Mun anoppi kehuu nautinnollisilla lomillaan, itse pienten äiti
Minulla on pieniä lapsia, vauva, 3v ja 5v. En ole vaatinut tai odottanut anopilta mitään mutta toki olen toivonut että välit olisi hyvät ja voidaan jutella lasten kuulumisista. Anoppini jutut alkaa kuitenkin ärsyttämään todella paljon. Hän tietää että poikansa eli mieheni on yrittäjä ja työpäivät tosi pitkiä. Eli olen yksin vastuussa paljon. Anoppi kertoo usein asioistaan tyyliin "myö mennään nyt nauttimaan ja rentoutumaan kylpylään kolmeksi yöksi" (isovanhemmat terveitä eläkeläisiä ), "minä olin ystävän kanssa viikonloppulomalla, nautin hyvästä ruuasta ja levättiin hyvin", "me mennään tansseihin nauttimaan kesäillasta".
Itse olen ollut todella väsynyt ja yhteistä aikaa ei ole ollut vuosiin miehen kanssa. Minulla on tunne, että anoppi ihan tahallaan yrittää saada minulle pahan mielen. En ainakaan itse kehtaisi pienten lasten vanhemmille korostaa sitä että voi kun nautin, lepään, syön, nukun.. miksi ihmeessä tekisin niin??
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ilkeitä ihmisiä täällä. Kyllä ymmärrän täysin ap:ta että raivostuttaa! Ihan sama jos joku köyhä kertoisi kuinka ei ole rahaa tehdä mitään ylimääräistä, niin siihen toinen kommentoisi mitä kaikkea hänellä om varaa tehdä.
Mitä jos seuraavan kerran kun anoppi alkaa leuhkimaan niin sanoisit että voi kun sinullekin kelpaisi rentoutuminen kylpylässä mutta eipä ole lapsilla sellaisia isovanhempia joka haluaisi heidän kanssa viettää aikaa, ja toivottelisit anopille hyvää rentoutumista oikein sinunkin edestä!
Rahattomuus ei ole aina oma valinta. Lasten tekeminen on! Kuule, ihan samalla tavalla ap:kin olisi voinut matkustella, jos ei olisi muksuja vääntänyt noin tiheään tahtiin. Ap:n pitäisi olla tyytyväinen valintoihinsa ja kehua niitä anopille.
Pikkulapsi aika on usein rankkaa aikaa, ja sitäkö ei saisi tuntea olevansa väsynyt ja oman ajan ja rentoutumisen tarpeessa, vaan hehkuttaa että tätä minä haluan näin olen halunnut?! Kyllä jokainen tarvitsee lepohetkiä arkeen, ja miksi anoppi ei voisi sellaista suoda poikansa vaimolle, jos mies kerta kiireinen? Tai ottaa lapset joskus hoitoon niin että poikansa saisi viettää vaimonsa kanssa aikaa? Eikä se tarkoita sitä, että nyt anoppi menettää kaiken oman aikansa, mutta herranjestas kyllä ihan käytöstapoihin kuuluu tarjota apuaan jos toinen sen tarpeessa on! Ja vielä lähisukulaisesta kyse!
Jos itse saan lapsenlapsia, niin kyllä aion tarjoutua hoitoavuksi, en pelkästään velvollisuudesta vaan ihan halusta! Omat vanhempani ovat halunneet hoitaa omia lapsiani koska nauttivat siitä, ja ovat myös halunneet tarjota minulle ja miehelleni aikaa hoitaa parisuhdetta ja levähtää. En olisi itse selvinnyt pikkulapsiajasta jos olisi täytynyt ajatella että no kyllä minäkin sitten 20 vuoden päästä saan rentoutua! Harvassa ovat ne vanhemmat ketkä eivät koe tarvitsevansa koskaan kahdenkeskistä tai omaa aikaa. Ovatko sellaiset vanhemmat edes onnellisia? Erohan siinä tulee jos ei moneen vuoteen pääse pariskuntana keskittymään välillä vaan toisiinsa, vaikka miten olisi oma valinta kolme lasta olleet.
Raivostuttaa empatiakyvyttömät ihmiset! Voisitteko joskus kokeilla laajentaa näkemyksiänne?
Eikö tässä nyt ole jo toitotettu: MIKSI HANKKIA LAPSILIUTA JOS NIITÄ EI HALUA HOITAA?!! Ei missään tapauksessa ole mummuilla/vaareilla hoitovelvoitteita!!!!! Jo kun suunnittelet lisääntymistä, muista että sitä lasta täytyy ihan itse hoitaa kun se on pieni. Tulee aika kun ei enää tarvitse!
Ja kuka onkaan sanonut, että ei halua hoitaa lapsiaan :D? Lukiko aloitusviestissä, että anopin pitäisi hoitaa lapsenlapset?
Yleistäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko tyhmiä vai mikä vikana? Minulle on ihan sama missä anoppi käy, kun meidän lapsille hän ei juuri aikaa muutenkaan anna. Mutta silloin kun harvoin jutellaan, tuntuu suorastaan törkeältä kun hän mehustelee sillä kuinka on nauttinut ties mistä, käynyt hieronnassa jne.. hänellä on tarve kertoa se minulle, jolla ei ole mitään mahdollisuutta levätä saati mihinkään ekstraan.
En minäkään menisi lapsettomalle hehkuttamaan lapsiperhe-elämän hyvistä puolista tai vaikka työttömälle siitä miten ihanaa on kun on mieleinen työ!
Ap
Miksi anopin pitäisi antaa aikaa lapsillesi, kun kirjoittamasi perusteella lasten isäkään ei ole mukana perheessä. Ei miehen äidin tehtävänä ole korvata isää, kyllä se on miehesi oma asia vähentää työntekoa, laskea perheen elintasoa ja sanoa sinulle, että olisi aika harkita töihinmenoa heti, kun nuorin on 9 kk.
Lasten isähän on yrittäjä. Silloin on pakko tehdä pitkää päivää jos meinaa yleensä olla yrittäjänä. Aina niitä töitä ei pysty karsimaan. Lasteni isä oli yrittäjänä kun lapset olivat pieniä. Ja yrittäjä on yrittäjä 24/7. Se puhelin soi Puuhamaassakin ja siihen oli pakko vastata. Halusi tai ei. Vieraan palveluksessa sen leipänsä tienaa helpommin.
Ohis...ja anoppi pakotti poikansa yrittäjäksi? Ja pakotti tekemään sen lisäksi kolme lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ilkeitä ihmisiä täällä. Kyllä ymmärrän täysin ap:ta että raivostuttaa! Ihan sama jos joku köyhä kertoisi kuinka ei ole rahaa tehdä mitään ylimääräistä, niin siihen toinen kommentoisi mitä kaikkea hänellä om varaa tehdä.
Mitä jos seuraavan kerran kun anoppi alkaa leuhkimaan niin sanoisit että voi kun sinullekin kelpaisi rentoutuminen kylpylässä mutta eipä ole lapsilla sellaisia isovanhempia joka haluaisi heidän kanssa viettää aikaa, ja toivottelisit anopille hyvää rentoutumista oikein sinunkin edestä!
Rahattomuus ei ole aina oma valinta. Lasten tekeminen on! Kuule, ihan samalla tavalla ap:kin olisi voinut matkustella, jos ei olisi muksuja vääntänyt noin tiheään tahtiin. Ap:n pitäisi olla tyytyväinen valintoihinsa ja kehua niitä anopille.
Pikkulapsi aika on usein rankkaa aikaa, ja sitäkö ei saisi tuntea olevansa väsynyt ja oman ajan ja rentoutumisen tarpeessa, vaan hehkuttaa että tätä minä haluan näin olen halunnut?! Kyllä jokainen tarvitsee lepohetkiä arkeen, ja miksi anoppi ei voisi sellaista suoda poikansa vaimolle, jos mies kerta kiireinen? Tai ottaa lapset joskus hoitoon niin että poikansa saisi viettää vaimonsa kanssa aikaa? Eikä se tarkoita sitä, että nyt anoppi menettää kaiken oman aikansa, mutta herranjestas kyllä ihan käytöstapoihin kuuluu tarjota apuaan jos toinen sen tarpeessa on! Ja vielä lähisukulaisesta kyse!
Jos itse saan lapsenlapsia, niin kyllä aion tarjoutua hoitoavuksi, en pelkästään velvollisuudesta vaan ihan halusta! Omat vanhempani ovat halunneet hoitaa omia lapsiani koska nauttivat siitä, ja ovat myös halunneet tarjota minulle ja miehelleni aikaa hoitaa parisuhdetta ja levähtää. En olisi itse selvinnyt pikkulapsiajasta jos olisi täytynyt ajatella että no kyllä minäkin sitten 20 vuoden päästä saan rentoutua! Harvassa ovat ne vanhemmat ketkä eivät koe tarvitsevansa koskaan kahdenkeskistä tai omaa aikaa. Ovatko sellaiset vanhemmat edes onnellisia? Erohan siinä tulee jos ei moneen vuoteen pääse pariskuntana keskittymään välillä vaan toisiinsa, vaikka miten olisi oma valinta kolme lasta olleet.
Raivostuttaa empatiakyvyttömät ihmiset! Voisitteko joskus kokeilla laajentaa näkemyksiänne?
Eikö tässä nyt ole jo toitotettu: MIKSI HANKKIA LAPSILIUTA JOS NIITÄ EI HALUA HOITAA?!! Ei missään tapauksessa ole mummuilla/vaareilla hoitovelvoitteita!!!!! Jo kun suunnittelet lisääntymistä, muista että sitä lasta täytyy ihan itse hoitaa kun se on pieni. Tulee aika kun ei enää tarvitse!
Ai että kun välillä vanhempani hoitavat lapsiani niin se tarkoittaa sitä etten halua heitä itse hoitaa? Samalla ajattelulla lasten päivökotiin laittaminenkin tarkoittaisi etten halua heitä hoitaa. Mites yksinhuoltajat jotka hoitavat lapsiaan 24/7? Saako hekään toivoa mummoilta ja papoilta hoitoapua?
Vaikka miten olisi lapset oma valinta ja olisi varautunut rankkoihin aikoihin, niin ei kaikki mene välttämättä niin kuin suunnittelee, niin kyllä silloin on aika kiitollinen jos saa juuri silloin levähtää ja rentoutua eikä vasta sitten kun lapset on isoja! Hyvinvoivat vanhemmat tarkoittaa hyvinvoivia lapsia, ja on ihanaa jos mummot ja papat haluaa auttaa! Jos eivät halua auttaa niin ei tarviis tulla leuhkimaan omalla ajallaan, matkoillaan yms sellaisen eteen joka on ihan poikki vaan pitäis suunsa kiinni niistä asioista! Se on hienotunteisuutta ja käytöstapoja ja niihin anoppi olisi velvollinen vaikka ei lapsia haluakaan hoitaa!!
Juu, on varmaankin ihanaa jos isovanhemmat tulevat lapsiliutaa hoitamaan, mutta eipä se niin mieluinen tehtävä taida monellekaan olla kun tuntuu että nykylapset ovat monesti aivan liian vapaasti kasvatettuja pässinpäitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kun välillä vanhempani hoitavat lapsiani niin se tarkoittaa sitä etten halua heitä itse hoitaa? Samalla ajattelulla lasten päivökotiin laittaminenkin tarkoittaisi etten halua heitä hoitaa. Mites yksinhuoltajat jotka hoitavat lapsiaan 24/7? Saako hekään toivoa mummoilta ja papoilta hoitoapua?
Vaikka miten olisi lapset oma valinta ja olisi varautunut rankkoihin aikoihin, niin ei kaikki mene välttämättä niin kuin suunnittelee, niin kyllä silloin on aika kiitollinen jos saa juuri silloin levähtää ja rentoutua eikä vasta sitten kun lapset on isoja! Hyvinvoivat vanhemmat tarkoittaa hyvinvoivia lapsia, ja on ihanaa jos mummot ja papat haluaa auttaa! Jos eivät halua auttaa niin ei tarviis tulla leuhkimaan omalla ajallaan, matkoillaan yms sellaisen eteen joka on ihan poikki vaan pitäis suunsa kiinni niistä asioista! Se on hienotunteisuutta ja käytöstapoja ja niihin anoppi olisi velvollinen vaikka ei lapsia haluakaan hoitaa!!
Juu, on varmaankin ihanaa jos isovanhemmat tulevat lapsiliutaa hoitamaan, mutta eipä se niin mieluinen tehtävä taida monellekaan olla kun tuntuu että nykylapset ovat monesti aivan liian vapaasti kasvatettuja pässinpäitä!
En kyllä jaksaisi kolmea pientä lasta vahtia.
Täällä kommentoivat ovat katkeria marttyyreitä ja yli-ihmisiä jotka pärjäisivät vaikka 10 vuotta 2h unilla per yö, jotka hoitivat lapset, kissat koirat ja akvaarioeläimet, kodin,
pyykit ja puutarhan asenteella kyllä minä pärjään ja apua en pyydä koska olenhan tämän itse valinnut, tai lapsettomia, tai muuten vain vähä-älyisiä. Joten ap suodata 95 prosenttia näistä kommenteista.
Ymmärrän sua Ap. Anoppisi hieroo naamaasi sitä, mitä sinä tarvitsisit paljon.
Aivan sama, kuin terve ihminen hieroo terveyttään syöpäsairaan naamaan, tai rikas ihminen hieroo kallista mersuaan köyhän autottoman naamaan. Tai laiha ihminen voivottelee lihavalle jotain olematonta vatsamakkaraansa.
No mutta, täähän on yleistä. Ihmiset on joko tosi ajattelemattomia tai sitten tosi ilkeitä. Itse pyrin olemaan hehkuttamatta asioita, joiden tiedän aiheuttavan kateutta kanssaihmisissäni. En ikinä mainitse töissä esim mitään matkoistani Yhdysvaltoihin, ellei kysytä. Monen muunkin asian mainitseminen töissä on ehdoton no go. Hyvänä esimerkkinä merkkilaukut.
Jos ap:n mies on yrittäjä, joka nähtävästi tienaa mukavasti niin ostaisi lastenhoitoapua ap:lle, että äiti pääsisi välillä tuulettumaan? tai siivouspalvelua?
Tätäkään ongelmaa ei olisi jos tää kulttuuri ei olisi näin individualistinen. Varsinkin perheellistyvä nainen tuntuu olevan aina joku ihme syntipukki jolle länkytetään tätä samaa hokemaa kuin muinoin veteraaneille - mitäs läksit. Sukupuoliroolit jos vaihtaisi tuossa perhessä päittäin niin, että nainen olisi se yrittäjä ja mies kolmen lapsen stressaantunut isä joka valittaisi anopin tai apen brassailua lomista ap saisi vain kehuja siitä miten erityinen isä on kun jaksaa hoivata. Yrittäjä-äitiä syyllistettäisiin kympillä lastenhoidon laiminlyönnistä jne.
Kaksoisstandardista kertoo sekin, että appiukkoa ei tässä edes mainita. Häneltä ei edes odoteta mitään panosta lastenhoitoon. Ollaan olevinaan niin modernia yhteiskuntaa, mutta ihan kivikaudella nää asenteet kuitenkin on. Tämä näin lapsettoman naisen näkökulmasta.
Niin niin, onhan se tietysti oma vika kun hankkii kolme mukulaa ja joutuu käytännössä hoitamaan ne yksin. Sitä työn määrää tuskin moni silti arvaa kun sille tielle lähtee joka on hyvä, koska kuka niitä lapsia hankkisi jos oikeasti tietäisi mitä se vaatii? Ne yrittäjätkin ovat usein todella sidottuja työhönsä. Yrittäjä ei esim. voi tuosta vaan pitää sairaspäiviä jos vähän flunssaa pukkaa. Moni myös tekee töitä aamusta iltaan aivan kuten se lapsia hoitava puolisokin. Mutta ei, kyllä se on vaan sen äitiliinin homma hoitaa ne pennut aivan kuten 100 vuotta sittenkin, Suomi 100-talkoohengessä tietysti. Koska kaikki naiset ovat superäitejä ja jos eivät ole niin mitäs läksit kuule ämmä. Itse en viitsi varmaan lapsia hankkiakaan kun asenteet ovat edelleen jostain kivikaudelta ja mammakööri kivittää jo luolan suulle.
Vierailija kirjoitti:
Sen takia, ettei tarvitse mennä töihin tuona aikana kun lakikin sallii kotona olon.
Tämä ei nyt ollut vastaus kysymykseeni. Miksi ne äidit eivät haluaisi välillä mennä töihin huilaamaan jos kotona olo pienten lasten kanssa on rankkaa? Töissä saa juoda kahvin ennen kuin se jäähtyy, käydä vessassa yksin ja syödä ruokansa rauhassa. Lounaalla pääsee kävelemään suoraan valmiiseen pöytään eikä tarvitse syömisen jälkeen siivota lasten sotkuja. Ja pääsee keskustelemaan aikuisten ihmisten kanssa ilman että joku pieni puhuu koko ajan päälle ja vaatii huomiota. Kun käy päivällä töissä lepäämässä, jaksaa niitä lasten iltahulinoitakin paremmin.
Onko siis niin, että kolmen pienen lapsen kanssa kotonaolo on todellisuudessa leppoisaa ja siksi ei haluta töihin? Mutta muodon vuoksi pitää valittaa elämän raskautta, ettei vain kukaan pääse valittamaan, miten kotona on helppoa?
Älkää nyt ainakaan enää tehkö lisää lapsia! Se on vain teidän päätettävissä oleva asia. Sun väsymys ei ole anopin vika.
Kyllä se lapsiaika raskasta on. Voisitteko palkata lastenhoitajaa vaikka kerran viikossa, että saisit omaa aikaa?
Olen samaa mieltä. Anopilla on oikeus nauttia elämästään, mutta myös velvollisuus mitä puhuu loppuun väsyneen ihmisen edessä. Sellainen hienotunteisuus on normaalia ihmistenvälisessä kanssakäymisessä. On eri asia kertoa menevänsä lomalle jonnekin, kuin hehkuttaa asiaa juuri toisen kipupisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kommentoivat ovat katkeria marttyyreitä ja yli-ihmisiä jotka pärjäisivät vaikka 10 vuotta 2h unilla per yö, jotka hoitivat lapset, kissat koirat ja akvaarioeläimet, kodin,
pyykit ja puutarhan asenteella kyllä minä pärjään ja apua en pyydä koska olenhan tämän itse valinnut, tai lapsettomia, tai muuten vain vähä-älyisiä. Joten ap suodata 95 prosenttia näistä kommenteista.
Samalla periaatteella hyppäsin ensimmäiseltä sivulta viimeiselle. Arvasin jo valmiiksi mitä kommenteissa lukee. No törmäsinpä yhteen fiksuun ja realistiseen kommenttiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään ongelmaa ei olisi jos tää kulttuuri ei olisi näin individualistinen. Varsinkin perheellistyvä nainen tuntuu olevan aina joku ihme syntipukki jolle länkytetään tätä samaa hokemaa kuin muinoin veteraaneille - mitäs läksit. Sukupuoliroolit jos vaihtaisi tuossa perhessä päittäin niin, että nainen olisi se yrittäjä ja mies kolmen lapsen stressaantunut isä joka valittaisi anopin tai apen brassailua lomista ap saisi vain kehuja siitä miten erityinen isä on kun jaksaa hoivata. Yrittäjä-äitiä syyllistettäisiin kympillä lastenhoidon laiminlyönnistä jne.
Kaksoisstandardista kertoo sekin, että appiukkoa ei tässä edes mainita. Häneltä ei edes odoteta mitään panosta lastenhoitoon. Ollaan olevinaan niin modernia yhteiskuntaa, mutta ihan kivikaudella nää asenteet kuitenkin on. Tämä näin lapsettoman naisen näkökulmasta.
Niin niin, onhan se tietysti oma vika kun hankkii kolme mukulaa ja joutuu käytännössä hoitamaan ne yksin. Sitä työn määrää tuskin moni silti arvaa kun sille tielle lähtee joka on hyvä, koska kuka niitä lapsia hankkisi jos oikeasti tietäisi mitä se vaatii? Ne yrittäjätkin ovat usein todella sidottuja työhönsä. Yrittäjä ei esim. voi tuosta vaan pitää sairaspäiviä jos vähän flunssaa pukkaa. Moni myös tekee töitä aamusta iltaan aivan kuten se lapsia hoitava puolisokin. Mutta ei, kyllä se on vaan sen äitiliinin homma hoitaa ne pennut aivan kuten 100 vuotta sittenkin, Suomi 100-talkoohengessä tietysti. Koska kaikki naiset ovat superäitejä ja jos eivät ole niin mitäs läksit kuule ämmä. Itse en viitsi varmaan lapsia hankkiakaan kun asenteet ovat edelleen jostain kivikaudelta ja mammakööri kivittää jo luolan suulle.
No aika tyhmä täytyy olla, jos ei tajua, että lasten kasvattaminen on pitkä ja rankka urakka. Kannattaisko ensin kokeilla rauhassa yhden lapsen kasvattamista ennen kuin hankitaan lisää? Mutta ei... "Siinähän niistä on kavereita toisilleen. Ehkä isoveikka tai isosisko vai leikittää pienempää, niin minun ei tarvitse..." Ja sitten kun ei jakseta, niin halutaan, että isovanhemmat ottavat hoitaakseen ja ollaan katkerina.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Anopilla on oikeus nauttia elämästään, mutta myös velvollisuus mitä puhuu loppuun väsyneen ihmisen edessä. Sellainen hienotunteisuus on normaalia ihmistenvälisessä kanssakäymisessä. On eri asia kertoa menevänsä lomalle jonnekin, kuin hehkuttaa asiaa juuri toisen kipupisteessä.
