Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Onkohan tässä voinut käydä jotenkin että Marille tai Petrille on ollut ihan toinen puoliso katsottuna mutta tämä on vetäytynyt pelistä ja sitten ollaan epätoivoisesti haluttu löytää joku pariksi hakijoiden joukosta. Muuta syytä en keksi miksi ”asiantuntijat” tekivät näin epäonnistuneen parituksen. Pareilla voi olla hyvin erilainen elämä jos juttu alkaa kemioista, jos tunnet voimakasta viehätystä ja intohimoa toista kohtaan niin kompromissien teko on luonnollista. Se taas että koko suhde pitää aloittaa niillä kompromisseja kun on ostettu sika säkissä. Mitä helvettiä asiantuntijat????
Täähän on parasta viihdettä, kuinka tosissaan/tosikkoja ihmiset on. Selvitetään omat parisuhteet siinä sivussa ja annetaan vinkkejä pareille mitä tehdä ja ihmetellään miksi joku pysyy sinkkuna. Ja mehän nähdään vain pintaraapaisu näiden parien elämästä muutamen viikon ajalta. Musta ohjelma vois tulla vaikka kerralla putkeen, niin ei kukaan ehtis spoilata mitään ei ees ne lehdet. Kaikesta huolimatta kaikille hyvää viikonloppua ja pidetään itsestämme hyvää huolta joko sinkkuina tai parisuhteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen pistänyt merkille että Johanna taitaa olla aika ns. topakka, eli vähän sellaiseen komenteluun taipuvainen persoona. Jostain syystä tällaista käytöstä pidetään normaalina kun kyseessä on nainen? Jos mies puhuisi naiselle noin käskevään sävyyn hakuttaisiin se täällä lyttyyn.
Riippuu aika paljon varmaan miehestä että ahdistaako pidemmän päälle ja toimiiko suhde.
Minusta Johanna ei vaikuta yhtään liian "topakalta". Ja Markushan sanoi, että tarvitsee vahvan naisen rinnalleen. Ja eikä tuo komentelu ole ollenkaan pelkästään naisen etuoikeus. Kyllä meillä (valitettavasti) mies komentelee minua aika lailla. Ja just niinkuin pientä lasta. Alkuun suutuin , mutta nyt en jaksa korvaani lotkauttaa. Eikä se meidän elämästä mitenkään vaikeata tee, kaikkeen tottuu ja nyt kun en enää sitä noteraa, ei se komentelu minua mitenkään haittaa. Olen kehittänyt ns valikoivan kuulon ;)
Toi on muuten totta että Markus sanoi tarvitsevansa voimakkaan naisen. Ehkä jotkut miehet tykkää komentelusta ;)
Miten komentelu ja voimakas nainen liittyvät yhteen? Minun mielestäni voimakkaan naisen ei tarvi turhaa räksyttää. Heikon pitää yrittää saada äänensä kuuluviin jatkuvalla motkottamisella ja miehen käskyttämisellä. Ja en tarkoita tässä Johannaa - vaikuttaa kivalta tyypiltä. Nämä kaksi muuta sen sijaan... Huoh.
Vaikka ei nyt meille kuulukkaan niin olisi kiva tietää onko Mari tai Petri koskaan seurustellut vakavasti tai asunut yhdessä kenenkään kanssa. Molemmat tuntuvat niin joustamattomilta ja omiin tapoihinsa rutinoituneilta. Toisaalta ovat niin värittömän totisia että miten edes saavat kinaa mistään aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista pareista ainoastaan Markus ja Johanna onnistuu. Muut naiset eivät ole valmiita ottamaan toista huomioon, yrittämään ymmärtää toista omassa ainutlaatuisuudessaan, vaan ovat mielikuvissaan luoneet kuvan täydellisesti itselle sopivasta puolisosta, jota mielikuvaa nämä miehet eivät täytä.
Jotenkin etenkin Suomessa on sellainen kulttuuri, että on hyväksyttävää, jos nainen kohtelee miestä kuin lasta, koska noh, nainen vaan tietää paremmin kaiken. Ohjelmassa esim: mitä ja milloin mies syö, mikä on hänelle tärkeää, miten kaupassa asioidaan, mikä on hyvä mielipide tai vitsi jne. Minusta vaan ei ole oikein pyöritellä toiselle silmiään, vähätellä toisen tarpeita tai tärkeitä asioita tai jättää oma aviopuoliso perheen ulkopuolelle.
Parisuhteessa avainasemassa on toisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on, arvostus ja hyvän näkeminen.
Mitä ohjelmaan tulee niin tuo silmien pyörittely ja kommentit on itseäni alkanut todella ärsyttämään. Sanoisi hitto suoraan mikä mättää. "Näetkö kuinka silmät pyörii päässä" arggghh 👺
"Minun silmäni pyörivät päässäni, koska sarkastisesti tarkoitan viestittää, ettet ole helppo ihminen, kuten itse vitsailit"?
Eikös se aika selvästi sen sanonut? Vähän turhaa vitsin avaamista, jos vielä lisää avaa.
Joo sen pitää koko ajan viestiä petelle miten hankala Pete on. Haukkuu ja arvostelee myös huomattavasti enemmän kameroille. Itseään piti joustavana.... *mun vuoro pyöritellä silmiäni*
En ymmärrä miksi tuota Maria niin kiivasti puolustetaan. Ei hänkään todellakaan mikään catch ole.
Mari on kyllä erittäin takakireän oloinen tapaus. En ihmettele, että hänen tyyppisiään naisia on sinkkuina niin paljon. Ei osaa ottaa toista ollenkaan huomioon vaan koko ajan viestii, mitä väärää toinen tekee ja sanoo. Petristä on vähän vaikea muodostaa kuvaa, kun on keskitytty lähinnä rahkaan ja pyöräilyyn. Mutta kyllä tuollainen nainen jäädyttäisi kenet hyvänsä.
Minä taas näen juuri päin vastoin. Että Marista on yhtä paha sanoa kuin viime kauden Heidistä, millaisia he olisivat olleet. Tilanne pisti heidät lukkoon ja toi esiin kriisiminän, joka voi olla täysin erilainen kuin normaaliminä.
... kuitenkin molemmat kivannäköisiä, sanavalmiita ja kontaktikykyisiä. Jos eivät ole onnistuneet aiemmissa suhteissaan, molemmilla hankaluuksia löytää sitä unelmien kumppania, niin voi olettaa ettei vika ollut vain tässä miehessä - eikä kaikissa niissä miehissä joiden kanssa aiemmin ei ole onnistunut. Kyllä joskus täytyy oikeasti katsoa peiliinkin, mikä minusta tekee hankalan ihmisen parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt M&P ero-uutinen on jo seiskassa, on tämä kyllä kohtuutonta huomiota. He ovat kuitenkin tavallisia ihmisiä eivät ammatti-julkkuja. Kuka hullu enää uskaltaa lähteä ensi vuonna mukaan ohjelmaan jos sitä nyt edes tulee.
Kukaan ei uskalla lähteä mukaan, koska asiantuntijat arpovat parit tai hakevat tahallaan draamaa.
Tuo M:n ja P:n ero kuvastaa ainoastaan sitä, että heillä ei ollut kummallakaan kykyä sopeutua ja sietää eri asioita.
Mutta, jotta toisen erilaisuutta kumppanissa voi sietää, vaatii se ihastumisen ja yhteenkuulumisen tunteen. Nämä ovat ydinasioita parisuhteen muodostumisessa. Kumppani on se, jolle asiat - niin hyvät kuin huonotkin - kerrotaan ensimmäisenä.
Tähän liittyy olennaisesti myös A:n ja E:n suhteessa, että A ei ollut kertonut E:lle matkasta heti, vaan pitänyt asian salassa kumppanilta. Ei kaikkea tarvitse jakaa ja kertoa, mutta olennaiset menot ja poissaolot aina ensimmäisenä kumppanille, koska se vaikuttaa kaikkeen suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista pareista ainoastaan Markus ja Johanna onnistuu. Muut naiset eivät ole valmiita ottamaan toista huomioon, yrittämään ymmärtää toista omassa ainutlaatuisuudessaan, vaan ovat mielikuvissaan luoneet kuvan täydellisesti itselle sopivasta puolisosta, jota mielikuvaa nämä miehet eivät täytä.
Jotenkin etenkin Suomessa on sellainen kulttuuri, että on hyväksyttävää, jos nainen kohtelee miestä kuin lasta, koska noh, nainen vaan tietää paremmin kaiken. Ohjelmassa esim: mitä ja milloin mies syö, mikä on hänelle tärkeää, miten kaupassa asioidaan, mikä on hyvä mielipide tai vitsi jne. Minusta vaan ei ole oikein pyöritellä toiselle silmiään, vähätellä toisen tarpeita tai tärkeitä asioita tai jättää oma aviopuoliso perheen ulkopuolelle.
Parisuhteessa avainasemassa on toisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on, arvostus ja hyvän näkeminen.
Mitä ohjelmaan tulee niin tuo silmien pyörittely ja kommentit on itseäni alkanut todella ärsyttämään. Sanoisi hitto suoraan mikä mättää. "Näetkö kuinka silmät pyörii päässä" arggghh 👺
"Minun silmäni pyörivät päässäni, koska sarkastisesti tarkoitan viestittää, ettet ole helppo ihminen, kuten itse vitsailit"?
Eikös se aika selvästi sen sanonut? Vähän turhaa vitsin avaamista, jos vielä lisää avaa.
Joo sen pitää koko ajan viestiä petelle miten hankala Pete on. Haukkuu ja arvostelee myös huomattavasti enemmän kameroille. Itseään piti joustavana.... *mun vuoro pyöritellä silmiäni*
En ymmärrä miksi tuota Maria niin kiivasti puolustetaan. Ei hänkään todellakaan mikään catch ole.
Mari on kyllä erittäin takakireän oloinen tapaus. En ihmettele, että hänen tyyppisiään naisia on sinkkuina niin paljon. Ei osaa ottaa toista ollenkaan huomioon vaan koko ajan viestii, mitä väärää toinen tekee ja sanoo. Petristä on vähän vaikea muodostaa kuvaa, kun on keskitytty lähinnä rahkaan ja pyöräilyyn. Mutta kyllä tuollainen nainen jäädyttäisi kenet hyvänsä.
Minä taas näen juuri päin vastoin. Että Marista on yhtä paha sanoa kuin viime kauden Heidistä, millaisia he olisivat olleet. Tilanne pisti heidät lukkoon ja toi esiin kriisiminän, joka voi olla täysin erilainen kuin normaaliminä.
... kuitenkin molemmat kivannäköisiä, sanavalmiita ja kontaktikykyisiä. Jos eivät ole onnistuneet aiemmissa suhteissaan, molemmilla hankaluuksia löytää sitä unelmien kumppania, niin voi olettaa ettei vika ollut vain tässä miehessä - eikä kaikissa niissä miehissä joiden kanssa aiemmin ei ole onnistunut. Kyllä joskus täytyy oikeasti katsoa peiliinkin, mikä minusta tekee hankalan ihmisen parisuhteessa?
No kyllä se vaan voi mennä niin, että ei ole itsessä vikaa. Minulla eka oli mikko ja toka olikin jo naimisissa ja teininä 5 vuotta 'parhaan kaverin' kanssa ilman kipinää. Toki, viaksi laskettakoon huono ihmistuntemus ja itsetuntemus, mutta hankalaa luonnetta en allekirjoita.
Mun mielestä Petri on kiva ja herttainen, vähään tyytyväinen ja "yksinkertainen" (en viittaa älyyn millään tavalla, vaan olemiseen ja elämiseen, asioiden analysoimiseen jne). Tarvisi jonkun yhtä "tylsän" ja samanlaisen ihmisen seurakseen. Mari lyttää kaiken mitä Petri sanoo tai tekee, se varmasti saa Petristä hankalan puolen esiin. Jos kokee, ettei saa hyväksyntää omana itsenään, miksi haluaisi miellyttää sitä toista? Petristä ei ole mitään pahaa sanottavaa, hän on vaan tosi omanlaisensa tyyppi eikä edes prosentin verran sopiva mätsi Marille.
Mari taas tosi tiukka ja kuivahko, huumorintajua ei oikein ole, kaikki on kliinistä ja valkoista. Silittää varmaan sukkansakin ja asettelee ne sitten viikattuina sukkalaatikkoonsa ja sulkee laatikon hitaasti kolistelematta. Mari on kuitenkin jännä yhdistelmä suoraviivaisuutta ja järjestystä, samalla haluten kuitenkin rentoa elämäntapaa, suunnitelmattomuutta ja heittäytymistä. Ehkä Mari sitten tarvitsee miehen, jolla on paketti kasassa mutta on spontaanimpi ja valmiimpi heittäytymään? Saisi Marinkin löysyttämään pipoa. Marissakaan ei ole mitään vikaa, mutta täysin väärä mätsi.
Esa taas on minustakin symppis, mutta väärä mätsi Aliisalle. Aliisa on hienostoneiti, vähän ylempää keskiluokkaa, kun taas Esa on auttamatta hieman maalainen ja yksinkertainen (edelleen, en viittaa älyyn vaan elämäntyyliin ja asenteisiin, esimerkiksi tuskin pohtii "mitä muut minusta ajattelevat). Esalle sopisi joku yhtä rento ja rempseä, koska selvästikään Esalla ei ole mitään vaikeuksia pitää kotia siistinä, elämää järjestyksessä ja kasvattaa järkeviä koiria hyvin. Eli ei ole mikään haahuileva reppana joka tarvitsee uuden äidin. Aliisa ehkä odotti jotain menestyvää liikemiestä joka lenkkeilee Applewatchia tuijottaen, syö luomua, lukee itsensäkehittämisteoksia ja rentoutuu teatterissa ja viinilasin äärellä.
Pakko myöntää, että mua vähän hävettää oma pinnallisuus ja tuomitsevaisuus, kun aloitin sarjan katselun. Yhdyin mielessäni näihin Markusta dissaaviin kommentteihin ja syyt olivat ihan puhtaasti ulkoiset: asunto, vaatteet, ulkoinen habitus jne. Markus on mun mielestä tosi hienosti osoittanut, ettei pitäisi niin nopeasti tuomita ihmisiä, koska hän on aivan ihanan oloinen ihminen. Ja noin ihanan luonteen myötä myös ulkonäköä katsoo ihan eri tavalla: hän on pitkä ja raamikas. Huomioi Johannaa ja joustaa käymällä Turusta Porvoossa töissä. On selkeästi sitoutunut. Myös Markuksen bestman oli todella fiksun oloinen ja mielestäni ystävät kertovat todella paljon ihmisestä. Toivon vaan, ettei Johanna ja Markus kuulleet/lukeneet ikävistä kommenteista täällä ja että ovat edelleen yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti spoilata tänne iso paljastus? Kiitos vaan.
No näkihän tuon jo etukäteen kuka tahansa tapahtuvaksi.
Ai näitkö sinä, että tapahtuu juuri seuraavassa jaksossa? Jotkut meistä tykkäävät katsoa jaksoja yllätysmielellä. Nyt on tylsää kun tiedetään jo mitä seuraavassa jaksossa tapahtuu. Spoiler alert on olemassa syystä, ja sitä käyttävät ihmiset jotka piittaavat muistakin kuin itsestään.
Tässä ketjussa on jo aiemmin keskusteltu seuraavaavasta jaksosta julkaistuista klipeistä. Ei pitäis olla mitään uutta. Älä lue ketjua jos noin häiritsee. Kaikkihan täällä ruoditaan. Ennen ja jälkeen jakson.
En ymmärrä miks lehtien pitää toitottaa jaksojen sisältöjä etukäteen. Siksi että saavat klikkauksia?
Tylsää tietää tämäkin käänne etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Tää ero parissa viikossa on ilmeisesti Suomi-version huonoin tulos. Mietityttää kyllä hiukan asiantuntijoiden rooli tässä. Tyypeillä noin radikaalisti erilaiset käsitykset hyvästä arjesta, ja heidät lyötiin yhteen.
Ja tänä vuonna piti olla niin, että on erityisesti katsottu pareilla olevan samankaltaiset arjet. Siis häh??? Näiden kahden arjethan olivat täysin päinvastaiset! Mitä ihmettä asiantuntijat ovat pelleilleet osallistujien kustannuksella.
Katselin Maria jo häiden alla ja häissä. Sanoi ettei jännittänyt yhtään, suhtautui tilanteeseen lievän huvittuneeksi. Oliko jo alitajuisesti päättänyt ettei jutusta tule mitään tai arvellut että 95% todennäköisyydellä valittu ei ole hänelle sopiva? Ihmiset näyttävät stressiä eri tavoin, kaikki ei itke tai tärise, mutta kehonkieli paljastaa kyllä aika paljon. Sen sijaan joku Tiina uskoi naivin tosissaan asiantuntijoihin, oli täysin valmis heittäytymään suhteeseen. Sitä uskoa ja tahtoa tarvitaan ihan normistikin syntyvässä parisuhteessa, saatikka tällaisessa kokeessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi piti spoilata tänne iso paljastus? Kiitos vaan.
No näkihän tuon jo etukäteen kuka tahansa tapahtuvaksi.
Ai näitkö sinä, että tapahtuu juuri seuraavassa jaksossa? Jotkut meistä tykkäävät katsoa jaksoja yllätysmielellä. Nyt on tylsää kun tiedetään jo mitä seuraavassa jaksossa tapahtuu. Spoiler alert on olemassa syystä, ja sitä käyttävät ihmiset jotka piittaavat muistakin kuin itsestään.
