HS: Salla Mistola opiskeli lapsensa vauva-aikana kaksi tutkintoa
Kommentit (208)
Mullaki on kokin tutkinto kesken,onnistuisikohan etänä äippälomalla? 😎
On se niin epäreilua... itse en saanut edes p*skalla käydä ilman jäätävää rääkymistä ja loukkaantumista.
Minäkin suoritin iltalukion sinä aikana kun olin 3 vuotta hoitovapaalla.
Ei varmasti ole imettänyt vauvaa.
Mun serkku teki äitiysvapaalla väitöskirjan joten ei tuo nyt niin ihmeellistä ole. Serkkulla oli ihan tavallinen välillä huonosti nukkuva vauva ja 3-vuotias kotona, mutta hän on vaan tehokas ihminen.
Vauva aika on aikaa vauvalle. Kannattaa käydä alta koulut pois.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!
En kehtaisi itse edes tunnustaa, jos olisin viettänyt vauvavuoden nenä kiinni kirjassa ja läppäriä naputellen. Surulliselta kyllä kuulostaa.
Miten se opiskelu onnistuu ilman hoitoapua? Eikö koskaan väsytä?
Voi meitä naisia suorituspaineidemme kanssa
Eilen palstalla haukuttiin nainen, joka oli sijoittamalla saanut kartutettua itselleen 250 000 euron edestä omaisuutta. Tänään epäilemättä haukutaan nainen, joka on opiskellut sen sijaan että olisi antanut kaikkensa vauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!
En kehtaisi itse edes tunnustaa, jos olisin viettänyt vauvavuoden nenä kiinni kirjassa ja läppäriä naputellen. Surulliselta kyllä kuulostaa.
ja oikeastaan missä muualla vain maailmalla on hyväksyttyä, että jo vauvaa hoitaa välillä muu kuin äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!
Tässä vastauksessa ei ihmetytä mikään muu kuin se, että siinä ei ole kirjoitettu "kuullostaa".
Vierailija kirjoitti:
Mun serkku teki äitiysvapaalla väitöskirjan joten ei tuo nyt niin ihmeellistä ole. Serkkulla oli ihan tavallinen välillä huonosti nukkuva vauva ja 3-vuotias kotona, mutta hän on vaan tehokas ihminen.
Mä voin aika varmasti sanoa että tuskin TEKI, ehkä viimeisteli tms. Mutta muka aiheen valinnasta tohtoriksi samalla kun on kotona lasten kanssa? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!
ja oikeastaan missä muualla vain maailmalla on hyväksyttyä, että jo vauvaa hoitaa välillä muu kuin äiti.
Eikai siinä mitään jos välillä. Mutta kiinnostaa ihan oikeasti mitkä tutkinnot muka opiskelee vuodessa, siis lapsihan on vauva vain ensimmäisen vuoden. Vai tarkoitetaanko tässä ikävuosia 1-3 myös? Ja mitkä olivat nuo tutkinnot? Jo parjattuun lähihoitajatutkintoon menee min. 2 vuotta.
Jos VAUVAvuodessa opiskelee 2 tutkintoa, kiinnostaa kyllä missä vaiheessa äiti on keskittynyt vauvaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!
Tässä vastauksessa ei ihmetytä mikään muu kuin se, että siinä ei ole kirjoitettu "kuullostaa".
No mikäs sua riepoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!
Kateus vie kalatkin vedestä 😉
Kaikessahan on kyse vain priorisoinnista ja aikataulujärjestelyistä. Sillä aikaa kun sinä näpyttelet av-palstaa tai sosiaalista mediaa, voi joku sen ajan käyttää opiskeluun tai vaikka kirjan kirjoittamiseen.
Tiedän jutun mukaisia äitejä ja tiedän niitä äitejä "jotka antavat kaikkensa" vauva-aikana. Jälkimmäisistä tuli niitä elämäntapaluusereita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!
Kateus vie kalatkin vedestä 😉
Kaikessahan on kyse vain priorisoinnista ja aikataulujärjestelyistä. Sillä aikaa kun sinä näpyttelet av-palstaa tai sosiaalista mediaa, voi joku sen ajan käyttää opiskeluun tai vaikka kirjan kirjoittamiseen.
Kateuskortti pelattu, taisi kalahtaa 😂
Varmasti hänellä on ollut tukijoukkoja ympärillä, kun on joutunut kuitenkin käymään yliopistolla. Samoin kotihommien tekemisessä on apua. Tukijoukkojen avulla mikä tahansa onnistuu, tietysti täytyy itsekin olla ahkera ja tehokas. Olen ennenkin kuullut juttuja näistä tehopakkauksista mutta aina siinä on mukana muitakin.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Teoria: vauva on varmasti nukkunut kuin tukki kapalossa koko vuoden, väh. 12 tuntia yössä ja 3-4 tuntia päivässä. Väliajan lapsi on maannut mahallaan lattialla "leikkimässä", istumaan, ryömimään, konttaamaan ja kävelemään oppinut vasta vauvavuoden loppupuolella.