Mitä ruokaa tekisit hirven jauhelihasta?
Onko jotain vinkkiä? Ja ei, en sekoita hyvää lihaa mihinkään possuun. Kuivaksi ei tarvitse kärventää. Uusi miesystävä on metsästäjä, niin nyt on pakasteet lihaa täynnä. Olen tehnyt hirvestäkin ihan tavallisia jauheliharuokia, mutta nyt olisi hakusessa jokin, mikä sopii erityisen hyvin hirven jauhelihasta.
Kommentit (23)
Vaikka lihapulllia kermakastikkeessa.
Meillä käytetään vain hirven jauhelihaa. Eli teen siitä ihan kaikkea, mihin käytän jauhelihaa. Rn osaa suositella mitään tiettyä, koska mun mielestä se tekee kaikesta parempaa.
Pieni vinkki siihen, kun monesti väitetään, että se on kuivaa. A) sitä ei tarvitse kärventää niin pitkään, että kuivuu pannulle ja sitäkin tärkeämpi B ) sitä ei kannata jauhaa tiheimmällä reikälevyllä, niin ei kuivu sitä vähääkään.
Puolukoiden kanssa piffinä, pizzassa, lihavartaana....
Keittoa me tehdään tai sitten niitä lihapullia, mutta niihinhän tarvitsee sitä possua kylkeen.
Sieniä, sipulia. Ehkä kokeilemalla. Mauste, yrtti. Grillitikut. Juustot.
Olen usein heittänyt kompostiin kun metsästäjät tuoneet 2kg hirvenjauhelihaa metsäpalstan vuokrasta.
Mielestäni hirvi pahanmakuista.
Minusta hirven jauhenliha toimii parhaiten hernekeitossa. Teen keiton siis kuivatuista herneistä itse ja haudutan sitä useamman tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Olen usein heittänyt kompostiin kun metsästäjät tuoneet 2kg hirvenjauhelihaa metsäpalstan vuokrasta.
Mielestäni hirvi pahanmakuista.
Tyhmä. Myymällä saisit rahaa.
Onhan riista erimakuista, kun siinä oikeasti on MAKU verrattuna possuun tai lehmään. Mutta varmaan sä kuulut niihin, jotka käyttää broilerinjauhelihaa ja kehuu kuinka hyvänmakuista se on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta hirven jauhenliha toimii parhaiten hernekeitossa. Teen keiton siis kuivatuista herneistä itse ja haudutan sitä useamman tunnin.
Puhutko hirven vai jauhen lihasta?
Tulee erityisen maukkaita kun smetanaa mukaan...
550 g hirven jauhelihaa
1 tl sormisuolaa
kunnon rouhaus tai pari mustapippuria
1 rkl tuoretta timjamia
1 rkl Dijon- sinappia
1/2 dl täysjyväkorppujauhoja
1/2 dl kuivattua sipulia
3/4 dl smetanaa
1 kanamuna
voita ja öljyä paistamiseen
Vierailija kirjoitti:
Tulee erityisen maukkaita kun smetanaa mukaan...
550 g hirven jauhelihaa
1 tl sormisuolaa
kunnon rouhaus tai pari mustapippuria
1 rkl tuoretta timjamia
1 rkl Dijon- sinappia
1/2 dl täysjyväkorppujauhoja
1/2 dl kuivattua sipulia
3/4 dl smetanaa
1 kanamuna
voita ja öljyä paistamiseen
lihapullista siis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko hirven vai jauhen lihasta?
Oho! Olen näköjään roikkunut liikaa palstalla. Jauhenliha XDDDDDD
t. hernekeiton keittelijä
Keitto, pihvit, pullat, hirvikebabbia, laatikko... reilusti rasvaa paistoon, ja kananmunia massaan.
Niin kuin mainittu jo niin hernerokasta tulee hyvää hirven jauhelihalla
Meillä siitä tehdään vaan burgereita tai mureketta. Muuhun meillä ei hirvanjauheliha uppoa. Pihveiksi burgereihin vaan suola lihan mausteeksi eikä yhtään mitään muuta ja tottakai burgeriin muutkin lörpökkeet mitä haluaa. Murekkeeseen pilkotaan pekonia. Huomenna tai ylihuomenna meinaan tehdä mureketta siitä.