Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Pyörä olisi mahtunut Marin asuntoon, sehän selvisi jo jaksossakin. Siis mahtunut fyysisesti. Sen sijaan se ei Marille mahtunut asuntoon henkisesti, koska se ei olisi sopinut sisustukseen. Marin kaltaiset naiset voivat olla parisuhteessa vain silloin, jos asunnosta löytyy myös nk mancave. Miehen tietokoneet, harrastusvälineet yms eivät "mahdu" niihin tiloihin, joissa Mari viettää itse aikaansa.
Pyörä ei olisi mahtunut Marin asuntoon, sehän selvisi jo jaksossakin. Siis mahtunut fyysisesti.
Määrittele toki, minne itse olisit laittanut pyörän noin max 25-30 neliön yksiössä ILMAN, että liikkuminen vaikeutuu. Älkää nyt oikeasti hassutelko. Kai nyt jokainen tietää, ettei yksiöön mahdu pyörät sisälle kuin parvekkeelle tai pihalle. Turha siitä jankata sen enempää, ikään kuin yksiö muuttuisi sillä jankkaamisella isommaksi. Mitä ilmeisimmin joillain ihmisillä ei ole täällä pienintäkään käryä siitä, millaista on elää kämpässä, jossa jokainen neliö on elintärkeä.
Joku mainitsi täällä myös, että ehkäpä Petri oletti, että talossa on pyörävarasto. Petri kysyi hyvin selvästi, voiko pyörän tuoda sisälle - ei sitä, onko talossa pyörävarastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisa: "Toi loma on semmonen mikä on niinku suunniteltu jo pitkän aikaa sitten, niin siihen on sillain osannu varautua, niin ei se sillä tavalla mua kauheesti haittaa"
Toi on kyllä kaiken huippu. Niin ALIISA on osannut varautua, ALIISAA ei haittaa. Entä Esa?
Mutta Aliisako siis kertoi koko matkasta vasta kun Esa "muutti" sen luo? Vaikka on tiennyt matkasta jo pitkään? Sellainen kuva tuli.
Jos matkasta on tiennyt jo pitkään, niin olisi sitä asiaa voinut ajoissa pohjustaa ja pehmentää Esalle, ihan siellä häämatkalla jo kun tuli puheeksi asumisjärjestelyt ja tulevat viisi viikkoa. On epäreilua kertoa ihan viime tingassa.
Minä en nyt oikein ymmärrä sitä että mitä väliä sillä on kuka sen reissun maksaa, kuka sinne ei ole Esaa suostunut ottamaan ja mikä on kenenkin mielipide ja varoitusaika tähän asiaan. Koska reissu on jo aikoja sitten päätetty, Aliisa on varmasti tiennyt asian hakiessaan ohjelmaan. Aliisa on siis ilmeisesti jo silloin päättänyt että kumppani ei matkaan tule, eikä asialla ole väliä. Jos taas reissua on suunniteltu vasta kun Aliisa on jo hakenut ohjelmaan niin jos Aliisa olisi sitoutunut tähän ohjelmaan hän olisi järjestänyt asiat toisin tai ilmoittanut tuotantotiimille että sori tällainen matka tulossa kesken kaiken kuvausten. Ihmettelen suuresti jos asiasta on ilmoitettu tuotannolle etukäteen ja se on ok, koska eihän tuollaisesta viikon tauosta 5 viikon tutustumisessa ole kuin haittaa. Omaa aikaa kuuluu olla tottakai mutta herranjestas sentään, näillä pareilla on 5 viikkoa aikaa päättää haluaako jatkaa niinkin tärkeässä asiassa kuin avioliitossa ja sitten yksi heistä lähtee viikoksi pois. Not good.
Niinpä.
Työelämässäkin koeajalle osuva (koeajan pituuten nähden suhteutettuna pitkähkö) sairausloma eli työstä poissaolo oikeuttaa pidentämään sitä koeaikaa vastaavasti, koska koeajan tarkoitus on katsoa, että onko tyyppi sopiva, ja sehän ei onnistu, jos hän on melko ison osan ajasta pois paikalta.
Ja melkein kaikille ihmisille avioliitto nyt kuitenkin on sellainen "kerran elämässä" -idealla oleva juttu. Jos ei sellaiseen pysty sitoutumaan edes vaadittavan viiden viikon ajanjakson verran niin mitä ihmettä.. Yksi elämän tärkeimmistä asioista, ja kerran elämässä -asioista vaatii tässä formaatissa viiden viikon verran puolison kanssa läsnäolemista, ja yhdellä näistä ei ollut intressiä asiaa järjestää.
Ei tuolla viikon tauolla ole käytännön kannalta yhtään mitään merkitystä. Paskat on jo housussa eli avioliitto solmittu, 5 vk päästä pitää päättää, jatketaanko sitä vai ei. Niin, tv-formaatin aikataulun mukaan 5 vk päästä - kukin pari voi silti toimia aivan oman päänsä mukaan. Siellä voi sanoa, että nyt tuli ero tai ei tullut ja sen jälkeen voi ottaa eron heti tai kohta tai ei ollenkaan. Jos 4 vk yhdessäolon jälkeen sen vaaditun viiden sijaan ei tiedä, mitä tekisi eli on epävarma asiasta, niin silloinhan pari voi jatkaa yhdessä. Jos taas on varma, ettei halua jatkaa, viikko sinne tai tänne tuskin muuttaa yhtään mitään.
Mutta siis sen viiden viikon jälkeen ei ole mitään juridista mahdollisuutta mitätöidä avioliittoa vai? Meneekö se ero siis ihan sen normaalin avioeroprosessin kautta eli liitto ei pääty eroon heti vaan 6 kk päästä?
Parit, jotka päättävät erota ohjelman viimeisissä kuvauksissa, hakevat ihan virallista, juridista avioeroa sen jälkeen kun ohjelman viimeinen jakso on näytetty televisiossa. Siitä 6 kk kuluttua ero astuu voimaan. Eli minkään parin ero ei astu juridisesti voimaan heti kuvausten päätyttyä.
Jos joku pari päättää kuvausten lopussa jatkaa yhdessä, mutta päätyvät eroon 1 kk kuluttua kuvausten loppumisesta, hekin hakevat avioeroa vasta sen jälkeen kun kaikki jaksot on näytetty TV:ssa.
Eli jos häät on olleet toukokuun lopulla, niin noi kaikki on aviossa vielä. Saakohan ne olla nettideitissä, jos ovat päättäneet että eivät jatka, vai tuleeko siitä kova sopimussakko? Ja jos ne jossain baarissa tapaa kiinnostavan sinkun, niin saako ne kertoa että ovat "eroamassa"?
Näille pareille pitäis olla vaihtokauppa mahdollisuus ekan asumis viikon jälkeen.
Ne jotka haluis jatkaa jätettäis sivuun, ja ne jotka olis toisiinsa tyytymättömiä miksattais keskenään. Asiantuntijat tekis uudet analyysit ja parit asuis taas uusien avopuolisoiden kaa,ja katsottais syntyiskö kipinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisaa on jo alttarilta lähtien etonut Esan raivostuttavan imelä ihastuminen häneen. Jo vihkitilaisuudessa odotteli Aliisaa maireana ja onnesta soikeana heti ensisilmäyksellä. Jaiks. Olipa kuinka hyvä ja rehti jätkä tahansa, niin toi on turn off. Liian fiiliksissä, liian innoissaan, suorastaan epätoivoinen ja jotenkin kohtuuttoman mielissään häntä kohdanneesta onnenpotkusta.
Oletko samaa mieltä myös Markuksesta, sillä kyllähän hänkin oli välittömästi jo ensinäkemältä yhtä fiiliksissä Johannasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisaa on jo alttarilta lähtien etonut Esan raivostuttavan imelä ihastuminen häneen. Jo vihkitilaisuudessa odotteli Aliisaa maireana ja onnesta soikeana heti ensisilmäyksellä. Jaiks. Olipa kuinka hyvä ja rehti jätkä tahansa, niin toi on turn off. Liian fiiliksissä, liian innoissaan, suorastaan epätoivoinen ja jotenkin kohtuuttoman mielissään häntä kohdanneesta onnenpotkusta.
Oletko samaa mieltä myös Markuksesta, sillä kyllähän hänkin oli välittömästi jo ensinäkemältä yhtä fiiliksissä Johannasta?
Mitenkähän meidän miesten pitäisi olla kun Petri on chool ja joustamaton eikä kelpaa. Esa taas on täysillä mukana ja valmis joustamaan, mutta ei kelpaa. Ehkä tämä valottaa teille naisille sitä miten vaikeaa on olla mies parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin sanoa sen, että hedelmiin ja vihanneksiin laitetaan muivipussi suojaksi, koska kaupan liukuhihna on likainen. Jos vihanneksessa on kuori joka poistetaan ennen syömistä ei tarvitse pussia. Näin ajattelen.
Miten sinä murenevan sipulinkuoren päälle laitat hintatarran???
Hyvin on onnistunut sen 19 vuotta mitä olen oman ruokani ostanut ja laittanut.
T: eri
Petrillä ja Marilla ei näytä olevan toivoa. Enemmän näistä kahdesta pidän epämiellyttävämpänä Maria. Tiukkapipo, niuhottaja. Itse tapasin nykyisen mieheni Tinderin kautta ja kun ensimmäisen kerran vierailin hänen luonaan, niin olisin lentänyt perseelleni kysymyksestä, että "otatko sä vaikka vettä" 😂 Sen sijaan oli ruoka odottamassa. Tapaaminen oli muutenkin hyvin erilainen kuin tällä parilla.
Esa-parka. Ihana mies. Vaimona takakireä pieruverkkareissa kotona odottava nipottava muija. Mikään ei käy. Laitan muuten itsekin sipulit aina pussiin, muuten ne sotkevat.
Johanna ja Markus. Hyvä pari. Toivon ettei Johannan nipottaminen pilaa hyvää alkua. Ehkä hänen epävarmuutensa johtuu ylipainosta. Pidän kauniina naisena kyllä, mutta melkoinen mötkäle on.
Pyörä olisi mahtunut eteiseen JOS eteisessä ei olisi ollut kylppärin ovea vaan seinää. Mutta kun siinä oli ovi. Miten kylppärin ovi olisi edes mahtunut aukeamaan, jos pyörä olisi ollut siinä tiellä?
Hernesaarikohtauksesta on puhuttu jo kyllästymiseen asti, mutta kerronpa vielä pari huomiota, joista ei ole jauhettu.
Siellä lavan luona Mari sanoi: "Nyt tulee sinun mieleistäsi musiikkia", ja lähti saman tien astelemaan poispäin sieltä. Siis mitä? Olivat kuuntelemassa Marin suosimaa artistia, ja kun musiikki vaihtui enemmän Petriä miellyttäväksi, he lähtivät pois. Petri vaikutti todellakin vähän perässähiihtäjältä siinä tilanteessa.
Toisaalta, hetken kuluttua kojujen luona siinä kuuluisassa ruokakeskustelussa Petri vaikutti lähinnä väsyneeltä. Tässähän on hyvin selvästi tuotu esille, että Petrillä on tapana mennä aikaisin nukkumaan. Eli ehkä hän ei sen vuoksi halunnutkaan jäädä sinne syömään, vaan mennä kotiin iltapalalle ja nukkumaan (kun ei jäätykään kuuntelemaan sitä hänen makuunsa paremmin sopivaa musiikkia).
Itse olen iltauninen (tai siis iltaunisempi kuin mieheni), mutta joskus saatan valvoa pidempäänkin, jos on jotain oikeasti kiinnostavaa tekemistä tai ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se eilinen jakso oli niin ahdistava ja myötähäpeää herättävä katsottava, että päätin sen loputtua, että teen omalle miehelle jotain kivaa (pieni söpö huomionosoitus), ja niin teinkin. Ja hän teki tänään minulle. Jos olen joskus ollut omassa nykyisessä suhteessani joustamaton, niin yritän kyllä tuon eilisen jakson herättämien kamalien fiilisten takia joustaa jatkossa itse enemmän.
Jaa, musta se oli ihan huippujakso. Sai nauraa monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Markus pysyi ihastumisestaan huolimatta ihan tolkuissaan ja osasi käyttäytyä aikuisen ihmisen tavoin. Joten vastaukseni on ei, en ole samaa mieltä.
Esan pitäisi ryhdistäytyä eikä kuikuilla epätoivoisesti hyväksyntää Aliisalta. Miten keskustelet aidosti ihmisen kanssa, joka on kaikesta samaa mieltä ja oikein jotenkin alleviivaa sitä kuinka tuli taas vastapuolelta oikea ja järkevä kommentti? Ei tapahdu todellista kohtaamista, kun toinen vetää jotain ihmeellistä roolia hyväksyntää saadakseen.
Se iltaruokajuttukin oli joku ihmeen näytös, että juu kyllä minullakin niitä mielipiteitä on. Todellisuudessa varmaan hänelle mitään merkitystä vaikka söisi illallisen aamulla jne.
Koska ruoka ja ruokailu nyt on paljon ollut esillä, niin kommentoin minäkin: sipulista senverran, että miksi ostivat vain yhden (pienen?) sipulin? Yleensähän sipulia tarvitaan useaankin ruokalajiin ja nyt kun kaksi ihmistä syömässä, niin varsinkin.
Itse nimittäin sinkkuna ostan aina muutaman myös varoiksi, että on sitten mistä ottaa, ettei aina tarvi sen sipulin vuoksi ainkaan kauppaan mennä.
Ja pusiin laitan irtosipulit, eihän se hintatarra pysy muuten kiinni ja on siistimpääkin, ei ole koko kassi täynnä sipulinkuorisotkua.
Ihmettelin myös Aliisan ja Esan vaivalloista syöntiä sohvalla ja lautaset sylissä: pieneenkin asuntoon mahtuu kahden hengen pöytä. Hankalaa ja mulla ainakin keikahtaisi joku kerta tarjoamiset sohvalle tai matolle.
Sitten ihmettelin Johannan sosekeittoa, aika kevyt ruoka miehelle, ja kelle vaan, vaikka kuinka olisi piirakkaa ;D jälkkäriksi. Vettä lisukkeena, ei muuta, en ainakaan huomannut, tuolla satsilla ei nälkä kauan pysy kaukana. Joku herkullisempi olisi ekana päivänä ollut parempi vaihtoehto.
Muutenkin kovin voivoteltiin sen syömisen kanssa, Aliisakin kait oiken vaikersi, että mitäs nyt tehdään.
Itse olisin ainakin aluksi varannut reilulla kädellä jääkaappiin erilaisia tarvikkeita valmiiksi. Ja ehkä myös sitten reippaasti ehdottanut, että nyt olen ajatellut, että ensimmäisen illan kunniaksi mennään ulos syömään ja tehdään tutustumiskerros. Samalla reissulla olisin hiukan esitellyt lähitienoota sulholle.
Hernesaari näytti aika autiolta ja tuuliselta paikalta, ainkin sillä kertaa, joten sisäruoka ensin ja sitten muuten kiertelemään sinne. Olisi ehkä Petrikin syönyt siellä sisällä jotain.
Olen siis itse sinkku ja en osaa ruoka-asioita ottaa noin vaivalloiseksi asiaksi, ruoka ja ruokaostokset on mulle normaali osa arkea, olen sitten yksin tai seurassa. Tietysti myös osa juhlaakin.
En ole leivontaihminen, mutta sämpylöitä teen itse: olisin varmaan leiponut sämpylöitä tervetuliaisiksi, ne useimmiten kelpaavat kaikille, ellei ole allergioita. Ja tulee hyvä tuoksu, itselle ja sille toisellekin hyvä mieli. Hyvät kahvit tai tee ja uutta sämpylää, hyvällä levitteellä, avot!
Tosi surullista. Ensin on kovat odotukset ja ehkä vuosienkin kaipaus parisuhteeseen, unelmia ja haaveita että tulisi toiveiden kumppani jostain vastaan. Sitten romahtaa maailma kun elämä onkin pelkkää elämää ei yhtään sen kummempaa. Ei voi pakottaa toista muuttumaan, ja sitä saisi ikuisesti etsiä jos haluaisi täydellisen kumppanin. Kaikki ohjelman naiset ovat hyvin vahvoja ja itsenäisiä. Olisi varmaan syytä pudottaa hieman rimaa epäitsenäiseempään suuntaan ja antaa toiselle tilaa. Jos itse aina tietää miten asiat tulee tehdä ei siihen mahdu toinen ihminen väliin. Olisi kyllä tarpeen järjestää pakollinen ihmissuhdekurssi osallistujille. Moni ei ehkä muista tai tiedä mitä parisuhde vaatii. Niin on tiukassa omat arvot, käsitykset ja unelmat. Tämä pätee ainakin Mariin, Petriin ja Aliisaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aliisa: "Toi loma on semmonen mikä on niinku suunniteltu jo pitkän aikaa sitten, niin siihen on sillain osannu varautua, niin ei se sillä tavalla mua kauheesti haittaa"
Toi on kyllä kaiken huippu. Niin ALIISA on osannut varautua, ALIISAA ei haittaa. Entä Esa?
Mutta Aliisako siis kertoi koko matkasta vasta kun Esa "muutti" sen luo? Vaikka on tiennyt matkasta jo pitkään? Sellainen kuva tuli.
Jos matkasta on tiennyt jo pitkään, niin olisi sitä asiaa voinut ajoissa pohjustaa ja pehmentää Esalle, ihan siellä häämatkalla jo kun tuli puheeksi asumisjärjestelyt ja tulevat viisi viikkoa. On epäreilua kertoa ihan viime tingassa.
Tuli mikä kuva vaan niin olihan se varmasti sen jo aiemmin kertonut, haloo. Esa tiesi että tulee vain parin päivän visiitille Aliisan luo.
Luulen, että jos Esa olisi lähtenyt viikoksi Aliisan kanssa matkalle, kuvausryhmän olisi pitänyt lähteä mukaan seuraamaan suhteen kehitystä. Olisi ollut kohtuuton show synttäriseurueelle. Aliisa joutui valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aliisa on todellinen pettymys tähän asti ollut sarjan pareista, ylivoimaisesti. Asenne ei ole ollut ns. kohdillaan kun on tuohon formaattiin mukaan lähtenyt. Todellinen ilonaihe, ja syy miksi sarjaa seuraan on Johanna ja Markus. Kumpikin on tehnyt minuun positiivisen vaikutuksen. Jalat maassa oleva pari, hyvällä tavalla aloittelivat tutustumistaan toisiinsa, Markus sopivasti rauhoittaa Johannaa, joka ilmeisestikkin helposti alkaa liikkaa analysoida ja epäröidä. Hauska tilanne, kun etsivät Johannan pyörää :D Toivon, että he pysyvät parina ohjelman päätyttyäkin : )
Sympatiani Marille, ei näytä hyvältä nyt....
Aivan. Aliisahan antoi jo aloitusjaksossa ymmärtää, ettei hänellä käynyt tuuri puolison suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Joku mainitsi täällä myös, että ehkäpä Petri oletti, että talossa on pyörävarasto. Petri kysyi hyvin selvästi, voiko pyörän tuoda sisälle - ei sitä, onko talossa pyörävarastoa.
Eikä muuten varmasti olettanut. Mari kertoi häämatkalla hänelle, että pyörävarastoa ei ole, ja siksi hänen oma pyöränsä on sukulaisten varastossa.
Käykö kenekään sääli Aliisaa? Kun ei saanut mitä odotti?
Vierailija kirjoitti:
Käykö kenekään sääli Aliisaa? Kun ei saanut mitä odotti?
En sääli, mutta ymmärrän että toi virnuilija sitä risoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että Aliisa ei pidä Esasta, ei millään lailla vähennä Esan arvoa. Eikä tee Aliisasta kusipäätä että hän ei vaan yhtään jaksa kiinnostua Esasta.
Öö, sinun mielestäsi ihmisiä saa siis kohdella epäkunnioittavasti jos ei pidä heistä? Aliisa oli todella törkeä. Tiuski ja kohteli alentavasti.
Nimenomaan. Mutta itselleenhän hän tuolla toisaalta eniten hallaa tekee, niin kuin törpöt ihmiset aina. Esalle kyllä löytyy mukavaakin seuraa <3
Parit, jotka päättävät erota ohjelman viimeisissä kuvauksissa, hakevat ihan virallista, juridista avioeroa sen jälkeen kun ohjelman viimeinen jakso on näytetty televisiossa. Siitä 6 kk kuluttua ero astuu voimaan. Eli minkään parin ero ei astu juridisesti voimaan heti kuvausten päätyttyä.
Jos joku pari päättää kuvausten lopussa jatkaa yhdessä, mutta päätyvät eroon 1 kk kuluttua kuvausten loppumisesta, hekin hakevat avioeroa vasta sen jälkeen kun kaikki jaksot on näytetty TV:ssa.