Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Minusta Aliisassa jotain outoa kun ei antanut koskettaa ja vaikutti todella kylmältä muijalta. Miten voi välittämistä osoittaa jos ei kosketa vaan puhuu muttei edes tarkoita.
Esa oli kuin aurinko. Positiivinen ja halusi koskettaa. Wau mikä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua harmittaa tää Aliisan mollaaminen epäkypsäksi pikkuprinsessaksi. Kyllähän hän itsekin sanoi, että Esa on ihana ihminen ja hyvä mies, mutta ei pysty enää yrittämään jotain mikä ei tunnu oikealta. Minkä hän sille voi, jos romanttisia tunteita ei vaan herännyt? Täälläkin kaikki kommentoijat on varmasti tavanneet ihmisiä, joissa ei periaatteessa ei ole mitään vikaan, mutta tietynlaista parisuhteeseen vaadittavaa kemiaa ei löydy. Näitä ihmisiä kutsutaan yleensä hyviksi ystäviksi. En minäkään pystyisi tai tahtoisi seurustella kenenkään kaverini kanssa, vaikka he ovat ihania ja hurmaavia ihmisiä.
Mutta kun kyseessä on _järjestetty avioliitto_, eikä mikään napakymppi tai tinder, niin eikö ajatus nopeasti heräävästä romanttisesta ihastuksesta ole ihan turha? Tähänhän pitää lähteä järjellä eikä tunteella. Tahdonvoimalla ja luottamuksella. Jos haluaa tunteita (heti tai lähiaikoina) niin sitten pitää etsiä puoliso itse jostain muualta! Siksi Aliisan perustelut erolle olivat ihan yhtä tyhjän kanssa - perusteena oli jotakin, mitä ei konseptiin edes kuulu. Hän varmaankin on katsonut aiemmat kaudet ja toivonut, että olisi yksi niistä aivan uskomattoman onnekkaista (Viola, Sari, Tiina) mutta ei ole ymmärtänyt, että hän ei ole samanlainen ihminen kuin nämä onnistuneet, eikä hän ole lähtenyt samalla asenteella mukaan, eli vika on ihan hänessä itsessään ja hänen vääränlaisissa odotuksissaan.
Komppaan tätä. Toisaalta ei voi tietää, mitä kaikkea Aliisa itse on päänsisässään käynyt läpi, sen enempää kuin Mari, Petri tai Esa tai esim. Markuskaan. Olisin toivonut, että kaikki nämä neljä olisivat enemmän avanneet ajatuksiaan kameralle. Jotkut ovat verranneet Ruotsin formaattia ja kommentoineet sen olevan parempi, koska siellä on avoimemmin puhuttu esim. seksistä. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu pidättyvyys ja ymmärrän toki, että osallistujat ovat halunneet pitää siitä kiinni. Mutta toisaalta tuntuu juuri siltä, että jos he eivät ole olleet valmiita kertomaan itsestään ja motiveistaan enempää esim. eron suhteen niin eivät he sillloin ole muutenkaan laittaneet itseään sen enempää likoon.
Olen itse tuoreessa parisuhteessa, jonka toinen osapuoli on aika erilainen kuin itse olen eli suhde on tuonut mukanaan uusia juttuja elämään. Sellaisia asioita, joita en ole aiemmin eli siis nuorempana kuvitellut, että voisin kokea tai sopeutua. (etäsuhde, uusperhekuviot). Olemme tunteneet sen verran lyhyen aikaa etten myöskään millään voi sanoa, että tuntisin kumppaniani vielä kovin hyvin, vaikka paljon olemmekin keskustelleet asioista ja puhuneet, mikä on itselle tärkeää, mitä haluaa jne. Koko suhteen aloituskin tuli vähän niinkuin puun takaa. Fyysistä kipinää oli alusta lähtien, mutta henkinen yhteensopivuus täysi mysteeri - ainakin itselleni. Eli koen, että näin reilun neljän kuukauden kokemuksella en vielä tiedä kaikkea kumppanistani (ja toisaalta, miksi pitäisikään) ja pysty tulevaa mitenkään satavarmasti ennakoimaan, vaikka hyvältä tuntuukin.
Itse jos lähtisin osallistujaksi vastaavaan formaattiin niin en olettaisi ainakaan sen fyysisen kipinän tai romanttisten tunteiden olevan se juttu, jonka vuosi olisin valmis jatkamaan. Ennemin juuri henkinen yhteensopivuus, arvomaailma. tms. asiat. Marin ja Petrin kohdallahan varmaan juuri nämä asiat (sen viikon yhdessäolon jälkeen) taisivat olla pahiten ristiriidassa tai sellaisen vaikutelma tuli ilmeisesti heille itselleen. Aliisan ja Esan tapauksessa tämä ei ollut niin selkeää. Marille ja Petrille olisi tehnyt kuitenkin mielestäni hyvää se omalta mukavuusalueelta lähteminen - vaikka heidän mielestään - etenkin Marin - se olisi varmaan ollut pään hakkaamista seinään.
Oli miten oli, kaikkea hyvää osallistujille jatkossa. Kokemus oli jos ei positiivinen niin kuitenkin edes jossain määrin opettavainen ja lisäsi itsetuntemusta.
Tämän ketjun aktiivisuustaso on kyllä ollut koko kauden ajan aivan tajunnanräjäyttävää. Jokaisen päivän aikana syntyy lähes kymmenkunta uutta sivuja ja siinä onkin aika paljon kahlaamista, jos on jäänyt muutama päivä väliin :)
Odotan niin innolla ensi viikon jaksoa eli vanhojen ensitreffiläisten kuulumisia. Antti, Sari, Milla, Kimmo, Esa, Viola, Samuel, Tiina, Olli, Roni...onkohan myös muita mukana? :)
Vierailija kirjoitti:
Olipa aika jännä juttu, kun ohjelma tuli ulos tiistaina, niin jo keskiviikkona Aliisa kiikutti erohakemuksen Hyvinkäällä. Kertoo jotain ihmisestä, ettei nyt voinut vaikka muutaman päivän odotella. Oliko päivistä kiinni, että pääsee lopullisesti eroon Esasta. Sinänsä sama lopputulos, mutta kosmeettisesti olisi kauniimpi ollut odotella ohjelman tiimoilta savun laskeutuminen. Muttta näin ne minä, minä tyypit eivät ajattele.
No sehän vasta huhumyllyn laukaisisi, kun eroa ei haettaisikaan. Spekulaatiot jylläisivät. Sekö sitten jotenkin tuntuisi Esasta muka hyvältä tai toivottavalta? Sehän vasta hieroisi suolaa haavoihin. Ihan sama mitä Aliisa tekee, niin haukutte. Kun yrittää, niin johtaa harhaan. Kun ei yritä, niin on itsekäs prinsessa jne jne. Kyllä varmasti Esakin nyt halusi, että eroa haetaan.
Syvällinen humanisti-järjestö-sosiaalityöntekijä Markus puettu oikeisto-kokoomuslaisen purjehtija-osakesalkku-tyypin vaatteisiin. Markus, pidä puolesi! Saat olla sellainen kuin olet!
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun aktiivisuustaso on kyllä ollut koko kauden ajan aivan tajunnanräjäyttävää. Jokaisen päivän aikana syntyy lähes kymmenkunta uutta sivuja ja siinä onkin aika paljon kahlaamista, jos on jäänyt muutama päivä väliin :)
Odotan niin innolla ensi viikon jaksoa eli vanhojen ensitreffiläisten kuulumisia. Antti, Sari, Milla, Kimmo, Esa, Viola, Samuel, Tiina, Olli, Roni...onkohan myös muita mukana? :)
On siellä ainakin eka kauden Pia ja Miia ja luultavasti moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mmmmm, kyllä kyllä, mmmmmm, aivan, aivan, kyllä, kyllä, mummis, mmmmm
mammaa
Minulla menisi hermot näihin puhemaneereihin. Hakijoiden ikähaarukasta sen verran, että jos hakijoista on muutenkin pulaa, ohjelma varmaankin ampuisi itseään jalkaan rajaamalla pois kaikki muut kuin ne 30-35-vuotiaat.
Vierailija kirjoitti:
Olipa aika jännä juttu, kun ohjelma tuli ulos tiistaina, niin jo keskiviikkona Aliisa kiikutti erohakemuksen Hyvinkäällä. Kertoo jotain ihmisestä, ettei nyt voinut vaikka muutaman päivän odotella. Oliko päivistä kiinni, että pääsee lopullisesti eroon Esasta. Sinänsä sama lopputulos, mutta kosmeettisesti olisi kauniimpi ollut odotella ohjelman tiimoilta savun laskeutuminen. Muttta näin ne minä, minä tyypit eivät ajattele.
Samaa ihmetilin. Voi olla että Aliisalla on jo uusi jamppa. Ja nyt kiire saada asiat kuntoon. Ero päätöstä kommentoidessaan sanoi että lähdetään puhtaalta pöydältä liikkeelle. Olisiko jo ollut joku ennen kuvauksia. Siitäkö pakokauhu vihmistilausuudessa???
