Näin yöllä vanhan naisen kasvot
Olimme mieheni kanssa juuri nukahtaneet. Heräsin nukuttuani ehkä noin 10min ja käänsin kylkeä mieheni suuntaan. Sitten näin vanhan hopeahiuksisen naisen kasvot leijuvan mieheni keskivartalon yläpuolella. Naisella oli huolitellut ja voimakkaasti meikatut kasvot. Erityisesti tumman punainen huulipuna jäi mieleeni. Kasvot näkyivät siinä sen aikaa kun niitä katsoin. Säikähdin ja suljin silmät. Kun uskalsin uudestaan avata silmät niin näky oli poissa. Mitään unta en nähnyt enkä ollut unessa. Meni aikaa ennen kuin sain uudestaan nukahdettua. Sydän pamppaili säikähdyksestä.
En usko millään tavalla mihinkään hengelliseen tai yliluonnolliseen. Siksi tämä asia jäi minua vaivaamaan. Olikohan vain mielikuvituksen tuotetta vaikken sillä hetkellä herätessäni ja kylkeä kääntäessäni mitään ajatellutkaan.
Isoäitini ja mummupuoleni kuolivat molemmat hiljattain, mutta näkemäni vanhan naisen kasvot eivät muistuttaneet pätkääkään heitä. Tiedän, että asunnossa jossa nyt asumme, asui ennen meitä vanhempi rouva. Muistelen että leski. En tiedä hänestä muuta. Asunto oli tyhjillään 2 vuotta ennen kuin tähän muutimme. En tiedä kuoliko tämä rouva vai mitä hänelle tapahtui. Naapureilta saisin varmaan tietää.
Onko jollain jotain sanottavaa minulle tästä? Tarkoitan teitä jotka uskotte yliluonnolliseen ja on ehkä itsellännekin kokemusta jostain vastaavasta? Mitä tämä voisi tarkoittaa ja kuka se vanha nainen oli..
Kommentit (17)
Mä näinkin yöllä vauvan kasvot. Pikkuinen olikin mönkinyt sivuvaunusta äidin viereen.
Mäkin olen kerran nähnyt yöllä vanhan naisen kasvot. Pukeuduin ja lähdin.
Nuo on unia. Olette olleet unen rajamailla ja nähneet hahmoja. Itsekin näen joskus yllättäen kasvot kun olen nukahtamassa, joskus saan sätkyjä, en tiedä mistä johtuu??
Vierailija kirjoitti:
Tiina kirjoitti:
Olimme mieheni kanssa juuri nukahtaneet. Heräsin nukuttuani ehkä noin 10min ja käänsin kylkeä mieheni suuntaan. Sitten näin vanhan hopeahiuksisen naisen kasvot leijuvan mieheni keskivartalon yläpuolella. Naisella oli huolitellut ja voimakkaasti meikatut kasvot. Erityisesti tumman punainen huulipuna jäi mieleeni. Kasvot näkyivät siinä sen aikaa kun niitä katsoin. Säikähdin ja suljin silmät. Kun uskalsin uudestaan avata silmät niin näky oli poissa. Mitään unta en nähnyt enkä ollut unessa. Meni aikaa ennen kuin sain uudestaan nukahdettua. Sydän pamppaili säikähdyksestä.
En usko millään tavalla mihinkään hengelliseen tai yliluonnolliseen. Siksi tämä asia jäi minua vaivaamaan. Olikohan vain mielikuvituksen tuotetta vaikken sillä hetkellä herätessäni ja kylkeä kääntäessäni mitään ajatellutkaan.
Isoäitini ja mummupuoleni kuolivat molemmat hiljattain, mutta näkemäni vanhan naisen kasvot eivät muistuttaneet pätkääkään heitä. Tiedän, että asunnossa jossa nyt asumme, asui ennen meitä vanhempi rouva. Muistelen että leski. En tiedä hänestä muuta. Asunto oli tyhjillään 2 vuotta ennen kuin tähän muutimme. En tiedä kuoliko tämä rouva vai mitä hänelle tapahtui. Naapureilta saisin varmaan tietää.
Onko jollain jotain sanottavaa minulle tästä? Tarkoitan teitä jotka uskotte yliluonnolliseen ja on ehkä itsellännekin kokemusta jostain vastaavasta? Mitä tämä voisi tarkoittaa ja kuka se vanha nainen oli..
Mä olen nähnyt sängystäni hahmon kolmesti. Eka oli n 5 v sitten, kun vanha mies kumartui katsomaan minua kiinnostuneen oloisena. Säikähdin niin, että loikkasin jättiloikalla punkasta ylös ja ryntäsin apua huutaen huoneesta ulos :D Siitä n vuosi eteenpäin, niin näin sänkyni jalkopäässä tumman mieshahmon. Muutama viikko sitten näin lihavan kiharatukkaisen naishahmon liukuvan huoneen läpi ja ovesta aulatilaan.
Kaikki tapaukset sellaisia, että herään unesta, viimeisin oli aamulla, ekat keskellä yötä. Oon miettiny, että liittyykö tämä yli 100 v vanha talo tapauksiin, vai oonko nähny vaan unta. Ainakin näiden jälkeen oon ollut tosi hereillä. Kaikki hahmot olen kokenut ystävällisiksi.
Sen verran lisään tekstiini, että olen tässä talossa asunut vain yhden kahdeksasosan elämästäni ja aiemmin mitään tämänkaltaisia kokemuksia ei mulla ole ollut. Enkä pidä itseäni kovin hihhulina :D
T. Nro 2
Aina nämä kaikki tapahtuu yöllä kun nukutaan. Pistää vähä epäilemään. Miksei päivällä kun vaikka syödään ruokapöydässä?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen kerran nähnyt yöllä vanhan naisen kasvot. Pukeuduin ja lähdin.
:) Kaverini oli nähnyt tekohampaat juomalasissa yöpöydällä. Hänkin pukeutui ja lähti.
Viesti siitä, että miehesi haluaa oikeasti elämäänsä grannyn ja sinä olet vain paremman puutteessa otettu.
Ne hahmot on pahoja henkiä jotka esittävät muka jotain ihmistä :/ Niitä ei kannata noteerata.. Tai sitten aivot tekee tepposiaan kun juuri herännyt.
Yli 200 vuotta vanhassa talossa kaikkea tapahtuu myös päiväsaikaan. Siihen tottuu, koskaan en ole ajatellut pahojen henkien olevan liikkeellä. Ei tunnu siltä.
Miehesi pettää sinua, taisi olla salainen rakastajatar
Onhan niitä kaikkialla etenkin vanhoissa rakennuksissa. Henkimaailma on todellinen, ainakin minun kokemukseni mukaan, aistin myös enkeleiden läsnäolon mutta he näyttäytyvät ihmisille aniharvoin :) Siinä on ero että he eivät kiusaa ihmisiä kuten nuo muut henget tekee..
Hesarissa oli vasta artikkeli unihalvauksesta, käy ap lukemassa se, sopisi melkein tuohon kokemukseesiö
Se mikään unihalvaus ole, jos kerran pystyy liikkumaan. Kyse on ihan normaalista ilmiöstä eli valveunista, jotka ovat harhanäkyjä unen ja valveen välimaastossa.
Muistui mieleen tapahtuma vuosikymmenten takaa. Oli aamupäivä. vauvaikäinen tyttäreni istui babysitterissään kun yhtäkkiä näin hänen kasvojensa paikalla vanhan naisen kasvot. Naisen kasvoilla oli jotenkin hiukan katkera, ei ollenkaan miellyttävä ilme. Näin kasvot vain ohikiitävän hetken mutta tapaus jäi kyllä muistiin. Mistään unessa nähdystä ei ollut kyse, koska olin täysin hereillä arkisissa puuhissa. Asuimme silloin Helsingin Punavuoressa talossa, joka oli rakennettu luultavasti 1900-uvun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Muistui mieleen tapahtuma vuosikymmenten takaa. Oli aamupäivä. vauvaikäinen tyttäreni istui babysitterissään kun yhtäkkiä näin hänen kasvojensa paikalla vanhan naisen kasvot. Naisen kasvoilla oli jotenkin hiukan katkera, ei ollenkaan miellyttävä ilme. Näin kasvot vain ohikiitävän hetken mutta tapaus jäi kyllä muistiin. Mistään unessa nähdystä ei ollut kyse, koska olin täysin hereillä arkisissa puuhissa. Asuimme silloin Helsingin Punavuoressa talossa, joka oli rakennettu luultavasti 1900-
uvun *alkupuolella.
1900-luvun
Mä olen nähnyt sängystäni hahmon kolmesti. Eka oli n 5 v sitten, kun vanha mies kumartui katsomaan minua kiinnostuneen oloisena. Säikähdin niin, että loikkasin jättiloikalla punkasta ylös ja ryntäsin apua huutaen huoneesta ulos :D Siitä n vuosi eteenpäin, niin näin sänkyni jalkopäässä tumman mieshahmon. Muutama viikko sitten näin lihavan kiharatukkaisen naishahmon liukuvan huoneen läpi ja ovesta aulatilaan.
Kaikki tapaukset sellaisia, että herään unesta, viimeisin oli aamulla, ekat keskellä yötä. Oon miettiny, että liittyykö tämä yli 100 v vanha talo tapauksiin, vai oonko nähny vaan unta. Ainakin näiden jälkeen oon ollut tosi hereillä. Kaikki hahmot olen kokenut ystävällisiksi.