Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla Suomi 2017

Vierailija
01.09.2017 |

Kommentit (9874)

Vierailija
4341/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös vahva nainen toivoo, että mies on vahva eikä joku hiiri. Nainen toivoo, että mies on sen verran vahva että hän osaa ja uskaltaa ottaa tilanteita haltuun ja johtaa niitä tilanteita. Mikään ei ole naisena niin turhauttavaa kuin mies, joka toivoo ja odottaa, että naisensa ottaisi tilanteen haltuun ja johtaisi sitä yhteistä tilannetta.

Naiset on asian itse ajanut tähän pisteeseen. Turha valittaa kun meillä on hiiriä.

Niinpä. Nykynaisista ei ota enää tolkkua, vahvuuden perään huudetaan mutta vähintään yhtä kovaa myös tasa-arvoa ja sitä, ettei nainen tarvitse mitään erityiskohtelua ja että sellaisen tarpeen olettaminen on suorastaan alentuvaa. Tässäkin sarjassa Johanna valitti häämatkalla, miten on epämiellyttävää, kun Markus pyrki ottamaan häneltä laukkua kannettavaksi ja muuta vastaavaa ikään kuin hän ei itse pärjäisi. Helppohan se on ns. machomaissa olla vahvaa miestä, kun ei ole vastaavaa paradoksia käsiteltävänä, vaan naiset ottavat sen autettavan ja johdettavan paikan ihan oletusarvoisesti. Ja vastaavasti on selkeät naisten hommat, kuten kotityöt, ja näiden miesten miehuus ei kestä sitä, että he niihin kajoaisivat.

Vierailija
4342/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin jo uskoa siihen että Marilla ja Petrillä on toivoa. ;(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4343/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös vahva nainen toivoo, että mies on vahva eikä joku hiiri. Nainen toivoo, että mies on sen verran vahva että hän osaa ja uskaltaa ottaa tilanteita haltuun ja johtaa niitä tilanteita. Mikään ei ole naisena niin turhauttavaa kuin mies, joka toivoo ja odottaa, että naisensa ottaisi tilanteen haltuun ja johtaisi sitä yhteistä tilannetta.

Huvittavia nämä jutut suomalaisista miehistä muka niin ei-vahvoina ja naisesta riippuvaisina. Kyllä näen asian niin, että muualta löytyy enemmän uhoa, muttei välttämättä sille suurempaa katetta. Miettikääpä nyt niitä Etelä-Euroopan miehiä, siellä miesten on tapana usein asustella päälle kolmikymppiseksi vanhempien nurkissa ja passattavana. Mamma mia laittaa sapuskat ja huoltaa pyykit ja petaa vuoteenkin. Suomalainen mies taas kä intin ja muuttaa nuorena omilleen, useimmiten ehtii myös asua itsellisesti ja oppia selviytymään kattavasti arjen askareista.

Vierailija
4344/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Petri ja Mari muuttavat erilleen ja eroavat parisuhteesta. Ihanaa, Petri saa vihdoin rauhan mäkättävältä Marilta. Marihan on siitä niin huvittava pelle, että puhuu koko ajan että HÄNEN toimintansa ja elonsa on normaalia ja kaikki Petrin epänormaalia. Ja HÄN on muka joustava ja Petri ei. Ei luoja mikä "nainen".

Vierailija
4345/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista pareista ainoastaan Markus ja Johanna onnistuu. Muut naiset eivät ole valmiita ottamaan toista huomioon, yrittämään ymmärtää toista omassa ainutlaatuisuudessaan, vaan ovat mielikuvissaan luoneet kuvan täydellisesti itselle sopivasta puolisosta, jota mielikuvaa nämä miehet eivät täytä.

