Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan: mies, joka takoo ominkäsin korvakorut vaimolleen, kun tämä on poissa! Ja mitä tekee Aliisa, antaa jääkaappimagneetin. Hmm. Olisi voinyt tuoda jotain muutakin matkalta kuin sen, mitä Esa pyysi. Jonkin yllätyksen.
Mari ei ole lainkaan ymmärtänyt yhdessäolon pointtia. Ei pitäisi ivailla ja puuttua sanomisiin, vaan tehdä yhdessäolosta kivaa. Ei edes Kallio-kierrosta vaikka toinen on muuttanut uuteen paikkaan.Et sitten huomannut että Aliisa toi muutakin, siinä oli ainakin joku pullo ja suklaata ym. Mutta tehän näette ja kuulette Aliisan tapauksessa vain sen minkä haluatte. Eli nyt Aliisa toi Esalle vaan jääkaappimagneetin. Jonka Esa itse ilmoitti haluavansa. Aliisa tekee aina väärin, sama mitä sanoo tai tekee. Palstalaiset on päättäneet vihata tätä.
Minä en pystynyt edes katsomaan sitä kohtausta, kun Esa ja Aliisa istuivat feikkaamassa Tanskaselle, että hyvin menee. Oli pelkät äänet päällä ja katsoin sen aikaa muita selainikkunoita.
Viime kaudella Heidi ja Mikkokin kilvan vakuuttivat asiantuntijoiden vastaanotolla, että hienosti menee.
Yleensä palstalaiset vihaavat juuri sitä näteintä naista,jostain kumman syystä.
Minusta Aliisan ryöpytys täällä ei ole ollenkaan oikeutettua. Palstalaisethan osaavat olla itse enkeleitä,varsinkin miehille jotka eivät kolahda. ;)
Marin ja Petrin keskustelut hääpäivänä pyörivät täysin pinnallisten asioiden ympärillä. Mä joogaan, ai sä käyt salilla, mua se ei oikein innostanut, mut joo pitäis liikkua enemmän. Aivan, aivan, aivan. Ja mulla on kuuma nukkuessa. Toden totta Petri löi kortit tiskiin jo hääpäivänä, olisi kannattanut kuunnella ja ottaa onkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvostan: mies, joka takoo ominkäsin korvakorut vaimolleen, kun tämä on poissa! Ja mitä tekee Aliisa, antaa jääkaappimagneetin. Hmm. Olisi voinyt tuoda jotain muutakin matkalta kuin sen, mitä Esa pyysi. Jonkin yllätyksen.
Mari ei ole lainkaan ymmärtänyt yhdessäolon pointtia. Ei pitäisi ivailla ja puuttua sanomisiin, vaan tehdä yhdessäolosta kivaa. Ei edes Kallio-kierrosta vaikka toinen on muuttanut uuteen paikkaan.Et sitten huomannut että Aliisa toi muutakin, siinä oli ainakin joku pullo ja suklaata ym. Mutta tehän näette ja kuulette Aliisan tapauksessa vain sen minkä haluatte. Eli nyt Aliisa toi Esalle vaan jääkaappimagneetin. Jonka Esa itse ilmoitti haluavansa. Aliisa tekee aina väärin, sama mitä sanoo tai tekee. Palstalaiset on päättäneet vihata tätä.
Minä en pystynyt edes katsomaan sitä kohtausta, kun Esa ja Aliisa istuivat feikkaamassa Tanskaselle, että hyvin menee. Oli pelkät äänet päällä ja katsoin sen aikaa muita selainikkunoita.
Viime kaudella Heidi ja Mikkokin kilvan vakuuttivat asiantuntijoiden vastaanotolla, että hienosti menee.
Minusta Aliisan ryöpytys täällä ei ole ollenkaan oikeutettua. Palstalaisethan osaavat olla itse enkeleitä,varsinkin miehille jotka eivät kolahda. ;)
Totta, ensin itse luodaan harhakuvitelma esim. Aliisasta (esittelyjakson perusteella lähes kaikki ylisti) ja sitten kun tämä osoittautuukin ihan tavalliseksi ihmiseksi vikoineen niin lytätään täysin. Ja Esaa pidetään itse täydellisyytenä, vaikka kyllähän järki sanoo ettei se ole mahdollista. Vikoja on varmasti kummassakin. Ja jos Aliisa ei Esaan tykästy niin turha siitä on vetää herneet nenään. Jos tunnetta ei tule niin se ei tee Aliisasta pahaa ihmistä. Tuskin kaikki Aliisan vihaajatkaan rakastuis ihan jokaiseen joka vastaan tulee. Ei vaikka kuinka olis paperilla hyvä match.
Mun mielestä Aliisa vaikuttaa ihan mukavalta naiselta. Samoin Esa on ihan mukava. Toivon että onnistuvat, mutta en ota henkilökohtaisena loukkauksena jos eivät onnistu. Jotkut kommentoijat tuntuu näin tekevän. Että kun minusta Esa on niin hieno ja mukava ja kun minä hänet kyllä ottaisin ilomielin niin pakkohan Aliisankin on näin tehdä. Jos ei tee, niin Aliisa on paha paha ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemia ei ole mikään "joko sitä saman tien on tai sitten ei"- asia. Olen siitä itse todiste :) En ollut ensin (n. vuosi) ollenkaan siinä mielessä kiinnostunut kaveristani eikä hän minusta, mutta kuinka ollakaan, yhtäkkiä napsahti ja sitä kemiaa olikin yllin kyllin. Ja nyt ollaan oltu kauan naimisissa. Surullistakin jos jengi vannoo nopeasti syttyvän kemian nimiin, voi mennä montaa hyvää tyyppiä, jopa "se oikea" ohi liian nopealla tuomitsemisella. Malttia!
Mielenkiintoista! Haluaisin tietää juuri miten tällainen kemia voi syntyä vaikka vuoden päästä? Ja ajattelitko aluksi, että hän on hyvännäköinen, mutta joku muu asia tökki? Vai, että on muuten ihana, mutta et voisi kuvitella seksiä hänen kanssaan? On mullakin kaverimiehiä, mutta en ole ikinä saanut luotua romanttisia tunteita heitä kohtaan tai sellaista perhosia vatsanpohjassa- fiilistä.
Luulen että tämäkin riippuu ihmisestä. Itse olen usein löytänyt kemian myöhemmin vain ihmisten kanssa,jotka ovat jo alusta asti olleet jollain tavalla mielenkiintoisia ja fyysisesti olen viehättynyt heistä ensinäkemältä.Ehkä ei ole ollut mitään maailmaa mullistavia tunteita ihan heti,mutta jokin juju siinä toisessa mikä kolahti. Juuri nämä kaverimiehet ovat kyllä olleet siellä "kaveri lokerossa" alusta asti.
Hyvä että joillakin on toisenlaisiakin kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mari onkin tosi väsyneen näköinen. Mä olisin tosi kireä, jos en sais moneen yöhön nukuttua. Petri on ollut tässä jaksossa sympaattisempi.
Jep, tunnistan saman itsestäni. Väsyneenä sitä ei jaksa miettiä mitä sanoo. Ne normaalit sosiaaliset rajoitteet ei toimi. Myöhemmin itseäänkin harmittaa omat sanomiset. Väsyneenä ei vaan aivot toimi.
Muistapa sit sama kun muut kohtelee sua tuollei.
En voi sietää ihmisiä, jotka ei kanna vastuutaan teoistaan/käytöksestään.
No, minäpä muistan :) Tosin onhan tässä jo yhtä ja toista koettu kun ikää on 40+, puolison kanssa oltu yhdessä yli 15v. ja kolme lasta hoidettu univelkojen ja kiukuttelun keskellä. Ehkä me on sitten oltu toisillemme armollisia ja ymmärretty sitä kiukutteluakin. On uskallettu luottaa siihen, että toinen pysyy vierellä vaikkei itse aina täydellinen olekaan.
No tuota, me olemme olleet yhdessä 33 vuotta. Olemme arvostaneet toisiamme sen verran, ettemme kaada joka ikistä paskakuormaa toistemme niskaan vain siksi, että "kenelle muullekaan sitä kiukuttelisi kuin omalle puolisolle, kun vähän v-ttaa".
En ole tuo jolle vastasit mutta itse en saanut käsitystä että jatkuvasti kiukutellaan ja joka pikkuasiasta kun vähänkin ottaa päähän - vaan että suhde kestää sen että joskus kun ei oikeasti jaksa käyttäytyä fiksusti ja olla analyyttinen niin saa purkautua (tietyissä rajoissa tietenkin, väkivalta ei kuulu siihen) ja toinen ei ota eroa tai kosta sitä että puoliso uskaltaa päästää pahan olon ulos.
Missään ei sanottu että vain toinen kiusaa toista yksipuolisella kiukuttelulla tai että molemmat jatkuvasti ovat toistensa kimpussa.
No itse asiassa tämä kiukutteluteema lähti juuri sellaisen henkilön viestistä, josta nimenomaan sai käsityksen, että sille puolisolle pitäisi voida ja saada kiukutella juuri niin paljon kuin haluaa. Turha sitä siis nyt täällä on toitottaa, että tietyssä määrin parisuhteeseen kuuluu se, että toisen huonoa tuulta siedetään ja ymmärretään, kun täällä kyseenalaistettiin tämän kiukuttelijan tapaa toimia.
Juuri näin. Itsekin totesin, että joskus tulee tiuskittua, mutta sitä pyydetään anteeksi ja selitetään toiselle mikä on todellinen ongelma.
Minä kritisoin näitä, joiden mielestä parisuhteeseen kuuluu kiukuttelu toiselle, ja että aikuisella ihmisellä on tarve kiukutella jollekin, "kelles muulle kuin puolisolle".
Toki muut saavat ajatella tästä asiasta miten haluavat. Olen onnellinen siitä, että omaan parisuhteeseeni moinen käytös ei kuulu. Yritän myös pikkuhiljaa kasvattaa lapseni huomaamaan, mitä sieltä kiukun takaa löytyy, ja keksimään ratkaisuja siihen sen sijaan, että levitetään pahaa oloa kiukuttelemalla muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mari onkin tosi väsyneen näköinen. Mä olisin tosi kireä, jos en sais moneen yöhön nukuttua. Petri on ollut tässä jaksossa sympaattisempi.
Jep, tunnistan saman itsestäni. Väsyneenä sitä ei jaksa miettiä mitä sanoo. Ne normaalit sosiaaliset rajoitteet ei toimi. Myöhemmin itseäänkin harmittaa omat sanomiset. Väsyneenä ei vaan aivot toimi.
No, minäpä muistan :) Tosin onhan tässä jo yhtä ja toista koettu kun ikää on 40+, puolison kanssa oltu yhdessä yli 15v. ja kolme lasta hoidettu univelkojen ja kiukuttelun keskellä. Ehkä me on sitten oltu toisillemme armollisia ja ymmärretty sitä kiukutteluakin. On uskallettu luottaa siihen, että toinen pysyy vierellä vaikkei itse aina täydellinen olekaan.
No tuota, me olemme olleet yhdessä 33 vuotta. Olemme arvostaneet toisiamme sen verran, ettemme kaada joka ikistä paskakuormaa toistemme niskaan vain siksi, että "kenelle muullekaan sitä kiukuttelisi kuin omalle puolisolle, kun vähän v-ttaa".
En ole tuo jolle vastasit mutta itse en saanut käsitystä että jatkuvasti kiukutellaan ja joka pikkuasiasta kun vähänkin ottaa päähän - vaan että suhde kestää sen että joskus kun ei oikeasti jaksa käyttäytyä fiksusti ja olla analyyttinen niin saa purkautua (tietyissä rajoissa tietenkin, väkivalta ei kuulu siihen) ja toinen ei ota eroa tai kosta sitä että puoliso uskaltaa päästää pahan olon ulos.
Missään ei sanottu että vain toinen kiusaa toista yksipuolisella kiukuttelulla tai että molemmat jatkuvasti ovat toistensa kimpussa.
No itse asiassa tämä kiukutteluteema lähti juuri sellaisen henkilön viestistä, josta nimenomaan sai käsityksen, että sille puolisolle pitäisi voida ja saada kiukutella juuri niin paljon kuin haluaa. Turha sitä siis nyt täällä on toitottaa, että tietyssä määrin parisuhteeseen kuuluu se, että toisen huonoa tuulta siedetään ja ymmärretään, kun täällä kyseenalaistettiin tämän kiukuttelijan tapaa toimia.
Ne jotka saivat käsityksen että jatkuvasti ja joka asiasta voisivat miettiä miksi he sen niin tulkitsivat. Niin siinä nimittäin ei sanottu.
Mutta riittäisiköhän tämä keskustelu kiukuttelusta.
Markus on osoittautunut kelpo aviomieheksi, mutta minä en varmaan olisi päässyt yli hänen ulkonäöstään. Kokemuksesta tiedän, että en pääsisikään jos olisin tuossa ohjelmassa. Onneksi Johanna näyttää mieltyneen, ehkäpä jo alusta asti.
Kuumuuteen palatakseni, Marilla on täysi oikeus sanoa, että hänellä ei ole kuuma, jos näin on ja Petrillä kertoa, että hänellä taas on kuuma. Kumpikin voi olla aivan oikeassa yhtä aikaa.
Meillä on koko ajan lämpötilan kanssa haaste, sillä kaikki yli +16 ja miehelläni on kuuma, vaikka kotiin saa läpivedon. Minulla taas on herkästi kylmä ja jäädyn. Näin ollen on lähes mahdotonta saavuttaa optimaalinen lämpötila koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä näteintä naista eli Johannaa ole parjattu. Hänestä ei kukaan keksi pahaa sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, ei täällä ryöpytetä Aliisaa. On vaan todettu, että Aliisaa ei selvästikään kiinnosta Esa, ja toivotaan, että Esa tajuaisi asian mahdollisimman pian. Minusta vaikuttaa siltä, että Aliisa on yrittänyt olla rehellinen, mutta ehkä muiden painostuksesta helpompi näytellä loppuaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Aliisan ryöpytys täällä ei ole ollenkaan oikeutettua. Palstalaisethan osaavat olla itse enkeleitä,varsinkin miehille jotka eivät kolahda. ;)Ei täällä näteintä naista eli Johannaa ole parjattu. Hänestä ei kukaan keksi pahaa sanottavaa.
Ihan samaa ajattelin minäkin. Johanna on kaunein ja naisellisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kemia ei ole mikään "joko sitä saman tien on tai sitten ei"- asia. Olen siitä itse todiste :) En ollut ensin (n. vuosi) ollenkaan siinä mielessä kiinnostunut kaveristani eikä hän minusta, mutta kuinka ollakaan, yhtäkkiä napsahti ja sitä kemiaa olikin yllin kyllin. Ja nyt ollaan oltu kauan naimisissa. Surullistakin jos jengi vannoo nopeasti syttyvän kemian nimiin, voi mennä montaa hyvää tyyppiä, jopa "se oikea" ohi liian nopealla tuomitsemisella. Malttia!
Mielenkiintoista! Haluaisin tietää juuri miten tällainen kemia voi syntyä vaikka vuoden päästä? Ja ajattelitko aluksi, että hän on hyvännäköinen, mutta joku muu asia tökki? Vai, että on muuten ihana, mutta et voisi kuvitella seksiä hänen kanssaan? On mullakin kaverimiehiä, mutta en ole ikinä saanut luotua romanttisia tunteita heitä kohtaan tai sellaista perhosia vatsanpohjassa- fiilistä.
Minulle on käynyt noin monta kertaa. En osaa sitä sen kummemmin selittää. Ja sama voi käydä myös toisin päin, että ensinäkemältä tosi kuuma tyyppi muuttuu vastenmieliseksi, vaikkei mikään periaatteessa muutukaan. Se on korvien välissä. Jonkinlainen tunne ja herääminen siinä tulee.
Itse esimerkiksi kävin tindertreffeillä sellaisen tavallisen friendzone-tyypin kanssa ja ensitapaamisella oli sellainen "ihan kiva, muttei vuosisadan rakkaus". Nyt olen epätoivoisen ihastunut ollut jo vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Kuumuuteen palatakseni, Marilla on täysi oikeus sanoa, että hänellä ei ole kuuma, jos näin on ja Petrillä kertoa, että hänellä taas on kuuma. Kumpikin voi olla aivan oikeassa yhtä aikaa.
Meillä on koko ajan lämpötilan kanssa haaste, sillä kaikki yli +16 ja miehelläni on kuuma, vaikka kotiin saa läpivedon. Minulla taas on herkästi kylmä ja jäädyn. Näin ollen on lähes mahdotonta saavuttaa optimaalinen lämpötila koko ajan.
Helpompi on sinun nukkua pyjama päällä, kuin miehen nukkua alasti jääpalapussien ympäröimänä. Jos palelee jopa kesällä ikkuna auki, niin voi nukkua toppahaalarissa. Itsekin palelen herkästi, mutta unen ajaksi asia on helppo ratkaista, kun ulkonäkö tuskin on kovin tärkeää.
Apua toi Esan ja Aliisan Tanskasen luona käynti.. Esa jankuttaa viestien tykittelystä ja sanoo suurena oivalluksena " oon huomannu susta et sulle riittää vähempikin ".. ja luulee reppana edelleen, että suhteella on toivoa. Aliisasta paistaa ettei yksnikertaisesti vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä muuten sekään kirjoittaja missään kohdassa sanonut että pitää saada kiukutella niin paljon kuin haluaa. Lue vaikka se kirjoitus uuskiksi. Itse te keksitte sen että kirjoittaja kiukuttelee ihan koko ajan. Ap kirjoittaja kertoi vaan miten hän haluaisi itselleen tehtävän jos/kun kiukuttelee. Halusi itseään halattavan ja sekös oli teille ihan liikaa. Kiukuttelevaa aikuista ihmistä ei saa halata palkinnoksi huonosta käyttäytymisestä. Ei vaikka tilateen saisi laukaistua niinkin helposti kuin halaamalla. Aikuinen ei ylipäänsä saa kiukutella. Se on ihan hirveää ja kauheaa.
No, n*ssitaan nyt pilkkua sen verran, että ei siinä tosiaan niin sanottu, mutta niin kuin kirjoitin, sellaisen käsityksen siitä sai. Varsinkaan jos hän ei kaipaamaansa halausta saa, niin olettaisin, että tässä tapauksessa syytä hänen käytöksensä "palkitsemiselle" ei välttämättä ole tai ei ole osannut tarpeeksi hyvin muutoin kommunikoida puolisolle.
Totta kai halaaminen on joskus paras keino laukaista tilanne. Mutta kyllä aikuisen ihmisen kiukuttelu usein vähän lapsellista on. Riippuu täysin ihmisestä/pariskunnasta, miten siihen tulisi reagoida.
Minusta tuo Aliisa on ollut alusta asti jotenkin feikki tai jännittynyt. Hänen äänensä on teennäinen ja tekopirteä, voiko joku oikeasti kaiket päivät puhua noin? Ikään kuin latelisi opeteltuja fraaseja mukamas-iloisella äänellä.
Toiseksi Esa-parka koittaa muuttua, kun taas Aliisa on tekemättä. mitään. Reilua.
Ilta-Sanomien jutussa Dunderfelt sanoo mm. Marin kertoneen, että haluaisi harrastaa enemmän liikuntaa, mutta viime aikoina ei ole liikkunut. Näin ilmeisesti onkin, eikä se silti tarkoita halua avioitua ammattiurheilijan kanssa ja tämän liikuntakalenterin omaksumista. Kuinka moni ihminen oikeasti elää ihanteidensa mukaan? Onko Marin syy, että asiantuntijat ohittivat kommentin siitä, että Mari tunnustaa olevansa sohvaperuna? Aika ikävää mustamaalaamista psykologilta, kun antaa ymmärtää parin valehtelun tai yltiöpäisen kaunistelun olevan syynä huonoon matchiin.
Johanna ja Markus: vaikka täällä ihastellaan, minä en jaksa vielä uskoa, että tämä stoori kestää ikuisuuksia. Tosielämässä yksikään mies ei jaksa kuunnella tuollaisia "Markus nyt mä en päästä sua tästä" -kommentteja. Ihan hienoa, jos Markus on toisenlainen mies, mutta sen verran korventuneelta hän välillä näyttää puolisalaa, että enpä luota tähänkään pariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Itsekin totesin, että joskus tulee tiuskittua, mutta sitä pyydetään anteeksi ja selitetään toiselle mikä on todellinen ongelma.
Minä kritisoin näitä, joiden mielestä parisuhteeseen kuuluu kiukuttelu toiselle, ja että aikuisella ihmisellä on tarve kiukutella jollekin, "kelles muulle kuin puolisolle".Toki muut saavat ajatella tästä asiasta miten haluavat. Olen onnellinen siitä, että omaan parisuhteeseeni moinen käytös ei kuulu. Yritän myös pikkuhiljaa kasvattaa lapseni huomaamaan, mitä sieltä kiukun takaa löytyy, ja keksimään ratkaisuja siihen sen sijaan, että levitetään pahaa oloa kiukuttelemalla muille.
Tämä. Kuinkahan noissa kiukuttelijaperheissä lapsia kasvatetaan käsittelemään negatiiviset tunteet? Itkupotkuraivarit on OK 10-vuotiaanakin? Vai että, "kerrotko mikä harmittaa" ja ne tunteet ja asiat käsitellään rauhallisesti. n ole koskaan ymmärtänyt näitä "riita puhdistaa ilmaa"-tyyppejä, pahasta riidasta jää aina henkisiä arpia jollekin, jos ei vanhemmille niin niille hämääntyneinä riitaa kuunteleville lapsille.
Eipä muuten sekään kirjoittaja missään kohdassa sanonut että pitää saada kiukutella niin paljon kuin haluaa. Lue vaikka se kirjoitus uuskiksi. Itse te keksitte sen että kirjoittaja kiukuttelee ihan koko ajan. Ap kirjoittaja kertoi vaan miten hän haluaisi itselleen tehtävän jos/kun kiukuttelee. Halusi itseään halattavan ja sekös oli teille ihan liikaa. Kiukuttelevaa aikuista ihmistä ei saa halata palkinnoksi huonosta käyttäytymisestä. Ei vaikka tilateen saisi laukaistua niinkin helposti kuin halaamalla. Aikuinen ei ylipäänsä saa kiukutella. Se on ihan hirveää ja kauheaa.