Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies huusi kun ajoin päin punaisia

Vierailija
02.09.2017 |

Ei ollut liikennettä ja meillä oli kiire.

Mies alkoi huutaa niin kovaa, että oli pakko ajaa tien sivuun ja vaihtaa kuskia. Ei ole ikinä näiden 5 vuoden aikana huutanut...

Kertoi myöhemmin illalla, että hänen läheisensä kuoli lapsena suojatiellä, kun joku ajoi päin..

Koko päivänä ei ole sanonut sanaakaan...

Tiellä ei näkynyt ketään.. Katsoin ympärille, enkä mitenkään holtittomasti ajanut. Kun mies alkoi huutaa, olin ihan kauhuissani... Jatkoi silti huutamista, ja haukkui kaikki ajotaidostani älyyni...

Jotenkin ahdistaa. Lisäksi tuo läheinen oli niin läheinen, että outoa ettei ole aiemmin kertonut. Ei sanonut edes huomenta, ja työnsi käteni yöllä pois...

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän paikkakunnalla sattui jokunen vuosi sitten tapaus jossa autoilija ajoi punaisia päin koska risteyksessä ei näyttänyt olevan ketään, oli hiljaista, hyvä keli ja näkyvyys. Törmäsi tyyppi katumaasturilla koulutaksin kylkeen ja 8-vuotias poika kuoli.

Mun mielestä on pieni vaiva pysähtyä punaisiin valoihin riippumatta vuorokauden ajasta tai siitä onko risteyksessä muita. Kiire on hyvä syy myös pysähtyä koska silloin keskittyminen on saattanut muutenkin herpaantua ja tekee virhearviointeja.

Turha heittäytyä marttyyriksi, vahinkoja sattuu kaikille. Jos joskus joku on täräyttänytkin kylkeen niin mikä on todennäköisyys että kaikki jotka ajaa punaisia päin tekisi niin?

Vierailija
122/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aio567utu kirjoitti:

Moottoripyöriä on tosi vaikea huomata.

Risteyskolareissa kuolee vuosittain paljon motoristejä jotka eivät tehneet mitään virhettä. 

Oho hupsis, ei auta kun moottoripyörässä ei ole koria suojaamassa. 

Tai innokas lapsi joka karkaa kadunylitykseen, perässä rattaita työntävältä äidiltään, kun on oppinut jo ymmärtämään vihreän valon suojatiellä.

Oho hupsis.

Kiitos tästä, osasit pukea ajatukseni hyvin sanoiksi. Itseäni lähinnä kauhistuttaa nämä "omilla aivoilla ajattelevat" liikennesääntöjä rikkovat ihmiset. Liikennesäännöt on Suomen laissa ja vaikka en itsekkään aina 100% ole samaa mieltä joka ikisen lakipykälän kanssa niin kyllä minä niitä silti noudatan.

Ja tuosta "kyllä jenkeissäkin saa oikealle kääntyä punaisia päin" kitinästä: niin saa, kyllä olette aivan oikeassa. Itsekin sillä maaperällä asuin useamman vuoden mutta huomasin myös, että lain lisäksi se yhteiskunta on hyvin erilainen. Kyseinen järjestelmä toimii hieman paremmin yhteiskunnassa jossa 1. porukalla ei ole niin suurta omistushalua omasta paikasta liikenteessä kuin Suomessa. Näitä "tämä on minun paikka ja minun tapani"-autoilijoita näkee siellä huomattavasti vähemmän kuin Suomessa. Ja 2. turha väittää, että se sääntö/sallimus ei olisi aiheuttanut kuolonkolareita Yhdysvalloissakin. Suomessa on kyllä paljon sääntöjä mutta jos sillä voidaan pelastaa mm. tietä ylittävien lasten henkiä niin eikös se ole sen arvoista silloin. 3. Jos Jenkeissä aiheutat kolarin kääntyessäsi punaisia päin liikennevaloissa, vastuu koko hommasta on sinulla, joten jengi tuppaa olemaan vielä erityisen tarkkaavainen ennen kuin huristaa punaisia päin.

Ap:lle oman läheisen kuolema toisen ihmisen piittamattomuuden takia ei ole koskaan helppo asia päästä yli ja hyväksyä, joten ihan aiheesta sait huutia. Omakin pinna olisi palanut siinä vaiheessa. Kannattaa antaa miehen rauhoittua rauhassa niin kauan kuin hän vain aikaa tarvitsee ja sitten puhutte asiasta.

Lisäisin vaan sen, että ajattelen omilla aivoillani ja rikon paljon muitakin sääntöjä kuin liikennesääntöjä.

Haittaa kenellekään en vaan viimeisten kymmenien vuosien aikana ole havainnut.

Ja jos olisi sääntö että kaikki ihmiset pitää kahlita sänkyisinsä että elettäisiin mahdollisimman pitkään niin kyllä moni tässä maassa sitäkin kannattaisi.

Entäs jos joku ois tullut fillarilla kovaa vauhtia suojatielle, kun palaa vihreä jalankulkijoille? Ei kai fillarilla oikeasti sais ajaa suojatiellä,(vaan pitäis taluttaa se pyörä suojatien yli? En kyllä ole varma tästä, mut se nyt ei oo se pointti tässä) mut jos se fillaroija olis ajatellu että kun on hiljaista, vihreä palaa eikä oo paljoo liikennettä, niin voin ajaa tuosta suojatien yli hiljentämättä ja sen enempää ympärille katselematta.

Kyse oli tilanteesta jossa näki että ketään ei tule mistään. Siksi en tuohon skenaarioon ota kantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis pysähdyin. Katsoin tuleeko ketään, ei tullut, ajoin.

Tuntuu etten tunne koko ihmistä. Koko viikonloppu tätä.

Ap

Vierailija
124/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuule - sulla ei ole mitään hätää. Lopetat vain provoilun👍

Vierailija
125/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä voi googlettamalla etsiä valokuvia miltä näyttää kun on kuollut kaahailessa.

Ihan nätin näköisen kuvan voi löytää bemaritytöstä jolla pään paikalla jotain....öööh.. no katsokaa itse.

Katsokaa oikeasti itse, joka ikinen joka ei tunnu ymmärtävän ap:n miehen huutamista ja mököttämistä.

Löytyykö myös kuvia miltä näyttää ihminen joka ajaa varovasti keskellä yötä tyhjällä tiellä päin punaisia?

Älä viitsi rääpiä päätäsi vaan mieti oikeasti miksi ihmiset ovat vihaisia.

No sitähän tässä koitan miettiä. Ap ajoi yöllä, tyhjällä tiellä mitään vaaraa aiheuttamatta päin punaisia valoja.

Eihän tuosta voi suuttua kuin sokeasti sääntöihin/viranomaisiin uskova suomalainen. Sama porukka joka jalankukijanakin seisoo kiltisti punaisen palaessa vaikka autoja ei liiku ei mailla eikä halmeilla. *tirsk*

Mistä te nyt revitte tuon, että tapaus olisi sattunut yöllä? Aloituksessa ei niin ainakaan sanota, päinvastoin, "myöhemmin illalla" mies oli selittänyt miksi oli niin järkyttynyt.

Vierailija
126/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuule - sulla ei ole mitään hätää. Lopetat vain provoilun👍

Kiitos näistä rakentavista kommenteistasi.

Ap

Vierailija
127/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti ajaa päin punaisia tietoisesti??!! Itse olen yhden kerran vahingossa ajanut päin punaisia ja kiitän luojaa ettei mitään vaaratilannetta tullut. En ole tullut mieleenkään, että joku ajaa tahallaan päin punaisia kun "ei ketään tullut". Kortti pois tuollaisilta. Ja sitten on miehesi vielä huutanut vieressä ja siitä huolimatta olet vain ajanut menemään. Aikamoista piittaamattomuutta.  

Vierailija
128/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en arvosta sääntöfetisistejä enkä välitä heidän arvostuksistaan pätkääkään.

Arvostan paljon enemmän omia aivojaan käyttäviä ihmisiä jotka osaavat tehdä tilanteen edellyttämällä tavalla.

Eli jos ajattelen että tilanne vaatii esimerkiksi sinun välitöntä eliminointia tältä planeetalta koska kirjoitat niin idioottimaista tekstiä, arvostat minua enemmän kuin henkilöä joka ei tappaisi sinua koska Suomen laissa se on kielletty. OK

Vierailija
129/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuollaiselle urvelolle saakin huutaa. "Oli kiire" voi vittu sentään.

Vierailija
130/135 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupsis!

En huomannu.. Oho!

Sehän oli vahinko.

Kyllä se risteys tyhjältä näytti kun mä katoin.

Oli varmaan sellanen sokeapiste vai mikä se oli.

Vahinkojahan sattuu.

Oli yö ja aika hiljanen liikenne niin tuli yllärinä ihan.

Ei.

Vaan ketään ei tullut mistään ja risteykseen pystyi ajamaan turvallisesti päin punaisia.

Komppaan tätä kun niin moni omaa mustavalkoisen näkemyksen.

Varovasti hiljaiseen aikaan punaisista meneminen ei tarkoita kaahaamista. Kyllä punaisista voi silloin ajaa hissukseen kum ei muuta liikennettäkään ole. Hiljaa valoista meno on kuitenkin parempi kuin odottelu jos on todella hätä.

Vierailija
131/135 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat vain provoilun niin olos paranee

Vierailija
132/135 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä on provo

Vierailija
133/135 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos joku ois tullut fillarilla kovaa vauhtia suojatielle, kun palaa vihreä jalankulkijoille? Ei kai fillarilla oikeasti sais ajaa suojatiellä,(vaan pitäis taluttaa se pyörä suojatien yli? En kyllä ole varma tästä, mut se nyt ei oo se pointti tässä) mut jos se fillaroija olis ajatellu että kun on hiljaista, vihreä palaa eikä oo paljoo liikennettä, niin voin ajaa tuosta suojatien yli hiljentämättä ja sen enempää ympärille katselematta.

Jos pyöräily on sallittu ennen ja jälkeen suojatietä, niin tällöin risteyskohdassa on ns. pyörätien jatke (yleensä merkitty tiehen erillisin merkein, googlaa kuva). Tämä tarkoittaa sitä, että risteyksen saa ylittää pyöräilemällä. On totta, että suojatiellä ei saa ajaa pyörällä. Tällaiseen tilanteeseen on kuitenkin hankala päätyä, ellei aja pyörää jalkakäytävällä, eli ellei aja jo lähtökohtaisesti vastoin sääntöjä.

Vierailija
134/135 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on siinä että teillä oli kiire. Pitää lähteä ajoissa ettei myöhästy. Näitä kiireisiä on liikenteessä aivan liikaa. Ap ei kertonut ehdittekö ajoissa perille. Mikä oli niin tärkeä kiire?

Vierailija
135/135 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on siinä että teillä oli kiire. Pitää lähteä ajoissa ettei myöhästy. Näitä kiireisiä on liikenteessä aivan liikaa. Ap ei kertonut ehdittekö ajoissa perille. Mikä oli niin tärkeä kiire?

Minä kävelen päin punaisia vaikke minulla olekaan mikään kiire. Autolla ajan ylinopeutta ihan vaan huvikseni -ja saatanpa ajaa päin punaisia valoja jos se on turvallista.

Hyvin harvoin minulla on kiire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi