Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
On tosiaan kyllä surullista katsoa kuinka epärealistinen kuva Marilla on itsestään. Hän ei vaikuta tippaakaan joustavalta, suvaitsevaiselta, vastaantulevalta, oppimiskykyiselta tai edes uteliaalta, vaikka ilmiselvästi kuvittelee omaavansa juuri niitä ominaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tylsää, että pelit on nyt jo pelattu, ja lopputulokset ilmiselviä. Aiemmilla kausilla on ollut ainakin yksi mysteerinä säilynyt pari.
Ehkä koet vielä yllätyksen tässä kaudessa.
Minun mielestäni yksikään pari ei ole vielä ilmiselvä. Toki Johannalla ja Markuksella on selvä etumatka muihin, mutta...
Esa ja Aliisa näyttivät hyvin lupaavalta parilta.
Marilla ja Petrillä saattaa hyvinkin löytyä se kuuluisa kipinä, kunhan saavat nukuttua univelat pois ja pääsevät tutustumaan toistensa parhaisiin puoliin. Vasyneenä kun kukaan ei ole parhaimmillaan.
Ja jos joku ihmettelee, miksi tuosta heidän väsymyksestään jauhetaan niin paljon, niin voin ihan omasta kokemuksestani sanoa, että tosi hyväkin tyyppi voi muuttua todelliseksi kusipääksi ihan puhtaasti univelan seurauksena.
Esa ja Aliisa eivät todellakaan näytä lupaavalta parilta. Aliisa vain yrittää olla ystävällinen ja kohtelias, ettei saa mulkvistin mainetta telkkarissa. Mikä on tietty fiksua.
Näin se on. On tässä mielessä fiksumpi kuin Mari, jota ei yhtään kiinnosta et koko kansa näkee mulkvistin piirteet
Mut hyvä puoli on se, et Esa varmaan tulee löytämään tämän jälkeen jonkun kivan naisen!
Niin varmaan.. naisia tuskin on ollut ikinä jonoksi asti, kun tähän ohjelmaan piti lähteä. Esa on liian kiltti -> ei kipinää naisten mielestä.
No siltäkö on vaikuttanut tässäkin ketjussa? Kyllä Esa löytää jonkun piankin. Aliisa itkee tällä palstalla vielä 20 v päästä kunnollisten miesten perään...
Salli mun nauraa. Aliisan kaltaiselle naiselle on kyllä ottajia jonoksi asti. Kyllä Esan kaltaisen miehen on huomattavammasti vaikeampi löytää itselleen kumppani. Ehkä nyt kun naama on tuttu telkkarista löytyy tyrkkyjä ehdokkaita mutta kun mennään vuosi eteen päin niin homma kääntyy Aliisalle 100/0. Turha väittää vastaan.
On se kummaa, kun Esan puhetta pidetään lässytyksenä. Mites te arvon naiset haluaisitte miehen puhuvan teille. Haluisitteko te ettei teitä huomioida vai tykkäisittekö, että mies katsoo "ei vois vähempää kiinnostaa". Siitähän vasta riita syntyis. Mikään ei ole näille kirjoittaville pimuille tarpeeksi. Ei muuta kun hyvää metsästys onnea etsiessänne ei lässyttävää miestä. Toivottovasti löytyy kova ja karski luontoinen, joka pitää kurissa EIKÄ LÄSSYTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markus ja Johanna on ihanan rehellisiä asioista, myös niistä negatiivisistä piirteistä. Molemmilla hyvä asenne ja 'ottavat potut pottuina'. Minusta heistää välittyy se, että olettavat toisen olevan puhtaat jauhot pussissa ja luottavat molempien tahtoon onnistua. Silloin pääsee niistä vaikeuksistakin yli.
Mari Ja Petri, voi kamaluus... Nyt taas Petri yrittää, mutta on kuin seinälle puhuisi. Ymmärrän kyllä jos Mari on jo heittänyt hanskat tiskiin aiemmin, niin miksi alkaisi mukavaksi tässä vaiheessa. Kiusallista katsottavaa.
Ihmettelen miten Petri on tähän valittu - aivan ihmeellinen vuorokausirytmi? Oikein irvikuva kaavoihin kangistuneesta ihmisestä... Ei siinä sinällään mitään vikaa ole, mutta miten semmoinen ihminen on hyvä valinta tälläiseen aikamoista joustamista vaativaan formaattiin??
Aliisan on tappavan tylsä. Esa on edelleen ihana. Tosin, jos olette huomanneet, puhuu vähän lässyttävään tyyliin aina kun puhuu Aliisalle.
Ihmeellinen vuorokausirytmi? En tiedä, miten lavastettu nukkumiskohtaus oli, mutta pöydällä olleen kellon mukaan Petri meni nukkumaan puoli kymmeneltä ja lähti kotoa kuuden jälkeen. Aika monella esim. seitsemäksi töihin menevällä taitaa olla aika sama aikataulu.
Petri kyllä sanoi laittavansa herätyksen soimaan klo 4.30. Itsekin sitten katsoin että kello näytti ihan muuta. Marikin näytti heräävän kuuden jälkeen.
'
Eikö se kello ollut vaan sellainen koriste? Jos tarkoitatte sitä sängyn vieressä ollutta maalaisromanttista hässäkkää. Hämäävää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas silmiäavaavaa seurata tätä kautta. Olen samanlainen nainen kuin Mari, ja kuvailenkin itseäni samalla lailla. Silti nyt tunnistan noita samoja heikkouksia ja tavallaan osin ymmärrän, miksi hänen käytöstään niin paljon haukutaan täällä. Voin ottaa tästä itsekin opiksi, sillä, ilmeisesti pääosin minun takiani, elän huonossa liitossa petrimäisen kuivan ja tylsän miehen kanssa. Nuorempana erosin pitkästä avoliitosta koska silloinen puolisoni oli minusta tavallaan liian kiltti, hän palvoi minua emmekä riidelleet koskaan, täysin hänen pitkän pinnansa ansiosta. Ai että, kuinka nyt osaankaan kaivata joustavaa kultakimpaletta!
Väitän kuitenkin, että Mari on aika pitkälti väärinymmärretty, vaikka ikävää piikittelyä näkyykin. Hän olisi varmasti aivan ihana, jos tuntisi olonsa rakastetuksi, hyväksytyksy ja kuulluksi, nähdyksi omana itsenään.
Silloin kun itse puhun rumasti puolisolleni tai kiukuttelen, toivon, että minuun katsottaisiin lempeästi ja minua halattaisiin. Sanottaisiin, että ei se mitään. Sulaisin oitis. Mutta osa ihmisistä ei osaa ottaa sitä noin, vaan hyökkää heti, ja siitä johtuen se piikikkyys sitten tavallaan kasvaa todeksi, muuttuu vakavaksi ja ihan oikeaksi mielipiteeksi siitä toisesta.
Huomaatko miten kaipaat äitiä et puolisoa? Mietipä jos käyttäydyt noin naispuolisislle kavereillesi tai työtovereille, moniko jaksaa katsoa lempeästi kun aikuinen nainen kiukuttelee kuin pikkukakara? Harvassa on ne miehet jotka omien lasten lisäksi haluaisivat toimia vanhempana puolisolleen. Ja sama toisinpäin, palstallakin valitetaan koko ajan jos miehet eivät osaa käyttäytyä aikuismaisesti vaan sortuvat lapselliseen kiukutteluun. Mieti tota omaa puoltasi parisuhteessaa ennen kun liikaa haukut nykyistä miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Onpas silmiäavaavaa seurata tätä kautta. Olen samanlainen nainen kuin Mari, ja kuvailenkin itseäni samalla lailla. Silti nyt tunnistan noita samoja heikkouksia ja tavallaan osin ymmärrän, miksi hänen käytöstään niin paljon haukutaan täällä. Voin ottaa tästä itsekin opiksi, sillä, ilmeisesti pääosin minun takiani, elän huonossa liitossa petrimäisen kuivan ja tylsän miehen kanssa. Nuorempana erosin pitkästä avoliitosta koska silloinen puolisoni oli minusta tavallaan liian kiltti, hän palvoi minua emmekä riidelleet koskaan, täysin hänen pitkän pinnansa ansiosta. Ai että, kuinka nyt osaankaan kaivata joustavaa kultakimpaletta!
Väitän kuitenkin, että Mari on aika pitkälti väärinymmärretty, vaikka ikävää piikittelyä näkyykin. Hän olisi varmasti aivan ihana, jos tuntisi olonsa rakastetuksi, hyväksytyksy ja kuulluksi, nähdyksi omana itsenään.
Silloin kun itse puhun rumasti puolisolleni tai kiukuttelen, toivon, että minuun katsottaisiin lempeästi ja minua halattaisiin. Sanottaisiin, että ei se mitään. Sulaisin oitis. Mutta osa ihmisistä ei osaa ottaa sitä noin, vaan hyökkää heti, ja siitä johtuen se piikikkyys sitten tavallaan kasvaa todeksi, muuttuu vakavaksi ja ihan oikeaksi mielipiteeksi siitä toisesta.
Huhhuh...etkö siis edes yritä ottaa itse vastuuta tunteistasi? Koetko, että sinulla on oikeus kiukutella puolisollesi tuolla tavalla? Minulla on se käsitys, että tuollainen käytös on tyypillistä lapselle, mutta aikuisen tunnetaidot ovat jo hieman kehittyneemmät. Missään tapauksessa en siedä itseltäni tai puolisoltani tuollaista kiukuttelua... Päin vastoin odotan, että aikuisina ihmisinä tunnistamme itsessämme mikä kiukuttaa, ja itse ratkaisemme ongelman tuottamatta pahaa mieltä toiselle.
Esimerkiksi siis niin, että jos työpäivän jälkeen on väsynyt, tulee kotiin tai kotona muiden seuraan vasta levättyään, jos ei pysty asialliseen vuorovaikutukseen. Itse olen kotona lasten kanssa, ja otan vastaan kiukuttelua jatkuvasti: milloin väsynyt 2 v. raivoaa, milloin taas nälkäinen koululainen. En todellakaan suostu siihen, että myös mieheni kaataisi milloin mitäkin moskaa minun niskaani kiukuttelemalla.
Toki joskus käy niin, että toiselle tulee tiuskittua. Silloinkin heti kun huomaa mokanneensa, pyytää anteeksi ja selittää miksi on pahalla tuulella.
Aliisasta tulee vähän sellainen vaikutelma, että hän kokee ihan asianmukaiseksi näyttää kaikki tunteensa toiselle sen kummemmin siistimättä tai säätelemättä tunneilmaisuaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös kyse ole lähinnä siitä, että Markuksen aikainen herätys muistuttaa Johannalle heti aamusta, kuinka Markus joustaa ja on valmis näkemään vaivaa Johannan eteen, ja kun Pyörä herää aikaisin aamulla se on heti aamusta muistutus Marille siitä, kuinka Pyörä ei jousta?
Toisaalta, Markuksen on pakko nousta niin aikaisin koska menee töihin. Meneekö Petri töihin vai aloittaako hän päivänsä esim. salilla? Eli olisiko Petrin pakko nousta niin aikaisin? Jos mies nousee salin takia 4.30 ja menee nukkumaan jo ysin jälkeen, niin kyllä se minua vituttais. Eihän siinä jäis paljoakaan yhteistä aikaa, varsinkin jos mies menis sinne salille/pyöräilemään vielä työpäivän jälkeenkin. Ja vielä jos tää aikataulu olis kiveen kirjoitettu eli siitä ei pahemmin vois joustaakaan. Itsekään en vois nukkua jos joku kolistelis samassa huoneessa. Ja jos sitä tekis jatkuvasti vaikka siihen ei olis mitään pakkoa niin se vituttais vielä enemmän. Oma elämäni menis ihan toisen tahdissa. Illalla ei voi oikein tehdä muuta kuin nettailla tai lukea ettei häiritse toisen nukkumista ja yöllä heräis toisen kolinaan. Päivä töissä ja kun olis aikaa olla yhdessä niin toinen painuu nukkumaan. Herätäkseen keskellä yötä salille.
Vierailija kirjoitti:
No mietipä tuota puolisosi kannalta. Kuinka paljon tyhjästä äyskähtelevä puoliso houkuttaa siihen, että hänet haluaa ottaa lähelleen? Jotkut tämän osaavat, mutta useimmat kokevat tuollaisen käytöksen tietysti riidan haastamisena eikä silloin ensimmäinen reaktio usein ole, että voi, otanpa tuon ärisevän ressukan kainaloon.
Varsinkaan, jos et ole kertonut puolisollesi, että tapasi reagoida tiettyihin tilanteisiin on tällainen ja haluaisit silloin vain, että sinua esim. halattaisiin, et voi olettaa puolisosi osaavan toimia odottamallasi tavalla.
Tosin jos tapanasi nyt vain on puhua rumasti ja kiukutella, ei minun mielestäni kovin suurta myötämielisyyttä puolisoltakaan voi odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan: mies, joka takoo ominkäsin korvakorut vaimolleen, kun tämä on poissa! Ja mitä tekee Aliisa, antaa jääkaappimagneetin. Hmm. Olisi voinyt tuoda jotain muutakin matkalta kuin sen, mitä Esa pyysi. Jonkin yllätyksen.
Mari ei ole lainkaan ymmärtänyt yhdessäolon pointtia. Ei pitäisi ivailla ja puuttua sanomisiin, vaan tehdä yhdessäolosta kivaa. Ei edes Kallio-kierrosta vaikka toinen on muuttanut uuteen paikkaan.
Et sitten huomannut että Aliisa toi muutakin, siinä oli ainakin joku pullo ja suklaata ym. Mutta tehän näette ja kuulette Aliisan tapauksessa vain sen minkä haluatte. Eli nyt Aliisa toi Esalle vaan jääkaappimagneetin. Jonka Esa itse ilmoitti haluavansa. Aliisa tekee aina väärin, sama mitä sanoo tai tekee. Palstalaiset on päättäneet vihata tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän me arveltiin P ja M kohdalla
https://www.is.fi/viihde/art-2000005394203.html
Molemmat antoi itsestään virheellisen kuvan ja hämäsivät jopa psykologisissa testeissä. Ilmeisesti jopa uskovat itsestäänkin niitä asioita, jotka eivät pidä paikkansa.
Noh en nyt tuotakaan ihan suoriltani uskoisi. Asiantuntijat kun nyt tietenkin yrittävät puolustella omia valintojaan syyttämällä heitä vääristelystä. Itse olen ymmärtänyt psykologian juuri ottavan huomioon tämän ihmisten taipumuksen kertoa itsestään jonkin verran vääristäen. Luulin, että juuri tällaiset asiat otettaisi huomioon, kun on oikein asiantuntijat pelissä, että juuri tällaisten asioiden punnitseminen kuuluisi heidän ammattitaitoonsa. Muutenhan tämä koko homma voitaisi suorittaa vain rasti ruutuun -testein. Mutta kaikilla menee joskus metsään, kyllähän osallistujatkin ovat riskit tienneet. Myöntäisivät asiantuntijat vain rehdisti olleensa väärässä ilman näitä meriselityksiä.
No ajattele nyt järjelläsi ja keskity faktoihin. Näissä testeissä voidaan luottaa siihen, että asiat hoidetaan rasti ruutuun, koska hakijalla on tavoitteena löytää se match. Eihän olisi kenenkään oman edun mukaista antaa tietoja itsestään, jotka johtaisivat vääränlaiseen parinvalintaan?! Ja kyllähän samat harhakäsitykset on selvästi tulleet esiin myös ohjelman aikana esim Marin omasta suusta. Kyllä hän kuvittelee olevansa joustava -mitä ei ilmiselvästi ole. Samoin on todella vaikeaa usko et noi asiantuntijat olis valmiita valehtelemaan esim tuosta lastenhankkimisesta.
Ihminen on valheellinen itselleen. Se on fakta. Ei terapiakaan lähde siitä, että kaikki mitä ihminen sanoo on absoluuttista faktaa. Taipumuksia voidaan yrittää kartuttaa tarkemmin konkreettisien esimerkkien ja pitkien keskustelujen avulla. Joskus se onnistuu huonosti, joskus paremmin, mutta mun mielestä on raukkamaista Dumbon yrittää syyttää Maria ja Petriä vääristelystä, sillä kyllä tässä epäonnistumisessa asiantuntijoillakin on oma roolinsa.
Mutta ajatelkaa kuinka hölmöä on tällaisessa testauksessa vääntää itseään? Siksi, että haluaa varmasti mätsin löytyvän, vaikka kehnommankin - josta sitten häpeillen eroaa koko kansan katsellessa? Jossain työpaikkatestauksissa kaikki nyt vääntää itsestään hieman parempaa, työnkuvaan sopivaa, OK. Mutta jos oikeasti etsit itsellesi sopivaa kumppania, mikä ihmeen järki on siinä feikata? Ja testaajilla varmaan myös minunkaltainen olettamus, että ovat tosissaan ja haluavat itselleen sopivan mätsin, ei ketä vaan. Mutta näin varmaan voi käydä jos oikeasti koskaan ei katso vakavissaan peiliin. Kaikki pieleenmenneet parisuhdeviritelmät on olleet sen toisen syytä, työpaikka ja suku täynnä joustamattomia kusipäitä. Joskus esimiehenä olen kuunnellut yhden tällaisen valituksia. Ihan käsittämätöntä kuinka hän ei näe patternia vaikka aina ne yhteistyöntekemiset menevät pieleen toisten osapuolten jäykkyyden ja hankalan luonteen vuoksi. Kuinkahan kävisi jos tällaiset ihmiset paritettaisiin klooninsa kanssa, kumpi saisi määräta ja olla oikeassa...
Olisipa se Aliisa edes tuonut Gala-magneetin Salvador Dali -magneetin sijasta. Melkein yhtä gay-meininkiä kuin pillillä juominen.
Vierailija kirjoitti:
"Negatiivisen keskustelun vastapainoksi Dunderfelt tahtoo nostaa sarjasta esiin positiivisen näkemyksen.
– Petri ja kaikki sarjan kolme miestä ovat hienoja suomalaisia miehiä, jotka puhuvat tunteistaan. Sen voi nostaa esiin positiivisena puolena, kun aina sanotaan, ettei suomalainen mies puhu."
Tuo Dunderfelt on niin sovinisti, että mua oksettaa!! Hän nostaa aina kaikissa haastatteluissa pelkästään miesten hyviä puolia esiin ja yrittää saada Marin ja Petrinkin epäonnistumisen Marin syyksi.
Dunderin mukaan Mari ja Petri on valehdelleet valintavaiheessa. Heille on tehty monien sivujen mittaiset psykologiset testit ja haastateltu useampaan kertaan. Silti nämä kolme asiantuntijaa ei ole missään vaiheessa huomanneet vedätystä. Iltasanomissa tästä valittelee ja siirtää kaiken vastuun pariskunnalle.
C'mon Dunderi, ota nyt vähän vastuuta itsekin. Kai teidän pitäis asiantuntijoina nähdä jotenkin hakijoiden läpi. Vai noinko helppoa on höynäyttää "asiantuntijoita"?
Muistakaahan, että editointi on jännä juttu realityssäkin, lopputulos parien kohdalla voi olla ihan eri mitä tässä vaiheessa annnetaan ymmärtää, vrt. viime kauden Milla plus Kimmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat antoi itsestään virheellisen kuvan ja hämäsivät jopa psykologisissa testeissä. Ilmeisesti jopa uskovat itsestäänkin niitä asioita, jotka eivät pidä paikkansa.
Noh en nyt tuotakaan ihan suoriltani uskoisi. Asiantuntijat kun nyt tietenkin yrittävät puolustella omia valintojaan syyttämällä heitä vääristelystä. Itse olen ymmärtänyt psykologian juuri ottavan huomioon tämän ihmisten taipumuksen kertoa itsestään jonkin verran vääristäen. Luulin, että juuri tällaiset asiat otettaisi huomioon, kun on oikein asiantuntijat pelissä, että juuri tällaisten asioiden punnitseminen kuuluisi heidän ammattitaitoonsa. Muutenhan tämä koko homma voitaisi suorittaa vain rasti ruutuun -testein. Mutta kaikilla menee joskus metsään, kyllähän osallistujatkin ovat riskit tienneet. Myöntäisivät asiantuntijat vain rehdisti olleensa väärässä ilman näitä meriselityksiä.
No ajattele nyt järjelläsi ja keskity faktoihin. Näissä testeissä voidaan luottaa siihen, että asiat hoidetaan rasti ruutuun, koska hakijalla on tavoitteena löytää se match. Eihän olisi kenenkään oman edun mukaista antaa tietoja itsestään, jotka johtaisivat vääränlaiseen parinvalintaan?! Ja kyllähän samat harhakäsitykset on selvästi tulleet esiin myös ohjelman aikana esim Marin omasta suusta. Kyllä hän kuvittelee olevansa joustava -mitä ei ilmiselvästi ole. Samoin on todella vaikeaa usko et noi asiantuntijat olis valmiita valehtelemaan esim tuosta lastenhankkimisesta.
Ihminen on valheellinen itselleen. Se on fakta. Ei terapiakaan lähde siitä, että kaikki mitä ihminen sanoo on absoluuttista faktaa. Taipumuksia voidaan yrittää kartuttaa tarkemmin konkreettisien esimerkkien ja pitkien keskustelujen avulla. Joskus se onnistuu huonosti, joskus paremmin, mutta mun mielestä on raukkamaista Dumbon yrittää syyttää Maria ja Petriä vääristelystä, sillä kyllä tässä epäonnistumisessa asiantuntijoillakin on oma roolinsa.
Mutta ajatelkaa kuinka hölmöä on tällaisessa testauksessa vääntää itseään? Siksi, että haluaa varmasti mätsin löytyvän, vaikka kehnommankin - josta sitten häpeillen eroaa koko kansan katsellessa? Jossain työpaikkatestauksissa kaikki nyt vääntää itsestään hieman parempaa, työnkuvaan sopivaa, OK. Mutta jos oikeasti etsit itsellesi sopivaa kumppania, mikä ihmeen järki on siinä feikata? Ja testaajilla varmaan myös minunkaltainen olettamus, että ovat tosissaan ja haluavat itselleen sopivan mätsin, ei ketä vaan. Mutta näin varmaan voi käydä jos oikeasti koskaan ei katso vakavissaan peiliin. Kaikki pieleenmenneet parisuhdeviritelmät on olleet sen toisen syytä, työpaikka ja suku täynnä joustamattomia kusipäitä. Joskus esimiehenä olen kuunnellut yhden tällaisen valituksia. Ihan käsittämätöntä kuinka hän ei näe patternia vaikka aina ne yhteistyöntekemiset menevät pieleen toisten osapuolten jäykkyyden ja hankalan luonteen vuoksi. Kuinkahan kävisi jos tällaiset ihmiset paritettaisiin klooninsa kanssa, kumpi saisi määräta ja olla oikeassa...
En usko että kukaan tuossa tietoisesti haluaa valehdella. Käsitys itsestä on aina jollain tasolla harhainen tai vajaa, siksi juuri hakijoita haastatellaan, jotta ihmisestä näkyisi muutakin kuin omat näkemykset itsestään.
Mulla on vähän sellainen kutina, että Esa on niin kauan joutunut pinnistämään, taistelemaan ja käyttäytymään mahdollisimman hyvin (kun toinen ei sitä tee,/tekee mitä lystää) että jossain vaiheessa tulee posahtamaan. Eilisessä jaksossa tuli eka kertaa sellainen tunne, että iso osa "good guy" touhusta on esittämistä. Toivon että oon väärässä, mutta..
Tällä palstalla vihataan ja haukutaan kaikkia osallistujia. Positiivisia juttuja tosi vähän. Koko ajan löydetään negatiivisiä asioita. Ei he täydellisiä ole mut ette te palstalle kirjoittajatkaan varmaankaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten asiantuntijoiden on vaan niin helvetin vaikea myöntää että metsään meni. Vika on kaikissa muissa kuin heissä.
Vierailija kirjoitti:
Pari huomiota.
Ärsyttää edelleen se, että kutsutaan toisten koteja kämpiksi. Pienikin asunto voi olla ja on monelle koti.
Esa käytti termiä olla uskomassa. En ole kuullut sitä muuta kuin vanhollislestadiolaisten käyttämänä. Onko termi muille tuttu jostain muusta yhteydestä?
:D et oo tosissas! Kaikesta joku jaksaakin ärsyyntyä ja ihmetellä...
Jestas miten ärsyttävää tuo Petrin "mmm...mmm...mmm" kun toinen puhuu. Ei joka sanaa tarvii kompata.
AV-raati: pitääkö yrittää vai eikö pidä yrittää? Kommenttien mukaan Mari ja Petri ovat luusereita kun eivät yritä, Esa taas tyhmä idiootti kun jaksaa vielä yrittää? Minusta jos oikeasti menee tällaiseen formaattiin oikeista syistä (parisuhde, ei julkisuus), niin varmaan kannattaa yrittää tosissaan. Markus ja Johanna näyttävän yrittävän tosissaan, siitä pojot heille. Ja pojot myös kaikille rohkeille jotka uskaltavat näyttää tunteensa ja laittavat itsensä likoon ohjelmassa. Ainakin itse suhtaudun negatiivisimmin noihin typpeihin (ihmisiähän me ei tunneta) jotka ovat näyttäneet aika kepoisesti, hieman julkisuushakuisesti hoitaneen ohjelman. Kyllä myötätunto on aina niiden puolella jotka oikeasti ovat laittaneet itsensä likoon, joko onnistuneet kuten esat, violat ja antit tai pettyneet kuten tanjat ja piat.