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että Aliisa ja Esa ovat tavanneet ja keskustelleet. Ovat saaneet purettua asiaoita ja tuntemuksia. Viime kauden Mikko ja Heidi eivät ole tavannet. Jossakin jutussa oli että Mikko olisi halunnut jutella mutta Heidi ei.
Joo, no toisaalta Mikko oli avoimen vihamielinen, henkisesti aggressiivinen ja mahdollisesti myös fyysisesti uhkaava Heidiä kohtaan, joten parempi vain ettei pääse enää tapaamaan.
Aina nainen saa päättää jatkaako pari. Miehille tulee tunteet heti ja sitten ovat löysässä hirressä seuraavat kuusi viikkoa ja ihmettelevät naisen kiukuttelua. Ensi kaudeksi hyvännäköisiä miehiä joihin naiset heti ihastuu. Ei tarvitsisi aina naisten odotella ja väkisin herätellä niitä tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että Aliisa ja Esa ovat tavanneet ja keskustelleet. Ovat saaneet purettua asiaoita ja tuntemuksia. Viime kauden Mikko ja Heidi eivät ole tavannet. Jossakin jutussa oli että Mikko olisi halunnut jutella mutta Heidi ei.
Joo, no toisaalta Mikko oli avoimen vihamielinen, henkisesti aggressiivinen ja mahdollisesti myös fyysisesti uhkaava Heidiä kohtaan, joten parempi vain ettei pääse enää tapaamaan.
Eikö Heidi halunnut jatkaa? Mutta Mikko ei. No joka tapauksessa Mikko oli niin karmiva, etten ikinä uskaltaisi hakea ohjelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetilin. Voi olla että Aliisalla on jo uusi jamppa. Ja nyt kiire saada asiat kuntoon. Ero päätöstä kommentoidessaan sanoi että lähdetään puhtaalta pöydältä liikkeelle. Olisiko jo ollut joku ennen kuvauksia. Siitäkö pakokauhu vihmistilausuudessa???
Öö, ja Mari ja Petri hakivat eroa kesken ohjelman! Eikö olisi voinut odottaa vielä kaksi viikkoa?? Suomenlinnan viimeisestä tapaamisesta on nyt aikaa yli neljä kuukautta, joten varmasti on selvä, ettei paria enää synny. Ensi kesäänkö olisi pitänyt odottaa?
Vierailija kirjoitti:
Aina nainen saa päättää jatkaako pari. Miehille tulee tunteet heti ja sitten ovat löysässä hirressä seuraavat kuusi viikkoa ja ihmettelevät naisen kiukuttelua. Ensi kaudeksi hyvännäköisiä miehiä joihin naiset heti ihastuu. Ei tarvitsisi aina naisten odotella ja väkisin herätellä niitä tunteita.
Naiset kiinnostuvat heti vain osakesalkkua kantavista, pitkistä ja komeista KTM-jännäreistä. Sellaiset taas saavat seuraa ilmankin ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijykkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkääläispissis odottaa yhä prinssiään ja odottaa varmaan vielä 20 vuoden päästäkin.
Ei varmasti odota. Aliisa on niin varmaa kauppatieteilijän tai insinöörin tai diplomi-insinöörin vaimomatskua, että kauan ei ainakaan tarjokkaita tarvitse odotella.
Pahoin pelkään, että Esassa tökkäsi maalaisuus. Aliisa tarvitsee sisäsiistin peruspekan.
Aliisa vaikuttaa juuri sellaiselta, jolle ei kelpaa mikään eikä kukaan. Arpoo asioita maailman tappiin saakka.
Kauppatieteilijät sun muut saavat fiksumpia ja mukavampiakin naisia kuin tämä itsestään liikoja luuleva lähiöprinsessa.
Aliisasta jäi minullekin mieleen että tässä on potentiaalinen ikisinkku. Ensin kukaan ei kelpaa. Sitten tulee 30 vastaan, kaverit on pariutuneet, perustaneet perheen, hankkineet kodin, heillä alkaa ruuhkavuodet. Aliisa etsii prinssiä. Huomaa että yhä suurempi osuus oman ikäluokan hyvistä miehistä on jo vakiintunut.
Sitten alkaa 40 vuotta lähestyä. Uskolliset ja hyvät miehet pysyvät parisuhteissaan, treffirintamalla eronneita ja karanneita. Ja 20 vuotta nuorempia naisia kilvoittelemassa miehistä. Näitä prinssistä haaveilevia naisia on jokunen omassa kaveripiirissä ja alkaa aika ryminällä se paluu todellisuuteen kun ikä lisääntyy.
Älkää jaksako. Aliisa on kaunis, reipas ja hoikka nainen. Miehet ovat hulluina juuri tuollaisiin. Esakin olisi hänet kaiken tuon jälkeen halunnut. Tämä on vain joku mammafantasia, että Aliisa jäisi vanhapiikana rannalle ruikuttamaan, kun nyt yksi savolaisukko ei iskenyt. Tiedätte totuuden silti itsekin.
Juuri näin, n. 90% miehistä haluaa Aliisan kaltaisen naisen.
Paskapuhetta. Olen itse mies, enkä haluaisi tuollaista estynyttä lähiöprinsessaa sitten millään. Valtavat luulot omasta itsestään, mutta ei pysty antamaan itsestään mitään. Odottaa jotain valkoisella ratsulla tulevaa prinssiä, vaikka sellaista ei koskaan tule. Marissakin on enemmän eloa kuin tässä pökkelössä.
Hei hönö, sä mahdut juuri siihen kymmeneen prosenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sekä Mari, että Aliisa olivat hirveän negatiivisiä alusta saakka. Hirveästi keskittyivät jatkuvasti eroavaisuuksiin ja muutenkin jäivät kiinni kaikkeen negatiivisuuteen eivätkä omasta mielestäni edes yrittäneet tsempata. Ei ainakaan Mari. Aliisa nyt sentään edes jotain yritti, mutta ei hänkään mitenkään erityisesti tsempannut. Toivottavasti ei seuraavalla kaudella nähdä tälläisiä prinsessoja.
Tyypillisiä "tämän ajan nuoria naisia". Vain joku taruolento kelpaa, vaikka itse ei olla kovin kummoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa.
Piia ja Jussi= Piia olisi halunnut vielä jatkaa, Jussi ei
Mari ja Jouni=käsittääkseni Jouni halusi eroa enemmän vaikkakin yksimielinen päätös
Tanja ja Roni= Tanja olisi halunnut vielä jatkaa, Roni ei
Vierailija kirjoitti:
Vain palstalla: sosiaaliohjaaja (sosionomi vai lähihoitajatausta?) on korkeasti koulutettu, joka tekee etäduunia junamatkoilla. Se, että koulun nimi on AMK ei tee työn sisällöstä yhtään hienompaa. Sos.ohjaajan työ on asiakaspalvelutyötä.
En jaksanut kommentoida aiemmin, mutta mietin aivan samaa, että mistä lähtien sosiaaliaseman duunia on voinut tehdä fiinisti etänä junassa. :D Aika kädet sontaan -duunia, jossa todellakin kökötetään se 8 h paikan päällä ei lähdetä livohkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sekä Marin ja Petrin että Esan ja Aliisan päätökset olivat aikuisten ihmisten kypsiä päätöksiä. Jos niitä tunteita ei kertakaikkiaan ole, ei riitä, että kumppani on perus hyvä tyyppi. Noin lyhyestä "suhteesta" on parempi erota vielä kun voi ystävinä erota. Pahempaa jälkeä siitä tulisi, jos jäisi odottamaan jotain tunteita, ja niitä tulisikin vain toiselle. Pahimmassa tapauksessa ainut tunne olisi viha.
Niinpä. Minusta tuntuu, että tässä on enemmän kyse siitä, että ihmiset haluavat seurata koko kauden ajan EA-draamaa eikä suinkaan ole kyse todellinen huoli siitä, että nyt lyötiin hanskat liian äkillisesti tiskiin.
Täällä ihmeteltiin, kun Mari ja Pyörä yrittivät pärjätä Marin pienessä yksiössä, ja että eikä heidän olisi ollut parempi asua ensin Petrin suuremmassa asunnossa Espoossa. Sitten tuli ero, mutta Mari vielä ohjelman vaatimuksesta vieraili Petrin luona. Tuolloin Mari ihmetteli, että onpas hulppeampi kuin Petri oli antanut ymmärtää.
On mahdollista, että Mari on aiemmin ehdottanut siirtymistä Petrin luokse, mutta Petri ei ole halunnut, ja siksi väittänyt Marille, että ihan yhtä ahdasta hänen luonaan on. Tämä antaisi ymmärtää, että kameroitten edessä vaisu Petri on halunnut eroa ja odottanut tilanteen kärjistymistä Marin ahtaissa tiloissa.
Pahoin pelkään, että Petri päätti myös jo alttarilla Aliisan tapaan, että tästä ei tule mitään. Yhtään ihastunut mies olisi tinkinyt mm. kehonrakennusharrastuksestaan ollakseen nuorikkonsa kanssa.