Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esa seuraavaksi maajussille morsian ohjelmaan, niin näkee Aliisakin mikä liuta naisia olis halukkaita ottamaan miehen!
Jos Aliisalla ei ole tunteita Esaa kohtaan, hän saattaisi olla jopa todella tyytyväinen siitä, että saisi tietää Esan löytäneen rakkautta muualta. Itse olen jopa toivonut joskus, että kiihkeä ihailijani löytäisi jonkun muun kohteen tunteilleen. Ja siis ihan hyvä ja asiallinen ihminen, mutta ei vaan minun tyyppiäni.
Luuletko, että Esa jää Aliisan perään itkemään?
No ei varmaankaan. Mutta ei jää Aliisakaan Esan perään.
Vierailija kirjoitti:
Jos lukisi vain tätä keskustelua, voisi kuvitella, että ainoastaan johannalla ja Markuksella on yhtään minkäänlaisia mahdollisuuksia jatkoon. Muille koko sarjan kuvaaminen on yhtä kidutusta, eikä olisi ihme, jos joku joutuisi suljetulle osastolle ohjelman päätyttyä.
Mutta kun katsoo itse ohjelmaa, huomaa, että kaikilla on enemmän tai vähemmän alkukankeutta, mutta kenelläkään ei vielä tässä vaiheessa ole mitään ylitsepääsemättömiä esteitä suhteen onnistumiselle. Se riippuu ihan siitä, kuinka paljon ovat valmiit tekemään töitä suhteensa eteen, ja kunnioittamaan puolisoa.
Itse olen omassa parisuhteessani huomannut, että toisen ihmisen kunnioitus ja rakkaus ovat toisiaan ruokkivia elementtejä. Ja kunnioitus on mitä suurimmassa määrin tahdon asia.
Kyllä, kunnioitus ja kunnioittava käyttäytyminen on valinta. Ja nimenomaan tahdon asia. Eikä se edes vaadi suuria tunteita, jos niitä ei alussa ole.
Ylipäätään sanoisin, että jos kohtelee muita epäkunnioittavasti, niin on ruma ihminen.
Aliisa: "Toi loma on semmonen mikä on niinku suunniteltu jo pitkän aikaa sitten, niin siihen on sillain osannu varautua, niin ei se sillä tavalla mua kauheesti haittaa"
Toi on kyllä kaiken huippu. Niin ALIISA on osannut varautua, ALIISAA ei haittaa. Entä Esa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olinko ainoa joka ihmetteli sitä miten Aliisan mielestä on niin kamalaa/kummallista kun Esa jättää laturin johdon seinään? Sähkönkulutus on melko minimaalista kun laturi on käyttämättömänä pistorasiassa. Turvallisuusriskikään se ei ole Tukesin mukaan.
Et ollut ainoa. Minä aina jätän laturit seinään, samaten mieheni, eksäni, äitini, anoppini ja suurin osa tuntemistani ihmisistä. Ihmettelin kyllä eniten sitä, että miten Aliisa kiinnittää edes huomiota tuollaiseen asiaan, teki sen niin tai näin. Mitä väliä?
Oletteko Itä-Suomesta? Jo nuorena olen tullut valistetuksi siitä, ettei latureita jätetä seinään tai telkkaria valmiustilaan. Tämä on käsittääkseni ihan "virallinen" suositus.
Jännä,olen vasta viimeaikoina alkanut miettimään että on vissiin viisasta ottaa laturi veks seinästä. Jopa välillä ihan tsempannut ja ottanut. Mikään normijuttu se ei kyllä ole. Heh.
Ei kai tällä hedonismin aikakaudella muistutella "ikävistä asioista", kuten sähkön säästämisestä...:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä hotellimaisesta Marin selviytymispäkistä: Itse tykkään sisustaa kotona hotellimaisesti, ja virittelen kotiin usein sellaisia hotellimaisia juttuja. Asun avoliitossa, ja teen niitä myös miehelle. Minulle se merkitsee sellaista pientä arjen luksusta, että kotiin tehdään tuollaisia. Saatan hyvin vaihtaessani pyyhkeet asettaa ne puhtaat pyyhkeet hotellimaisesti molempien puolelle kauniiseen pinoon sängyn päätyyn. Jos meille tulee yövieraita niin laitan aina pedatun vierassängyn päätyyn puhtaan kylpypyyhkeet ja kasvopyyhkeen taiteltuna hienosti odottamaan, saattaisin jopa ostaa vierasta varten uuden suihkugeelin siihen niiden päälle pinoon siksi, että rakastan värien harmoniaa ja suihkugeeli olisi huolella harkittu tietynvärinen väriläiskä niiden pyyhkeiden päällä sovitettuna sen vierashuoneen ja pyyhkeiden värimaailmaan, ja lisäksi eräänlainen tervetuliaislahja kuten hotellissa se karamelli kauniissa pienessä rasiassa tyynyllä odottamassa. Kun vaihdan wcpaperirullan, niin avaan sitä vähän ja taittelen siihen sellaisen kolmiomaisen muodon siihen paperin alkupäähän, koska hotelleissakin tehdään niin :D . Voihan olla että Mari myös tykkää tuollaista hotellimaista pientä "arjen luksusta kotiinsa".
Pakko sanoa, vaikutat ihanalta ihmiseltä:) t. N25
Kiitos sinulle, tuli hyvä mieli:) .
t. se hotellityyppi
Tuo heroiiniläppä on hyvä esimerkki naisten hassunhauskasta huumorista. Heh heh not.
-mies
Vierailija kirjoitti:
Aliisa: "Toi loma on semmonen mikä on niinku suunniteltu jo pitkän aikaa sitten, niin siihen on sillain osannu varautua, niin ei se sillä tavalla mua kauheesti haittaa"
Toi on kyllä kaiken huippu. Niin ALIISA on osannut varautua, ALIISAA ei haittaa. Entä Esa?
Mutta Aliisako siis kertoi koko matkasta vasta kun Esa "muutti" sen luo? Vaikka on tiennyt matkasta jo pitkään? Sellainen kuva tuli.
Jos matkasta on tiennyt jo pitkään, niin olisi sitä asiaa voinut ajoissa pohjustaa ja pehmentää Esalle, ihan siellä häämatkalla jo kun tuli puheeksi asumisjärjestelyt ja tulevat viisi viikkoa. On epäreilua kertoa ihan viime tingassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka törkeä se Aliisa voi olla??? Miten se kehtasi sanoa kauppareissulla Esalle "Käytätkö sä heroiinia, kun et syö mitään?" tai jotain vastaavaa. Uskomatonta! Jos oli vitsiksi tarkoitettu niin oli tosi huono vitsi, en suostuisi kuuntelemaan tollasta paskaa hetkeäkään. Esa-reppana yritti kulkea mukana kaupassa niinku ei mitään. Ei jatkoon.
Oletko kuullut koskaan huumorintajusta? Saanko arvata, olet sinkku, arvon tiukkapipo?
Esa oli jo syönyt. Eli jos ei ollut tarvetta sen takia illalliselle, niin käyttää heroiinia ja ei syö mitään. Hahhahhaa. Onpa hauska juttu. Ja tuossakin Esa muuten taas jousti Aliisan mieliksi ja lupautui munakasta syömään seuraksi, vaikkei nälkä ollutkaan. Siltikään rouva ei leppynyt vaan jatkoi kiukuttelua ja vittuilua kaupassa.
Kommentoin nyt mummuihmisenä.
Yksi aviovaimoista ei antanut tuoda pyörää sisälle. Tuntuu epäkohteliaalta. Kun kauan ollaan oltu avioliitossa, asunnossa on toisen pyörätuoli, rollaattori ym. Matot rullataan pois ja kahvoja laitetaan seiniin. Eihä se asunto siitä kyllä kaunistukaan, mutta toisen hyväksi toimitaa.
Entäs, miksei vaimot olleet leiponeet ja laittanut pöytää koreaksi, kun mies saapui ensi kertaa kotiin? Kyllähän toisen haluaa tehdä onnelliseksi, kun se toinenkin haluaa minulle parasta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi aviovaimoista ei antanut tuoda pyörää sisälle. Tuntuu epäkohteliaalta. Kun kauan ollaan oltu avioliitossa, asunnossa on toisen pyörätuoli, rollaattori ym. Matot rullataan pois ja kahvoja laitetaan seiniin. Eihä se asunto siitä kyllä kaunistukaan, mutta toisen hyväksi toimitaa.
Entäs, miksei vaimot olleet leiponeet ja laittanut pöytää koreaksi, kun mies saapui ensi kertaa kotiin? Kyllähän toisen haluaa tehdä onnelliseksi, kun se toinenkin haluaa minulle parasta.
Naisten tehtävä ei ole enää vain leipoa. Sitä paitsi Petrillä oli omat eväät, Esa oli jo syönyt, niin ei muutenkaan maittanut. Markuksen fiilikset menivät ohi, eli en tiedä olisiko hänelle pulla jopa kelvannut.
Pyörävarastoinnista olisi Marin ja Petrin kannattanut jutella etukäteen. Kyllä varmaan siitä pyörätuolin säilömisestäkin sovitaan yhdessä, että mikä on parhain ja käytännöllisin ratkaisu. Pyörä ei ole kuitenkaan pyörätuoli, jota tarvitsee jatkuvasti, jopa siellä sisätiloissa.
Ehdottomasti pyörä olisi pitänyt saada tuoda sisälle!
Tällaisilla pienillä teoilla otetaan toinen huomioon ja näytetään, että asunto on MEITÄ MOLEMPIA varten. Varmasti Marillakin on jokin vastaavanlainen tapa, joka ei välttämättä ole toisen mieleen.
Olen nähnyt paljon pyöriä ihmisten eteisissä, eikä se nyt ole sen kummempaa. Kertoo vain mielestäni sporttisesta elämäntavasta.
Ei ketään ole ole leivottu virallisesti "pahaksi ihmiseksi". Kaikki osallistujat on saaneet haukkuja. Ulkonäöstä, pukeutumisesta, käyttäytymisestä, maalaisuusesta, puhetyylistä ym. tasapuolisesti. Ei kommentit välttämättä tarkoita, että haukutaan. Vaihdetaan mielipiteitä. Kyllähän se välillä mietityttää miten täydellisiä ihmisiä on ne jotka toisten ulkonäöstä ja vaatetuksesta jaksavat jauhaa. Pitää laittaa ne omat kuvat esille. Saadaan ruveta arvostelemaan heitä. Eniten kiinnostaa miten hyvin osaavat keskustella, kun arvostellaan puhe murretta ja keskustelutaitoa. Arvostelijat on varmaan niitä,jotka itse on lähteneet niin sanotusti "maalta" Helsinkiin. Sitten ollaan niin Hesalaisia. Parempi, että puhuu savolaisittain kunhan puhuu. Eikä lässytä kirjakieltä mitä ei ymmärrä itsekkään😩. Sellainen piirre ihmisessä on ihanaa, että puhuu aidosti asiat. Ei näyttele jotain muuta mitä on ja osaa tunteitaankin näyttää. Niin pahassa kuin hyvässä. Että sinne vaan kameroiden eteen näyttämään miten hienosti homma muilta hoituis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lukisi vain tätä keskustelua, voisi kuvitella, että ainoastaan johannalla ja Markuksella on yhtään minkäänlaisia mahdollisuuksia jatkoon. Muille koko sarjan kuvaaminen on yhtä kidutusta, eikä olisi ihme, jos joku joutuisi suljetulle osastolle ohjelman päätyttyä.
Mutta kun katsoo itse ohjelmaa, huomaa, että kaikilla on enemmän tai vähemmän alkukankeutta, mutta kenelläkään ei vielä tässä vaiheessa ole mitään ylitsepääsemättömiä esteitä suhteen onnistumiselle. Se riippuu ihan siitä, kuinka paljon ovat valmiit tekemään töitä suhteensa eteen, ja kunnioittamaan puolisoa.
Itse olen omassa parisuhteessani huomannut, että toisen ihmisen kunnioitus ja rakkaus ovat toisiaan ruokkivia elementtejä. Ja kunnioitus on mitä suurimmassa määrin tahdon asia.
Kyllä, kunnioitus ja kunnioittava käyttäytyminen on valinta. Ja nimenomaan tahdon asia. Eikä se edes vaadi suuria tunteita, jos niitä ei alussa ole.
Ylipäätään sanoisin, että jos kohtelee muita epäkunnioittavasti, niin on ruma ihminen.
Juuri näin. Ja kun saa osakseen kunnioitusta, se synnyttää positiivisia tunteita, kuten rakkautta. Ja kun rakastaa, ei kunnioittaminenkaan ole vaikeaa. Ylipäätään onnistuneen parisuhteen, ja myös ystävyyssuhteen, yksi peruselementti on molemminpuolinen kunnioitus.
Aliisan kuvaus maikkarin sivuilla: "Aliisa toivoo aviopuolisoksi luotettavaa ja reipasta miestä. Naisen toiveissa on aktiivinen arki, ja puolisonsa kanssa hän haluaa muun muassa ”kävellä ulkona, keskustella, tehdä ruokaa, pitää hyvänä, suunnitella tulevaa, hassutella, hypätä järveen, kertoa työpäivästäni ja kuulla hänen päivästään, ikävoidä kun emme nää toisiamme, riidellä rakentavasti ja perustaa perheen."
Onko käynyt ilmi, että onko hänellä takana pidempää parisuhdetta?
Mielestäni hän sai luotettavan ja reippaan miehen, joka haluaa myös kävellä ulkona, keskustella, tehdä ruokaa, suunnitella tulevaa, riidellä rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
abcdefgabcdefg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johannan ja Markuksen kohdalla näytti oikein hyvältä.
Johanna ja Markus eivät ole ulkonäöllisesti parisuhdemarkkinoiden kärkieliittiä. Se on opettanut heille hieman nöyryyttä ja ovat varmaan molemmat onnellisia löytäessään hyvän mahdollisuuden parisuhteeseen ja jopa perheeseen. Tästä syystä he panostavat asiaan toisin kuin muut. Monilla muilla sarjaan osallistuneilla parisuhteen järkkääminen on helppo juttu, mikä on kasvattanut heistä ääretömän nirsoja ja joustamattomia, jotka tyytymättöminä odottavat "sitä oikeaa" loputtomiin.
Minusta Johanna on erityisen kaunis kasvoiltaan. Kelpais varmaan aika monelle.
Markus myös paremman näköinen kuin moni muu mies (Suomessa.)
En tarkottanut että olisivat rumia. Olen samaa mieltä että Johannalla on kauniit kasvot. Markuksen ulkonäköä en miehenä osaa arvostella. Diivaileva Aliisa on todellinen kaunotar ja tarkoitin että hänen tyyppisilleen ankara diivailu ja nirsoilu on tyypillistä. Iskuyrittäjiä tulee vastaan jatkuvalla syötöllä ja nyt tarjottu aviomies ei yllä parhaiden tasolle, mikä ahdistaa Aliisaa suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johannan ja Markuksen kohdalla näytti oikein hyvältä.
Johanna ja Markus eivät ole ulkonäöllisesti parisuhdemarkkinoiden kärkieliittiä. Se on opettanut heille hieman nöyryyttä ja ovat varmaan molemmat onnellisia löytäessään hyvän mahdollisuuden parisuhteeseen ja jopa perheeseen. Tästä syystä he panostavat asiaan toisin kuin muut. Monilla muilla sarjaan osallistuneilla parisuhteen järkkääminen on helppo juttu, mikä on kasvattanut heistä ääretömän nirsoja ja joustamattomia, jotka tyytymättöminä odottavat "sitä oikeaa" loputtomiin.
Minusta Johanna on erityisen kaunis kasvoiltaan. Kelpais varmaan aika monelle.
Markus myös paremman näköinen kuin moni muu mies (Suomessa.)En tarkottanut että olisivat rumia. Olen samaa mieltä että Johannalla on kauniit kasvot. Markuksen ulkonäköä en miehenä osaa arvostella. Diivaileva Aliisa on todellinen kaunotar ja tarkoitin että hänen tyyppisilleen ankara diivailu ja nirsoilu on tyypillistä. Iskuyrittäjiä tulee vastaan jatkuvalla syötöllä ja nyt tarjottu aviomies ei yllä parhaiden tasolle, mikä ahdistaa Aliisaa suuresti.
Ai ulkonäkömielessä parhaiden iskuyrittäjien tasolle? Luonteen tasosta Aliisa ei voi noissa iskuyrittäjissä tietää mitään. Mielestäni surullinen homma tuollainen, mutta kun näkee paljon elämää niin oppii että ulkonäkö ei lopulta ole kovin olennaista.
Usein himopyöräilijöillä on monta pyörää. Petri vois viedä sen kakkospyöränsä Marille tai ottaa käyttöön Marin pyörän siellä ollessaan. Kyllähän sinne Pitskuun jaksaa Kalliosta polkea vähän huonommallakin ja sitten ei tarvisi kantaa niin paljon huolta. Lopussa näytti siltä, että Mari ja Petri olivat varmaan riidelleet kunnolla ja ilma oli vähän puhdistunut. Toivottavasti homma lähtee siitä kehittymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Aliisako siis kertoi koko matkasta vasta kun Esa "muutti" sen luo? Vaikka on tiennyt matkasta jo pitkään? Sellainen kuva tuli.
Jos matkasta on tiennyt jo pitkään, niin olisi sitä asiaa voinut ajoissa pohjustaa ja pehmentää Esalle, ihan siellä häämatkalla jo kun tuli puheeksi asumisjärjestelyt ja tulevat viisi viikkoa. On epäreilua kertoa ihan viime tingassa.
Tuli mikä kuva vaan niin olihan se varmasti sen jo aiemmin kertonut, haloo. Esa tiesi että tulee vain parin päivän visiitille Aliisan luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten tehtävä ei ole enää vain leipoa. Sitä paitsi Petrillä oli omat eväät, Esa oli jo syönyt, niin ei muutenkaan maittanut. Markuksen fiilikset menivät ohi, eli en tiedä olisiko hänelle pulla jopa kelvannut.
Pyörävarastoinnista olisi Marin ja Petrin kannattanut jutella etukäteen. Kyllä varmaan siitä pyörätuolin säilömisestäkin sovitaan yhdessä, että mikä on parhain ja käytännöllisin ratkaisu. Pyörä ei ole kuitenkaan pyörätuoli, jota tarvitsee jatkuvasti, jopa siellä sisätiloissa.
Markus ja Johanna leipoivat yhdessä.