Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka laittaa lamput kattoon ja taulut seinälle, jos ei ole ketään?

Vierailija
14.09.2017 |

Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.

Kommentit (278)

Vierailija
261/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja tosiaan en itse osaa - ei ole missään koskaan opetettu. Miksei koulussa  opetettu silloin 70-80 -luvuilla? ap.

Onkin ihan äärettömän vaikea hakata taulukoukku seinään ja ripustaa taulu siihen...

Kiviseinään ei paljon hakata nauloja.

Riippuu kiviseinästä. Vanhoissa taloissa, jotka on tehty ennen elementtitakentamisen aikakautta, kiviseinät on muurattu tiilistä ja päällä laastikerros. Siihen kyllä uppoaa ns. kiviseinänaula varsin helposti hieman vasaralla naputellen. Mutta sitten -70 luvun alun elementtirakentamisen niissä käytetty betoni on niin kovaa ja tiivistä, että siihen pitkää kiviseinänaulaa ei saa yleensä lyötyä. Niissä pitää joko käyttää taulukoukkuja tai porata reikä ja laittaa proppu sekä ruuvi.

Vierailija
262/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan kaikki itse. Tauluja en voi laittaa koska ei ole poraa.

Poria voi ostaa tai vuokrata. Ei ole este. t. vuokraporalla taulut kiinnittänyt.

En osta yhden taulun takia. Eikä ole varaa ostaa. Katsoin yhtä sivustoa. Ei ole varaa vuokrata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poria voi ostaa tai vuokrata. Ei ole este. t. vuokraporalla taulut kiinnittänyt.

En osta yhden taulun takia. Eikä ole varaa ostaa. Katsoin yhtä sivustoa. Ei ole varaa vuokrata.

Vuokraus n 10e päivä. Ymmärrän, että voi olla iso raha jollekin. Minusta oli hyvinkin edullinen hinta. Ainakin verrattuna esim. aviomiespalvelun taksoihin.

Vierailija
264/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ne on ollut tapana laittaa.

Mut jos tarvii vaik iskuporakonetta siihen hommaan, eikä itellä ole, niin joku naapuri tai tuttu voi jeesata.

Vierailija
265/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla on varaa tauluihin?

Vierailija
266/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset oikeasti noin uusavuttomia...

Vierailija
267/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ööh, sinäsinä!

Öö-öttelijä bongattu!

Vierailija
268/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vanhan hyvän ajan arvoitus ja sanaleikki.

Ja vastaus on "ei kukaan".

Vierailija
269/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta "apua kodin töihin". Löytyy monta firmaa.

Vierailija
270/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki muut naisetko osaavat itse laittaa? ap.

No osaa, kuka tahansa aikuinen osaa. 

Vierailija
271/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treella on ap. Katolamput niin painavia esim. että yhdellä kädellä olisi paha niitä johtoja kytkeä ja toisella pitää lamppua? 

Seinähyllyt myös painavaa puuta, eikä ilman apua onnistu mikään. 

Olen kyllä yllättynyt, että kaikki muut osaavat ja pystyvät. No mulla ei ole ketään avuksi eikä kyllä rahojakaan. ap 47V

Eikö edes yhtään NAISystävää, joka voisi tulla kannatteluavuksi? Sukupuolellahan ei tuollaisessa hommassa ole merkitystä.

Antaa olla jo. Osaan paljonkin asioita tehdä käsilläni, mutta en noita. En aio opetellakaan ikinä!  Etsin jonkun tekemään sen, vaikka serkkuni kunhan ehtii. 

Olen silti aika hemmetin yllättynyt, että kaikki muut muijat osaavat nuo kaikki tuosta vaan, vaikka eivät persettään muuten saa penkistä ja miestään haukkuvat. Meillä nyt oli perinteinen suhde, mieheni teki miesten hommat ja mä naisten hommat, mikä oli hyvä. Yhtäkkiä on vaan niin vaikea tehdä molempien hommat ja olen kai elänyt jossakin kuplassa, kun työkaverinikin ovat yhtä kädettömiä tässä asiassa. Onneksi palstamammat osaavat kaiken! ap.

Ja sieltähän se marttyyri löytyi, kun vähän pintaa rapsutti! Ei hyvää päivää...

AV-palsta on just tätä. Jos et osaa kaikenmaailman hommia tuosta vaan, ja erehdyt täältä neuvoa kysymään, niin jo repes :D Ja en kyllä ymmärrä, mikä marttyyri se on, jos ei osaa tauluja seinään laittaa, varsinkaan jos ne täytyy poraamalla sinne laittaa. Tuskin täällä kaikki mammat tuosta vaan ihan kaikkia hommia tekevät. Täällä kysellään apua paljon helpompiinkin asioihin, kuten juhlatarjoiluihin, joihin  nyt on helppo keksiä mitä vaan. Toteutuskaan ei ole ongelma.  Ihmisillä on erilaisia taitoja, ja ihan kaikkea ei tarvitse itse osata, eikä silti ole huono ihminen.

Vierailija
272/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä nyt ole varma onko tämä todellista.

Tiedän kyllä, että moninainen ei laita tauluja seiniin, mutta uskon kyllä, että hekin tarpeen tullen sen kyllä osaavat itsekkin.

Kysy mieluummin, auttaako joku täällä, neuvooko joku miten tehdä nuo.

Itseäni ihmetyttää enemmän, että joku kuvittelee, että en osaa laittaa lamppua kattoon itse ja sen tähden huolisin jonkun tupauunon sen tekemään.

Jos on tehnyt kaiken itse vuosikausia tuntuu hassulta, että joku mies luulee, että lamput, hyllyt yms.on joku mies laittanut paikoilleen.

Jos olet todellinen henkilö niin kerron, että lampun laitto kattoon on yksi maailman yksinkertaisemmista asioista.

Vierailija
273/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap !

Tsemppiä ! Koskaan ei ole liian myöhäistä opetella uusia asioita. Kannattaa ainakin yrittää. Netistä löytyy ohjeita vähän kaikenlaiseen. Videot ovat minusta olleet käteviä usein, niissä kin tekemisen näkee konkreettisesti. Kirjastoista löytyy kirjoja ja lehtiä, joissa opastetaan koti"nikkarointien" tekoon. Olen kuullut myös työväenopiston kurssista, joka oli suunnattu naisille (?) joille kodin laittohommat ja työkalut eivät olleet tuttuja.

Valaisimiin liittyvää vinkkiä sinulle täällä:

https://www.stek.fi/Sahkoturvallisuus/Sallitut_sahkotyot_ohjeistuksi/fi…

ja yleistä kodin sähköturvallisuudesta:

http://www.tukes.fi/Tiedostot/sahko_ja_hissit/esitteet_ja_oppaat/Kodin_…

Vierailija
274/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että kirjoitin töykeästi.

Se on totta, että jonkun on se opetettava.

Kun oppii alun voi oivaltaa itse lisää.

Jos ei kukaan ole koskaan opettanut tai jotenkin luotu näistä töistä vaikeamman oloisia mitä ne ovat, niin kynnys voi olla korkea.

Vierailija
275/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.

Mä laitoin ite, lol, miten nolo muija ku ei osaa laittaa lamppuja kattoon. :D

Muuta takas vanhempien helmoihin?

Vierailija
276/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossei ketään ole niin eipä niitä sitten kai tarvitse laittaakaan?

Vierailija
277/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse laitan.

Ei noi ole edes mitenkään vaikeita hommia.

Kumpa joku sen sijaan tiskaisi! Inhoan sitä. Mut onneks nykyään on siihenkin kone.

Vierailija
278/278 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, siis tosiaan akkuporakone ja iskuporakone aivan paskoja. Sain kaverilta poravasaran ja oli huomattavasti helpompi ja nopeampi, kuin yrittää paskoa noiden toisten laitteiden terät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme