Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka ostaa ruokakaupasta lemmikilleen ruuat?

Vierailija
10.09.2017 |

?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höttöruokia ostaa itsekin höttöruokia syövät, eli yleensä ne keski-ikäiset ja vanhemmat ihmiset joiden kodissa koirat on aina ruokittu jämillä ja hötöllä, ja itsekin ollaan eletty perunalla ja ruskealla kastikkeella. Poikkeuksia löytyy, mutta tuntemistani koiranomistajista ne valmisruoilla elävät perusjuntit eivät usein tiedä koiran ruokavaliosta mitään. Pedigree on terveellistä, perusteluna on "kun eihän ne muuten saisi mainostaa niitä".

Vierailija
122/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää millä tavoin omistaja on huono ostaessa ruuat ruokakaupasta?

Onko tämä nyt verrattavissa siihen että jos joku äiti vaikka ostaa lapselleen kalliita vaatteita vaatekaupasta ja se toinen äiti ostaakin lapselle kirpputorista, niin vastaus on sama : äiti välitä vittuakaan lapsen hyvinvoinnista... mutta eihän se kerro mitään, se sama äiti voi olla vaikka mikäkin velallinen juoppo. Ja taas tämä joka ostaa lapselleen kirpparilta voinkin olla järkevä ja ihan hyväkin äiti?

Ei, vaan verrattavissa siihen, että äiti syöttäisi lapselleen pelkkää makaronia ja ketsuppia joka päivä.

Meidän perheessä lapset (eli minä) söi ainoastaan makaronia ketsupilla sekä neljän viljan puuroa sokerilla. Koulussa sitten muutakin. Syynä perheen yrityksen kaatuminen 90-luvun alussa.

Olen terve, hyväkuntoinen mimmi, koripallon pelaaminen kyllä jäi teini-ikäisenä. Hyvä kun flunssan sairastan ehkä kerran kahteen vuoteen.

Ne makaronit eivät minua tappaneet, ja aion tästedeskin voida hyvin ja elää pitkän elämän.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötin ennen markettiruokaa, kunnes toiselle kissalle alkoi tulla virtsakiviä. Siirryin syöttämään molemmille eläinlääkärin suosittelemaa royal canin urinarya, en tiedä onko se

muuten paljonkaan laadukkaampaa, mutta eipä ole tullu virtsakiviä enää.

Mistäpä sitä voi tietää onko ruoka huonoa, jos mitään vaivoja kissalla ei ole (tai näytä olevan).

Vierailija
124/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksista ajattelen usein: "Onkohan hänellä lemmikki, vai ostaako omaksi ateriakseen"

Vierailija
125/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höttöruokia ostaa itsekin höttöruokia syövät, eli yleensä ne keski-ikäiset ja vanhemmat ihmiset joiden kodissa koirat on aina ruokittu jämillä ja hötöllä, ja itsekin ollaan eletty perunalla ja ruskealla kastikkeella. Poikkeuksia löytyy, mutta tuntemistani koiranomistajista ne valmisruoilla elävät perusjuntit eivät usein tiedä koiran ruokavaliosta mitään. Pedigree on terveellistä, perusteluna on "kun eihän ne muuten saisi mainostaa niitä".

Onko tämä joku "julkinen salaisuus" tyylinen juttu, että tunnetut koiranruokamerkit (kuten Pedigree) tuottavat pelkkää höttöä? Aina olen syöttänyt koirani markettiruualla eikä kukaan ole valistanut että siinä olisi jotain vikaa. Koirakaan ei ole valittanut ja hyvinvoivakin on. Onko silti syytä vaihtaa ruokaa?

Vierailija
126/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko ketjun, ja ainoa hyödyllinen tieto oli se, että tuoteselosteesta kun löytyy liha mainittuna ensin, se on ok.

Muuten ihmeellistä jankutusta.

Meillä oli lapsuudenkodissa useampia kissoja aina. Markettiruokaa söivät ja ulkona taisivat hiiriä nakertaa. Eivät kyllä syöneet niitä, järsittyjä hiiren raatoja löytyi joskus pihapiiristä. Vanhin kissa eli 21 vuotiaaksi.

Vierailija
127/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupan kissanruuissa on suurin osa jotain vehnää ja muuta kissan ruokavalioon kuulumatonta. Kissa on lihansyöjä. Eli kissan elimistö ei ole suunniteltu niille eineksille.

Mä syötin kissalleni 18 vuotta ruokakaupassa myytävää kissan märkä- ja kuivaruokaa, yleensä sitä halvinta, vihreässä laatikossa olevaa. Hyvin pärjäsi, ihan elämänsä loppuun saakka.

Mikä niissä muka on vikana, en ymmärrä?

Vierailija
128/128 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ihmetyttää tää päteminen sillä mitä lemmikille syöttää ja toisten lemmikkien ruokien arvostelu. Toisessa ketjussa arvosteltiin koiran jättämistä kotiin työpäivän ajaksi.

Vedotaan hyvinvointiin ja terveyteen.

Mä ainakin luulen että esim koiran elämänlaatuun, hyvinvointiin ja terveyteen vaikuttaa ruuan lisäksi muu hoito, harrastukset ja aktiviteetit.

Monipuolinen ruoka, riittävä liikunta ja ulkoilu, harrastukset ym ja kyllähän koira viihtyy päivän kotona nukkuen, syöden ja puruluita pureskelken ja muilla leluilla leikkien jos sen vastapainoksi saa riittävästi liikuntaa, aktivointia, leikkiä, rapsutuksia ja ulkona olemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi