Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko missä olit 13.4.1976 kun Lapuan patruunatehdas räjähti

Vierailija
11.09.2017 |

Itse olin koulussa kauppiksessa, kun enkunope tuli järkyttyneenä luokkaan kertomaan mitä on tapahtunut. Hänen äitinsä asui tehtaan lähellä eikä vielä tietänyt oliko äidille sattunut jotain.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viettämässä omia 90-vuotis syntymäpäiviäni. Kun kuulin tapahtumasta, niin heti googlasin läpi kaikki uutispalvelut.

No keksitpä sinä nyt tooosi hauskanhassun vitsin...

Kun en tiedoistasi tiedä, niin tiedoksi nyt sinulle kuitenkin  ettei silloin   Lapuan räjähdysonnettomuuden aikaan pahemmin mistään googlailuista vielä tiedettykään. 

Sinut sensijaan kyllä tuntisivat nyt  täällä ja Suomen ulkopuolellakin  kaikki,jos oikeasti olisit yli 130-vuotinen.

Tiedoksi muuten sinulle sekin, että kun jostain tuon luokan

(kuten siis esim.Lapua, Estonia, Tsunami tms. suurkatastrofi )

uutistapahtumasta on kyse,niin tuskin ainakaan viikkoon paljon muusta kuuletkaan.

Mitään siitä  ei taatusti tarvitse silloin  googlailla.

(...ellet sitten ole koko sen ajan etsimässä niitä pokemoneja)

Vierailija
62/72 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josefiina kirjoitti:

Olin tekstiili tehtaassa ompeliana  kun keskusradiosta tuli uutiset  ja kerrottiin räjähdyksestä!

Harvemmin kommentoin kirjoitus- tai pilkkuvirheitä, mutta eikö ompelija osaa kirjoittaa ammattinimikettään oikein?!

Harvemmin puutun ihmisten ärsyttäviin piirteisiin, mutta lakkaa julkaisemasta kaikkea mitä mieleesi tulee.

Mieleesi ei tullut tarkastaa sitä  kommenttia johon tuo oli vastaus ?

Uskotko siis itse ilman muuta jonkun, joka kertoo olevansa 'varmaseutti', tai 'gynegologi' tai 'kosmetolooki' puhuvan kommentissaan totta muutenkaan ?

Ilmiselvä valehteleminen ja höpöhöpö-juttujen kertominen (ja vielä näin vakavasta asiasta keskusteltaessa) vaikuttaa kyllä  monistakin enemmän kuin ärsyttävältä.

Vain tuolla tavalla keskusteluun osallistujien olisi todellakin syytä lakata sillä asenteellaan  julkaisemasta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin äitini munasarjassa.

Hähhähhää, isoäitinikään ei vielä ollut äitinsä munasarjassa silloin  kun Titanic-upposi ...

Vierailija
64/72 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista, mutta muistan kun hautajaiset tuli telkkarista. Arkkuja oli paljon, joukossa muutama pieni lasten arkku. Martti Miettunenkin taisi olla, vaikka silloin luulin Kekkoseksi kun oli niin saman näköinen.

korjaan omaa viestiäni, kun lueskelin asiasta vähän tarkemmin. Ei siellä tainnut sentään lapsia kuolla. Oisko ollut joku toinen onnettomuus 70-luvulla, jossa näkyi hautajaisissa pieniä arkkuja? Tai sitten en tajunnut tv-kuvan mittasuhteita kovin hyvin. Ja Kekkonenkin osallistui hautajaisiin, Miettusen kanssa.

Vierailija
65/72 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.5kk vanhana tod.näk. äitini sylissä tai pinnasängyssä

Vierailija
66/72 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2.5kk vanhana tod.näk. äitini sylissä tai pinnasängyssä

Todella kaikkia asianosaisia ja kaikkia siitä  patruunatehtaan räjähdysonnettomuus-asiasta kiinnostuneita ihan takuuvarmasti  kiinnostava tieto. 

Hyvä kun nyt siis  tiedämme, että joku anonyymi x-henkilö oli silloin jollain paikkakunnalla kahden ja puolen kuukauden ikäinen, ja mahdollisesti jopa pinnasängyssä.

Se antoikin aivan uuden näkökulman ja loi aivan uuden ja  ennennäkemättömän tarkasteluperspektiivin asiaan...

Vierailija
67/72 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25 vuotias äiti ja lähdössä töihin. Muistan sen järkytyksen koko maassa. Tuntui, että ei ole mahdollista Suomessa, 11.9.2001 olin juuri tullut töistä kotiin ja avasi tv:n ,ja siinä silmien edessä lentokoneet törmäsivät torneihin. Kun Estonia upposi, heräsin aikaisin ja luin tekstiteeveestä.

Vierailija
68/72 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista pelleillä vakavalla asialla, josta monet eivät vieläkään ole henkisesti selvinneet.

Tv ap.

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille.

Vierailija
69/72 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin toisella luokalla ala-asteella.Istuin ikkunapaikalla ja tunsin miten ikkuna värähti.Vähän ajan päästä näin kuinka helikoptereita lensi koulumme ylitse kohti lapuaa.

Vierailija
70/72 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes isäni kasseissa, hänkin oli tuolloin vasta 4v.

Vierailija
71/72 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa. Ope kertoi asiasta.

Vierailija
72/72 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieluni oli Jumalan luona odottamassa pääsemistä äidin kohtuun sieluksi siellä kehittyvän sikiön sisään, toisaalta olin olemassa vielä kypsymättömänä ja hedelmöittymättömänä munasoluna äidin munasarjassa ja äidin mielessä toiveena saada perheeseen vielä yksi lapsi. Synnyin 5 vuotta tuon tapauksen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän