Mies huusi kun ajoin päin punaisia
Ei ollut liikennettä ja meillä oli kiire.
Mies alkoi huutaa niin kovaa, että oli pakko ajaa tien sivuun ja vaihtaa kuskia. Ei ole ikinä näiden 5 vuoden aikana huutanut...
Kertoi myöhemmin illalla, että hänen läheisensä kuoli lapsena suojatiellä, kun joku ajoi päin..
Koko päivänä ei ole sanonut sanaakaan...
Tiellä ei näkynyt ketään.. Katsoin ympärille, enkä mitenkään holtittomasti ajanut. Kun mies alkoi huutaa, olin ihan kauhuissani... Jatkoi silti huutamista, ja haukkui kaikki ajotaidostani älyyni...
Jotenkin ahdistaa. Lisäksi tuo läheinen oli niin läheinen, että outoa ettei ole aiemmin kertonut. Ei sanonut edes huomenta, ja työnsi käteni yöllä pois...
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jättänyt ap:sta tutkintapyynnön poliisille.
Jep poliisia kiinnostaa ihan hirveästi yhden ihmisen punaisia päin ajaminen... Älä kuluta virkavallan resursseja turhaan. Sinulla ei ole edes minkäänlaisia todisteita että ap olisi oikeasti ajanut punaisia päin.
Valoja tauluun, kiitos!Ap on itse kirjallisesti myöntänyt ajaneensa päin punaisia. Ip-osoite on palstan ylläpidon tiedossa, joten eipä ole kummoinen homma saattaa näitä kahta tietoa yhteen ja sanktiota asianomaiselle...
Joo poliisi tulee pillit ulvoen paikalle kun joku on joskus ajanut punaisia päin, rikesakon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies alkoi huutaa niin kovaa, että oli pakko ajaa tien sivuun ja vaihtaa kuskia. Ei ole ikinä näiden 5 vuoden aikana huutanut...
Kertoi myöhemmin illalla, että hänen läheisensä kuoli lapsena suojatiellä, kun joku ajoi päin..
Tiellä ei näkynyt ketään.. Katsoin ympärille, enkä mitenkään holtittomasti ajanut. Kun mies alkoi huutaa, olin ihan kauhuissani... Jatkoi silti huutamista, ja haukkui kaikki ajotaidostani älyyni...
Jotenkin ahdistaa. Lisäksi tuo läheinen oli niin läheinen, että outoa ettei ole aiemmin kertonut. Ei sanonut edes huomenta, ja työnsi käteni yöllä pois...
Ois voinut huutaa kovempaa. Mun autolla et ajaisi metriäkään tuon jälkeen. Ei ikinä saa olla noin kiire.
Ymmärsitkö nyt ihan varmasti että ketään ei tullut mistään? Et ilmeisesti.
Kuulepas, sääntöfetisisti: mitäs tekisit jos moottoripyörällä pysähtyisit punaisiin valoihin ja tunnistin ei reagoisi pyörääsi -valo pysyisi punaisena.
Kuinka monta tuntia odottaisit siinä keskellä yötä että perääsi tulisi auto ja valo vaihtuisi?Mä olen ihan autolla peruuttanut ja ajanut takaisin valoihin, jotta toimivat kunnolla. Ei voi olla kovin vaikeaa sinullekaan?
Olen eri, mutta mulla oli teininä kevari ja sen miljoona kertaa ollut valoissa ja odottanut taakse autoa, jotta se valo vaihtuisi. Ymmärrätkö?
Aina, kun olen mennyt moottoripyörällä punaisia p ä in, olen pysähtynyt ja hakenut turvallista väliä. Koskaan en ole ajanut vauhdilla läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep poliisia kiinnostaa ihan hirveästi yhden ihmisen punaisia päin ajaminen... Älä kuluta virkavallan resursseja turhaan. Sinulla ei ole edes minkäänlaisia todisteita että ap olisi oikeasti ajanut punaisia päin.
Valoja tauluun, kiitos!Ap on itse kirjallisesti myöntänyt ajaneensa päin punaisia. Ip-osoite on palstan ylläpidon tiedossa, joten eipä ole kummoinen homma saattaa näitä kahta tietoa yhteen ja sanktiota asianomaiselle...
Ei ole, ja toiseksi et voi mitenkään yhdistää IP-osoitetta henkilöön.
Sano sille, että sun läheisesi kuoli tyhmyyteen. Nyt ollaan sujut.
No mies on todella tarkka säännöistä. Mutta vaikka olen ennenkin tehnyt jotain vastaavaa (saanut parkkisakon tms) niin ei ole kuin hetken valittanut.
Ei ole kyseenalaistanut aivojeni toimintaa, empatiakykyäni, tai muutakaan 😑
Mutta juhliin ei nyt lähdetty kumpikaan.. Tuntuu, että näin pienestä asiasta tuli paljon isompi juttu..
Minulla on vähän sama asenne kuin jollain muullakin ketjussa.. Olen kuitenkin huolellinen kuski.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois voinut huutaa kovempaa. Mun autolla et ajaisi metriäkään tuon jälkeen. Ei ikinä saa olla noin kiire.
Kuulepas, sääntöfetisisti: mitäs tekisit jos moottoripyörällä pysähtyisit punaisiin valoihin ja tunnistin ei reagoisi pyörääsi -valo pysyisi punaisena.
Kuinka monta tuntia odottaisit siinä keskellä yötä että perääsi tulisi auto ja valo vaihtuisi?Ohis. Joko sulla on joku aasialainen täyttä muovia oleva pyörä tai et vaan osaa. Mulla vaihtuu aina vaikka ajan välillä melko kevytrakenteisella kevytmetallirunkoisella polkupyörällä.
Ei ole ollut kaksipyöräsitä muutamaan vuosikymmeneen.
Mutta nyt kun saatiin oikein osaaja paikalle niin kerros miten ne valot saa kaksipyöräiellä vaihtumaan jos induktiosilmutta ei sitä tunnista.
Tästä tulee jännää, laitetaankohan fysiikan lait uusiksi?
Niin että sulla ei toimi sun moottoripyörällä, kun mulla toimii hyvin fillarillakin koko tän kaupungin aluella missä niitä nyt on kymmenissä risteyksissä. Just just, niinpä varmaan onkin.
Vinkki, jos se ei toimi oikein niin pistä muistiin paikka ja kerro ongelmasta tieosuuden laitteistoja hoitavalle kaupungille tai tielaitokselle. Ne korjaa sen sitten jossain välissä.
Huusiko Allhu akbar!? Lipsahtiko niin sanotusti?
Bautismo de Fuego kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, ja toiseksi et voi mitenkään yhdistää IP-osoitetta henkilöön.
Ohis. Suoraan ei, mutta välillisesti onnistuu. Nähty on ja tuomittu monissa waretus tapauksissa. Joissakin tapauksisa on vaikeampaa, mutta useimmissa se onnistuu varsin helposti. En ala kuvaamaan miten onnistuu, mutta hyvin pitkään verkokoja ja palveluja rakentaneena olen myös joutunut tekemisiin virka-apupyyntöjen kanssa yli 25v ajanjaksolla ja vain muutamassa tapauksessa ei ole voitu yhdistää.
Jos mietit miten se onnistuu, niin yleisellä tasolla operaattori tai miltä nyt yhteys onkin, näkee hyvin monia erilaisiin palveluihin ja erityisesti tukeutumalla yhdistämään tunnistautumispalveluihin liittyviä yhteydenottojen lokeja tietyllä ajanhetkellä voidaan päätellä poissulkemalla, että tätä liittymää ei käytä sillä hetkellä kukaan muu kuin yksi ja sama henkilö. Näyttö on ollut lähes aina riittävän vakuuttavaa, jotta sen kiistäminen oikeudessa ei ole onnistunut ja tuomio on tullut.
En ole ollut tekemisissä tämän tapauksen yhteydessä, mutta vastaavia on monia muitakin, meillä ja muualla.
Jotta ei syntyisi vääriä käsityksiä, niin näitä ei etsitä erityisesti ja nimenomaisesti tai oma-aloitteisesti.
Kyse on poliisin rikostutkintaan ja oikeuden määräämiin tietojenluovuttamisiin liittyvä velvoittava virka-avun antaminen, siitä ei voi kieltäytyä. En pidä niistä tehtävistä, mutta ne kuuluvat työhöni ja vastuihini. Sen minkä teen teen huolellisesti ja varmistan moneen kertaan tietojärjestelmien lokeja ristiin vertamalla, että mitään osaa aineistoa jossa on väärintulkinnan mahdollisuus ei jätetä merkitsemättä mikä on epävarmaa ja josta poliisi tai oikeus voisi ne täytenä varmuutena jos näin ei ole. Niitäkin on jossa näyttö on täysin varmaa, enin osa itse asiassa. Yleisesti ihmiset eivät ymmärrä kuinka paljon lokeja jää ihan tavallisesta verkossa liikkumisesta ja siitäkin jos käyttää jotain TOR:ia, freenettiä jne. Totta kai ne näkyy, sen mitä siellä sisällä liikkuu ei välttämättä edes tarvitse nähdä kun se mitä vuotaa huolimattomuuksissa tai virhetilanteiden tai virhekonfiguraatioden vuoksi voi helposti narauttaa vaikka muuten olisi miten huolellinen. Näinhän niitä huumeiden myyntipaikojen pitäjiä on saatu kiinni. Ennen pitkää tekee virheen, eikä virhettä tarvitse tehdä kuin kerran niin se on sitten siinä ja näyttö on saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta tuntia odottaisit siinä keskellä yötä että perääsi tulisi auto ja valo vaihtuisi?Ohis. Joko sulla on joku aasialainen täyttä muovia oleva pyörä tai et vaan osaa. Mulla vaihtuu aina vaikka ajan välillä melko kevytrakenteisella kevytmetallirunkoisella polkupyörällä.
Mutta nyt kun saatiin oikein osaaja paikalle niin kerros miten ne valot saa kaksipyöräiellä vaihtumaan jos induktiosilmutta ei sitä tunnista.
Tästä tulee jännää, laitetaankohan fysiikan lait uusiksi?Niin että sulla ei toimi sun moottoripyörällä, kun mulla toimii hyvin fillarillakin koko tän kaupungin aluella missä niitä nyt on kymmenissä risteyksissä. Just just, niinpä varmaan onkin.
Vinkki, jos se ei toimi oikein niin pistä muistiin paikka ja kerro ongelmasta tieosuuden laitteistoja hoitavalle kaupungille tai tielaitokselle. Ne korjaa sen sitten jossain välissä.
Osaatko lukea?
Kerroin että ei ollut pyörää kymmeniin vuosiin.
Ja kysyin että mitä pitää tehdä jos valo ei vaihdu? Kuinka monta tuntia pitää silloin olla paikallaan? Pitääkö pyörä kenties purkaa palasiksi ja kantaa osina pois? Koska päin punaisiahan ei kerta kaikkiaan voi ajaa koska se on VAA-RAL-LIS-TA...... kali kali....
Itse en pysty kymmenienkään vuosien jälkeen antamaan anteeksi läheisilleni jotka ovat kaahanneet ja meinanneet tappaa minut ollessani avuttomana kyydissä.
Sitä tunnetta ei voi kuvata. Se on kauhua, pelkoa, voimattomuutta, pettymystä ja vihaa.
On ihan absoluuttista helvettiä olla toisen armoilla, sellaisen ihmisen joka ei ole kykenevä ajamaan sitä autoa.
Hullunkiilto silmissä kaahataan vastaantulijoiden kaistalle ja vielä aletaan rääkymään kun toinen rupeaa siinä kyydissä itkemään.
Tuntuu tosi pahalta olla täysidiootin kyydissä. Sellaisen ihmisen joka ei pysty myöntämään itselleen, että ei vaan kuulu siihen kuskin paikalle.
Vierailija kirjoitti:
No mies on todella tarkka säännöistä. Mutta vaikka olen ennenkin tehnyt jotain vastaavaa (saanut parkkisakon tms) niin ei ole kuin hetken valittanut.
Ei ole kyseenalaistanut aivojeni toimintaa, empatiakykyäni, tai muutakaan 😑
Mutta juhliin ei nyt lähdetty kumpikaan.. Tuntuu, että näin pienestä asiasta tuli paljon isompi juttu..
Minulla on vähän sama asenne kuin jollain muullakin ketjussa.. Olen kuitenkin huolellinen kuski.
Ap
Ei ole pieni asia.
Sinä olet piittaamaton ja vaarallinen. Aiheutin kärsimystä toiselle. Ehkä traumankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä tulee jännää, laitetaankohan fysiikan lait uusiksi?Niin että sulla ei toimi sun moottoripyörällä, kun mulla toimii hyvin fillarillakin koko tän kaupungin aluella missä niitä nyt on kymmenissä risteyksissä. Just just, niinpä varmaan onkin.
Osaatko lukea?
Kerroin että ei ollut pyörää kymmeniin vuosiin.Ja kysyin että mitä pitää tehdä jos valo ei vaihdu? Kuinka monta tuntia pitää silloin olla paikallaan? Pitääkö pyörä kenties purkaa palasiksi ja kantaa osina pois? Koska päin punaisiahan ei kerta kaikkiaan voi ajaa koska se on VAA-RAL-LIS-TA...... kali kali....
Mitä sinä minulta sitä tivaat, kysy liikennevirastolta. Nehän ne säännöt on tehneet. Minulla ei kyseistä ongelmaa ole ollut ikinä.
Ehkä ne osaa kertoa sulle saako ajaa ja miten pitää toimia. Hälytysajoneuvolle tietä antaakseen saa ainakin ajaa päin punaisia.
nainen E-P kirjoitti:
Melkonen keskustelu ollut asiasta täällä... tokikin kaikki takertunut aloittajan sivuseikkaan..
Ymmärsin itse, että aloittaja oli lähinnä pahoillaan miehensä reaktiosta ja siitä seuranneista ongelmista.. Mutta ei, useimmat tarttuvat punaisia päin ajamiseen.
Terveiset aloittajalle, toivon että olette saaneet asiat selvitettyä. Kuulostaisi, että pitää sisällään paljon tukahdetutettuja tunteita. Joskus vaan on vaikea puhua. Ja läheisimmälle ihmiselle on kaikista turvallisinta purkaa se oma paha olo vaikka sitten huutamalla jostain pikkuasiasta.
Ja EI, kaikille kommentoijille, en tarkoittanut punaisia päin ajamista pikkuasiaksi. Yleisesti ottaen vain. (pakko oli selittää, ettei tule someraivoa tästäkin väärästä sanasta)
Kuinka moni rehellisesti voi sanoa ajavansa täysin virheettömästi liikenteessä? Vilkku oikeaan aikaan, ryhmittyminen, puhelimen näpyttely, kaistan vaihto, pysähtymiset ennen suojatietä väärin parkkeeratun auton takia, lievätkin ylinopeudet ... voi , listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Vähän hei armollisuutta ihmisille, jopa keskustelupalstalla.
Nämä vastaukset aloittajan aiheeseen sopisivat jopa feissarimokiin :)
Aloittajalle kaikkea hyvää ja myös asiallisille kommentoijille sekä myös haukkujille kaikkea hyvää, ja virheetöntä elämää ;)
No aika moni varmasti osaa ja käyttää vilkkua, koska haluaa takana ajajien osaavan ennakoida kääntymisensä. Aika moni ajaa siten ettei räplää puhelintaan samalla, edes liikenne valoissa, aika moni pysähtyy suojatien eteen, aika moni noudattaa nopeusrajoituksia suhteelisen kuuliaisesti.
Jatka vaan listaasi ja kuvittele ettei millään ole mitään väliä koska kukaan ei ole täydellinen.
Kuvittele vaan. Keksi mahdollisimman monta asiaa, mutta älä perkeleessä itke yhtään kyyneltä jos läheisesi kuolee liikenneonnettomuudessa tai lapsesi vammautuu loppuiäkseen.
Kuski on voinut olla vaan sinun kaltaisesi, ei se niin vakavaa ole- hällävälisti.
Netistä voi googlettamalla etsiä valokuvia miltä näyttää kun on kuollut kaahailessa.
Ihan nätin näköisen kuvan voi löytää bemaritytöstä jolla pään paikalla jotain....öööh.. no katsokaa itse.
Katsokaa oikeasti itse, joka ikinen joka ei tunnu ymmärtävän ap:n miehen huutamista ja mököttämistä.
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Netistä voi googlettamalla etsiä valokuvia miltä näyttää kun on kuollut kaahailessa.
Ihan nätin näköisen kuvan voi löytää bemaritytöstä jolla pään paikalla jotain....öööh.. no katsokaa itse.
Katsokaa oikeasti itse, joka ikinen joka ei tunnu ymmärtävän ap:n miehen huutamista ja mököttämistä.
Löytyykö myös kuvia miltä näyttää ihminen joka ajaa varovasti keskellä yötä tyhjällä tiellä päin punaisia?
Sori nyt vaan, mutta ihan aiheesta sanoi. Juuri tuollaiset "hällä väliä, ei sieltä ketään tule kun on yökin ja kaikkea, kaasu pohjaan vaan" -tyypit niitä kuolonkolareita ja muita vaaratilanteita aiheuttavat. Vahinkoja sattuu kaikille, mutta tahallinen perseily vain siksi koska "MINULLA on kiire" on erikseen.
Ei niitä sääntöjä ole oikeasti niin vaikea noudattaa, varsinkin kun on kysymys noinkin yksinkertaisesta asiasta kuin liikennevalot. Jos vielä mies on menettänyt läheisensä jonkun vastaavan törttöilyn takia, ymmärrän hyvin, että ikävät muistot nousevat pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö myös kuvia miltä näyttää ihminen joka ajaa varovasti keskellä yötä tyhjällä tiellä päin punaisia?
Älä viitsi rääpiä päätäsi vaan mieti oikeasti miksi ihmiset ovat vihaisia.
Kyllä. Se oli oikein hyvä perustelu -todisti että täällä auktoriteettiuskovaisten mielestään tärkeänä pitämä asia ei muualla todellakaan sitä ole.
Ja mitä vinkkiisi tulee, olen sen verran matkustellut että uskoisin ihan kivasti pärjääväni.