Muistatko missä olit 13.4.1976 kun Lapuan patruunatehdas räjähti
Itse olin koulussa kauppiksessa, kun enkunope tuli järkyttyneenä luokkaan kertomaan mitä on tapahtunut. Hänen äitinsä asui tehtaan lähellä eikä vielä tietänyt oliko äidille sattunut jotain.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Josefiina kirjoitti:
Olin tekstiili tehtaassa ompeliana kun keskusradiosta tuli uutiset ja kerrottiin räjähdyksestä!
Harvemmin kommentoin kirjoitus- tai pilkkuvirheitä, mutta eikö ompelija osaa kirjoittaa ammattinimikettään oikein?!
Harvemmin puutun ihmisten ärsyttäviin piirteisiin, mutta lakkaa julkaisemasta kaikkea mitä mieleesi tulee.
Mieleesi ei tullut tarkastaa sitä kommenttia johon tuo oli vastaus ?
Uskotko siis itse ilman muuta jonkun, joka kertoo olevansa 'varmaseutti', tai 'gynegologi' tai 'kosmetolooki' puhuvan kommentissaan totta muutenkaan ?
Ilmiselvä valehteleminen ja höpöhöpö-juttujen kertominen (ja vielä näin vakavasta asiasta keskusteltaessa) vaikuttaa kyllä monistakin enemmän kuin ärsyttävältä.
Vain tuolla tavalla keskusteluun osallistujien olisi todellakin syytä lakata sillä asenteellaan julkaisemasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olin äitini munasarjassa.
Hähhähhää, isoäitinikään ei vielä ollut äitinsä munasarjassa silloin kun Titanic-upposi ...
Vierailija kirjoitti:
En muista, mutta muistan kun hautajaiset tuli telkkarista. Arkkuja oli paljon, joukossa muutama pieni lasten arkku. Martti Miettunenkin taisi olla, vaikka silloin luulin Kekkoseksi kun oli niin saman näköinen.
korjaan omaa viestiäni, kun lueskelin asiasta vähän tarkemmin. Ei siellä tainnut sentään lapsia kuolla. Oisko ollut joku toinen onnettomuus 70-luvulla, jossa näkyi hautajaisissa pieniä arkkuja? Tai sitten en tajunnut tv-kuvan mittasuhteita kovin hyvin. Ja Kekkonenkin osallistui hautajaisiin, Miettusen kanssa.
2.5kk vanhana tod.näk. äitini sylissä tai pinnasängyssä
Vierailija kirjoitti:
2.5kk vanhana tod.näk. äitini sylissä tai pinnasängyssä
Todella kaikkia asianosaisia ja kaikkia siitä patruunatehtaan räjähdysonnettomuus-asiasta kiinnostuneita ihan takuuvarmasti kiinnostava tieto.
Hyvä kun nyt siis tiedämme, että joku anonyymi x-henkilö oli silloin jollain paikkakunnalla kahden ja puolen kuukauden ikäinen, ja mahdollisesti jopa pinnasängyssä.
Se antoikin aivan uuden näkökulman ja loi aivan uuden ja ennennäkemättömän tarkasteluperspektiivin asiaan...
Olin 25 vuotias äiti ja lähdössä töihin. Muistan sen järkytyksen koko maassa. Tuntui, että ei ole mahdollista Suomessa, 11.9.2001 olin juuri tullut töistä kotiin ja avasi tv:n ,ja siinä silmien edessä lentokoneet törmäsivät torneihin. Kun Estonia upposi, heräsin aikaisin ja luin tekstiteeveestä.
Lapsellista pelleillä vakavalla asialla, josta monet eivät vieläkään ole henkisesti selvinneet.
Tv ap.
Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.
olin toisella luokalla ala-asteella.Istuin ikkunapaikalla ja tunsin miten ikkuna värähti.Vähän ajan päästä näin kuinka helikoptereita lensi koulumme ylitse kohti lapuaa.
En edes isäni kasseissa, hänkin oli tuolloin vasta 4v.
Sieluni oli Jumalan luona odottamassa pääsemistä äidin kohtuun sieluksi siellä kehittyvän sikiön sisään, toisaalta olin olemassa vielä kypsymättömänä ja hedelmöittymättömänä munasoluna äidin munasarjassa ja äidin mielessä toiveena saada perheeseen vielä yksi lapsi. Synnyin 5 vuotta tuon tapauksen jälkeen.
No keksitpä sinä nyt tooosi hauskanhassun vitsin...
Kun en tiedoistasi tiedä, niin tiedoksi nyt sinulle kuitenkin ettei silloin Lapuan räjähdysonnettomuuden aikaan pahemmin mistään googlailuista vielä tiedettykään.
Sinut sensijaan kyllä tuntisivat nyt täällä ja Suomen ulkopuolellakin kaikki,jos oikeasti olisit yli 130-vuotinen.
Tiedoksi muuten sinulle sekin, että kun jostain tuon luokan
(kuten siis esim.Lapua, Estonia, Tsunami tms. suurkatastrofi )
uutistapahtumasta on kyse,niin tuskin ainakaan viikkoon paljon muusta kuuletkaan.
Mitään siitä ei taatusti tarvitse silloin googlailla.
(...ellet sitten ole koko sen ajan etsimässä niitä pokemoneja)