Älä viitsi. On vaikea olla spoilaamatta, jos uutinen on joka lööpissä ja mediassa esillä isoin otsikon. Pitää aika laput silmillä olla, jos tuo uutinen ei räpsähdä silmille. Itsellä kun aukaisi maikkarin sivut, niin siinä se jo tuijotti vastaan. Että ihan oma vikasi. Jos et halua spoilauksia, niin mitä hittoa tulet Suomen vilkkaimmalle keskustelupalstalle roikkumaan. Aivan varmasti täällä vahingossakin paljastuu jokin juonipaljastus, josta ei olisi halunnut tietää. Ihme ruikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös vahva nainen toivoo, että mies on vahva eikä joku hiiri. Nainen toivoo, että mies on sen verran vahva että hän osaa ja uskaltaa ottaa tilanteita haltuun ja johtaa niitä tilanteita. Mikään ei ole naisena niin turhauttavaa kuin mies, joka toivoo ja odottaa, että naisensa ottaisi tilanteen haltuun ja johtaisi sitä yhteistä tilannetta.
Naiset on asian itse ajanut tähän pisteeseen. Turha valittaa kun meillä on hiiriä.
Niinpä. Nykynaisista ei ota enää tolkkua, vahvuuden perään huudetaan mutta vähintään yhtä kovaa myös tasa-arvoa ja sitä, ettei nainen tarvitse mitään erityiskohtelua ja että sellaisen tarpeen olettaminen on suorastaan alentuvaa. Tässäkin sarjassa Johanna valitti häämatkalla, miten on epämiellyttävää, kun Markus pyrki ottamaan häneltä laukkua kannettavaksi ja muuta vastaavaa ikään kuin hän ei itse pärjäisi. Helppohan se on ns. machomaissa olla vahvaa miestä, kun ei ole vastaavaa paradoksia käsiteltävänä, vaan naiset ottavat sen autettavan ja johdettavan paikan ihan oletusarvoisesti. Ja vastaavasti on selkeät naisten hommat, kuten kotityöt, ja näiden miesten miehuus ei kestä sitä, että he niihin kajoaisivat.
Ei Johanna sitä auttamista epämiellyttäväksi väittänyt. Sanoi vain, ettei ole tottunut siihen. Vaistomaisesti yrittää tehdä kaiken itse kun on ollut niin kauan sinkku. Vaatii siis totuttelua. Ihan samaa sanoi Tiina viime kautena.
Vierailija kirjoitti:
Aloin jo uskoa siihen että Marilla ja Petrillä on toivoa. ;(
Kyllä heillä on vielä toivoa. Asiantuntija Elina Tanskanenhan sanoi niin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin jo uskoa siihen että Marilla ja Petrillä on toivoa. ;(
Kyllä heillä on vielä toivoa. Asiantuntija Elina Tanskanenhan sanoi niin. :D
Vanha sananlaskuhan sanoo että "niin kauan kun on elämää, on toivoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se vaan voi mennä niin, että ei ole itsessä vikaa. Minulla eka oli mikko ja toka olikin jo naimisissa ja teininä 5 vuotta 'parhaan kaverin' kanssa ilman kipinää. Toki, viaksi laskettakoon huono ihmistuntemus ja itsetuntemus, mutta hankalaa luonnetta en allekirjoita.
Eikö se ole vikasi, että valitset väärin? Ihastut vääränlaisiin tai jäät roikkumaan suhteeseen joka ei ole sinulle hyvä (5 vuotta on pitkä aika)? Jos oikeasti ei ollenkaan katsele sitä omaa osuuttaan parisuhteiden muodostamisessa ja parisuhteessa on turha odottaa mitään parempaa tulevaisuudessakaan syntyvän. Tuo väärin valintahan on hyvin yleistä ja juuri sitähän tällainen, luonteiden, arvojen ja tapojen yhteensopivuuteen perustuva parittamiskoe pitäisi auttaa: avaa silmät ja nää ihmiset sen tiukan boksin ulkopuoleltakin.
Nyt M&P ero-uutinen on jo seiskassa, on tämä kyllä kohtuutonta huomiota. He ovat kuitenkin tavallisia ihmisiä eivät ammatti-julkkuja. Kuka hullu enää uskaltaa lähteä ensi vuonna mukaan ohjelmaan jos sitä nyt edes tulee.