Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko, mitä teit tiistaina 11.9.2001? Kuinka vanha olit?

Imbesilli Vainen ov
11.09.2017 |

Minä olin 20-vuotias ja minulla oli vapaapäivä töistä. Jos muistan oikein, niin oli melko lämmin, poutainen ja kaunis syyspäivä. Kävin kirjastossa, syömässä jossain hampurilaispaikassa ja kävelyllä, olin onnellinen kun oli vapaapäivä ja oli kaunis ilma. Sitten tulin kotiin ja avasin tietokoneen ja internetin, jossa oli jossain keskustelupalstalla paljon viestejä jostain kaksoistornien sortumisesta. Avasin hämmästyneenä television ja loppupäivän olinkin aivan paniikissa, koska olin aivan varma, että tulee kolmas maailmansota, johon suomikin joutuu mukaan.

Kommentit (120)

Vierailija
101/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 22v. ja töissä Turun H&M:llä iltavuorossa. Asiakkaat kertoivat tapahtuneesta, enkä oikein uskonut tai ymmärtänyt asiaa. Ärsytti etten päässyt kotiin katsomaan uutisia tv:stä ja netistä. Kun vihdoin pääsin kotiin, ilta kului uutistulvassa. Alkoi pelottaa ja ahdistaa. Ajattelin etten enää ikinä matkusta mihinkään.

Vierailija
102/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, korjaamassa auton peräkärryä, kuulosuojaimet päässä ja niissä radio sopivalla kanavalla.  Siitä sitten hankkiuduin, parempien tietolähteiden pariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin oopperassa, jossa pidettiin hiljainen hetki. Lähdin puoliajalla kotiin kuten moni muukin. Loppuillan ja yön tuijotin lamaantuneena televisiota. Näin painajaisia monta yötä putkeen.

Kolmannesta maailmansodasta puhuttiin. Osa on edelleen sitä mieltä, että 3. MM alkoi tuona päivänä...

Ei se ainakaan laantumaan päin ole, välillä vain kytee erimuotosena.

Vierailija
104/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin paljonko laittaisin tarjouskilpailuun summaksi paritalosta New Yorkissa.

Vierailija
105/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lukion ekalla. Muistan siitä päivästä sen kun olin tulossa koulusta bussilla, ja kuulin radiosta mielestäni oudolta kuulostavia asioita...

Vierailija
106/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, asuin vielä kotona. Äitini oli yleensä aina tiistaisin iltavuorossa, silloin taisi olla lomalla tai sitten aamuvuorossa, joka tapauksessa oli kotona päivällä. Vilkaisin jotain chat-ohjelmaa, jossa valvoja totesi olevansa järkyttynyt siitä, että "jotain tällaista voi tapahtua". Aloin etsiä teksti-tv:ltä tietoa siitä, mitä nyt sitten on tapahtunut. Joka paikassa luki vain jostain WTC:stä ja aloin jo hermostua, kun halusin tietää mitä oli tapahtunut. Sitten se WTC-teksti alkoi välkkyä ja tajusin, että siitähän tässä olikin kyse ja luin jutun. Ja sitä samaa näytettiin myös lähes joka kanavalta.

Vierailija
107/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 14-vuotias. Tulin koulun jälkeen kotiin ja menin tietokoneelle, juttelin tuolloin paljon ircissä kauempana asuvien kavereiden kanssa. Ryhmässä puhuttiin, että jotain oli tapahtunut, ja menin avaamaan television. Muistan katsoneeni uutisia ymmyrkäisenä. Selvästi oli tapahtunut ja tapahtumassa jotain vakavaa, suurta ja kauheaa, mutta en osannut tarkalleen sanoa, mitä. Videokuva torneista putoavista/hyppäävistä ihmisistä oli epätodellisen näköistä.

Sisarusteni tultua kotiin ja vanhempieni tultua töistä asiaa puitiin yhdessä, mutta en muista yhtään miten. Muistan olleeni aiheesta kovin kiinnostunut ja katsoin uutisia seuraavinakin päivinä tarkkaan. Silti en ainakaan enää jälkikäteen muista olleeni erityisen peloissani itse, ilmeisesti vanhempani ovat osanneet olla levittämättä pelkoa.

Vierailija
108/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 22, äitiyslomalla, vaunulenkillä nelikuisen vauvan kanssa, kun mies soitti ja kertoi katsovansa CNN:n suoraa uutislähetystä New Yorkista. Toinen kone osui kesken puhelun.

Vierailija
109/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotias, matkalla Portugalin Portossa.

Vierailija
110/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona nukkumassa, kun uutisia alkoi tulla. Sitten heräsin ja olin vaan et lol.

Vierailija
111/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 22-vuotias ja juuri aloittamassa opinnot yliopistossa. Tuutorimme veti meille ensin jotain perehdytystä laitoksella ja sen jälkeen lähdimme kävelemään keskustakampukselta osakunnalle (tms) Etu-Töölöön. Siellä piti olla vielä jotain epävirallisempaa iltapäiväohjelmaa. Oli kaunis ja kuulas syyspäivä. Kun pääsimme perille, telkkari oli auki ja paikalla olevat kertoivat meille, että lentokone on törmännyt World Trade Centeriin. Jäimme aivan ihmeissämme tuijottamaan uutisia, jossa törmäyksiä näytettiin aina uudestaan ja tietoa tippui vähän kerrallaan lisää. Meillä ei tainnut sitten olla sitä iltapäiväohjelmaa, jäimme vain seuraamaan tilannetta ja puimaan sitä keskenämme.

Vierailija
112/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotias. Katsoin koulun jälkeen uutisia kotona ja uutistenlukijat olivat aivan hädissään. Huusin äidille että lentokone on osunut pilvenpiirtäjään Jenkeissä. En edes tajunnut heti että kyseessä oli iso uutinen. Loppupäivä katsottiin vain uutisia.

Pelkäsin viikkojen ajan iskun jälkeen että alkaa kolmas maailman sota. Ahdisti ja pelotti ihan hirveesti.

Vierailija
113/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miusta missä olin, mutta sitä ihmettelin mitä erityisen hirveää tässä tapahtumassa nyt oli. Luulin että maailmassa tapahtuu koko ajan kaikkea kauheaa, sota koko ajan käynnissä jossain jne. Olin kai jo 15-vuotiaana turtunut huonoihin uutisiin.

Vierailija
114/120 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen kieltään heiluttavan naisen niissä uutiskuvissa, hän oli iloinen. Olin 24.

Vierailija
115/120 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä ja ikää minulla oli 41 vuotta.

Tulin kotiin ja aukaisin television katsellekseni jotakin ohjelmaa. Kuvaruudussa näkyikin joku jännäri, niin luulin, kunnes tajusin sen olevankin totta.

Vierailija
116/120 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v ja olin asikkaan tiloissa töistä. Lähdin töistä joskus klo 16 jälkeen ja radiossa oli oikeastaan pelkästään ylimääräistä uutislähetystä torneista. Soitin kotiin vaimolle ja kysyin että onko hän kuullut, ei ollut kuullut, lasten kanssa puuhaillut koko päivän. Vaimo avasi telkkarin ja siinä puhelun aikana luki teksti-tv:stä että mitä oli tapahtunut.

Se töistä lähtö autoradion avaus ja epäusko tapahtuneesta on jäänyt mieleen.

Vierailija
117/120 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 29v. Äitiyslomalla ja kotona vauvan kanssa. Mies soitti työmatkalta, että katsotko televisiota. En katsonut ja laitoin sen päälle. Kohta toinen kone lensi toiseen torniin.

Vierailija
118/120 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 22-vuotias, ja tulin kotiin yliopistosta luennolta. Avasin tv:n ja ajattelin katsoa jotain hömppäohjelmaa tyyliin Kauniit ja rohkeat, mutta ihmettelin että miksi päivän ohjemat on peruttu, ja tilalla tulee ylimääräisiä uutislähetyksiä. Kotonani ei ollut nettiyhteyttä silloin, joten ilta meni sitten telkkariuutisia seuratessa.

Vierailija
119/120 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi tuo päivä mieleen ihan muistakin syistä kuin terrori-iskuista. Tai ehkä juuri siksi päivän tapahtumat tarttuvat päivälleen mieleen. Hankin tuona päivänä itselleni elämäni ensimmäisen kännykän. Hankimme tuona päivänä kotiimme hälytysjärjestelmän. Ja samana päivänä myöhemmin tapahtui paljon, jonka iso osa maailman ihmisistä muistaa uutiskuvina verkkokalvoillaan. Olin vähän yli 30-vuotias.

Vierailija
120/120 |
17.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Costa Del Solilla ja rantakahvilassa alkoi tv:stä tulla niitä uutisia ja kuvia-Olin 29v.