Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka laittaa lamput kattoon ja taulut seinälle, jos ei ole ketään?

Vierailija
14.09.2017 |

Jos jää totaalisesti omilleen, eikä tunne ketään joka osaisi? Isä kuollut ja ex ei välitä.

Kommentit (278)

Vierailija
241/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venezuelan kaltainen kehitys euroopassa ja suomessa?

Voiko suomelle käydä samoin. 20-vuotta ja ollaan aivan eri tilanteessa.

Aika paha.

Vierailija
242/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biltema, Clas Ohlson, K-Rauta jne. myyvät edullisia ja helppokäyttöisiä akkuporakoneita (kysy kaupassa). Akkuporaan sitten voi kiinnittää erilaisia päitä poraamiseen ja ruuvien kiinnittämiseen. Siihen mukaan setti erilaisia päitä, joilla saat kiinnitettyä melkein minkä vain mihin vain materiaaliin kunhan vain selvität ensin millainen kiinnike (ja siihen pää) sopii seinä/kattomateriaaliin tms. ja kiinnitettävään asiaan (taulu, ovenkahva, palovaroitin, huonekalut jne.). Näitä laiteita saa myös vaaleanpunaisena ja hinta on sellainen, että köyhimmälläkin yh:lla tai pienipalkkaisella on siihen varaa.

Mutta kerrataan nyt vielä, että betoniseinän poraamiseen tarvitaan iskevä kone eli iskuporakone tai mieluummin poravasara. Akkuporakoneissa on myös iskullisia malleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulevaisuus näyttää  loistavalta, ainakin kädentaitoisille naisille. 

Vierailija
244/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa joku rekkalesbokaveri. Kyllä se kaljapalkalla tuommoiset hommat tekee.

Vierailija
245/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treella on ap. Katolamput niin painavia esim. että yhdellä kädellä olisi paha niitä johtoja kytkeä ja toisella pitää lamppua? 

Seinähyllyt myös painavaa puuta, eikä ilman apua onnistu mikään. 

Olen kyllä yllättynyt, että kaikki muut osaavat ja pystyvät. No mulla ei ole ketään avuksi eikä kyllä rahojakaan. ap 47V

Eikö edes yhtään NAISystävää, joka voisi tulla kannatteluavuksi? Sukupuolellahan ei tuollaisessa hommassa ole merkitystä.

Antaa olla jo. Osaan paljonkin asioita tehdä käsilläni, mutta en noita. En aio opetellakaan ikinä!  Etsin jonkun tekemään sen, vaikka serkkuni kunhan ehtii. 

Olen silti aika hemmetin yllättynyt, että kaikki muut muijat osaavat nuo kaikki tuosta vaan, vaikka eivät persettään muuten saa penkistä ja miestään haukkuvat. Meillä nyt oli perinteinen suhde, mieheni teki miesten hommat ja mä naisten hommat, mikä oli hyvä. Yhtäkkiä on vaan niin vaikea tehdä molempien hommat ja olen kai elänyt jossakin kuplassa, kun työkaverinikin ovat yhtä kädettömiä tässä asiassa. Onneksi palstamammat osaavat kaiken! ap.

Ja sieltähän se marttyyri löytyi, kun vähän pintaa rapsutti! Ei hyvää päivää...

Vierailija
246/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on rakennus- ja sisustusalan ammattilainen ja kun muutama vuosi sitten sukulaislapset pyysivät tekemään opiskelukämppään remonttia, luvattiin mennä neuvomaan, kun itse tekevät. Ja niin tehtiin. Vaikka aikaa meni pitempään, kuin jos olisi itse tehty, nuoret oppivat maalaamaan, tapetoimaan ja jopa lattiaan laminaatit laittamaan ja etsimään tietoa ja kysymään kaupasta ohjeita.

On tosi hyvä mieli nähdä miten ylpeinä he lähettävät nykyisinkin kuvia uusimmista sisustusprojekteistaan, ovat jopa jakaneet tietoa muillekin nuorille. Joululahjoiksi olemme antaneet usein hyödyllisiä joka kodin työkaluja.

Ne, jotka osaavat laittakaa taito kiertämään, ja isät ja äidit, opettakaa lapsille jo kotona perustaidot.

Vierailija
247/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tietysti.

Mulla ei ole ketään ja hyvin olen pärjännyt.

Lampun laittoon voi mennä aikaa, kun ei meinaa yltää, mutta aina on loppujen lopuksi onnistunut. Korottelemalla ja tikkaita hankkimalla.

Taulujen kanssa en pidä kiirettä, laittaa joskus kun/jos ehtii säätää.

Vierailija
248/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oikeasti joku vielä noin "nainen" tai "blondi" Suomessa. Ettei pärjää ilman miestä tässä maassa.

Jos ei millään onnistu, on olemassa erilaisia aviomiespalveluita, jotka jelppivät maksusta.

Kysäise naapurin rouvalta, suurin osa suomalaisista nimittäin osaa tällaiset, naisetkin. Kun ovat ainakin nuorena olleet omillaan.

Vierailija
249/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt itse jo 15 vuotta kaikki ok-talon työt.  Lampun vaihdot ja taulun naulat ovat siinä pienimmästä päästä.  Ruohon ajot, lumenluonnit, talon kunnossapito muutoin  (salaojat pelaa, nuohoukset tilattu, rännit puhdistettu, pensaat leikattu ym.)

Mutta ei se mitään verrattuna siihen, että jotkut emännät hoitavat  siinä karjankin ja navettatyöt.  Että jos saisi vähemmän valitusta ja enemmän yritystä.  Ja jos ei osaa, voi tilata työmiehen tekemään, firmoja on pilvin pimein ja vielä puolet saa verosta vähentää kotitalousvähennystä.  Kun tarkistat vain että on ennakkoperintärekisterissä, niin saat vähennyksen.

Vierailija
250/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pukee vaatteet sinun päällesi ja laittaa ruokaa suuhusi? Kun keksit tuohon vastauksen, saat vastauksen myös otsikon kysymykseen.

Vierailija
251/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko oikeasti joku vielä noin "nainen" tai "blondi" Suomessa. Ettei pärjää ilman miestä tässä maassa.

Minä pärjään ilman miestä, mutten ilman apua. Se apu voi tulla naiseltakin.

Vierailija
252/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ap:n mielestä. Koska vain mies voi tehdä miesten töitä. Naisille sitten naisten työt.

Vierailija
253/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi! Taulunjen kiinnitys ja lamppujen laitto on MIESTEN hommia, ei niitä nainen voi tehdä. Miten voit edes ehdottaa, että nainen tekisi miesten töitä :O Se olisi ennenkuulumatonta!

Vierailija
254/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ihanaa kun olisi mies tekemässä niitä miesten töitä, mutta kun ei ole niin on tehtävä itse.  Tsemppiä ap, kyllä sinäkin opit kun vain tomerasti otat sen vasaran kauniiseen käteen.

Vierailija
255/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se ihanaa kun olisi mies tekemässä niitä miesten töitä, mutta kun ei ole niin on tehtävä itse.  Tsemppiä ap, kyllä sinäkin opit kun vain tomerasti otat sen vasaran kauniiseen käteen.

Minusta on ihana kun ei ole mitään "miesten töitä" ja "naisten töitä", vaan kaikkea voi tehdä sukupuolesta riippumatta. Muita esteitä voi toki olla, mutta sukupuoli ei ole este juurikaan muulle kuin synnyttämiselle ja imettämiselle.

Vierailija
256/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kaikki itse. Tauluja en voi laittaa koska ei ole poraa.

Vierailija
257/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan kaikki itse. Tauluja en voi laittaa koska ei ole poraa.

Poria voi ostaa tai vuokrata. Ei ole este. t. vuokraporalla taulut kiinnittänyt.

