Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma oli tänään leikattu jotenkin huonosti. Sen Hernesaaren rannan jälkeen ei näytetty miten tilanne eteni. Mari lähti pois?!! Yhtäkkiä palattiin siihen kun Petri tuli Marin luo vaikka se oli jo näytetty. Sitten olivat kiilassa. Oliko edes sama ilta? Mitä oikeasti tapahtui? Tuliko kunnon riita jota ei voitu näyttää
Häh? Kaksi eri saapumistahan ne oli? Ekassa kohtauksessa Petri saapui Marin luokse iso reppu selässä jossa vanhenevat ruuat, Marilla oli punavalkoinen raitapaita. Jälkimmäinen oli riidan jälkeen kun Petri tuli pienemmän repun ja kukkapuskan kanssa, Marilla oli mustavalkoinen raitapaita. Sattui nyt vaan samoissa vaatteissa (takissa) tulemaan samasta ovesta..
Siis uskotko sä oikeasti, että Mari lähti sieltä Hernesaaresta itsekseen ja Petri sitten hiipparoi myöhemmin illalla yksin Marin kämpälle? Ehkä mä olen sitten ainoa, joka ei usko. Petri sanoi menevänsä vessaan, ja Mari käveli, mutta eihän hän minnekään POISPOIS lähtenyt kai. Pitänee tarkistaa vielä sitten Katsomosta.
Mutta joo, tosiaan tällä kaudella tämä on leikattu ihan päin persiötä ja paljon jätetään pois, minkä jälkeen ollaan vain sanojen varassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten Esa on teidän mielestä niin ihana ja mahtava? Tuijottaa Aliisaa idiootti ilme kasvoillaan ja laukoo sen mukaisia kommenttejakin sitten. Evvk.
"Minuu niinku alako niinku aivan hirrviästi jännittää. Siis niinkö aiva yhtäkkiä minen ymmärrä yhttää, jännittää vieläki aivan mahottomasti, miten mie tästä oikee seleviän, mie jännitän, kerroinkos mnää jo että minuu jännittää aivan valtavasti hyi että miten jännittääki, mites tästä nyt oikeen käetki hikuaa, no miepä istahan tähän hattu päässä tietennii ni jutellaa eli sie puhut mie toistan kaiken perässä ja oon sammaa mieltä ainakin tai sitten teeskentelen mukaamas jottai niinkö esimerkiksi että illalla ei voi kovin myöhhää syyä lämmintä ruokkaa ni tykkäätkös snä minusta nytten?"
Juuh ei. Ei todellakaan jatkoon.
No minä olen tottunut puhumaan tunteistani ja minusta kuulostaa ihanalta aina kun kohtaa ihmisiä, jotka ovat vilpittömiä, avoimia ja luottavaisia, siinä määrin, että asettavat itsensä alttiiksi haavoittumisellekin. Hyvästä perusitsetunnosta sellainen kertoo. Kuten Esa. Kyyniset, omaa egoaan vahtivat itseriittoiset egoistit ovat rasittavia, eivät kiinnosta pätkääkään. Myös valmiiksi haavoitetut, rikkinäiset, kaikkea epäilevät ja pakoportteja pelaavat ihmiset ovat myös raskaita, sillä siinä joutuu itse kantamaan paljon toisen taakkoja. Toki jälkimmäisten kanssa asiat sentään voivat muuttua, egoistien kanssa tuskin.
Mutta siis ei ole mitään hienoa siinä, että on silleen viilee että mikään ei innosta, kiinnosta, jännitä. Se on vain tylsää ja luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tällaisia Aliisoita ja Esoja ei pitäisi ottaa sarjaan. Kaikki nuoret pariskunnat on menneet mönkään lukuunottamatta Violaa ja Esaa. Tämä ohjelma on parhaimmillaan juuri sellaisilla henkilöillä kuin Johanna ja Markus, Tiina ja Samuli jotka ovat valmiita heittäytymään. Tai esimerkiksi Milla ja Kimmo, jotka ovat molemmat melko hitaastilämpeneviä jolloin hektisillä parisuhdemarkkinoilla ei aina natsaa. Tässä ohjelmassa pitää olla avoimin mielin eikä odottaa mitään kerralla jalat alta vievää megaihastusta. Aloin symppaamaan Petriä ja Maria tän jakson jälkeen, ennen tätä jaksoa aika moni kerkesi täälläkin tuomita klippien perusteella sekä Marin että Petrin.
Miksi ei!? Millakin oli 27v ja Esa on 29 kuitenkin eikä kimmokaan hirmu paljoa vanhempi Esaa ole että huono perustelu oli
Miksi ihmeessä näitä vanhoja kausia vedellään koko ajan mukaan?! Ne on oleet ja eletty ja nyt on uudet ihmiset ja liitot puntarissa.
Vierailija kirjoitti:
Tässähän on hyvin selvästi tuotu esille, että Petrillä on tapana mennä aikaisin nukkumaan. Eli ehkä hän ei sen vuoksi halunnutkaan jäädä sinne syömään, vaan mennä kotiin iltapalalle ja nukkumaan (kun ei jäätykään kuuntelemaan sitä hänen makuunsa paremmin sopivaa musiikkia).
Itse olen iltauninen (tai siis iltaunisempi kuin mieheni), mutta joskus saatan valvoa pidempäänkin, jos on jotain oikeasti kiinnostavaa tekemistä tai ohjelmaa.
Tässähän on hyvin selvästi tuotu esille, että Petrillä on tapana mennä myöhään nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullista. Ensin on kovat odotukset ja ehkä vuosienkin kaipaus parisuhteeseen, unelmia ja haaveita että tulisi toiveiden kumppani jostain vastaan. Sitten romahtaa maailma kun elämä onkin pelkkää elämää ei yhtään sen kummempaa. Ei voi pakottaa toista muuttumaan, ja sitä saisi ikuisesti etsiä jos haluaisi täydellisen kumppanin. Kaikki ohjelman naiset ovat hyvin vahvoja ja itsenäisiä. Olisi varmaan syytä pudottaa hieman rimaa epäitsenäiseempään suuntaan ja antaa toiselle tilaa. Jos itse aina tietää miten asiat tulee tehdä ei siihen mahdu toinen ihminen väliin. Olisi kyllä tarpeen järjestää pakollinen ihmissuhdekurssi osallistujille. Moni ei ehkä muista tai tiedä mitä parisuhde vaatii. Niin on tiukassa omat arvot, käsitykset ja unelmat. Tämä pätee ainakin Mariin, Petriin ja Aliisaan.
Ei minusta itsenäisyys syö toiselta tilaa, epäitsenäisyys pikemminkin. Itsenäinen, viisas ihminen hyväksyy ettei toinen ole kopio itsestä, voi toteuttaa itseään ilman, että se toinen on koko ajan tukemassa, kannustamassa tai muuten vaan varjona perässä. Hyväksyy toisen ihmisen erilaiset tarpeet ja mielipiteet. Osaa laittaa rajan jos toinen tukkii liikaa omalle reviirille tai yrittää pakolla muuttaa. Aliisa tarvitsi koko ajan tukea ja lohdutusta. Jos lähtee matkoille äidin ja isin kanssa, onko tuo merkki itsenäisyydestä? Petrin itsenäisyys lievästi ymmärrettävämpää kuin Marin vaikka jäykkä tavoissaan onkin, ei kuitenkaan yritä muuttaa toista. Kypsää olisi jättää ne ensireaktiot syrjään, vähän tunteetkin, ja ihan järjellä tutustua toiseen: meissä on jotain samaa kun meidät on paritettu, mitä se on ja kykenenkö ymmärtämään sinua. Tunteella ovat ilmeisesti ennenkin menneet metsään kun sinkkuja vielä ovat, olisi kannattanut antaa järjelle, tutustumiselle ja sitä kautta kasvaville tunteille mahdollisuus. Esim. Viola oli alussa yhtä hämillään Esastaan kuin Aliisa omastaan muttei jäänyt kiinni ensitunteeseen ja hyvin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Hernesaarikohtauksesta on puhuttu jo kyllästymiseen asti, mutta kerronpa vielä pari huomiota, joista ei ole jauhettu.
Siellä lavan luona Mari sanoi: "Nyt tulee sinun mieleistäsi musiikkia", ja lähti saman tien astelemaan poispäin sieltä. Siis mitä? Olivat kuuntelemassa Marin suosimaa artistia, ja kun musiikki vaihtui enemmän Petriä miellyttäväksi, he lähtivät pois. Petri vaikutti todellakin vähän perässähiihtäjältä siinä tilanteessa.
Ei se nyt ihan noin mennyt... Siis kun illan live-esiintyjä, jota he olivat tulleet katsomaan, lopetti, alkoi taustamusana soida levyltä junttirokkia. Ei kukaan nyt yleensä varta vasten jää livekeikan jälkeen kuuntelemaan täysin keikkagenrestä poikkeavaa levymusaa autioituvan lavan läheisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Käykö kenekään sääli Aliisaa? Kun ei saanut mitä odotti?
Kyllä se on se suhteen toinen osapuoli jota käy sääliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Esa on teidän mielestä niin ihana ja mahtava? Tuijottaa Aliisaa idiootti ilme kasvoillaan ja laukoo sen mukaisia kommenttejakin sitten. Evvk.
"Minuu niinku alako niinku aivan hirrviästi jännittää. Siis niinkö aiva yhtäkkiä minen ymmärrä yhttää, jännittää vieläki aivan mahottomasti, miten mie tästä oikee seleviän, mie jännitän, kerroinkos mnää jo että minuu jännittää aivan valtavasti hyi että miten jännittääki, mites tästä nyt oikeen käetki hikuaa, no miepä istahan tähän hattu päässä tietennii ni jutellaa eli sie puhut mie toistan kaiken perässä ja oon sammaa mieltä ainakin tai sitten teeskentelen mukaamas jottai niinkö esimerkiksi että illalla ei voi kovin myöhhää syyä lämmintä ruokkaa ni tykkäätkös snä minusta nytten?"
No minä olen tottunut puhumaan tunteistani ja minusta kuulostaa ihanalta aina kun kohtaa ihmisiä, jotka ovat vilpittömiä, avoimia ja luottavaisia, siinä määrin, että asettavat itsensä alttiiksi haavoittumisellekin. Hyvästä perusitsetunnosta sellainen kertoo. Kuten Esa. Kyyniset, omaa egoaan vahtivat itseriittoiset egoistit ovat rasittavia, eivät kiinnosta pätkääkään. Myös valmiiksi haavoitetut, rikkinäiset, kaikkea epäilevät ja pakoportteja pelaavat ihmiset ovat myös raskaita, sillä siinä joutuu itse kantamaan paljon toisen taakkoja. Toki jälkimmäisten kanssa asiat sentään voivat muuttua, egoistien kanssa tuskin.
Mutta siis ei ole mitään hienoa siinä, että on silleen viilee että mikään ei innosta, kiinnosta, jännitä. Se on vain tylsää ja luotaantyöntävää.
Esahan nimenomaan vetää jotain roolia eikä ole todellinen oma itsensä (jos on Aliisakaan tai kukaan näistä) ollessaan vaimokkeen kanssa kaikesta samaa mieltä ja hyväksyntää epätoivoisesti onkiessaan. Hän tuntuu puntaroivan ja aprikoivan sitä, miten saisin Aliisalta mahdollisimman hyvän reaktion aikaiseksi.. Ei tajua, että jos olis vaan tosiaan ihan oma reipas itsensä (ilman ääliömäiatä virnuilua), vois se olla jo puoli voittoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörä olisi mahtunut Marin asuntoon, sehän selvisi jo jaksossakin. Siis mahtunut fyysisesti. Sen sijaan se ei Marille mahtunut asuntoon henkisesti, koska se ei olisi sopinut sisustukseen. Marin kaltaiset naiset voivat olla parisuhteessa vain silloin, jos asunnosta löytyy myös nk mancave. Miehen tietokoneet, harrastusvälineet yms eivät "mahdu" niihin tiloihin, joissa Mari viettää itse aikaansa.
Pyörä ei olisi mahtunut Marin asuntoon, sehän selvisi jo jaksossakin. Siis mahtunut fyysisesti.
Määrittele toki, minne itse olisit laittanut pyörän noin max 25-30 neliön yksiössä ILMAN, että liikkuminen vaikeutuu. Älkää nyt oikeasti hassutelko. Kai nyt jokainen tietää, ettei yksiöön mahdu pyörät sisälle kuin parvekkeelle tai pihalle. Turha siitä jankata sen enempää, ikään kuin yksiö muuttuisi sillä jankkaamisella isommaksi. Mitä ilmeisimmin joillain ihmisillä ei ole täällä pienintäkään käryä siitä, millaista on elää kämpässä, jossa jokainen neliö on elintärkeä.
Joku mainitsi täällä myös, että ehkäpä Petri oletti, että talossa on pyörävarasto. Petri kysyi hyvin selvästi, voiko pyörän tuoda sisälle - ei sitä, onko talossa pyörävarastoa.
Siihen eteiseen, heti sisääntulon jälkeen. Petrihän sanoi, että hyvin mahtuisi kulkemaan ohi, vaikka pyörä siinä olisikin. Mielestäni Mari ei ole mikään siiderivalas, joka tarvitsee yli metrin verran tilaa leveyssuuntaan kulkeakseen ovelta sisälle asuntoon. Hoikka nainenhan Mari oli. Minäkin, joka sentään olen ylipainoinen, olisin mahtunut siitä kohtaa ohi, vaikka siinä pyörä olisi ollutkin.
Kuljetko sinä kotonasi niin, että olet mitoittanut kaiken rimaa hipoen? Että kyllä tästä just ja just mahtuu. No, yksiössä se toki on normaalia, mutta ei sitä norsu posliinikaupassa -fiilistä nyt tarvitse maksimoida ihan tappiin.
Suuri sipuli ja pyörä keskustelu
Vierailija kirjoitti:
Käykö kenekään sääli Aliisaa? Kun ei saanut mitä odotti?
Käsittääkseni Aliisa sai tarjottimella kaiken mitä pyysikin. Esahan edustaa juuri näitä ominaisuuksia, lieveilmiönä ehkä se että sivussa tulee myös kiltteys, jota Aliisa ei ymmärrä arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska ruoka ja ruokailu nyt on paljon ollut esillä, niin kommentoin minäkin: sipulista senverran, että miksi ostivat vain yhden (pienen?) sipulin? Yleensähän sipulia tarvitaan useaankin ruokalajiin ja nyt kun kaksi ihmistä syömässä, niin varsinkin.
Itse nimittäin sinkkuna ostan aina muutaman myös varoiksi, että on sitten mistä ottaa, ettei aina tarvi sen sipulin vuoksi ainkaan kauppaan mennä.
Ja pusiin laitan irtosipulit, eihän se hintatarra pysy muuten kiinni ja on siistimpääkin, ei ole koko kassi täynnä sipulinkuorisotkua.
Varmaankin siksi kun eivät tarvinneet enempää kuin yhden, aliisakin kun oli menossa sinne reissuun.
Ja kyllä kai aliisa olis useamman sipulin ihan pussiin laittanut, mutta yksi menee ilmankin. Esa tais luulla ettei koskaan laiteta sipuleita pussiin? :D
Missä asioissa Esa on myötäillyt Aliisan mielipiteitä? En ole huomannut sellaista. Viime kaudella Kimmon väitettiin tekevän samaa.
Päinvastoin olen huomannut, että Aliisa näennäisesti myötäilee Esan sanomisia, vaikka tuntuu oikeasti olevan eri mieltä. Esimerkiksi kun Esa sanoi, että harmi kun tapaamiset jäävät näin lyhyiksi, Aliisa sanoi muualle katsellen, että "sepä se". Sanojen tasolla siis näytteli harmistunutta, mutta ei edes vaivautunut näyttelemään uskottavasti. Samalla tavalla käyttäytyi häämatkalla. Kun Esa sanoi jotain, Aliisa myötäili sanojen tasolla, vaikka todennäköisesti oli aivan eri mieltä.
Minusta on aika mielenkiintoista, että Aliisa, joka ei anna oikein mitään itsestään, ei ole tosikko eikä kireä, mutta Mari on. Mitähän tämä kertoo katsojista? Että feikkihymyllä pääsee pitkälle? Vai fiksuus ja asiallisuus on tosikkoutta? Johanna töksäyttelee suoraan ja on jyrä, mutta ei, hänkään ei ole tosikko eikä kireä, vaan mukavan leppoisa täti.
En ole oikein koskaan ymmärtänyt, millä kriteereillä ihmiset määrittelevät jonkun tosikoksi, koska usein tämä nimitys on mielestäni vaikuttanut lähinnä alatyyliseltä, epäreilulta ja kohtuuttomalta. Ehkä Petriä voisin kutsua tosikoksi, mutta eiköhän hänelläkin ole omanlaisensa huumorintaju.
Vierailija kirjoitti:
Aliisa sanoi "i-Haana ke-Sääkuu", kun saattoi Esaa junalle. Äänsi siis lyhyttä pääpainollista tavua seuraavan tavun vokaalin pitkänä. Piirre ei taida kuulua hänen omaan murteeseensa?
Onko Aliisa alkanut irvailla Esan murteesta puhumalla vittuillessaan "murretta"?
Aliisa oli muutenkin turhan tyly ja kylmä Esaa kohtaan, mutta tämä piilovittuilu murteesta oli kyllä pohjanoteeraus. Toivottavasti tuotanto jatkossa skippaa tällaiset epäkypsät tyypit valintoja tehdessään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos koettaisit olla projisoimatta Esaan tuntemuksiasi, joita sinulla selvästi on jotakuta häntä jollain tavalla muistuttavaa henkilöä kohtaan? Eihän noin ilkeää ja tökeröä mollaamista muuten voi selittää.
Vierailija kirjoitti:
Koska ruoka ja ruokailu nyt on paljon ollut esillä, niin kommentoin minäkin: sipulista senverran, että miksi ostivat vain yhden (pienen?) sipulin? Yleensähän sipulia tarvitaan useaankin ruokalajiin ja nyt kun kaksi ihmistä syömässä, niin varsinkin.
Itse nimittäin sinkkuna ostan aina muutaman myös varoiksi, että on sitten mistä ottaa, ettei aina tarvi sen sipulin vuoksi ainkaan kauppaan mennä.
Ja pusiin laitan irtosipulit, eihän se hintatarra pysy muuten kiinni ja on siistimpääkin, ei ole koko kassi täynnä sipulinkuorisotkua.
Ihmettelin myös Aliisan ja Esan vaivalloista syöntiä sohvalla ja lautaset sylissä: pieneenkin asuntoon mahtuu kahden hengen pöytä. Hankalaa ja mulla ainakin keikahtaisi joku kerta tarjoamiset sohvalle tai matolle.
Sitten ihmettelin Johannan sosekeittoa, aika kevyt ruoka miehelle, ja kelle vaan, vaikka kuinka olisi piirakkaa ;D jälkkäriksi. Vettä lisukkeena, ei muuta, en ainakaan huomannut, tuolla satsilla ei nälkä kauan pysy kaukana. Joku herkullisempi olisi ekana päivänä ollut parempi vaihtoehto.
Muutenkin kovin voivoteltiin sen syömisen kanssa, Aliisakin kait oiken vaikersi, että mitäs nyt tehdään.
Itse olisin ainakin aluksi varannut reilulla kädellä jääkaappiin erilaisia tarvikkeita valmiiksi. Ja ehkä myös sitten reippaasti ehdottanut, että nyt olen ajatellut, että ensimmäisen illan kunniaksi mennään ulos syömään ja tehdään tutustumiskerros. Samalla reissulla olisin hiukan esitellyt lähitienoota sulholle.
Hernesaari näytti aika autiolta ja tuuliselta paikalta, ainkin sillä kertaa, joten sisäruoka ensin ja sitten muuten kiertelemään sinne. Olisi ehkä Petrikin syönyt siellä sisällä jotain.
Olen siis itse sinkku ja en osaa ruoka-asioita ottaa noin vaivalloiseksi asiaksi, ruoka ja ruokaostokset on mulle normaali osa arkea, olen sitten yksin tai seurassa. Tietysti myös osa juhlaakin.
En ole leivontaihminen, mutta sämpylöitä teen itse: olisin varmaan leiponut sämpylöitä tervetuliaisiksi, ne useimmiten kelpaavat kaikille, ellei ole allergioita. Ja tulee hyvä tuoksu, itselle ja sille toisellekin hyvä mieli. Hyvät kahvit tai tee ja uutta sämpylää, hyvällä levitteellä, avot!
Hyvin kirjoitettu samoja juttuja mietin. Ei ollut pahemmin mietitty uuden kumppanin tulemista taloon. Silloin kun olin sinkku järjestin aina tarjoilua kun ystäviä tuli kylään. Ja kun nykyinen mies tuli eka kertaa kylään oli special tarjoilut hänelle. Ei ole pahitteeksi hieman huomioida toista. Miten raavas mies pärjää pelkällä sosekeitolla. Aliisan koti epäviihtyisä, ei toivota ketään tervetulleeksi tuollainen huusholli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyörä olisi mahtunut Marin asuntoon, sehän selvisi jo jaksossakin. Siis mahtunut fyysisesti. Sen sijaan se ei Marille mahtunut asuntoon henkisesti, koska se ei olisi sopinut sisustukseen. Marin kaltaiset naiset voivat olla parisuhteessa vain silloin, jos asunnosta löytyy myös nk mancave. Miehen tietokoneet, harrastusvälineet yms eivät "mahdu" niihin tiloihin, joissa Mari viettää itse aikaansa.
Pyörä ei olisi mahtunut Marin asuntoon, sehän selvisi jo jaksossakin. Siis mahtunut fyysisesti.
Määrittele toki, minne itse olisit laittanut pyörän noin max 25-30 neliön yksiössä ILMAN, että liikkuminen vaikeutuu. Älkää nyt oikeasti hassutelko. Kai nyt jokainen tietää, ettei yksiöön mahdu pyörät sisälle kuin parvekkeelle tai pihalle. Turha siitä jankata sen enempää, ikään kuin yksiö muuttuisi sillä jankkaamisella isommaksi. Mitä ilmeisimmin joillain ihmisillä ei ole täällä pienintäkään käryä siitä, millaista on elää kämpässä, jossa jokainen neliö on elintärkeä.
Joku mainitsi täällä myös, että ehkäpä Petri oletti, että talossa on pyörävarasto. Petri kysyi hyvin selvästi, voiko pyörän tuoda sisälle - ei sitä, onko talossa pyörävarastoa.
Siihen eteiseen, heti sisääntulon jälkeen. Petrihän sanoi, että hyvin mahtuisi kulkemaan ohi, vaikka pyörä siinä olisikin. Mielestäni Mari ei ole mikään siiderivalas, joka tarvitsee yli metrin verran tilaa leveyssuuntaan kulkeakseen ovelta sisälle asuntoon. Hoikka nainenhan Mari oli. Minäkin, joka sentään olen ylipainoinen, olisin mahtunut siitä kohtaa ohi, vaikka siinä pyörä olisi ollutkin.
Kuljetko sinä kotonasi niin, että olet mitoittanut kaiken rimaa hipoen? Että kyllä tästä just ja just mahtuu. No, yksiössä se toki on normaalia, mutta ei sitä norsu posliinikaupassa -fiilistä nyt tarvitse maksimoida ihan tappiin.
Voi kuule, mulla on ollut lastenvaunutkin yhtä kapeassa tilassa ja ne oli sentään paljon pidempään kuin vain viikon kuten nyt tuolla Petrillä ja Marilla oli tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tällaisia Aliisoita ja Esoja ei pitäisi ottaa sarjaan. Kaikki nuoret pariskunnat on menneet mönkään lukuunottamatta Violaa ja Esaa. Tämä ohjelma on parhaimmillaan juuri sellaisilla henkilöillä kuin Johanna ja Markus, Tiina ja Samuli jotka ovat valmiita heittäytymään. Tai esimerkiksi Milla ja Kimmo, jotka ovat molemmat melko hitaastilämpeneviä jolloin hektisillä parisuhdemarkkinoilla ei aina natsaa. Tässä ohjelmassa pitää olla avoimin mielin eikä odottaa mitään kerralla jalat alta vievää megaihastusta. Aloin symppaamaan Petriä ja Maria tän jakson jälkeen, ennen tätä jaksoa aika moni kerkesi täälläkin tuomita klippien perusteella sekä Marin että Petrin.
Miksi ei!? Millakin oli 27v ja Esa on 29 kuitenkin eikä kimmokaan hirmu paljoa vanhempi Esaa ole että huono perustelu oli
Miksi ihmeessä näitä vanhoja kausia vedellään koko ajan mukaan?! Ne on oleet ja eletty ja nyt on uudet ihmiset ja liitot puntarissa.
Tuossa aiemmassakin viestissä käsiteltiin ohjelmaa kokonaisuutena, sen toimintaa ja onnistumismahdollisuutta. Ja mun mielestä on aivan ok arvioida ja analysoida ohjelmaa kokonaisuutena myös tässä ketjussa.
-eri