Olisko se hehkuttaminen ja leveily kuitenkin vaan väsyneen ap:n omassa päässä? Anopille se sen sijaan on omasta arjesta ja kuulumisistaan kertoilua. Eli ihan normaalia ihmistenvälistä kanssakäymistä.
Vierailija kirjoitti:
Hieno kommentti! Itse ehdin jo lapsettomat haukkua että he täällä ymmärtämättöminä kommentoivat, mutta perun puheeni! Hienoa että joku lapsetonkin osaa eläytyä perheen äidin tuntemuksiin :) toisaalta eihän se onko lapseton vai ei tarkoita ettei osaisi nähdä asioita myös eri elämäntilanteessa olevien kantilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika tyhmä täytyy olla, jos ei tajua, että lasten kasvattaminen on pitkä ja rankka urakka. Kannattaisko ensin kokeilla rauhassa yhden lapsen kasvattamista ennen kuin hankitaan lisää? Mutta ei... "Siinähän niistä on kavereita toisilleen. Ehkä isoveikka tai isosisko vai leikittää pienempää, niin minun ei tarvitse..." Ja sitten kun ei jakseta, niin halutaan, että isovanhemmat ottavat hoitaakseen ja ollaan katkerina.
Varmaan täytyy ollakin aika pässi jos ei tajua. Ap tuskin on tällainen vaan ennemmin hyvin väsynyt ja turhautunut tällä hetkellä. Ihmeellinen tässä kyllä on tämä anoppi kun ei näytä yhtään välittävän muusta kuin itsestään.
Luitko muuten tekstiäni ollenkaan vai vastasitko mitä mieleen tulee? Mitä mieltä olet noista muista argumenteista?
Vierailija kirjoitti:
Miksi anoppi ajattelisi, että tämä asia on kipupiste ap:lle?
No munmielestä toi on perus smaltalkkia vaan ei välttämättä mitään retostelua
retostelua olisi" Mulla on niin paljon rahaa että voin mennä lomalle taas" "ostin kalliit kengät"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pyykit ja puutarhan asenteella kyllä minä pärjään ja apua en pyydä koska olenhan tämän itse valinnut, tai lapsettomia, tai muuten vain vähä-älyisiä. Joten ap suodata 95 prosenttia näistä kommenteista.Samalla periaatteella hyppäsin ensimmäiseltä sivulta viimeiselle. Arvasin jo valmiiksi mitä kommenteissa lukee. No törmäsinpä yhteen fiksuun ja realistiseen kommenttiinkin.
Itse arvasin myös miten AP rukan käy kun etsii täältä vertaistukea... onneksi muutama vähemmän tuomitsevakin ottaa kantaa. Näille AP:tä lyttääville voisi tehdä ihmiskokeen. Voin kertoa, että olen akateemisesti koulutettu uranainen, hyvästä perheestä, onnellisesti naimisissa, VAIN yksi lapsi, joka jo teini, varallisuus kunnossa ja rahaa hankintoihin melko rajattomasti. Olen myös hyväkuntoinen ja edelleen varsin hyvännäköinen. Minulla on erittäin hyvä seksielämä. Mitähän vielä... ajan aina uudella autolla ja olen verokalenterissa. En katso kaupassa tuotteiden hintaa. Alkaako kivet lennellä! Ei pitäisi, koska tämähän on vain keskustelua elämästäni.
Olet AP ihan oikeassa todenäköisesti siinä, että anoppi hieroo asiat naamaasi. Fiksu ihminen välttää tuossa tilanteessa hehkutusta. Jätä anoppi hehkuttamaan omaa elämäänsä ja etsi parempaa seuraa. Ansaitset sen. Ja muista, kyllä se pikkulapsiaika joskus loppuu!
Lasten isähän on yrittäjä. Silloin on pakko tehdä pitkää päivää jos meinaa yleensä olla yrittäjänä. Aina niitä töitä ei pysty karsimaan. Lasteni isä oli yrittäjänä kun lapset olivat pieniä. Ja yrittäjä on yrittäjä 24/7. Se puhelin soi Puuhamaassakin ja siihen oli pakko vastata. Halusi tai ei. Vieraan palveluksessa sen leipänsä tienaa helpommin.