Jotenkin etenkin Suomessa on sellainen kulttuuri, että on hyväksyttävää, jos nainen kohtelee miestä kuin lasta, koska noh, nainen vaan tietää paremmin kaiken. Ohjelmassa esim: mitä ja milloin mies syö, mikä on hänelle tärkeää, miten kaupassa asioidaan, mikä on hyvä mielipide tai vitsi jne. Minusta vaan ei ole oikein pyöritellä toiselle silmiään, vähätellä toisen tarpeita tai tärkeitä asioita tai jättää oma aviopuoliso perheen ulkopuolelle.

Parisuhteessa avainasemassa on toisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on, arvostus ja hyvän näkeminen.

Mitä ohjelmaan tulee niin tuo silmien pyörittely ja kommentit on itseäni alkanut todella ärsyttämään. Sanoisi hitto suoraan mikä mättää. "Näetkö kuinka silmät pyörii päässä" arggghh 👺

"Minun silmäni pyörivät päässäni, koska sarkastisesti tarkoitan viestittää, ettet ole helppo ihminen, kuten itse vitsailit"?

Eikös se aika selvästi sen sanonut? Vähän turhaa vitsin avaamista, jos vielä lisää avaa. 

Joo sen pitää koko ajan viestiä petelle miten hankala Pete on. Haukkuu ja arvostelee myös huomattavasti enemmän kameroille. Itseään piti joustavana.... *mun vuoro pyöritellä silmiäni*

En ymmärrä miksi tuota Maria niin kiivasti puolustetaan. Ei hänkään todellakaan mikään catch ole.

Mari on kyllä erittäin takakireän oloinen tapaus. En ihmettele, että hänen tyyppisiään naisia on sinkkuina niin paljon. Ei osaa ottaa toista ollenkaan huomioon vaan koko ajan viestii, mitä väärää toinen tekee ja sanoo. Petristä on vähän vaikea muodostaa kuvaa, kun on keskitytty lähinnä rahkaan ja pyöräilyyn. Mutta kyllä tuollainen nainen jäädyttäisi kenet hyvänsä.

Vierailija
4346/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, jos  pilasin jonkun jännityksen paljastamalla perin erilleen muuton. Aika tynnyrissä pitää ihmisen olla, jos molemmat iltapäivälehdet jo isolla kirjoittaa asiasta ja uutinen on myös MTV3:n viihdesivuilla klipin kera.  Jos ei halua, että jännitys menee, niin paras on pysyä netistä kokonaan pois, ei lukea lehtiä ja käydä tälläkin sivustolla tiistaina ohjelman jälkeen korkeintaan lukemassa.  

Vierailija
4347/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piti spoilata tänne iso paljastus? Kiitos vaan.

No näkihän tuon jo etukäteen kuka tahansa tapahtuvaksi.

Ai näitkö sinä, että tapahtuu juuri seuraavassa jaksossa? Jotkut meistä tykkäävät katsoa jaksoja yllätysmielellä. Nyt on tylsää kun tiedetään jo mitä seuraavassa jaksossa tapahtuu. Spoiler alert on olemassa syystä, ja sitä käyttävät ihmiset jotka piittaavat muistakin kuin itsestään.

Niin, ja keskustelupalstoja ei kannata lukea mikäli haluaa välttyä spoilauksilta. Jos se on lehdessä, siitä todennäköisesti puhutaan myös palstalla.

Vierailija
4348/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siis yksi niistä monista Petrin kanssa treffeillä käyneistä helsinkiläisistä naisista. Sain hänestä netin kautta miellyttävän kuvan, mutta livenä oli sitten juurikin tuollainen kuin mitä ohjelmassakin on näytetty: Elää tiukkaa, kurinalaista elämää. Vaikka hymyilee paljon, niin ei kyllä ole mikään lupsakka huumorimies. Mietinkin, että millaisen kumppanin ovat hänelle ohjelman kautta löytäneet.. Nyt ohjelmaa seuranneena olen todennut, että tämä on joka valtava moka tuotannolta tai sitten järjestetty juttu, jotta saadaan mielenkiintoa ohjelmaan... Petri olisi tarvinnut samanlaisen omalle kropalleen elävän puolison! Ei Marin kaltaista hedonistia, jolle urheilu ei todellakaan ole elämäntapa. Kuiva huumori ehkä yhdistää, mutta ovat muutoin kyllä kaikin puolin aivan toisista ääripäistä. Toinen syö rahkaa, polkee pyörää kesät talvet metsässä ja metsän ulkopuolella ja toinen on citykettu, joka joskus ehkä vähän joogaa, mutta pääosin nauttii hyvästä ruoasta ja viineistä. Tiukkoja tyyppejä ovat molemmat, mutta aivan eri tavalla tiukkoja. 

Vierailija
4349/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen pistänyt merkille että Johanna taitaa olla aika ns. topakka, eli vähän sellaiseen komenteluun taipuvainen persoona. Jostain syystä tällaista käytöstä pidetään normaalina kun kyseessä on nainen? Jos mies puhuisi naiselle noin käskevään sävyyn hakuttaisiin se täällä lyttyyn.

Riippuu aika paljon varmaan miehestä että ahdistaako pidemmän päälle ja toimiiko suhde. 

Minusta Johanna ei vaikuta yhtään liian "topakalta".  Ja  Markushan sanoi, että tarvitsee vahvan naisen rinnalleen. Ja eikä tuo komentelu ole ollenkaan pelkästään naisen etuoikeus. Kyllä meillä (valitettavasti) mies komentelee minua aika lailla. Ja just niinkuin pientä lasta. Alkuun suutuin , mutta nyt en jaksa korvaani lotkauttaa. Eikä se meidän elämästä mitenkään vaikeata tee, kaikkeen tottuu ja nyt kun en enää sitä noteraa, ei se komentelu minua mitenkään haittaa.  Olen kehittänyt ns valikoivan kuulon ;)

Toi on muuten totta että Markus sanoi tarvitsevansa voimakkaan naisen. Ehkä jotkut miehet tykkää komentelusta ;)

Oli mielenkiintoinen se Markuksen heitto siitä, että hän tarvitsee rinnalleen (henkisesti) voimakkaan/vahvan naisen. Kiinnitin siihen paljon huomiota. Kokemukseni mukaan suuri osa miehistä haluaa, että oma nainen on sellainen heikko nainen, koska silloin miehen oma henkinen vahvuus jotenkin korostuu siinä vierellä (usein siis melko vähäinen henkinen vahvuus ja siksi tarvii naisen joka on vielä heikompi). 

Itse olen ns. vahva nainen. Se johtuu siitä, että olen kasvanut aika heitteillä, joten minun oli pakko kasvaa vahvaksi ja puolustamaan itseäni (koska edes lapsena kukaan ei minua puolustanut). Jouduin kasvamaan hyvin itsenäiseksi, riippumattomaksi, henkisesti vahvaksi joka kestää minkä tahansa vastoinkäymisen ilman apua (taipuu kyllä mutta ei katkea), joka kasaa itse ikean huonekalut ja pyydystää lattialta hiiret, menee pesäpallomailan kanssa ulos pimeälle pihalle katsomaan kuka siellä on jos sieltä kuuluu outoa kolinaa. Olen myös hyvin määrätietoinen ja tykkään johtaa ja puolustaa muita. Minun kokemuksen mukaan suurin osa miehistä ei todellakaan halua kaltaisiani. Jännä että Markus sanoo haluavansa.

"Tahtoo vahvan naisen". Tuo nyt voi tarkoittaa sataa eri asiaa.

Onko vahvuutta se, että pitää päänsä, jos tietää olevansa oikeassa? Olisiko vahva nainen antanut kastella orkidean "väärin" vai onko vahvuutta kenties se, ettei takerru pikkuasioihin? Onko vahvuutta todellakin se, että kestää vastoinkäymiset ilman apua? Minun näkökulmastani taas ihminen, joka avoimesti pyytää apua ja uskaltaa olla tarvitseva, on vahva. 

Sanoit olevasi määrätietoinen. Se kai lasketaan vahvojen harrastukseksi. Kyky tappaa hiiret nurkista omin käsin  on taas ihan eri tason asia. Markusta tuskin kiinnostaa, pysyykö naisella pesäpallomaila kädessä, koska hän ottaisi itse ohjat joka tapauksessa. 

Vierailija
4350/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, jos  pilasin jonkun jännityksen paljastamalla perin erilleen muuton. Aika tynnyrissä pitää ihmisen olla, jos molemmat iltapäivälehdet jo isolla kirjoittaa asiasta ja uutinen on myös MTV3:n viihdesivuilla klipin kera.  Jos ei halua, että jännitys menee, niin paras on pysyä netistä kokonaan pois, ei lukea lehtiä ja käydä tälläkin sivustolla tiistaina ohjelman jälkeen korkeintaan lukemassa.  

Iltapäivälehdetkin käyttävät spoilervaroitusta.

Vierailija
4351/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin typerä ohjelma, että kuka tätä katsoo  .... get a life people

Vierailija
4352/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista pareista ainoastaan Markus ja Johanna onnistuu. Muut naiset eivät ole valmiita ottamaan toista huomioon, yrittämään ymmärtää toista omassa ainutlaatuisuudessaan, vaan ovat mielikuvissaan luoneet kuvan täydellisesti itselle sopivasta puolisosta, jota mielikuvaa nämä miehet eivät täytä.

Jotenkin etenkin Suomessa on sellainen kulttuuri, että on hyväksyttävää, jos nainen kohtelee miestä kuin lasta, koska noh, nainen vaan tietää paremmin kaiken. Ohjelmassa esim: mitä ja milloin mies syö, mikä on hänelle tärkeää, miten kaupassa asioidaan, mikä on hyvä mielipide tai vitsi jne. Minusta vaan ei ole oikein pyöritellä toiselle silmiään, vähätellä toisen tarpeita tai tärkeitä asioita tai jättää oma aviopuoliso perheen ulkopuolelle.

Parisuhteessa avainasemassa on toisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on, arvostus ja hyvän näkeminen.

Mitä ohjelmaan tulee niin tuo silmien pyörittely ja kommentit on itseäni alkanut todella ärsyttämään. Sanoisi hitto suoraan mikä mättää. "Näetkö kuinka silmät pyörii päässä" arggghh 👺

"Minun silmäni pyörivät päässäni, koska sarkastisesti tarkoitan viestittää, ettet ole helppo ihminen, kuten itse vitsailit"?

Eikös se aika selvästi sen sanonut? Vähän turhaa vitsin avaamista, jos vielä lisää avaa. 

Joo sen pitää koko ajan viestiä petelle miten hankala Pete on. Haukkuu ja arvostelee myös huomattavasti enemmän kameroille. Itseään piti joustavana.... *mun vuoro pyöritellä silmiäni*

En ymmärrä miksi tuota Maria niin kiivasti puolustetaan. Ei hänkään todellakaan mikään catch ole.

Mari on kyllä erittäin takakireän oloinen tapaus. En ihmettele, että hänen tyyppisiään naisia on sinkkuina niin paljon. Ei osaa ottaa toista ollenkaan huomioon vaan koko ajan viestii, mitä väärää toinen tekee ja sanoo. Petristä on vähän vaikea muodostaa kuvaa, kun on keskitytty lähinnä rahkaan ja pyöräilyyn. Mutta kyllä tuollainen nainen jäädyttäisi kenet hyvänsä.

Minä taas näen juuri päin vastoin. Että Marista on yhtä paha sanoa kuin viime kauden Heidistä, millaisia he olisivat olleet. Tilanne pisti heidät lukkoon ja toi esiin kriisiminän, joka voi olla täysin erilainen kuin normaaliminä.

Vierailija
4353/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin typerä ohjelma, että kuka tätä katsoo  .... get a life people

Vierailija
4354/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

P:n olisi pitänyt kantaa tuo kitisevä naikkonen makkariin ja *anna sitä kunnolla. Näyttää siltä, että ei ole saanut aikoihin jos koskaan. Monet naiset ovat kyllä tuollaisia, kontrolloivat ja narisevat kaikesta ja ihmettelevät, kun ihmiset kypsyvät ja eroja tulee. Moni mies on aviossa tuollaisen päsmärin kanssa, jonka ehdoilla pitäisi mennä joka asiassa. Tuo M elää näennäisesti helppoa elämää, ei lapsia tms. energiasyöppöä ja silti käytös noin kontrolloivaa. Eihän nuo kyllä mitenkään yhteensopineet, mutta ei kaikkea syytä voi miehen piikkiin laittaa.

Vierailija
4355/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa olisi noin kireänä noin joustamattoman miehen kanssa kuin Petri. Jos elämään mahtuu pyörä ja rahka, niin ehkä kannattaisi pysyä sinkkuna onnellisena rahkan ja pyörän kanssa. tai sitten pariutua toisen pyöräihmisen kanssa.

Vierailija
4356/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse törmäsin uutiseen, kun aukaisin Mtv3:n viihdesivuston. Siinä uutinen komeili kuvan kera ja ilman Spoilervaroitusta. Mutta hyvä, jos nyt päästiin pyörägatesta, Esan murteesta, siitä millaisen naisen Markus tarvitsee jo eroon ja saatiin uusi aihe mitä vatvoa muutama kymmenen sivua.. 

Vierailija
4357/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse törmäsin uutiseen, kun aukaisin Mtv3:n viihdesivuston. Siinä uutinen komeili kuvan kera ja ilman Spoilervaroitusta. Mutta hyvä, jos nyt päästiin pyörägatesta, Esan murteesta, siitä millaisen naisen Markus tarvitsee jo eroon ja saatiin uusi aihe mitä vatvoa muutama kymmenen sivua.. 

Jos tämä keskustelu oikeasti nyppii tuolla tavalla niin miksi ihmeessä tätä luet?

Vierailija
4358/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista M ja P.

Tuo on tämän formaatin riski.

Ihan jo ekojen tapaamisten aikana oli huomattavissa merkkejä: Petri kyseli Marin harrastuksista ja puhui vaan pyörästään. Eipä tuntunut toisen elämä kiinnostavan.

Hernesaariepisodissa Mari olisi halunnut viettää aikaa ulkona syöden ja nauttien iltaelämästä eikä innostunut ajanvietosta kotisohvalla.

Jos on tapojensa orja ei voi onnistua suhteessa. Mielestäni kyse ei ole tapojen tai harrastusten erilaisuudesta sillä asioita pystyy sovittelemaan. Täälläkin on ihan turha alkaa spekuloimaan että just se ja se, rahkapurkki, pyörä tms oli syynä. Kyse ehkä enemmän kemioista kun ei tunne vetovoimaa niin ei sitä synnykään. Ja tietysti tahdosta ottaa toinen huomioon.

Löytävät molemmat itselleen sopivamman kumppanin, onnea!

Vierailija
4359/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin spoilaannuin maikkarin ansiosta, kun mainoskatkolla tv-ruudulla luki kissan kokoisilla kirjaimilla, että he jatkaa ystävinä. Kannattaa siis pysytellä siellä tynnyrissä ja mönkiä sieltä pihalle ainoastaan tiistaisin klo 21, jos oikeasti haluaa välttyä kaikelta spoilaamiselta.

Vierailija
4360/9874 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ero parissa viikossa on ilmeisesti Suomi-version huonoin tulos. Mietityttää kyllä hiukan asiantuntijoiden rooli tässä. Tyypeillä noin radikaalisti erilaiset käsitykset hyvästä arjesta, ja heidät lyötiin yhteen.

Ketju on lukittu.