Siis häh, mihin te mätätte biojätteet?
kun tuossa yhdessä gallupissa ei kellään ole biojäteastiaa...
mä luulin, että kaikki kierrättää nykyisin
Kommentit (67)
Poltettaviin jätteisiin.
Biojäteastiaa ei koko lähiössä ole ja olen niin laisak etten jaska jätteitä kymmentä kilometriä kauemmas kantaa.
ei meilläkään mitään yleistä biojäteastiaa ole, vaan ihan oma
ei meilläkään mitään yleistä biojäteastiaa ole, vaan ihan oma
Mutta eikö siitä näin kesäaikaan tule kamala haju ja ötököitä. Vai onko teillä piha, jossa sitä pitää?
Hajun voisin kyllä sisällä kestää, mutta se ötököiden ja matojen määrä saisi mut hermoromahduksen partaalle.
Biojätteet, niin kuin muutkin poltettavat jätteet
Palaa varmasti polttolaitoksissa, mutta ei ole kovin järkevää... Miten voi olla mahdollista että ei ole biojätekeräystä?
Biojätteet, niin kuin muutkin poltettavat jätteet menevät käsittelylaitokselle missä ne poltetaan vaivaisessa 1000 asteessa. Lasit, pahvit, paperit ja metallit kierrätetään erikseen.
Erikseen on myös jäteastia palamattomalle tavaralle, se mennee kaatopaikalle. Biojätteelle ei ole erikseen keräysvelvollisuutta täällä Turun takapajulassa, mutta "se on edelleen mahdollista". :D Sanoo Turunseudun jätehuolto.
Tännekin on tullut vasta vähän aika sitten esim pahvinkeräys.
Meillä on komposti pihalla, mutta se on edellisen asukkaan jäljiltä täynnä tuhkaa ja en ole jaksanut sitä siivota.
Siksi se on tärkeä kierrättää erikseen. Ja tietenkin on hyvä saada biojäte hyötykäyttöön, jos siitä saadaan vaikka uutta multaa.
Jos asutte kunnassa, missä kerrostaloissa ei ole biojäteastiaa, niin nostakaa nyt äkkiä äläkkä tuollaisesta.
Asutaan rivariyhtiössä, en halua kompostia omalle pihalle kun se on niin pieni (4x5m) ja taloyhtiön pihalle sellainen ei mahdiu myöskään ilman että olisi jonkun ikkunan alla. Taloyhtiöllä ei ole myöskään keräysastiaa, koska näin pienessä se tulisi kohtuuttoman kalliiksi. Pyrin, että biojätettä tulee mahdollisimman vähän.
Biojätettä tulee tosi vähän. Normaaliin roskiin lentää.
Talossa on vaan neljä asuntoa ja kukaan muu ei halua maksaa biojäteastian kustannuksia (itse astia + keräys) niin minkäs teet? Ei naapuritalonkaan biojäteastiaan saa viedä taloyhtiöön kuulumaton jätteitä!
t: se jonka komposti on täynnä tuhkaa
Ja tiedoksi sinulle joka haukut moukiksi niitä jotka eivät kierrätä.
Esimerkiksi meidän kunnassamme biojätteen keräys lopetettiin kustannussyistä.
Eli vaikka laitat roskat biojätepussiin, ei siitä ole hyötyä, koska meidän kuntamme jätehuolto ei enää lajittele roskapusseja vaan ne biojätepussit menevät ihan samaan kasaan kuin ne muutkin roskat.
Aiemmin lajiteltiin toki.
No, meillä on onneksi okt ja komposti, mutta jos asuittais kerrostalossa, varmasti laitettais kaikki roskat samaan.
luulin, että yksinkertainen kierrätys on kaikille jo arkipäiväää, mutta olin siis väärässä - surullista. ap
luulin, että yksinkertainen kierrätys on kaikille jo arkipäiväää, mutta olin siis väärässä - surullista. ap
Äläkä viitsi ap jeesustella mistään kierrätyksestä jonkun hemmetin biojätteen perusteella!
17
jotka ei tajua kierrätyksestä pätkääkään eikä heillä se kiinostakaan. Biojäte mätetään kaatopaikalle tai pytystä alas (ruokitaan viemärirottia, siis).