Vierailija
258/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aika vaikeaa oli laittaa kattoon 1,20 metriä pitkää kaarivalaisinta. Valaisinta missä on 5 spottivaloa ja sokeripalaan kiinni johdot sekä kiinnitys ruuveilla. En yksin selvinnyt vaan pakko oli pyytää apua kun ei jaksa yhdellä kädellä kannattaa valaisinta pitkään samalla kun toisella kädellä ruuvaa sokeripalaan johtoja.

T: Mies 34

Ois kannattanut naapurin mummo pyytää kylään, hän olisi teipannut jeesusteipillä valaisimen ja vasta sitten liittänyt sokeripalaan. Jeesusteippi joustaa sopivasti, jolloin kiinnittäminen on vaivatonta. Näin me mummot tehdään, kun ei ole apujoukkoja.

Entäs sitten kun sokeripalassa on kiinni ruuvattuna nolla, 2 vaihetta ja kevi. Sittenkö ne teipit revitään pois ja annetaan valaisimen roikkua? Kun se valaisin piti vielä kiinnittää 3 ruuvilla sinne kattoon kiinni.

Vierailija
259/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh!  Ajatelkaa jos duunarimiehet katoaisivat yhtäkkiä maailmasta ja yhteiskunnat jäisivät naisten ja avuttomien akateemisten toimisto miesten käsiin, jotka eivät osaa edes risumajaa kyhätä..   Voisi hyvin äkkiä tulla duunarimiestä ikävä kun jotain pitäisi ihan konkreettisesti tehdä, rakentaa tai korjata.

Tämä taisi olla sarkasmia, mutta silti. Asun tavan duunarimiehen kanssa, joka on kuitenkin samalla kaupunkilainen ilman ajokorttia tai käytännön käden/kodintaitoja tai halua oppia. Hän pyytelee aina kavereitaan apuun oli kyse sitten siivoamisesta tai lampun kiinnityksestä. Itse taas olen akateeminen nainen, joka hoitaa itse kotityöt, elektroniikan, muuttotyöt, pienet rempat ja sistusasiat. Kaverit pyydetään lisäkäsiksi ja seuraksi ja apua ostetaan, kun tarvitaan ammattilaisia. Välillä hävettää miehen puolesta, mutta ei kaikkien tarvitse olla koti-ihmisiä.

Mikä ihme duunarimies se on joka ei mitään osaa tehdä?  Ei ainakaan mikään tavan duunarimies.  Alkuperäisessä esimerkissä tuskin tarkoitettiin hampurilaisravintolan työntekijä miestä tai ärrän myyjä miestä yms, "duunariamiestä", vaan oikeita duunarimiehiä jotka siis tekevät käsillään töitä esim,  rakennus alalla tai muilla vastaavilla aloilla jossa tarvitaan käden taitoja ja osaamista, eikä pelkkää kynän ja paperiden pyörittelyä..

Vierailija
260/278 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki muut naisetko osaavat itse laittaa? ap.

No ei varmasti osaa kuin muutama ehkä. Luulevat että osaisivat mutta itku pääsis kun pitäs hommiin ryhtyä. Mä osaan porata kiviseinääkin mutta haukut tulee näiltä vätyksiltä ihan vaan siksi kun olen köyhä yh (=avuton, tyhmä?). Autoakin osaan huoltaa ja ajaa ilman navigaattoria paikkoihin. Kummasti ei ykskään tuttu tee samaa...ja niin ovat täydellisiä ja tietäviä olevansa. Eli kunhan louskuttavat taas vaan leukojaan täällä.

Tässä on varmaan nyt jäänyt sellanen juttu hiffaamatta, että vain me yhäidit, naisporarit ollaan täällä näihin vastaamassa. Kun ne parisuhteessa olijat ei kerkii tänne. Siksi me kaikki osataan. Kun ei ole ketään auttamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi