Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka ostaa ruokakaupasta lemmikilleen ruuat?

Vierailija
10.09.2017 |

?

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus todella terve sekarotuinen koira, joka eli 14-vuotiaaksi. Syötin sille pelkästään nappuloita (ihan marketista) ja sit meidän ruokien jämät. Luita (siis niitä ihan oikeita, aitoja) en uskaltanut antaa koulittavaksi, koska kaverin koira oli tukehtunut niihin.

Vierailija
102/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaa nyt KOIRAN osalta mitkä markettiruoat on paskoja ja mitkä edes kohtalaisia?

Ja mitkä lemmikkikaupan ruoat on paskoja ja mitkä niitä priimoja?

Ihan merkkejä ja perusteluja, eikä vaan diipadaapaa.

Onko sinulla koira? Etkö ole perehtynyt mitä ruokapussien kylkiin on kirjoitettu?  Vastuullinen aikuinen lemmikinomistaja osaa lukea ja tulkita ruokapussien tekstin ja tietää siitä mitä pussissa on. Ja kas, ruokien vertailu on helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakalihasta tulee kissalle matoja ja loisia.

Vierailija
104/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Markettiruuat on eläinten roskaruokaa. Iste ostan laadukkaampaa ruokaa. Ei sen kalliimpaa pitkällä aikavälillä koska annokset pienempiä paremman ravintoarvon takia. Ei siis sisällä mitään turhaa. Esim. kissa ei tee viljalla tai vihanneksilla mitään.

Että ihan iste teet niin 😂

Wau. Korkean älykkyytesi ansiosta löysit viestin tärkeimmän sisällön. Taputetaan kaikki tälle älykölle.

Vierailija
105/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan raakaa lihaa, kasviksia ja riisiä. En ikinä syöttäisi koiralleni kuivamuonaa. Hirveää sontaa.

Vierailija
106/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Tämä koko ketju on täynnä idiootteja aivopestyjä ihmisiä jotka maksavat huvikseen rahaa isoille firmoille omaa tietämättömyyttään ja kehuuvat tällä foorumeilla ylemmyyttään. 

Koira itse syö ihan mitä vaan isäntä sille tarjoaa. kuivanappulat ja jämäruoat on koiralle aivan oikea ravinto. 

Terveisin jo 50 vuotta koiria kouluttanut ammattilainen. 

PS: Pysykää mainonnan uhreina älkääkä ottako mitän selvää asoista itse.

Vierailija
107/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Tämä koko ketju on täynnä idiootteja aivopestyjä ihmisiä jotka maksavat huvikseen rahaa isoille firmoille omaa tietämättömyyttään ja kehuuvat tällä foorumeilla ylemmyyttään. 

Koira itse syö ihan mitä vaan isäntä sille tarjoaa. kuivanappulat ja jämäruoat on koiralle aivan oikea ravinto. 

Suurin osa tässä ketjussa on vaan jotain chihuauha kaupunkilais pissiksiä jotka ostavat kalleinta mahdollista merkkimuonaa lemmikkieläinkaupasta jossain helsingissä ja kehuvat omaa statustaan.

Meillä koira söi riistaperkuujätteitä ja ihan tyytyväisenä popsi menemään peuran mahalaukun. 

Vierailija
108/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostopaikalla ei ole merkitystä. Hinnalla ei ole merkitystä. Merkillä ei ole merkitystä. Ainoa, millä on merkitystä, on se ruuan laatu. Marketistakin saa nykyään hyviä ruokia. Samaten eläinkaupoista saa huonoja ruokia. Kalliit ruuat ei ole kaikki laadukkaita. Halvallakin saa laatua.

En tarkkaile muiden ostoksia kaupoissa, mutta tykkään osallistua näihin ruokintakeskusteluihin netissä. En kyllä tiedä miksi. Ehkä kannattaisi hankkia jotain muutakin elämää tai leikkiä vaikka noiden karvapallojen kanssa tämäkin aika.

Vierailija
109/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläintenpitokielto sinulle pitäisi langettaa.

Vierailija
110/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, ostaako lihoja ym vai jotain pedigreen tai muiden vastaavien valmistajien ravinneköyhiä höttönappuloita. Jälkimmäisen ollessa kyseessä pidän ihmistä välinpitämättömänä, tietämättömänä ja eläimen hyvinvoinnin laiminlyöjänä. En vaan ymmärrä miten vielä vuonna 2017 ihmiset syöttää niitä aaltopahvin kans yhtä ravinteikkaita, värjättyjä ruokia.

Minä ostan toisinaan höttönapploita. Mun koirat syö kuitenki 95% barffia, niin se on yksi lysti vaikka toisinaan annankin höttönappuloita. Barffiaki löytyy aika hyvin ainakin isommista kaupoista.

Vierailija
111/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira syö samaa ruokaa kuin minäkin, eli kanaa, riisiä, pakastevihanneksia, puuroa ja rahkaa.

Vierailija
112/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rautakaupastako ne pitäisi ostaa?

Ei ,vaan lemmikkikaupasta.

Ei vaan Zooplussasta tai Amazonista jos on järkevä ja hintatietoinen.

Vierailija
113/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt sopivaa ruokaa koiralle ruokakaupasta, tää keskustelu on täys p.... Aina ollaan valmiina arvostelemaan mutta konkreettisia vinkkejä ei löydy näiden "tutkikaa pakkausmerkintöjä" lisäks.

Vierailija
114/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä ruokakaupoista löytänyt luomuruokaa koiralleni. Tilaan suoraan Saksasta. Nähdessäni koiranruoan ostajia marketeissa, ajattelen heidän olevan lomalla ja koiran ruoat ovat unohtuneet kotiin (säälin äkillistä ruoan vaihdosta, koira parat).

Mitä kamalaa äkillisessä ruuanvaihdoksessa on? Mun koirilla ei ainakaan mene maha sekaisin mistään, mutta olenkik syöttänyt niille monipuolisesti vähän kaikkea + niiden itse hommaamat ruuat. Mädänneistä eläintenraadoista ihmispaskaan, raakaa lihaa ja luita, kissanruokaa, koiran märkäruokaa + kuivaruokaa, ihmisten ruuanjämiä, homeisia pilaantuneita nakinpalasia, joku mummo joskus antanut pullanki. Sujuvasti myös juovat rapakosta tai ruosteojasta ja kierivät lehmänpaskassa ja mädässä kalassa.

Vierailija
115/128 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ihmisten ruokakaupasta ostamme ruuat myös koiralle. Kanaa, possua, nautaa, kalaa, luomumunia, täysjyväriisiä ja -ohraa, kasviksia, luonnonjugurttia ja raejuustoa, oliiviöljyä, mustapippuria ja luomukurkumaa. Näistä kokkailemme koiralle ruokaa. Joskus kaupasta tarttuu mukaan myös rusinatonta maksalaatikkoa tai ryynimakkaraa tai naudanmahaa. Tai pakasteesta koirille suunnattuja raakaruokia.

Eläintarvikekaupasta haetaan tarvittaessa Orijen- kuivanappulaa hätävaraksi ja kiireisten aamujen varalle.

Kiitos nauruista! Että sitten luomukurkumaa koiralle 😂😂😂

Vierailija
116/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt sopivaa ruokaa koiralle ruokakaupasta, tää keskustelu on täys p.... Aina ollaan valmiina arvostelemaan mutta konkreettisia vinkkejä ei löydy näiden "tutkikaa pakkausmerkintöjä" lisäks.

Tutki pakkausmerkkejä on ihan konkreettinen ohje. Täällä on vielä erikseen sanottu, mitä sieltä pitää tutkia.

1. mahdollisimman paljon lihaa ja lihaperäisiä tuotteita ELI liha mainittu listassa ensimmäisenä

2. EI sokeria

3. EI viljoja

Tämän konkreettisemmin en voi neuvoa, kun itselläni on vain kissoja. Koirat kuitenkin ovat ihmisenlailla sekasyöjiä, joten ne pystyvät sulattamaan myös kasviksia ja viljaa paremmin, kuin kissat, jotka ovat puhtaasti lihansyöjiä. Ymmärtääkseni koirille siis saa syöttää sitä kotiruokaakin, samaa mitä ihmiset syövät. Keskustelussa tuntuu olevan enemmän kissanomistajia, kuin koiranomistajia. Siksi konkreettiset vinkit ovat lähinnä kissoille. En uskalla alkaa neuvomaan koirien ruokavaliossa sen enempää, kun en siitä ole yhtä hyvin perillä. Niitä pakkausmerkintöjä kuitenkin oikeasti kannattaa lukea. Se tuntuu aluksi vaikealle, mutta sen oppii nopeasti. Erilaisilla koirafoorumeilla varmasti voisi olla enemmän sellaisia konkreettisia vinkkejä. Kissafoorumeilta itsekin näitä ruoka-asioita olen lukenut ja sitä kautta alkanut kiinnittämään enemmän huomiota. Tämän enempää en osaa valitettavasti sanoa.

Vierailija
117/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kissani märkäruuat osittain marketista. Ruokavaliossa on 1/3 tuoretta lihaa tai kalaa, 1/3 osa laadukkaista nappuloita ja 1/3 märkäruokaa, josta puolet markettitavaraa. Ihan hyvin voi ukkeli noilla sapuskoilla.

Se on kyllä totta, että 100 g pussi marketin märkäruokaa menee kertasyömisellä, kun elänkaupan purkkiruokaa menee yhdellä aterialla maksimissaan 50 g.

Jostain syystä oma kissani tykkää kaiksta eniten noista Whiskasseista ja Latzeista eli ilmeisesti samaa kuin ihmisen himo hampurilaisiin ja muihin ravintoköyhiin mättöihin.

Ennen tätä ketjua en ollut kyllä oikeasti kuvitellutkaan, että joku tekisi minusta ruokakaupassa jonkinlaista negatiivista henkilöarviointia sen perusteella, että kärryssäni on paketti Latzia. Ihme ylemmyyden tuntoiseksi kyttäämiseksi on näköjään joidenkin ihmisten elämä mennyt.

En nyt puhuisi ylemmyydentunnosta. Mua lähinnä säälittää elukat, jotka elää ravintoköyhällä safkalla ja voi huonosti. Haluaisin valistaa ihmisiä näistä lemmikkien ruoka-asioista, mutta eihän se ruokakauppa ole oikea paikka sellaiseen. :D Ja kuten tästä ketjusta näkee, osa ottaa hyvin informaatiota vastaan kun taas jotkut närkästyy syystä jota en ihan ymmärrä koska luulisi että jokainen haluaa omalle eläimelle tarjota vaan parasta...

Mistä sen tietää että eläin voi huonosti? Jos esim. koira syö ruokakaupan ruokia, niin voiko se kuitenkin automaattisesti huonosti vaikka päällepäin kaikki hyvin? Turkki kiiltää, vatsa toimii jne. Mihin perustatte väitteenne että voi huonosti?

Edelleenkin odotan että jollain löytyy perustelut. Koska itse en näe mitään syytä siirtyä kalliiseen eläinkaupparuokaan.

Voiko koira oikeasti voida huonosti vaikka MIKÄÄN ei viittaa siihen?

Vierailija
118/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kissa, jota ruokittiin ruokakaupan – tai enimmäkseen Tokmannin/Vapaa-valinnan – tölkkiruoilla. Se eli 14-vuotiaaksi. Kunka vanhaksi olisi elänyt lemmikkikaupan ruoilla?

Meillä toinen kissa eli 16- ja toinen 18,5-vuotiaaksi ja ihan markettiruokaa söivät kumpainenkin. Olivat vielä niin kranttuja, että söivät vain sellaista ruokaa, joka oli kastikkeessa tai hyytelössä. K-kaupan Pirkka-kissanruoat ovat muuten yllättävän hyvälaatuisia.

Vierailija
119/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kissa, jota ruokittiin ruokakaupan – tai enimmäkseen Tokmannin/Vapaa-valinnan – tölkkiruoilla. Se eli 14-vuotiaaksi. Kunka vanhaksi olisi elänyt lemmikkikaupan ruoilla?

Meillä toinen kissa eli 16- ja toinen 18,5-vuotiaaksi ja ihan markettiruokaa söivät kumpainenkin. Olivat vielä niin kranttuja, että söivät vain sellaista ruokaa, joka oli kastikkeessa tai hyytelössä. K-kaupan Pirkka-kissanruoat ovat muuten yllättävän hyvälaatuisia.

Vierailija
120/128 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixissä on hyvä dokumentti eläin"ruoka"teollisuudesta , olikohan sen nimi petfooled, tai jotain sinnepäin. Kyllä olen sen jälkeen katsonut mitä ruoka sisältää.

Kissojen ei kuulu syödä viljoja eikä sokeria ,eikä juuri kasviksia eikä riisiäkään.ovat lihansyöjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi