Muistatko missä olit 13.4.1976 kun Lapuan patruunatehdas räjähti
Itse olin koulussa kauppiksessa, kun enkunope tuli järkyttyneenä luokkaan kertomaan mitä on tapahtunut. Hänen äitinsä asui tehtaan lähellä eikä vielä tietänyt oliko äidille sattunut jotain.
Kommentit (72)
Varmastikin kotona leikkimässä legoilla, olin juuri täyttänyt 5v.
En valitettavasti muista, ensimmäiset muistikuvani ovat vasta noin vuosi tuon jälkeen.
Varmaan kotona. Olin tuolloin noin 3,5 vuotias.
En muista. Varmaan nukuin, olin noin puolivuotias.
Ei oikein muistu mieleen, sillä olin tuolloin äitini kohdussa :D Synnyin pari kuukautta myöhemmin.
Olin tekstiili tehtaassa ompeliana kun keskusradiosta tuli uutiset ja kerrottiin räjähdyksestä!
Olin 11-vuotias ja kuulin tapauksesta kotona koulun jälkeen. Seuraavina päivinä lehdessä isot otsikot. Hautajaisia katsottiin koko perheen voimin telkkarista.
Josefiina kirjoitti:
Olin tekstiili tehtaassa ompeliana kun keskusradiosta tuli uutiset ja kerrottiin räjähdyksestä!
Harvemmin kommentoin kirjoitus- tai pilkkuvirheitä, mutta eikö ompelija osaa kirjoittaa ammattinimikettään oikein?!
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein muistu mieleen, sillä olin tuolloin äitini kohdussa :D Synnyin pari kuukautta myöhemmin.
Niin minäkin olin äidin kohdussa ja kuuntelin abbaa. Kesäkuussa sit parkasin.
Paljon jäi orpoja, surullinen juttu. Olin koulussa, ikää 17v.
Ei mittään muistikuvaa, olin täyttänyt kolme vuotta.
Päiväkodissa. Olin 5v. Hautajaiset muistan kyllä, katsottiin niitä telkkarista.
Olin joko synnytyskanavassa tai jo putkahtanut maailmaan. Riippuen siitä, moneltako räjähdys tapahtui. Tuo on nimittäin syntymäpäiväni.
Muistan erittäin hyvin. Olin 7v ja olin kotona enkä koulussa, koska olin kuumeessa. Radio oli päällä ja muistan hyvin kuinka koko päivän tuli tähän liittyen uutisia radiosta.
Taisin olla koulussa tai matkalla sinne. Räjähdyksen päivää en muista, mutta hautajaisia katsottiin TV:stä. Olin 16v.
Olin puolivuotias sikiö äidin kohdussa.
Muistan ,asuin porissa ja naapurini joka oli lähtöisin lapualta ,tuli töistä ja kertoi siinä ulkona uutisen.
Muistan. Kansalaiskoulun 8 luokalla. Katsoimme myös hautajaiset koulussa telkasta.