajan myös itse nurmikon ja teen lumityöt.

Sinulla on todella omituinen tuttavapiiri, enpä moisia naisiksi edes kutsuisi.

Vierailija
235/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tosiaan en itse osaa - ei ole missään koskaan opetettu. Miksei koulussa  opetettu silloin 70-80 -luvuilla? ap.

Onkin ihan äärettömän vaikea hakata taulukoukku seinään ja ripustaa taulu siihen...

Jos iso taulu niin kiviseinään vaikea laittaa ilma poraa.

No ei se reiän poraaminenkaan mitään ydinfysiikkaa ole. 

Ei ole ei. Mutta ei se maailman helpoinkaan homma ole jos ei ole yhtään tottunut käyttämään tuommoisia työkaluja. Se äänikin on jo pelottava. :o Ohis

Ei jumalauta, miten nysverö voi aikuinen (?) ihminen olla...

Vierailija
236/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et oo koskaan kuullut sellaisesta keksinnöstä kuin a-tikkaat? Voin tässä kertoa, että niitä myydään ihan naisillekin rautakaupoissa, eikä hintaakaan ole paria kymppiä enemmän. Mä olen 162-senttinen, mutta ihan kivasti olen noilla pärjännyt.

Vierailija
237/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks nyt vaan, mutta tunnen vaikka kuinka paljon äitejä, jotka eronneet eikä kyllä kukaan heistä ole itse laittanut noita lamppuja ja tauluja, seinähyllyjä? Mutta kaikki av-mammat siis osaavat ja laittavat itse??

Anteeks nyt vaan, mutta kumpi kuulostaa järkevämmältä: itkeä eron jälkeen netissä, kun eksää ei kiinnosta (miksi helvetissä pitäisi kiinnostaa?), vai ottaa lusikka (tai tässä tapauksessa pora) kauniiseen käteen ja hoitaa homma itse? Siinä voisi samalla se itsetuntokin vähän kohota.

Vierailija
238/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki muut naisetko osaavat itse laittaa? ap.

Kiesus, mitä avuttomuutta. Olen ihan itse osannut ripustaa taulut seinälle "aina" eikä lamppujenkaan laitto silloin aikanaan sokeripalaan ollut temppu eikä mikään. Kukaan ei neuvonut, olin vain katsellut sitä lamppuhommaa, kun muut ripustivat. Vasaran nyt luulisi pysyvän vähän tumpulammankin kädessä.

Vierailija
239/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen minäkin. Ostin jopa porakoneen sitä varten. Kaikkea voi opetella niin ei tarvi olla riipuvainen muista. N56

Vierailija
240/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki muut naisetko osaavat itse laittaa? ap.

Kiesus, mitä avuttomuutta. Olen ihan itse osannut ripustaa taulut seinälle "aina" eikä lamppujenkaan laitto silloin aikanaan sokeripalaan ollut temppu eikä mikään. Kukaan ei neuvonut, olin vain katsellut sitä lamppuhommaa, kun muut ripustivat. Vasaran nyt luulisi pysyvän vähän tumpulammankin kädessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme