Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko, mitä teit tiistaina 11.9.2001? Kuinka vanha olit?

Imbesilli Vainen ov
11.09.2017 |

Minä olin 20-vuotias ja minulla oli vapaapäivä töistä. Jos muistan oikein, niin oli melko lämmin, poutainen ja kaunis syyspäivä. Kävin kirjastossa, syömässä jossain hampurilaispaikassa ja kävelyllä, olin onnellinen kun oli vapaapäivä ja oli kaunis ilma. Sitten tulin kotiin ja avasin tietokoneen ja internetin, jossa oli jossain keskustelupalstalla paljon viestejä jostain kaksoistornien sortumisesta. Avasin hämmästyneenä television ja loppupäivän olinkin aivan paniikissa, koska olin aivan varma, että tulee kolmas maailmansota, johon suomikin joutuu mukaan.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 28-vuotias ja odotin esikoistani. Tulin töistä ja avasin tv:n. Ruudun yläreunassa meni punainen palkki, jonka liikkuvassa tekstissä kerrotiin, että lentokone on törmännyt WTC:n yhteen torniin. Hetken kuluttua teksti muuttui ja siinä kerrottiin kahden lentokoneen törmänneen torneihin. Muistan, kun sanoin miehelle, että kaksi lentokonetta ei voi vahingossa törmätä rakennuksiin. Pakko olla tahallista.

Vierailija
22/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Olin 3v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24-vuotias ja pötkötin sohvalla vastasyntyneen esikoiseni kanssa, kun telkkari alkoi työntää lähetystä New Yorkista. Ei tullut uni seuraavana yönä. Itketti. Mietin millaiseen maailmaan olin juuri jälkeläisen toimittanut. :(

Vierailija
24/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äitiyslomalla, tullut juuri ulkoa. Avasin telkkarin, aikomuksena ruveta imettämään... Ikää oli 27.

Vierailija
25/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 36 ja aloittelin toista vuotta ammatillisessa aikuiskoulutuksessa. Telkkarit auki luokissa ja sen päivän opiskelut siirtyivät takavasemmalle. Silloin kyllä tuli vakavasti mietittyä, että tämän täytyy olla maailmansodan alku.

Vierailija
26/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kaffea kotona olin 102-vuotias.

Vierailija
27/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aloittanut toisen luokan. En muista kuulleeni mitään koko asiasta. Hyvin on vanhemmat ja opettajat osanneet salata asian. Ehkä joskus sitten vanhempana vasta kuulin asiasta. Aasian tsunami puolestaan järkytti aikalailla ja muistan itse katsoneeni uutisia ja sytyttäneeni kynttilöitä uhrien muistoksi.

Vierailija
28/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 13 vuotta ja kasiluokalla. Pääsin koulusta vähän aiemmin, koska olimme lähdössä seuraavana päivänä leirikouluun. Kotiin tullessa äiti ja pikkuveljet istuivat telkkarin ääressä ja kertoivat uutisen. Olivat myös nähneet sen toisen koneen syöksyn livenä telkkarista. Illalla menin partiokokoukseen ja vitsailin asiasta jotain hieman sopimatonta, taisin sanoa, että se oli musta "siistiä" tms. En tainnut täysin ymmärtää asian vakavuutta. Leirikoulussa aihe oli myös pinnalla ja katsoimme ulkomaisia uutisia mökissämme.

Vierailija
29/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11. Olin menossa tai tulossa harrastuksesta ja kuulin uutiset radiosta (silloin oli vielä kannettavia nappikuulokeradioita).

Vierailija
30/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 28 vuotias, esikoinen alkoi olla vuoden ikäinen. Systeri tuli kylään jo aamupäivästä. Syötiin tuhti lounas (jäi illaksikin). Käytiin leikkipuistossa ja sen jälkeen ommeltiin merkkejä siskon haalariin.

Hän teki lähtöä, kun mies laittoi irciin erilaisia uutislinkkejä maailmalta. Ohops. Jämähdettiin systerin kanssa telkkarin ääreen hetkeksi ja sitten se kokosi ittensä ja lähti.

Mies tuli duunista kotiin ja siinähän se ilta meni kaikenlaisia uutisia pällistellessä.

Vierailija
31/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotiaan esikoisen kanssa kotona aamupuuhissa, olin 33-vuotias. Telkkari ei ollut auki, mutta Vauva-palsta oli! Asuin USAn itärannikolla silloin. Mieskin soitti samaan aikaan töistä ja kehoitti avaamaan tv:n.

Vierailija
32/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v. olin vapaapäivällä ja miehen kanssa kaupungilla tultiin kotiin 3 maissa ja avattiin telkkari. Katsotaan usein ulkomaisia uutiskanava kun mies on britti. CNN:)

lla oli livelöhetys käynnissä, eka torni paloi jo ja toisennn osui kone siinä silmiemme edessä. Siinähän se epäuskoisissa fiiliksissä jatkui ilta kun tornit romahtivat ja koko kaameus paljastui.

Vierailija
33/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7-vuotias ekaluokkalainen ja olin koulussa ihan normaalisti.

Vierailija
34/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-v. ja tullut koulusta kotiin, olin ysiluokan juuri aloittanut. Äiti oli jo päässyt töistä ja katseli telkkaria. Muistan että neuloin itselleni kaulahuivia valkoisesta langasta ja samalla seurasin silmä kovana uutisia. Asuin pienellä paikkakunnalla tuolloin ja asiat tuntuivat siitä näkökulmasta aika kaukaisilta jotenkin, kun olin aika nuorikin.

Vierailija
35/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 8 vuotias, ala-asteen toisella luokalla. En muista paljoakaan, mutta katsottiin tv:stä uutisia koko illan ja seuraavana päivänä järjestettiin hiljainen hetki uhrien muistolle. :(

Vierailija
36/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin psykoterapian, ikää oli 17 vuotta.

Vierailija
37/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävässä rapulassa makasin ekaa kertaa lapsen saannin jälkeen. 20 v. Nettiä en ollut koskaan käyttänytkään, joten telkusta tuijottelin.

Vierailija
38/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 33 vuotias. Heräilin rauhassa iltapäivällä. Mies oli keittänyt kahvia ja sanoi, että nyt on tapahtunut kauheita. Olin unenpöpperössä ja luulin aluksi, että hän katsoo jotain leffaa.

Työskentelin baarimestarina tuolloin. Tein normaalit töihinlähtörutiinit, suihku, meikkaus jne.

Vasta työpaikalla klo 18 tajusin oikeasti että on tosi kyseessä. Kaikki asiakkaat tuijotti vain uutislähetyksiä . Oli hiljainen ilta Helsingin keskustassa, jossa kyllä muuten riitti elämää jopa tiistai-iltana.

Vierailija
39/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 24 v. Menossa naimisiin seuraavana kesänä. Suunnittelin häitä 'jotain sinistä' -nettikeskustelupalstalla (joka myöhemmin lopetettiin, ja en liene ainoa, joka nykyään viettää aikaa sen sijaan vauva-palstalla.)

Sain tietää torni-iskusta nettipalstan keskusteluviestistä.

Vierailija
40/120 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v menossa esikoisen ekan luokan vanhempainiltaan. Autossa radiossa puhuttiin jonkun pienkoneen törmäämisestä johonkin torniin ja ihmiset sai soittaa että mitä mieltä. Kotiin tullessa vasta selkis mikä oli totuus pienkoneesta. Nyt on kuopus ekalla 😊